| Auteur |
traditioneel vissen verboden |
Gerrit Grijpstr Woonplaats: Oost-Vlieland |
28-01-10 11:16
Minister Verburg wil het recreatieve vissen (lees:Traditioneel) vissen van kustbewoners met een botnetje of hoeklijntje verbieden.
Weer een traditie die verdwijnt,de reden van het verbod is dat er mogelijk een paling of bruinvis in het netje zwemt,nu is dat bij mijn weten nog nooit voor gekomen.
Er staat op het internet een petitie waar mensen kunnen tekenen als ze tegen deze maatregel zijn.
Mischien helpt het.
U vind de petitie op: petities.nl onder behoud van traitioneel vissen met stand want vanaf de kust
Ik hoop dat er veel mensen tekenen en dat de minister dit verbod niet doorzet
G Grijpstra
Oost-vlieland
|
|
Jochum |
31-01-10 19:34
Kijk er is Chaos in alle soorten visserij.Deze visserij is bijna niet te controleren dus word dan ook als zwarte visserij al jaren gedoogd.Het kan gewoon niet meer.Traditie is leuk maar of het allemaal gebeurt zoals het hoort weet niemand terwijl de andere visserman moet spartelen om om te gaan met zijn tijd ze hebben immers al miljoenen geinversteerd in aanpassingen.Dit soort tradities moeten worden uitgevlakt.In die tijd leven we nu eenmaal!Heb je een logboek?Heb je een veilplicht?Geef je elke keer iedere 24 uur van tevoren aan wanneer je je vis verkoopt.Heb je volgsysteem ter controle wanneer je je netjes gaat legen?Heb je iedere week soms twee keer per week een maaswijdte controle ed?Ben je milieuvriendelijk genoeg?Heb je vis(vaardagen)?Kloppen je kilos?Ik kan nog wel even doorgaan.Nee hoor kan echt niet meer.Is verpest waarschijnlijk door je colegas die de vis vingen maar niet verkochten...op papier!
|
|
Geert |
01-02-10 10:25
De beroepsvisserij heeft zich dit allemaal ook maar laten gebeuren, Is er ooit al iemand tegen ingekomen dan??
Laat die mensen een netje of beugje schieten, daar is niks verkeerds mee.
Wat een vrij land is dit toch
|
|
paling |
10-02-10 21:09
de mens is geen jager meer maar is nu zelf de prooi.
iedere vorm van een vis vangen of een haas schieten gaat verloren voor het nageslacht en over 100jaar leeft iedereen op astronauten voeding.dit hebben we allemaal te danken aan een groene politiek die niets meer met burgers opheeft.of zijn het van die mensen die vroeger met hun vader ook niet een hengeltje uitgooiden of eres mee genomen werden op jacht of iets anders dan kijken naar een beest in een kooi.
HOE KAN IK ZO SNEL MOGELIJK GELD VERDIENEN EN OP WAT VOOR MANIER IS MOTTO VAN ONZE ECONOMIE ONDANKS DAT ER VEEL VERLOREN DRIJGT TE GAAN>
anders zie ik het niet.
|