Het Wafelcrew Online Forum
1 2 3 4 5  > >>
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie

Auteur

Hooligantopic II

Theo 28-02-05 18:52
"Goedemorgen met het sectretariaat van Vak-G, wat kan ik voor u doen?"
"Hallo, hier met de Z-side. We willen graag een afspraak maken."
"Prima meneer, en waar gaat het precies om?"
"Een vette rel in jullie binnenstad, met sirenes enzo."
"Wenst u dat met of zonder rondvliegend glas?"
"Met graag".
"Uitstekend, ik kijk even in de agenda... Schikt het op vrijdagavond om een uurtje of elf, café De Toerist?"
"Ja, is prima. Zie jullie daar. Moi!"
"Houdoe!"

Klaus 28-02-05 19:19
hoiikbeneengans

Theo 02-03-05 12:49
De gemeente Breda gaat onderzoeken of het mogelijk is gewelddadige voetbalsupporters behalve een stadionverbod ook een omgevingsverbod op te leggen.
Ook wil burgemeester P. van der Velden risicowedstrijden ZONDER PUBLIEK laten spelen. Van der Velden is ongeregeldheden zat en meent dat alleen een keiharde aanpak van de ' veelplegers op voetbalgebied' helpt.
Het bestuur van NAC overweegt de foto en naam van alle stadionkaarthouders in een bestand vast te leggen. Dan is de kans groter dat de identiteit van bezoekers kan worden achterhaald die zich tijdens wedstrijden misdragen.
Rond de wedstrijd NAC Breda-FC Groningen braken vrijdag en zaterdag rellen uit. Vrijdagavond zochten tientallen Groningse supporters de confrontatie met NAC-aanhangers en zaterdag botvierden de NAC-supporters hun woede over de verloren wedstrijd op het spelershome van de club.

Ik ben misschien niet objectief genoeg om dit te beoordelen, maar is dat (samen met overigens tal van andere berichten n.a.v. de ongeregeldhedem dit weekend) niet zwaar overdreven. Het gaat een keer mis en direct hoor je dit soort kreten!

Klaus 04-03-05 13:46
Als ze een dag eerder komen voor een zgn. confrontatie dan heeft dat niet veel nut

Bonjorno 15-03-05 08:26
HHHHOOOLLIIIGAAANSSS!!! for sho...

Theo 21-03-05 16:38

Eén van de vier gesloopte bussen van Roda JC na afloop van den bosch - Roda JC

Theo 21-03-05 16:42
De bussen van alle supportersverenigingen zijn totaal vernield, den Bosch viel het
uitvak aan, nadat de schamel aanwezige politie zich op het bussenterrein wat net
buiten het uitvak ligt al had teruggetrokken (hoe kan dat in godsnaam, dat men dit terrein zo makkelijk kan betreden), den Bosch kon dus vrijuit alle bussen slopen, iets wat vanuit het uitvak al was te zien, want we zagen opeens stenen
vliegen door de ruiten van de wsu

Daarnaast werd er met ijzeren werpsterren (die punsterren van een hekwerk) gegooid op het uitvak, net als dat er ijzeren staven, keien etc voorbij kwamen
vliegen. 1 Roda supporter ligt in het ziekenhuis na door zo' n ster geraakt te zijn
(hij maakt het goed) en een aantal anderen liep door diezelfde sterren verwondingen op. Als zo' n ster iemand in het hoofd had geraakt waren er doden te betreuren geweest.

Van dit soort berichten ga ik dus echt over me nek. Elkaar het ziekenhuis inslaan is prima. Hooligans onder elkaar! Maar onschuldigen mensen in het uitvak....wederom een trieste actie van die kut bosche bollen! (sorry Inge)

Bonjorno 21-03-05 16:49
Come on den Bosch. Laat je niet ek maken....alles naar de KLOTE!!

ps. Voel me kut!

Klaus 22-03-05 12:42
De Engelse politie heeft maandag over het hele land verspreid ongeveer 28 voetbalsupporters aangehouden. De arrestaties volgden vijf maanden na gewelddadigheden in Manchester, rondom de interland Engeland - Wales. Het duel op 9 oktober 2004 (2-0 voor Engeland) werd ontsierd door rellen.

Een tiental andere verdachten hangt nog een arrestatie boven het hoofd, meldde de politie. Volgens haar zijn de aanhoudingen een duidelijk signaal aan de hooligans dat ze niet ongestraft hun gang kunnen gaan. Bovendien komen ze op een tactisch moment: zaterdag speelt Engeland opnieuw in Manchester, dan tegen Noord-Ierland.

De derby tussen Liverpool en Everton, zondag, leverde nog eens 33 arrestaties op. De arrestanten hadden de openbare orde verstoord, onder meer door het gooien met allerlei projectielen.

Klaus 22-03-05 13:02
Nog even over FCDB

Drie supportersbussen van Roda JC waren inmiddels zwaar beschadigd; ruiten waren ingegooid en banden lek gestoken. Één chauffeur bevond zich nog in zijn bus, toen de stenen door de ruiten vlogen. Hij wist zich nog net op tijd uit de voeten te maken. Dat lukte een Roda-fan in het uitvak in De Vliert niet. hij werd geraakt door een scherpe punt van een door Bossche fans kapot getrokken hek. De limburger moest met een buikwond en geperforeerde long naar het ziekenhuis, waar ook twee lichtgewonde agenten werden behandeld. Bossche fans poogden ook nog de ambulance de doorgang te beletten.

Bonjorno 22-03-05 15:24
dat is toch wel erg ziek. Vind het trouwens wel HEEL ERG VREEMD dat ze hekken hebben waar werpsterren gemaak van kunnen worden. Ik hoop dat ze de dadaers oppakken voor poging tot moord!

Theo 22-03-05 17:37
Het zijn gewoon de punten van de hekken zoals ze die overal hebben. Die punten moeten voorkomen dat je er gemakkelijk overheen kan. Maarja, zoals vaker gezegd heb ieder voordeel zijn nadeel en ook weer andersom.
Overigens vind ik het ook erg ziek van die gasten van fcdb. En inderdaad, poging tot moord of iets dergelijks zou op zijn plaats zijn.

Klaus 22-03-05 19:41
allicht dat jullie het weten: hebben ze aanwijzingen of enig idee wie het gedaan hebben?

Theo 22-03-05 22:08
Het enige wat ik gelezen heb is dat er geen arrestaties zijn verricht een vrijdag. De politie sluit niet uit dat ze naar aanleiding van beelden van beveiligingscamera' s alsnog mensen kunnen oppakken.
Het zal toch niet zo zijn dat deze mensen ermee wegkomen!

Bonjorno 23-03-05 08:23
Maar krijg je die punten er zo makkelijk af dan? Het lijkt me dat die vast gesoldeerd zitten en dus nooit los kunnen!!

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
Klaus 23-03-05 09:35
8 jaar na dato de revanche

Op Varkenoord heeft er in de vroege ochtend een brand gewoed, waarbij een gebouw (het jeugdhonk) is afgebrand. De kantine is nog intact. Tevens is er een brand geweest bij Fc Boszoom. Een klein deel van de opstallen van deze club heeft korte tijd in brand gestaan. Het dranken-voorraadhok werd door de brand grotendeels verwoest. Verder valt de schade hier mee en zal de brand zeker geen gevolgen hebben voor de activiteiten die bij Fc Boszoom plaats vinden, aldus de club zelf op haar website.

De brandweer rukte vooral op Varkenoord met groot materiaal uit. Vooralsnog sluit de politie brandstichting zeker niet uit..

Meer is er op dit moment niet bekend...

Klaus 23-03-05 09:37
even voor de duidelijkheid

Het jeugdhonk was tevens het onderkomen van de Rotterdamse scheidsrechtersvereniging.

en Boszoom is een club in R' dam oos; daar werd alleen een voorraadhok voor drank aangetast.

Bonjorno 23-03-05 10:30
Beetje vage actie...ik dacht dat 020 zijn pijlen had gericht op ADO..

Marco Borsato 23-03-05 19:31
Door kapot geramde straten
dolen ik en me maten
met een ijzeren staaf en wat bakstenen
als wolven tussen de schapen
we laten de lijken voor het rapen
Naar bestemming "de jordaan"
En iedereen ziet hoe agressief we sijn

Morge gaan we weer rellen
Ado den haag gaat de doden tellen
zal me moppie me cockie geven
en bij de snelweg houdt niemand ons tege
nu kunne we er lekker op lostikke

Na het zuipen gaan we erop uit
Geen enkele ruit die het houdt
Ik ben altijd uit op een rel
nooit ben ik er te snel
me oge puilen uit
ze zijn aan het gewend gewend
en iedereen weet dat ik nu agressief ben
Iedereen weet dat ik sjakie ben

Bonjorno 24-03-05 08:52
Sjakie? Je bent toch Marco??

verder Briljant!

Klaus 28-03-05 12:29
Duitsland won zoals eerder gemeld het oefenduel met Slovenië gisteravond met 0-1. De ' supporters' van Die Mannschaft wisten zich echter niet te gedragen. In de Sloveense stad Celje werden vijftig ' fans' aangehouden.

Politie meldt dat er bij de ongeregeldheden drie personen gewond naar het ziekenhuis zijn afgevoerd, namelijk twee agenten en één ' supporter' . De Duitse voetbalbond DFB heeft al excuses aangeboden voor het wangedrag.

beetje kaal bericht
ook in Belgie waren mensen opgepakt
*ff zoeken*

Klaus 28-03-05 12:31
ah

22 aanhoudingen tijdens België-Bosnië-Herzegovina
De politie heeft tijdens de voetbalinterland tussen België en Bosnië-Herzegovina in het Koning Boudewijnstadion 22 supporters aangehouden, zegt een woordvoerder van de politie Brussel hoofdstad-Elsene.

De 18 gerechtelijke aanhoudingen werden verricht wegens overtredingen op de voetbalwet (vuurwerk, over de omheining klimmen,..), een zevental wegens beschadigingen en één wegens een stadionverbod. De vier bestuurlijke aanhoudingen werden verricht wegens wanorde.

Zo' n twintig supporters kregen verzorging in de hulpposten, vier werden overgebracht naar de ziekenhuizen AZ-VUB en Brugman. Er waren volgens de politie 36.740 toeschouwers, de MIVB vervoerde 6.100 supporters. (belga)

Klaus 28-03-05 12:32
Niet-Hooligan maar wel gepost

Zes doden na kwalificatiematch voor WK voetbal in Iran
Zes personen zijn vrijdagavond in Teheran om het leven gekomen en 40 raakten gewond in gedrang na de wedstrijd Iran-Japan (2-1), meetellend voor de eindronde in de Aziatische zone van de kwalificaties voor het WK voetbal 2006.

Vijf supporters werden vertrappeld na afloop van de wedstrijd en een zesde kwam om het leven door een hartaanval, meldt het Iraanse persagentschap Irna. De gewonden werden volgens het urgentiecentrum in Teheran overgebracht naar drie ziekenhuizen. Het gedrang ontstond na de wedstrijd toen de 100.000 toeschouwers zich naar de uitgangen van het Azadi-stadion haastten.

Volgens verschillende Iraanse media zouden de slachtoffers een uitgang hebben proberen te nemen die niet toegelaten was voor de toeschouwers. De sportieve autoriteiten hebben een onderzoek geopend.

Theo 14-04-05 19:32
http://www.putfile.com/media.php?n=rh63

Klaus 17-04-05 16:05
ik ziet geen beeld
Maar bij die site zou je evt. wel filmpjes kunnen uploaden als we die hadden gemaakt bij squash.

Ontopic:
ROTTERDAM - Twee voetbalsupporters, waarschijnlijk aanhangers van Feyenoord, zijn zondag voorafgaand aan de voetbaltopper Feyenoord-Ajax zwaargewond geraakt door vuurwerk. Een van de fans had een projectiel in zijn zak, dat afging. Het incident gebeurde in de buurt van het Feyenoordstadion. Dat heeft een politiewoordvoerder gezegd.
Ook op het spoor ontstonden problemen met voetbalsupporters. Twee treinen met Ajax-supporters werden volledig vernield. De driehoek van Rotterdam (politie, gemeente, justitie) besloot de Ajax-supporters niet toe te laten in De Kuip. Het gaat in totaal om ongeveer 1600 Ajax-fans.

Een trein met ongeveer vijfhonderd fans bereikte uiteindelijk het stadion, waar de Ajax-supporters buiten het stadion een aantal uren tussen hekken vast worden gehouden door de mobiele eenheid (ME). Zij zijn allemaal geïdentificeerd en gefotografeerd. Rond 14.30 uur zijn ze onder begeleiding van de ME met bussen vertrokken naar Amsterdam.

Overleg

Volgens de Rotterdamse politiewoordvoerder is het de bedoeling dat de Amsterdamse politie de groep gaat aanhouden voor onder meer de vernielingen. Een politiewoordvoerder in Amsterdam laat weten dat er "op hoog niveau" wordt overlegd over de situatie en dat eenheden van de ME zijn opgeroepen om de supporters op te vangen. Waar is nog niet bekend.

De tweede trein staat in de omgeving van Capelle aan den IJssel en Nieuwerkerk aan den IJssel. Ook daar houdt de ME toezicht. De politie zoekt nog uit hoe ze deze groep terugkrijgt naar Amsterdam.

Dat van het vuurwerk is geen slimme actie
Trein slopen ook niet trouwens

Klaus 17-04-05 16:09
klein plaatje
meer volgt misschien nog

Klaus 17-04-05 18:43
echte hooligans lopen op het spoor

Esther 17-04-05 22:10
Is dit nu voetbal?! Ik kan de bal niet vinden... Jullie?!

Jasanton 18-04-05 00:43
Stel he...je bent een hooligan en zit in een rolstoel. DAn moet je met een speciale drempel ding op wielen in de trein gehesen worden. dan ga je rellen...je rolt er vrolijk doorheen en ze gooien je om of steken je banden lek.
Sta je dan....of eventueel lig je dan.
heb je niet aan maar wat nu als je een elektrisch karretje hebt...opvoeren...en dan maar door de meute scheuren met je boksbeugel. Moet je wel zorgen dat ze niet je banden lek steken en ze je niet kunnen omduwen.
Uitsteeksels aan je karretje lassen. Of een hefboomtechniek dat wanneer je omvalt je zo weer recht op wordt gehesen.

Maar wat als je je tegenstander supporter ook in een elek. karretje zit en zijn wagentje heeft gepanserd?
of dat alle hooligans in een rolstoel zitten. dan zouden we erom lachen...toch?

Theo 18-04-05 10:40
Het is gewoon om kotsmisselijk van te worden. Heel politiek den haag weer in rep en roer. Ze willen uitpubliek gaan verbieden en bla bla bla omdat het niet meer te verantwoorden is naar de maatschappij..........
Straf dan ook eens zwaarder, stelletje randdebielen. Politiek den haag is zelf de grootste hooliganorganisatie, want ze laten het allemaal maar toe.

En dan nog die lompe *****joden....ze verzieken het voor de rest van de supporters in Nederland. Bij NAC is de laatste tijd kritiek geweest om de prijs van de NS voor een treincombi. En het leek te gaan werken, maar in 1 klap is alles weer voor niks geweest en heeft de NS het recht om verzekeringskosten te regelen en dat vind ik het ergste van heel de dag. ajax bedankt!

Klaus 18-04-05 10:58
lol@Anton

Mochten mensen nog geinteresseerd zijn wat er ook alweer gebeurde zo onegveer:
http://www.lunaticnews.net/scripts/internet/nieuws.asp?ID=4266&loadMenu=No

Wat willen de autoriteiten:
Voor directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB is de grens zo langzamerhand bereikt. Hij vraagt zich af in hoeverre het verantwoord is op de huidige manier met voetbalfans door te gaan. Burgemeester Opstelten van Rotterdam heeft het auditteam voetbalvandalisme onder leiding van oud-politica Margo Vliegenthart officieel verzocht onderzoek te gaan doen naar de gebeurtenissen op het spoor en rond de Kuip.

VVD-Tweede-Kamerlid Rijpstra vindt dat het tijd wordt dat voetbalvandalen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten. Verder moeten de voorzitters van de clubs in het betaalde voetbal meer lef tonen door raddraaiers definitief uit hun stadion te bannen, zei hij zondag.

Het CDA ziet een oplossing in het spelen van risicowedstrijden zonder aanhangers van de uitspelende club. De partij krijgt daarbij steun van de PvdA.

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes
1 2 3 4 5  > >>
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie