| Auteur |
300PK handhaven |
|
Corrie |
13-11-09 10:05
Er moet meer controle op meer dan 300 pk komen.De garnalenvisserij gaat gebukt onder afbraak prijzen Deze worden veroorzaakt door een te grote aanvoer.Deze aanvoer wordt hoofzakelijk veroorzaakt door kotters met meer dan 300 pk(600pk is geen uitzondering maar meer regel)Daarom moeten kotters tot 400 pk max goed worden afgesteld op 300 pk en goed worden gecontroleerd.(minstens 1xper maand)Kotters met meer dan 400pk moeten de vergunning inleveren of een motor plaatsen van max 400 pk en goed afstellen.Een motor jonger dan 25 jaar heeft per liter inhoud ongeveer 30 pk.Dus een motor van 12 liter heeft al 360 pk.Daarom moeten alle motoren met meer dan 14 liter inhoud in een kotter met een garnalenvergunning worden verboden.Volgen het Europese hof is dit ook zo.Gegeurd dit niet dan gaat de legale garnalenvisserij kapot.
|
|
Neptunus |
14-11-09 16:06
Allemaal een buitenboordmotor
|
|
pipo |
14-11-09 21:09
corrie je bent gewoon zielig
|
|
jacco |
15-11-09 12:31
Ja en weer meer controleurs en nog meer controle.Wat een leuk plan zeg.Wat kan mij het nou schelen al vissen ze met 1000pk.Als ze dat willen moeten ze dat gewoon doen kan jij toch ook doen corrie. Blijf maar wijzen en 600pk is wel een beetje overdreven misschien 310pk.hooguit!
|
|
Corrie |
15-11-09 13:57
Ik kan ,ik wil maar bovenal ik mag niet met meer da 300 pk vissen.En nee ik ben niet zielig.Ik en met mij velen wordt elke week weer bestolen omdat er garnalen op de markt komen van schepen die helemaal niet op garnalen mogen vissen.Dat daar niets aan wordt gedaan is pas zielig.
|
|
jacco |
15-11-09 14:33
Natuurlijk mogen ze neerzetten ze hebben toch gewoon een vergunning.Niemand steelt er van jou misschien de transport bedrijven maar niet je colegas corrie.Dat kun je toch niet zeggen.Gewoon knallen moet je.Rossen die garnalen hoe meer hoe beter.Dat jij hun garnalen niet vangt kan niemand wat aan doen dat is geen stelen!
|
|
Corrie |
15-11-09 15:54
Het is wel zielig dat je 7 dagen per week moet KNALLEN en ROSSEN met meer dan 300 pk voor droog brood en maar hopen dat ze er niets aan doen.Maar de dag dat het ministerie hier echt wat aan moeten gaan doen nadert. Er is tot nu toe nog geen garnalenvergunning voor meer dan 300 pk en zolang die er niet is wordt ik gewoon bestolen.
|
|
Jacco |
15-11-09 17:59
Waarom wil je zo graag dat ze er iets aan doen?Ga eens kijken naar de regels waar ze mee komen en die al gemaakt zijn.Slaan die ergens op?Die worden gemaakt door biologen,ngos en iedereen die totaal geen praktijk ervaring heeft.Als ze ingrijpen word het voor iedereen slechter dat is altijd al zo geweest.Dus beter zwijgen en vissen en wie weet onderling nog eens afspraken maken.Maar ja dat verhaal kennen we al.
|
|
Corrie |
18-11-09 15:23
Discussie gaat op hoger niveau verder.Kijk maar bij hulp in nood.
|
peter Woonplaats: den helder |
06-12-09 09:43
kun je ze niet verdienen corrie??dat de garnalen vorig jaar zo duur waren hebben we je niet gehoord!!!
|
|
corrie |
06-12-09 15:32
Vorig jaar had ik nog de illusie dat het nu over zou zijn met 300 plus.De overgangstermijn liep immers in april 2009 af.Deze termijn is inderdaad over maar er is helemaal niets veranderd.En ja ik kan ze nog wel verdienen maar krijg wel 2 euro te weinig voor mijn garnalen en dat komt door een te grote aanvoer.Deze te grote aanvoer komt mede door schepen die meer dan 300 pk hebben.Deze groep neemt al snel 30% van de aanvoer voor zijn rekening.Haal 30% van de garnalen uit de markt en je krijgt weer 3,5 tot 5 euro.Als je als kleine kotter nu 2 ton aan de wal zet spreek je van een slechte week.De wat grotere schepen hebben aan 5 ton nog te kort.De verdiensten zijn daardoor slecht en daarom geen of geen goed personeel.Ik kan het je wel even voorrekenen als je het niet snapt,
2euro keer 5 ton is 10.000 euro bruto afslag.Kosten afslag plus heffing is 10%.Blijft over 9.000 euro.
Olie 5 ton keer 0,40 euro is 2000 euro Blijft over 7.000 euro.Vaste kosten ongeveer 1000 euro maakt 6,000 euro waarvan 50% te verdelen.Moeten met drie man varen dus dat maakt 1000 de man.Hier gaat het fonds nog af en is bruto.Als eigenaar moet je maar hopen dat er niets stuk gaat want geld voor reparatie blijft er niet over laat staan voor investering.Ik zal het je eerlijk zeggen dat ze mij hier niet voor hoeven te bellen en al helemaal niet op zondag avond.
Bij deze berekening praat je over de betere weken want 5 ton heb je niet iedere week.
|
|
krabbenkiller |
12-03-10 23:04
CORRIE WIJST ALTIJD EN OVERAL,BESTOLEN?IK DENK DAT CORRIE ZELF EENS EEN BEETJE BETER ZIJN BEST MOET DOEN
|