Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

buslijn 173

Marianne (vz)
07-05-06 14:37
“slechte busverbindingen”

Wij van We 4 you, hebben diverse klachten van jongeren over de slechte busverbindingen in Bleiswijk ontvangen. Zoals het regelmatig niet komen op dagen van bussen, veel vertragingen en overvolle bussen.
Wat is jouw mening over de Connexxion buslijn 173 in Bleiswijk?

Elke mening is welkom, en leg alsjeblieft uit waarom jij dat vind.
Laat het ons weten, zodat wij er iets aan kunnen doen namens en voor de jongeren in Bleiswijk!

Hotforum
Gratis je eigen forum
Michel
10-05-06 20:48
In zekere zin heb ik wel wat problemen met deze lijn:
De busssen naar Bleiswijk toe zijn ' s middags en ' s avonds vaak erg vol...
Ook vind ik dat ze wel erg vroeg stoppen met rijden vanuit Rotterdam...vanaf 8 uur kan je niet direct meer naar Bleiswijk!

tot zover mijn mening..misschien helpt het

Marleen
11-05-06 13:45
goed.. ik zal reageren
een tijdje geleden kwam de bus richting zoetermeer vaak te laat of zelfs helemaal niet opdagen.. maar dat is nu wel echt verbeterd volgens mij .. ik weet het alleen niet zeker, want de laatste tijd fiets ik meestal en dan heb ik er dus iig geen last van
(einde van dit weinig zinvolle bericht.. ..)

Marleen
11-05-06 13:49
owja.. nog wat vergeten ;) .. het is idd zo dat je ' s avonds al snel niet meer direct naar Bleiswijk kunt.. dat vind ik ook wel vervelend.. maar aan de andere kant begrijp ik het wel, omdat er vooral op doordeweekse dagen ' s avonds heel weinig mensen nog met de bus naar huis gaan.. soms ben ik zelfs de enige .. dus opzich ook wel logisch van connexxion ;)

Nick
11-05-06 14:59
Connexxion rijd vaak 5 minuten te snel, waardoor veel mensen de bus missen.
Maar wat me opvalt... op drukke dagen staat voor de 173 richting rotterdam altijd een 2e bus klaar bij het ANWB tankstation... voor zoetermeer is dit nooit.

annemiek
13-05-06 16:05
ik vind over bus lijn 173:

- dat hij veelste vroeg stopt met rijden.
- vaak niet op tijd rijd.
- en ik heb ook meegemaakt dat die bus helemaal niet kwam opdagen.
- zelf vind ik dat dat moet verbeteren. vooral sávonds lukt het de bus vaak vaak niet om optijd te komen.

hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Jeroen Kruit
16-05-06 19:08
Ik wil nog even toevoegen dat ik de laatste bus terug vanuit Rotterdam veel te vroeg vind gaan. Er zouden nog latere bussen moeten rijden, zodat ik ook savonds naar mijn activiteiten kan met de bus.

Dit geld overigens ook voor zoetermeer, als ik naar vrienden wil.

Nog een extra argument: hiermee geef je de jeugd de mogelijkheid de avond in de stad door te brengen waardoor de gemeente weer minder overlast heeft.

J.B.K.

Axel de Vries
18-05-06 18:01
Ik wilde me graag aansluiten bij alle voorgaande argumenten. Mijn belangrijkste bevindingen:
- ´s Avonds is de aansluiting vanuit Rotterdam naar Bleiswijk bagger, behalve de bobbus dan.
- Het veel gehoorde argument dat vaak bussen net te vroeg al wegrijden komt me ook zeer bekent voor.

Nick
21-05-06 00:55
Wat houd de bobbus precies in? Die heb ik in Bleiswijk nergens zien staan op de bordjes...

De route door bergschenhoek is ook lekker efficient... das gewoon zig-zaggen over wegen vol drempels....

Marianne We4you
21-05-06 11:39
De Bobbus is een bus die op zaterdagavond van en naar de discotheken in Rotterdam rijd. Het enige probleem is dat deze bus in de Dorpstraat van Bergschenhoek start.
Veel Bleiswijkers fietsen dan ook naar Bergschenhoe en nemen daar de bus.
Hetzelfde idee van de Benbus, deze bus rijd naar discotheek La Baraque (Ben) in Zevenhuizen. Deze bus start wel in Bleiswijk aan de Jan van de Heijdenstraat.

Binnenkort komt We4you terug op deze uitgaans bussen. We houden het nu even bij lijn 173 van Connexxion.

Cindy
24-05-06 20:29
Die F*cking bus kwam niet opdagen om 17.53. Vervolgens kwam de 170 ook niet en de bus van 18.06 naar Bleiswijk. Vervolg om 7.15 thuis en in te volle bus gezeten.

Connexxion doet geen f*ck aan deze klachten, heb nog steeds geen antwoord op mijn klacht van maart, toen de bus ookal niet kwam.

Annemiek K
26-05-06 18:46
Heej heej...hier mijn bericht over de bus!
Zelf ga ik altijd met de bus naar Rotterdam..
Zelf vind ik het heel vervelend dat er maar 1 bus rijd vanaf Bleiswijk naar Rotterdam en andersom.
Zo sta je vaak in Rotterdam lang te wachten,, ook komt de bus hier in Bleiswijk niet op dagen zoals een Keer gewoon 3 Keer achter elkaar niet :(
Later...Anemiek

Daphne( web)
16-06-06 13:04
REACTIE 1 VAN CONNEXXION

Beste Daphne,

Ik heb je mail indertijd ontvangen. Deze heb ik naar de verantwoordelijke vervoersarchitect verzonden. Het spijt mij te horen dat er geen reactie naar jullie is geweest.

Een eerste advies naar jullie is alle meldingen via onze klantenservice te spelen. Dit kan via nummer 0900 9977000 of onze site www.connexxion.nl.

Een reactie van mijn kant is een aantal punten niet bekend zijn bij mij. Een ander middel is de politiek of de gemeente te vragen om uitbreiding van het diensten niveau, tenslotte zijn die onze opdrachtgever.

Ik wens je succes hierbij.

PS ik zal deze mail in elk geval opnieuw naar de vervoersarchitect zenden.

Hartelijke groeten

Wim Breuer

Daphne (web)
16-06-06 13:06
REACTIE 2 VAN CONNEXXION

Goedendag,
Ik heb van uw organisatie de klacht ontvangen over de bezetting van lijn 173.
U meldt in uw reactie dat het geregeld voorkomt dat bussen overvol zijn en dat reizigers niet meer meekunnen of moeten staan.
Uit onze waarnemingen en onze telcijfers blijkt dat deze problemen minder groot zijn dan u stelt. De telcijfers laten zien dat er in de ochtendspits 2 drukke ritten zijn waarbij gemiddeld rond de 40 reizigers in de bus zitten tussen Bleiswijk en Zoetermeer. De overige ritten kennen een bezetting van maximaal 30 personen. De zitplaatscapaciteit van een bus is 42 reizigers. Dit betekent dat reizigers normaal gesproken zittend vervoerd kunnen worden. Omdat het gemiddelden betreft, kan het incidenteel voorkomen dat de bezetting iets hoger is. In uiterste gevallen kan dit betekenen dat reizigers moeten staan. Volgens de concessievoorwaarden van de Stadsregio Rotterdam is dit (zeker in de spitsperioden) toegestaan.
De bezetting geeft ons geen aanleiding om extra ritten te rijden tussen Bleiswijk en Zoetermeer.
We hopen dat u hiervoor begrip kunt opbrengen.
Met vriendelijke groeten,

René Smaal
Connexxion
-------------------------------------------------------

Naar aanleiding van deze brief heeft We4You een nieuwe brief gestuurd om dat meneer Smaal maar op 1 klacht heeft gereageert en niet op de andere 2

tanja
17-06-06 19:15
nja goet, de bussen rijden zelde op tijd en zijn vaak te vol en tis der ijgelijk altijd vies mja k moet tog ergens meej naar huis oohja tis ook VEEL te duur zo`n strippekaart maar voor de rest wat er dan nog overblijft ben k wel tevreede greetz tanja

Hotforum
Gratis je eigen forum
Nick
21-07-06 21:23
Begin dit jaar een brief naar de gemeente gestuurd en nog steeds geen reactie gehad... Wanneer zouden de 6 weken om zijn?

Straks met de komst van de ZoRo Bus tussen Zoetermeer én Berkel station, krijgen Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek er weer een buslijn bij. Bleiswijk is nog steeds rampzalig bereikbaar.

De reistijd naar Voorburg bijvoorbeeld bedraagt nu meer als een uur, en naar Rotterdam is het ook wel zoiets, vooral omdat 173 een ontiegelijk ROTTIGE omrij route in Bergschenhoek heeft, lekker zig-zaggen.

Er kunnen dan wel 40 mensen in een bus zitten, echter het aantal zal nooit gehaald worden door de ROTTIGE verbinding. Als connexxion én de gemeente nu eens samenwerken voor betere verbindingen denk ik dat er meer mensen van de busverbindingen gebruik gaan maken.

Overstappen bij de kruisweg blijft ook een hel... Als ik naar bijv. Den Haag wil is het vaak goedkoper om bijv eerst naar Centrum West te gaan en vervolgens de trein te nemen vanaf Station Zoetermeer, want interliner is kassa kassa. Terwijl in de avond de bus van Kruisweg naar Den Haag GRATIS is, en in de ochtend van Den Haag naar Kruisweg GRATIS. Dus normale tarieven zonder toeslag.

Marianne
28-09-06 13:04
Alle klachten zijn nog steeds welkom.

daphne (web)
02-10-06 20:18
ik licht even het stukje van Nick over bus 380 toe:
De bussen op de kruisweg naar Den haag kosten in de spits 90cent extra voor mensen met een normale strippenkaart en mensen met een roze strippenkaart moeten 1,5o betalen.
De mensen met week OV rijden in de spits ook gewoon gratis

Nick
03-12-06 22:40
Ik heb nog een telefoontje van connexxion gehad:

Zoals gewoonlijk kon men er niets aan doen, het is nooit de schuld van connexxion.
In de spits wil connexxion best elk kwartier naar zoetermeer rijden. Ze hebben zelfs gemeld dat ze dit willen uittesten als de stadsregio rotterdam hier om vraagt.

Dan zouden ze extra materieel kunnen regelen.

Overigens ook een punt van irritatie, Randstadrail sluit op centrum west 0,0 aan. Je komt aan met de trein... en je bus rijd precies dat moment weg!

Mandy
08-12-06 16:04
Zucht, het lijkt wel of Connexxion er een sport van maakt om niet te komen in de spits. Gister weer 1 uur en 30 minuten buiten gestaan. Dat is de derde keer dat bussen niet kwamen in een maand tijd. Begrijpen ze dan niet dat wij gewoon naar school moeten?

Marianne
11-12-06 14:52
De nieuwe dienstregeling is echt klote!!! De bus doet langer over het traject. De halte Hofplein bij Zadkine in Rotterdam is vervallen, dus dat betekent overstappen! Echt idioot!!!

Ook heb ik de maand december al 3x in de spits vergeefs in de kou een uur op de bus gewacht want hij kwam weer eens niet.

En Connexxion doet niets aan klachten.

Ellis
14-12-06 11:53
De nieuwe dienstregeling is echt kut.

Nick
25-02-07 01:07
Is er inmiddels al een update m.b.t. het openbaar vervoer?
Staan er nog veranderingen gepland die de stadsregio wil door laten voeren?

Sjaak
13-11-07 15:50
-Te laat.
-Relatief weinig ritten per uur in vergelijking met vergelijkbare dorpen als Bergschenhoek en Berkel, die vele opties hebben.
-Te volle bussen, vaak staanplaatsen.
-Ongelovelijk lange route, door Berschenhoek waardoor men in 45 minuten pas in het centrum van Rotterdam is. In vergelijking: ik denk dat het fietsend in 45 minuten te doen is.

CONCLUSIE: Als Bleiswijker snel je rijbewijs halen, auto kopen en het milieu belasten. OV is gewoon slecht geregeld hier.

Piet
20-11-08 14:23
Niks aan de hand, nooit klachten ondervonden en vriendelijk personeel

fien
03-03-09 13:33
^^ Die is zeker zelf buschauffeer

Ik vind het idioot dat je niet met de bus naar berkel kan of je moet overstappen. Ik heb het een keer geprobeerd en volgens mij kun je beter 2 keer heen en weer fietsen dan de bus pakken. De bus heeft verder niet hele vaste tijden, dus je moet er altijd 10 minuten te vroeg staan. Verder blijft het gewoon een feit dat 1 buslijn wel erg weinig is (er is er volgens mij nog 1 maar die gaat alleen naar de zelfde plekken en stop op maar 2 plaatsen) Je kunt nergens naartoe zonder overstappen en zoizo met een onwijse omweg waar ik altijd misselijk van word. Gelukkig hoef ik niet vaak met de bus

S S A
27-04-09 13:09
Bus 173, Zoetermeer, Centrum-west naar Silverdome, Zondg. 25 Apr 2009 15:30 :
Via inet heb ik route gekregen om van Delft naar Siverdome te gaan . Aangekomen op halte Centrum-west Zoetermeer, moest ik 45 minuten wachten voor Bus 173 . Op de halte was een route lijst , waarop stond dat Bus 173 zou stoppen op halte Oostweg ( loop afstand van Silverdome ) . Maar Bus chauffeur zei dat Bus ging niet naar de Oostweg halte of dichtbij Silverdome . Eerdere vraag aan andere chaeffeur gaaf geen ander aanwijzing . Ik ben maar terug gekomen naar Delft zonder Silverdome te bezoeken . Ik snap er niets van . Het is een raadsel voor mij . Zou de chauffeure van bus 173 een uitzendburo kracht zijn , of hangt een verkeerde oude lijst op halte voor bus-173 , of ... . ????

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie