| Auteur |
Mehdi Kazemi - petitie tegen uitzetting |
san Woonplaats: wageningen |
09-12-09 11:32
Ik vind dat zo iemand wel uitgezet dient te worden. Is getoetst en dus regels opvolgen. Vol =Vol
|
maurice verhoev Woonplaats: didam |
11-07-09 13:28
nullIk dacht altijd dat Nederland tegen de doodstraf was..... hoe kun je een persoon deporteren als je weet dat de kans groot is dat de persoon in kwestie levensgevaarlijk bedreigd zal worden. Dit kan ik niet begrijpen.
Ik ben me ervan bewust dat je niet iedereen kunt helpen, maar ik hoop dat er wel veel moeite voor deze persoon word gedaan.
M. verhoeven
|
khatereh Ashari Homepage Woonplaats: voorburg |
21-06-09 22:34
In iran is geen democratie,Hij word zeker met dood bedreigd.alstublieft niet hem uitzetten.
|
|
Murat |
22-04-09 19:11
Please dont let him die. Please save him NL. You have lots of racist or homophobe Muslims in NL. But you wont let a gay man in? Although you know he will be killed?
|
|
Barhy's vriend |
22-04-09 19:01
Hij moet hier blijven!
Een mens heeft rechten ja!! :O
en tis ni omda die een beetje anders is da die moet worde opgehange é :S wtf...
|
|
S. |
22-04-09 19:00
Schande dat dit kan gebeuren!
|
|
michiel |
22-04-09 18:59
hij MOET hier blijven !
|
|
Zoë |
22-04-09 18:57
ik ben tegen de ophanging van homo's...
|
|
Barthel |
22-04-09 18:51
Wat is dit nu? We moeten die jongen hier houden!
Dit is toch wel een fundamentele basis van de mensenrechten alsjeblieft zeg!
Dit is allemaal één corrupte zaak, net zoals er zoveel bestaan!
Dit zijn één van de kansen om te bewijzen dat de Westerse beschaving het absoluut niet eens is met die onmenselijke, gruwelijke praktijken die door de Iranese wet wordt goedgekeurd! De persoon in kwestie heeft recht op een menswaardig bestaan, en dat zal hij zeker en vast niet in het land van herkomst vinden!
|
els vos Woonplaats: Utrecht |
09-11-08 04:45
Ik els vos wil niet dat Mehdi K. omwille van z'n seksuele geaardheid mogelijk vermoord wordt als hij wordt uitgezet.
e.g vos voorels@gmail.com
|
Lies Vedder Woonplaats: Pieterburen |
29-06-08 14:31
Het lijkt me gemakkelijk voor een jurist om met de artikelen van de "universele verklaring van de rechten van de mens van de verenigde Naties" in de hand deze jongen het leven te redden toch? Of is het ondertekenen van zo'n verklaring slechts een formele handeling waarna we weer rustig overgaan tot de orde van de dag?
Wie pakt de handdoek op!
|
Truyens Kim Woonplaats: Leuven |
27-06-08 19:05
Jullie gaan die jongen toch niet terugsturen naar zijn land. Dan durven ze zeggen dat europa mensenrechtn heeft als dit zo is laat je die jongen in europa en sturen jullie hem niet terug als jullie hebben terugsturen hebben jullie zijn dood op jullie geweten!!
|
Michelle Woonplaats: Rotterdam |
10-05-08 16:08
Mehdi Kazemi heeft het recht om veilig en gelukkig te leven. Dit is een simpel geval van universele mensenrechten. Hij verdient hier asiel wanneer Groot Britannië werkelijk van plan is hem uit te zetten naar Iran. Je zou toch denken dat Engeland wat slimmer was geworden na al dat gedonder met Pegah, maar nee hoor....
|
Olaf Woonplaats: Amsterdam |
05-05-08 02:47
Als Mehdi wordt uitgezet,krijgt hij te maken met dezelfde intolerantie als in WWII.Dat zijn toch dingen die we in een democratie als de onze ver achter ons zouden moeten laten. We moeten VOORuit & niet ACHTERuit!Daarom;geef die jongen politiek asiel.Elke vluchteling moet u apart beoordelen & dan zult u zien dat dit geen economische vluchteling is.
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
Tonneke Homepage Woonplaats: vlijmen |
24-04-08 02:01
Hij moet blijven,je stuurt zo`n jongen naar een land? laat hem hier veilig zijn.
|
Louis & Yvonne Woonplaats: Helden (Limburg) |
08-04-08 16:28
Natuurlijk moet deze jongen hier asiel krijgen, als het VK dit niet kan/wil garanderen !
|
Trees Gerrits Woonplaats: Harfsen |
08-04-08 15:14
Het is niet mogelijk je in een dergelijk geval achter de REGELS te verschuilen, mevrouw Albayrak. U moet wat beters bedenken!
|
Femke Egas Woonplaats: Amsterdam |
08-04-08 14:46
foei Nl! Ik dacht dat wij waarden en normen hadden en opkomen voor mensenrechten! Ik vind iig dat hij MOET blijven in NL.
|
Fernando Egas Woonplaats: Utrecht |
08-04-08 14:30
Nederland zou nimmer vluchtelingen moeten uitzetten naar landen waar de doodstraf nog bestaat.
En natuurlijk helemaal geen vluchtelingen die grote kans lopen de doodstraf te krijgen.
En de doodstraf krijgen voor handelingen die in het Nederlands strafrecht niet eens genoemd worden, aan dat risico mogen vluchtelingen door Nederland al helemaal niet worden blootgesteld.
Er is een formeel recht (de asielzoeker was al in een ander "veilig" land in een asielprocedure betrokken, ergo, hij moet naar het VK terug), er is humanitair recht.
Het laatste dient hier toegepast te worden.
|
Leo Hempelman Woonplaats: Utrecht |
08-04-08 14:13
DIE JONGEN BLIJFT GEWOON HIER!
|
|
Marianne |
04-04-08 16:20
Dat dit mogelijk is in Nederland!
Diepe, diepe schande!!
Waar is de menselijkheid gebleven????
|
marty pn Woonplaats: amsterdam |
03-04-08 21:45
Een Nederlandse regering die een iraanse homojongen uitzet naar het land van de mensenhatende ayatollahs, waar homo's de doodstraf krijgen, moet nooit meer zeggen dat het leven van homo's en de rechten van homo's haar aan het hart gaan. Die zwicht slechts voor tirannen....
|
Dave Woonplaats: Amsterdam |
03-04-08 14:06
Oh oh.. in alle boosheid een verschrijving in vorig bericht... Irak moest natuurlijk Iran zijn.
|
Dave Woonplaats: Amsterdam |
03-04-08 14:02
Op basis van humanitaire gronden alleen al moet de staatssecretaris hem toe laten. Hoe kan zij naar al haar eerdere hardvochtige en strijdbare eerdere acties nou dit standpunt innemen? Verdrag is verdrag en regel is regel ineens zeker? Nou dan is er blijkbaar weer eens iets niet in de haak met de regels die men daarvoor, mede in Den Haag, heeft bedacht. Als hij uiteindelijk toch wordt teruggezonden naar Irak en het haast onvermijddelijke geschiedde, dan hoop ik dat mevr Albayrak daarna dag op dag er aan zal worden herinnerd dat ZIJ dat op humanitaire gronden had KUNNEN voorkomen. Heeft mevr. Albayrak zich wel goed afgevraagd wat het voor die jongen moet zijn geweest om te horen en er mee te leven dat zijn vriend om wille van houden van een ander is verhangen? Mevr. Albayrak, wij kennen in Nederland de doodstraf niet. Maar als dit fout loopt lijkt het alsof U in uw eentje een vonnis voltrekt. Ik hoop dat U zich dat realiseerd!
|
Niruj Mohan Woonplaats: Leiden |
03-04-08 12:30
Hello all,
Is there more information someplace as to how we can intervene, if at all, in the debate today ? Is there some response planned today outside the Tweede Kamer for example, in the form of a public statement etc ? How can people help best ?
Niruj
|
G. Taekema Woonplaats: Amsterdam |
03-04-08 11:21
Mevrouw Albayrak, kunt u nog rustig slapen als u een jongeman rechtstreeks de dood in stuurt omwille van een formaliteit?
|
Frits H. Groen Woonplaats: Amsterdam |
03-04-08 10:34
Alleen al de discussie over het verlenen van asiel voor een homoseksueel uit Iran is uit den boze. Verwijzing naar het Dublin-akkoord is het zoveelste zwaktebod. Op regels kunnen te allen tijde uitzonderingen worden gemaakt, in het bijzonder als het een humane kwestie betreft!!
|
|
Bas |
03-04-08 09:51
terugsturen is moord.
Laten we weer waarden en normen opnemen in het debat, nu is er een kans dat Nederland zien dat het voor de eigen normen en waarden staat
De heer Kazemi moet blijven!
|
Renee Woonplaats: Amsterdam |
03-04-08 09:21
Deze jongen mag nooit teruggestuurd worden naar Iran! Als we ervan uit kunnen gaan dat er een grote kans is, dat hij ter dood veroordeeld wordt,kunnen we als land- dat het opkomen voor de kwetsbaren hoog in het vaandel heeft en daarnaast ook tegen de doodstraf is-Mehdi onze bescherming niet weigeren.
|
Rudy Chotoe Woonplaats: Amsterdam |
02-04-08 23:48
Geachte mevrouw Nehabat Albayrak, staatssecretaris van Justitie, dringend verzoek ik u om Seyed Mehdi Kazemi asiel te verlenen in Nederland.
Meneer Kazemi mag niet worden uitgezet, ook niet naar Engeland. Nederland heeft met zijn homobeleid ook een plicht om hem te beschermen. In 2006 heeft de hele wereld de afschuwelijke beelden gezien uit Iran waar publiekelijk 2 homosexuelen zijn opgehangen. In september 2007 heeft President Ahmadinejad nog aan de wereld verkondigd dat er geen homosexuelen bestaan in Iran.
Uitzetting geeft een erg verkeerd signaal ook naar groepen in Nederland die homosexualiteit afwijzen. Met uitzetting rechtvaardigt u met de Nederlandse overheid alle andere vervolgingen, geweld en moord tegenover homo´s en lebiennes in de wereld. en die zijn er teveel.
|