| Auteur |
Voetballuh! |
|
Theo |
16-09-08 08:53
Wegens aanhoudende problemen met het voetbalzaken topic, bij deze een nieuw topic om het over voetbal te hebben!
|
|
Theo |
16-09-08 08:54
FC Groningen behoedt AZ voor blunder
AMSTERDAM - Voor de tweede keer dit seizoen is AZ op het laatste nippertje gered van een administratieve blunder. Wilden de Alkmaarders eerder dit seizoen al de geschorste Nick van der Velden opstellen tegen NAC Breda, dit keer ging het bijna mis bij het beloftenteam van AZ tegen Jong Groningen.
In plaats van met het toegestane maximale aantal van vier veldspelers en één doelman ouder dan 23 jaar, wilden de Alkmaarders met zes dispensatiespelers starten. Een medewerker van FC Groningen was attent en behoedde de opponent op vriendelijke wijze voor een reglementaire nederlaag.
Ari en Simon Poulsen werden door trainer Marcel Bout geslachtofferd en mochten op een bijveldje een balletje trappen. Jong AZ won het duel in Groningen uiteindelijk met 0-1 dankzij een doelpunt van Graziano Pellè.
Naast het voetbal is er dus wel meer mis bij AZ, wat een amateurs!
|
|
Theo |
16-09-08 09:03
Schitterend, complimenten
http://www.vakp.nl/data/foto/big/48ce77a9c4240Naamloos.jpg
|
|
Klaus |
16-09-08 09:27
Afgelopen weekend voor het eerst met eigen wat van de Eredivisie kunnen zien voor het nieuwe seizoen. Wat mij opviel:
Inderaad Twente, ziet er erg fraai uit. Het is te hopen dat het met niet zoals bij AZ gaat, ze groeien wel hard. Dat is knap.
Nu het dan toch over AZ gaat. De beste wedstrijd van het afgelopen half jaar? Binnenkort zal de pleuris er toch wel uitbreken? En hoe krijgen ze in godesnaam de boel weer op de rails?
Feyenoord, nog geen idee waar ze staan. Komend weekend komen de joden. Die vond ik wel goed spelen? Vraagteken zet ik er neer omdat de eigen supporters op AT5(?) verklaarden hun seizoenskaart te willen inleveren omdat het zó enorm slecht was.
Van PSV begreep ik na de eerste competitieronde dat ze kampioen zouden worden. Ik denk niet dat ze alle 34 wedstrijden gaan winnen.
NEC blijft punten pakken, wanneer houdt het op?
Wat mij verder ook opviel was Maaskant toch even expliciet in het interview achteraf moest melden dat Molhoek en nog iemand wegwaren.
Nou dahag.
|
|
Harmen |
16-09-08 09:59
PSV wordt wederom kampioen. Dat lijkt me vrij duidelijk geworden.
In AZ zit gewoon niet meer. Ligt beslist niet aan Louis, maar ik vind die selectie gewoon pauper. Als ze al bij de beste 9 gaan horen, hebben ze het al goed gedaan.
Op dit moment vind ik Heracles naast ADO qua instelling en gedrevenheid de verrassing van het seizoen. Ik ben erg benieuwd hoever beide ploegen gaan komen.
En van FC Twente.. dat stadion wordt alleen nog maar mooier. Kunnen er uiteindelijk rond de 40.000 in. Geloof dat ze het 2de gedeelte er rond 2012 gaan opzetten.
|
|
Theo |
16-09-08 10:08
Nou, ik zal mijn mening ook even ventileren.
Allereerst AZ, totaal niet met Harmen eens, ik denk namelijk dat er wel degelijk meer in zit, alleen de grote vraag is: hoe dan? Wel, dat weet ik ook niet. Om wat meer rust rond de club te creeeren zou ik toch stoppen met van Gaal.
Dan Feyenoord, ikw eet wel waar ze staan, namelijk 8e! Ik denk nog wel dat ze hoger gaan eindigen, maar een plek in de top gaan ze niet halen. Eerste 5 zou al mooi zijn denk ik, want ik ben niet onder de indruk tot dusver. De 5-0 tegen Volendam zei meer over Volendam dan over Feyenoord!
Ajax blijft PSV wel redelijk in het spoor denk ik en mogen hopen dat PSV last gaat krijgen van het zware CL-voetbal.
ADO en Heracles is allemaal leuk een aardig, maar die gaan ergens in het rechterrijtje eindigen, zullen niet dergraderen, want dat doet Volendam al voor ze!
Wat mijn eigen club betreft en dan met name inhakend op de uitspraak van Maaskant; hij moet nu niet gaan piepen, want NAC speelde een fantastische 1e helft ook zonder Molhoek en Stam, dus dat slaat helemaal nergens op. Ga gewoon na wat er in de 2e helft allemaal mis ging!
Ik denk dat NAC gewoon moet strijden om een plek bij de eerste 9 en als het een beetje meezit moet dat lukken! Dan volgen de play-offs en daar zijn we altijd goed, dus Europe here we come!
|
|
harmen |
16-09-08 10:31
AZ mist routine in de ploeg. Ik zal niet weten waarom ze dit jaar wél in het linker rijtje zullen eindigen. Qua selectie zijn ze er tov vorig jaar niet veel sterker op geworden.
Dat van Feyenoord tov Volendam ben ik het niet met Theo eens. Een paar van hun fantastische doelpunten kwamen voort uit pure klasse van Biseswar. Dat lag niet aan Volendam. Als Feyenoordsupporter zou ik er overigens niet heel gerust op zijn, omdat de doelpunten pas laat vallen. Op zich moet je Volendam in het eerste half uur al kunnen oprollen.
Op dit moment vind ik het moeilijk om te zeggen wie het écht goed gaan doen. Ik denk dat ADO en Heracles niet in degradatienood gaan komen als ze hun instelling en hun vinnige spel vast weten te houden.
Ik ben ook benieuwd wie de nummer 2, 3 en 4 aan het eind van het seizoen zullen worden. Ik vind de selectie van sc Heerenveen tegenvallen en het is nog maar de vraag hoelang Pranjic blijft.
Voor de rest ben ik wel benieuwd naar FC Groningen en FC Twente. Beide een goede selectie, allen bij FC Twente komt dat er qua sportiviteit er de laatste weken nog niet echt uit.
Ook naar De Graafschap ben ik benieuwd. Gelukkig zijn de eerste punten al binnen.
|
|
Klaus |
16-09-08 10:48
Elk seizoen heeft zijn verassing (h'veen, twente en az waren dat de afgelopen jaren). Van h'veen word ik idd ook niet erg warm. Hetzelfde geldt voor Twente. Daarom ben ik geneigd om Groningen aan te wijzen, maar die hebben geloof ik elk jaar een maand of 1,5 waarin ze heel slecht presteren. Doordat de subtoppers elkaar weinig ontlopen denk ik wel dat Feyenoord top5 moet kunnen halen. Ik denk ook dat het na een maand beter gaat lopen.
Az mist idd denk ik een stukje routine. En ook opdam al weg. Dembele niet als spits opstellen vind ik ook niet de meeste slimme zet van van Gaal. Evenals wat er met Demy de Zeeuw aan de hand is. Die balt nu bij jong Az?!
Toch ben ik er niet echt voorstander om trainers te ontslaan. Ik denk dat ze, gezien de selectie, de lat een stuk lager moeten leggen.
Ik schat Ado en Heracles niet hoog in. Hun geluk is dat Volendam (en de Graafschap) er ook zijn. Wellicht moeten Sparta en (in mindere mate?) W2 ook nog oppassen. Overigens begon Wetzel met VVV ook heel leuk en aardig, ik betwijfel of Ado er elke wedstrijd in kan knallen. Ze moeten niet in paniek raken, maar na twee of drie verliesbeurten op rij lopen ze ook daar niet meer de polonaise..
|
|
Theo |
16-09-08 10:52
Elk seizoen heeft zijn verassing (h'veen, twente en az waren dat de afgelopen jaren).
Wel mooi dat de 3e plek van NAC vorig seizoen gewoon logisch was!
|
|
Harmen |
16-09-08 11:14
Ik denk ook dat De Graafschap het moeilijk gaat krijgen. En die acties van Van Gaal om De Zeeuw in het tweede te zetten en Dembele niet op te stellen vind ik ook niet heel erg strak. Het is voor Van Gaal beter dat hij er mee gaat stoppen. Of het voor AZ ook beter is weet ik niet. Wel is bewezen dat het ontslaan van een trainer in mindere tijden vaak sportief erg weinig effect heeft.
Van Willem II heb ik nog niet echt hoogte gekregen. Ik vind hun selectie niet goed, maar ik weet nog dat ik dat vorig jaar ook van NAC vond, en die worden toen prompt derde. Het is denk ik even afwachten.
Wat denken jullie overigens van Vitesse en FC Utrecht? Incidenten dat ze nu zo laag staan, of viel dit (deels) te verwachten?
|
|
Bonjorno |
16-09-08 12:01
Tjonge tjonge, ik draai me even om en er ontstaat een hele discussie. Om me er ook maar in te mengen:
Wat betreft AZ: Louis heel snel op de trein zetten! De magie van het eerste jaar is allang weg en hij maakt zich met de week belachelijker. Denk aan de persconferentie van afgelopen week, het incident met donk, het incident met Timmer en de cler, nu het incident met de Zeeuw. Hij helpt in hoogsteigen persoon de hele club de vernieling in.
Wat denken jullie overigens van Vitesse en FC Utrecht? Incidenten dat ze nu zo laag staan, of viel dit (deels) te verwachten?
Ik denk dat dit wel te verwachten was. Deze clubs hebben een hele matige selectie ondanks dat Vitesse op een of andere manier toch weer heel wat Euri’s te besteden had?!?!? Utrecht zal ervoor moeten zorgen dat ze thuis punten pakken, want het er zijn genoeg clubs die met pap in de benen naar de Galgenwaard gaan. Dat publiek moet er fanatiek achter gaan staan….
En ja, Twente is een kutclub, maar ik verwacht dat ze ook dit seizoen hoge ogen gaan gooien. In tegenstelling tot Heerenveen. Dat ziet er niet al te best uit als Pranjic ervandoor gaat.
Het is heel simpel (grove schatting en mischien een club vergeten):
Strijd om de titel: ajax en psv (zij winnen)
Strijd om de eerste 5: heerenveen (ja toch bij gebrek aan beter), Twente, Feijenoord, Groningen, Roda???
Eerst 9: AZ (ik ga ervanuit dat het vanaf nu alleen maar beter kan. De ommekeer moet een keer komen), Nac, Willem 2 (ze doen het gewon goed) en de clubs bovenstaand
Degradatie: Volendam, De Graafschap, Sparta, Ado???
|
|
Theo |
16-09-08 13:20
Utrecht viel te verwachten, hele matige selectie en bovendien een lastige start. Geen drama om van PSV en Groningen te verliezen lijkt me.
Vitesse heeft op papier wel een aardige ploeg, maar het doet me beetje denken aan het jaar dat NAC Pierre haalde. Hoge verwachtingen en uiteindelijk bijna degraderen. Ik gun Vitesse opzich ook wel zo'n scenario!
Willem II had ik echt veel lager ingeschat, wat spelers betreft hele matige ploeg, maar ze winnen wel thuis van de nummer 2 en uit van de nummer 3 van vorig seizoen!
Toch denk ik dat het incidenten zijn, heb ze dus tegen NAC gezien en zoals overal te lezen was, was NAC in de 1e helft superieur en was Willem II kansloos. Het had dus meer te maken met het feit dat NAC terugviel dan dat Willem II goed was. Uiteindelijk denk ik dus niet dat de Tilburgers bij de eerste 9 gaan komen.
Verder verwijs ik toch naar de voorspellingen die ik al enige tijd geleden heb gedaan!
|
|
Harmen |
16-09-08 13:34
Dat is waar, FC Utrecht had geen makkelijke tegenstanders. Over hun selectie weet ik eerlijkgezegd niets. Bij Vitesse ben ik wel van de kunsten van Santi Kolk gecharmeerd en ook de keeper vind ik over het algemeen niet onaardig. De voorhoede is naast Kolk sowieso goed, maar ik vind ze achterin erg kwetsbaar. Dat laatste blijkt tot nu toe ook uit hun saldo.
Willem II vind ik echt een tijdbom. Die gaan vroeg of laat een keer door hun jarenlange wanbeleid boeten in de zin van degradatie. Maar goed, tot nu toe gaat het hen qua resultaat uitstekend, dus er is op dit moment allerminst reden tot paniek hier in Tilburg.
Ik ben wel benieuwd naar NEC. Ik vind dat ze een leuke frisse selectie hebben. Misschien dat zij dit seizoen voor een stunt(je) kunnen zorgen.
Ik heb de opstelling van NAC tegen Willem II gezien en die vond ik erg goed. Jammer natuurlijk voor NAC van het resultaat, maar ik denk dat hun selectie goed genoeg is voor het linker rijtje.
FC Twente.. tja.. Bonjorno vindt het een kutclub, ik vind het na De Graafschap en Ajax de mooiste club van Nederland. Het is teleurstellend dat ze dit seizoen in de CL kunnen beginnen in een prachtig stadion. Echter, ze vlammen nog niet. Ik vind hun selectie niet slecht, maar ze spelen momenteel niet groots. Persoonlijk twijfel ik ook of McLaren wel echt past bij Twente. Ik ben geneigd te zeggen van niet.
|
|
Bonjorno |
16-09-08 15:57
Goed dat Harmen het nog even zegt. Nec gaat hoge ogen gooien dit seizoen. Ze hebben een zeer uitgebalanceerde selectie en een (blijkbaar) uitstekende trainer. Die had bij feijenoord niet misstaan dit jaar.
En Twente, mooie aanhang en voetbal hoor, maar sinds ik er een keer met edje ben geweest is het niet meer te harden daaro. Daarnaast ben ik er met AZ ook een keer geweest en toen kregen we in de vrieskou nog 3-0 op de ballen. Ook nog bijna moeten rennen voor mijn leven, want dat stond een gezellige groep te wachten bij het station. Al met al weinig leuke herinneringen.
|
|
Klaus |
16-09-08 16:28
He, ik vroeg me ook al af hoelang NEC zijn winst-(en af en toe een gelijkspel)reeks voortzet. Ik denk dat zij in de breedte wel te kort komen om top 6 te eindigen.
Vitesse komt er denk ik wel. Nu moet ik wel zeggen dat ik hun trainer Roel Teeninga niet zo goed ken, maar hij heeft al na 1 wedstrijd de boel flink gewijzigd. Ze hebben m.i. voldoende kwaliteit om in linkerrijte te eindigen.
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
Harmen |
16-09-08 19:34
Ik vind Mario Been ook een prima trainer. Hij komt bovendien op mij erg goed over in de media. Sympathieke hardwerkende man.
Dat van FC Twente is dan minder relaxt en kan ik dan ook wel begrijpen. Helaas bestaan er hooligans. En slechte sportieve prestaties van je favoriete ploeg doen het dan inderdaad ook niet echt goed. Moet ook wel zeggen dat mijn gevoelens naar NAC sinds de mokerslagen achter elkaar (december 1-3, januari 4-2) tegen Ajax ook niet echt bevorderend voor mijn gevoel naar NAC Breda toe waren.
@Klaus. Briljante opmerking en ik begrijp je helemaal. Hij lijkt er inderdaad veel op, die Hans. Overigens een Achterhoeker he. Ik snap ook dan niet wat hij in Arnhem te zoeken heeft. Hij kan in ieder geval dan klaarblijkelijk zakelijk prima met privé gescheiden houden.
|
|
Theo |
17-09-08 08:16
Ik vind eigenlijk iedereen kut behalve NAC
En Westerhof haalt het niet bij Teeninga, ik vind die Westerhof maar een slappe zak, beetje een kneus en heb er ook niet veel vertrouwen in bij fietstas
|
|
Bonjorno |
17-09-08 08:39
Ze moeten bij fietstas Roel Rietberg erbij halen als personal coach! (en Roel van velzen als pilon op het traingsveld)
|
|
Harmen |
17-09-08 09:15
Ja die moet daar zeker naar toe, omdat ie na 45 minuten altijd pauze neemt. Dat komt met voetbal (op die paar minuten blessuretijd na) prima uit!
|
|
Harmen |
17-09-08 09:43
Trouwens, nog mensen gisteren het interview gezien met Bouaouzan? Wat een misselijkmakend ventje zeg! "Ja, die ton ging lekker van de transfersom af."
en ja.. dat woord 'lekker' zat er in. Wat een gore gast zonder wroeging!
|
|
Bonjorno |
17-09-08 13:17
Niet gezien, maar wel een kutventje. Dat weet ik ook zonder dat interview. jammer dat het een aardige voetballer is, anders hadden we hem waarschijnlijk nooit meer op de voetbalvelden gezien....
|
|
Theo |
17-09-08 15:02
What else is new! Tis toch een marr......
|
|
Bonjorno |
18-09-08 08:00
Haha, op het juiste moment door hem een transfer geforceerd:
Vlaar geblesseerd van veld gedragen
Uitgegeven: 17 september 2008 20:00
Laatst gewijzigd: 17 september 2008 20:01
ROTTERDAM - De rentree van Ron Vlaar lijkt te moeten worden uitgesteld. De geplaagde verdediger van Feyenoord raakte woensdag tijdens de training in een duel met Kevin Hofland geblesseerd aan de linkerknie en moest van het veld worden gedragen.
Vlaar had deze week net de groepstraining hervat na te zijn hersteld van een kniekwetsuur.
Het was de bedoeling dat hij maandag met Jong Feyenoord zijn eerste minuten in competitie zou maken.
ZIE OOK:
|
|
Bonjorno |
22-09-08 14:24
Het is treurig om een jochie van 12 te slaan, maar het is niet slim om te gaan juichen in het verkeerde vak!! Lekkere ouders heb je dan.....
Tijdens de klassieker Feyenoord-Ajax in de Rotterdamse Kuip is vanmiddag een 12-jarige supporter mishandeld. De jongen juichte na een goal in het 'verkeerde' vak en werd geslagen en mishandeld door een volwassene, waarna wat knokpartijtjes ontstonden, meldt de politie.
De volwassene is goed zichtbaar op beeld vastgelegd en wordt door justitie gezocht voor mishandeling. Het is de bedoeling dat de dader zichzelf meldt bij de politie. Als hij dat niet doet dan worden de beelden mogelijk via de media naar buiten gebracht, zegt een politiewoordvoerder. Voor welk team de jongen juichte wil de politie nog niet zeggen.
Voor, tijdens en na de wedstrijd werden ongeveer tien mensen aangehouden voor belediging, bedreiging, baldadig gedrag en discriminatie. Daarnaast werden zo'n dertig bekeuringen uitgedeeld voor wildplassen en openbaar alcoholgebruik. De EHBO heeft dertig mensen behandeld. Twee van hen moesten naar het ziekenhuis nadat ze onwel waren geworden. De politie spreekt van een relatief rustige Feyenoord-Ajax.
|
|
Klaus |
22-09-08 14:50
dat heet een corrigerende stomp, geen mishandeling
|
|
Theo |
23-09-08 09:26
Hij blijkt ook nog eens 17 jaar te zijn geweest, dus gewoon heel erg dom.
Ik vind een corrigerende tik inderdaad een betere bewoording, mijn inziens gewoon terecht!
|
|
Harmen |
23-09-08 10:49
Dat is vaker zo hoor in de media. Hoe vaak lees je wel niet dat er iemand is 'neergestoken'. Ik denk dan dat iemand dichtbij zijn hart geraakt is, half dood neervalt en een kans van 10 procent heeft dat ie het overleefd.
Het is ook (te) vaak zo ernstig, maar heel vaak gaat het ook om een steek in de arm, of een 'schampsteek' enz enz. de media blazen regelmatig dingen op.
|
|
Theo |
24-09-08 09:48
De eerste bekerstunts zijn een feit (Go Ahead en RBC eruit tegen amateurs).
Ben benieuwd wat er nog gaat volgen, morgen natuurlijk de kraker tussen Ajax en FC Utrecht kan Top Oss misschien iets tegen Feyenoord? De antwoorden zullen volgen!
Ik mag vanavond om de hoek naar NAC gaan kijken, GVVV uit Veenendaal is de tegenstander. Als eredivisieclub kan je het in zo'n wedstrijd eigenlijk nooit goed doen, maargoed ik hoop op een makkelijke overwinning, maar de bal kan soms raar rollen!
|
|
Bonjorno |
24-09-08 09:50
Ik wil even zeggen dat AZ goed voetbalde
|
|
Harmen |
24-09-08 10:00
Ik wil even zeggen dat ik het jammer vind dat GAE en FC Zwolle eruit liggen.
|
|
Theo |
24-09-08 10:10
Tja, jammer! Maargoed, zeker in het geval van GAE gewoon terecht!
AZ speelde zeker niet onaardig, die van Gaal is best een goeie trainer!
|