logo

Forum mbt Mehdi K.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Mehdi bij één Vandaag

Jet 31-03-08 23:49
Uitzending gemist EenVandaag d.d. 31 maart

--->EenVandaag click here<---

Jet 31-03-08 19:29
Bedankmail aan Boris van der Ham

Geachte heer Van der Ham,

Hierbij mijn complimenten mbt uw optreden in ëénVandaag d.d. 31 maart. Tussen de BBCbeelden door hebt u zéér duidelijk gemaakt hoe de zaken er voor staan.

Op de site www.vrede.hotforum.nl kunt u alle publicaties vinden die er in de media over Mehdi verschenen zijn, evenals de petitie die wij gaarne op korte termijn zouden willen aanbieden.

Ondanks the Revolt of the Lords zie http://vrede.hotforum.nl/?go=onderwerp&id=370956 zou het voor Mehdi wenselijker zijn om in Nederland te mogen blijven. Dit heb ik persoonlijk van hem vernomen, aangezien ik hem wekelijks bezoek. Zijn vertrouwen in de Britse overheid is niet erg groot, m.n. ook vanwege de manier waarop o.a. Pegah Emambakhsh daar door de juridische molen gehaald wordt. U zou mij en velen met mij een groot plezier doen wanneer u mevrouw Albayrak zou weten te overtuigen dat het Nederland siert deze jongen een verblijfsvergunning aan te bieden, zodat hij een leven op kan gaan bouwen. Voor opvang kan gezorgd worden en het zou het mooiste cadeau zijn wat hij volgende week op z'n twintigste verjaardag zou kunnen krijgen. Het is een intelligente knul, die van harte bereid is zich aan te passen aan de gewoonten van dit land en zich de taal eigen te maken.

Nogmaals mijn dank voor uw inspanningen!

Jet 31-03-08 17:04
Uitzending start om 18.10

Christie
Homepage
31-03-08 14:36
Exclusief: interview Iraanse homoseksueel
Wat gebeurt er met de 19-jarige Mehdi Kazemi? Na afgewezen asielaanvragen in Engeland en Nederland, moet deze homoseksuele jongen terug naar thuisland Iran. Daar wacht hem zeer waarschijnlijk de doodstraf. Mehdi's verzoek werd in Engeland afgewezen, omdat zij Iran beschouwen als een veilige plek voor homo's. Nederland ziet Iran als een zeer onveilige plek, maar kan Mehdi geen asiel verlenen. Volgens het EU Dublin-akkoord moet zijn aanvraag door het eerste land van aanvraag behandeld worden. Een ongelukkige eerste keus dus. Vandaag wordt er op aandringen van Boris van den Ham (D66) een spoeddebat in de Tweede Kamer gehouden. Kan hij alsnog asiel krijgen?
Uitzendingen: 31 maart 2008 / Nederland 1

Mehdi is nu nog in Nederland, maar vroeg eerder asiel aan in Groot-Brittannië. Zijn verzoek om asiel werd in dit land afgewezen, omdat Iran door de Britten wordt gezien als een veilige plek voor homo’s zolang ‘je er maar niet voor uitkomt’.

Volgens Iraanse mensenrechtenorganisaties zijn zo’n vierduizend homosexuelen geexecuteerd sinds 1979. De laatste keer was in december 2007, toen een 21-jarige jongen werd opgehangen.
--> één Vandaag <--

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie