logo

Welkom op onze VOPOST de plaats om met elkaar te communiceren

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

VO

Math Vedder
23-03-04 21:04
Hallo,

Ik ben Math Vedder mijn naam bij v. Ommeren was Puk.
Ik ben na een week Omnia begonnen op de liguria in 1970/71
nieuwbouw, de namen die ik mij nog kan herinneren zijn kap Jasper den Broeder, Henk Joosten, Willem Verniers.
Daarna heb ik op de Isaria gevaren met kap Bertus Appeldoorn.
Daarna heb ik 7 jaar gebaggerd en ben inmiddels 22 jaar werkzaam bij RWS als nautisch-opzichter.
Groeten,
Math

Hotforum
Gratis je eigen forum
TEUN BRAVENBOER
04-10-04 13:39
MIJN NAAM IS TEUNIS-BRAVENBOER EN HEB VA 1967 T/M 1975 OP
O.A MENAPIA MET STRM BERT SCHOUTEN GEVAREN DAARNA EEN HELE TIJD OP DE MORINA BIJ KPT KLAAS KUIPERS,DAARNA VAST OP
DE RAETIA BIJ KPT MARTIN WEGH,DE ARABIA BIJ KPT ARIE VAN HEMERT DAARNA DE PERSIA BIJ KPT W.BOSMAN,OP DE DORIA BIJ WILLEM DE BRUIN,DAARNA OP DE CANDIA BIJ JAN PRINS DE DUBISIA BIJ JAAP VALKENBURG EN DIVERSE AFLOS SCHEPEN,DAAR-
NA AAN DE WAL GEGAAN ALS CONTROLEUR VLOEIBARE LADING,DEPAUW&STOKOE(SGS),WAAR IK ONGEVEER DERTIG JAAR WERKT.

Aad Prins
11-11-04 18:33
Bericht aan Theunis Bravenboer,
Waarschijnlijk heb je in die tijd ook nog een keer afgelost op de Argovia met Gerrit Verduin. Ik was daar toen ook aan boord.
Met J. Prins en ?,Blom heb ik op de Sambria gevaren. Ook met Herman Peeters, Ekke Horst en bootsman Joep e.v.a. op de Armenia/Hibernia gevaren.
Het spectaculairst was echter de Burgundia met een VO-tank ervoor, toen we vanaf het A' dam-Rijnkanaal bij Tiel de Waal opdraaiden ging er wat mis. De hele voorelkaar gekoppelde combinatie brak af op het laagste havenhoofd van de voorhaven.
Nieuwe strangen in Nijmegen aan boord gekregen en door naar Dusseldorf onder leiding van kapt. "Rooie" Jansen. (sorry) Ook aan boord bootsman Lammie, een schilderachtig figuur.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie