| Auteur |
wrakken met rust laten |
jelle Woonplaats: ijmuiden |
13-11-07 15:31
nu het weer een beetje beter gaat met de kabeljauw stand is het beter dat ze de sportvisserij ook niet verder laten gaan dan 5 mijl uit de kust wij laten de schol ook met rust straks als ze kuitziek zijn wantde meeste vissen aleen voor het geld met die kleine bootjes je komt die dingen over de hele noordzee tegen en met deze brandstofprijzen wil je mijn toch niks zeggen dat ze niks vangen .gewoon 5 mijl aanhouden ver zat en de wrakken een beetje met rust laten
|
francky Woonplaats: Belgie |
14-11-07 18:24
Ge gaat toch niet weer beginnen zeker tegen de sporvisboten 5 mijl.
De zee is van iedereen.
Bang dat we wat meer vangen dan toegestaan ? A.U.B zeg !
|
luna Woonplaats: De maan |
18-11-07 09:39
Bang dat we wat meer vangen ???????????????? Ik weet wat jullie vangen, hou er maar over op.
|
|
visser |
18-11-07 17:42
wat dacht je van een totaal uitvaarverbod niemand gaat voor zn plezier zitten blauwbekken in de wintermaanden
|
francky Woonplaats: Belgie |
19-11-07 17:27
En Wat nu ? Luna en visser ,In Belgie geen gul of schol meer zelfs voor de beroeps vissers.Daar spreekt geen een mens van in Nederland enkel de diesel prijzen.
Ik dacht dat dat voor heel de EU was ?
|
|
visser |
24-11-07 17:45
ik vat mm ff niet wat heel eu
|
|
Beroepsvisser |
24-11-07 22:17
Ik ook niet visser, wat is er voor de hele EU? Dat wij nog schol mogen vangen en jullie niet? Tja, je weet wat je mag vangen en dan kan je dan over een heel jaar uitsmeren of in 11 maanden volvissen zoals bij jullie. Kwestie van uitkijken en plannen, wij moeten ook rekenen en huren om het hele jaar door te komen en daarom kunnen we nu tot de Kerst nog ruim 100 kisten schol per week vangen.
|
mozes Woonplaats: urk |
01-12-07 18:17
Wat een negatief forum is dit zeg. Ik zie veel geschreeuw maar inhoudelijk stelt het allemaal weinig voor.
Ik wil wel even ingaan op het feit dat er mensen zijn die hun eigen collega's (kleine visbootjes) overhoop willen varen. Dit zijn vaak gewoon beroepsvissers met een visserijnummer. Zij hebben evenveel recht om vis te vangen als de kotters. Eigenlijk zou iedereen die zeebaars wil verkopen op deze manier gaan moeten vissen. Dit is een duurzame manier van vissen. Deze mensen kunnen gezien het weer tussen de 50 en 75 keer uitvaren op een jaar. Als zij gemiddeld 150 kilo per dag hebben kunnen zij goed rondkomen, dit is dus voor de visstand een stuk beter.
Ook wordt er door deze manier van vissen de natuurlijke leefomgeving van de vissen bespaard.
Maar ik vind het van de gekke dat er gepoogd wordt deze mensen overhoop te varen. Ook zijn er al diverse meldingen van sportvisboten die maar op het nippertje ontkomen zijn aan een viskotter. Dit is op geen enkele manier te rechtvaardigen!
|
|
vis |
01-12-07 20:41
dus zonder nummer mag je gewoon aanvoeren (zeebaars KABELJAUW) en met nummer moet je maar binnen je quantum blijven misschien zouden die kleine bootjes eerst een fatsoenlijke radarreflector kunnen kopen en over hoop varen het lijkt mij dat ze met die piratenbootjes veelal boven een heft liggen daar komen we liever niet met de bokken zelfs niet om iemand over hoop te varen dus kom niet met loze kreten lijkt meer op stemmingmakerij
|
|
Sportvisser |
02-12-07 00:30
Dat de mentaliteit onder de kotters met betrekking tot kleine bootjes nogal te wensen over kan laten kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Ik heb over de marifoon eens een gesprek meegeluisterd tussen een paar kotters, waarvan de ene onderweg was van Den Helder naar IJmuiden terwijl zijn radar stuk was bij mistig weer. Een collega van de kotter met zijn kapotte radar waarschuwde hem voor de vele sportvissersbootjes die hij bij de Pettemerpolder tegen zou kunnen komen. Zijn antwoord zal ik hier maar niet herhalen, maar ik hoop niet dat hij voor poging tot doodslag voor de rechter is gekomen.
Overigens ben ik het helemaal eens met Mozes uit Urk. De kleine bootjes MET visserijnummers hebben evenveel rechten als de grote kotters en ze zijn zeker duurzamer bezig.
Wat ik overigens niet begrijp is dat beroepsvissers niet de creativiteit bezitten om sportvissers op hun schepen uit te nodigen om mee te gaan vissen. Die sportvissers betalen nu veel geld als opstappers om te kunnen hengelen. Waarom laat je ze niet gratis mee gaan onder de voorwaarde dat de vangst voor jullie is? Dan voorkom je dat ze hun vangst (illegaal) verkopen en jullie profiteren zelf van die overvloedige vangsten die volgens jullie met de hengel gemaakt worden.
Tegen Visser kan ik nog vertellen dat er echt wel mensen zijn die voor hun plezier gaan zitten blauwbekken. Die mensen heten sportvissers. Doe er je voordeel mee.
|
|
hendrik |
03-12-07 14:32
ik ben beroepsvisser en weet dat er echt wel kleine bootjes zijn die veel vis wegwerken maar gebeurd dat in de beroepsvisserij niet dan???
|
beroepsvisser Woonplaats: zaanstreek |
14-01-08 23:26
dat gezeur over de sportvissers een knappe boot met alles erop en dr aan kost gouw 60000 100000 euro als je dan ook nog een baan hebt moet wel anders kan je geen boot kopen,
dan kan je 60 keer vissen per jaar nou tel uit je winst.
|
|
huppel |
05-06-08 20:41
leuke hobby
|
|
BEL. visser |
14-07-08 07:43
Als wij als beroepsvissers geen kabeljauw mag vangen , dan vind ik het maar normaal dat de sportvissers ook geen meer mogen vangen( of toch een beperkt aantal) . En ik weet wat die mannen binnenbrengen vn kabeljauw
|
|
Pollendam |
29-09-08 01:58
BEL. visser, je zegt: Als wij als beroepsvissers geen kabeljauw mag vangen , dan vind ik het maar normaal dat de sportvissers ook geen meer mogen vangen
Als ik het goed begrijp bedoel je dus dat als de beroepsvissers iets niet mogen vangen dat dan de sportvissers het ook niet mogen.
Als de 1 iets niet mag dan mag de ander het ook niet,toch?
Met andere woorden: Jij vind dus dat de beroepsvissers die op paling vissen dit ook niet meer mogen met ingang van 2009.I
Ik denk niet dat je veel vrienden maakt met zulke uitspraken.
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
Sportvisser |
29-09-08 11:38
Beste Pollendam. Je maakt een vergelijking die nergens op slaat. Sportvisserij Nederland heeft zelf en vrijwillig het initiatief genomen om de bij haar aangesloten sportvissers te verbieden om vanaf 2009 paling mee te nemen. Hier is helemaal geen sprake van een wettelijk verbod.
Bij een verbod op de vangst van kabeljauw zou er wel sprake zijn van een wettelijke regeling.
Je vergelijkt dus appels met peren. Misschien dat je met je uitspraak wel vrienden maakt, maar de slimsten zullen dat niet zijn.
|
|
Pollendam |
01-10-08 00:44
Sportvisser.
SVN heeft de minister gevraagt om dit besluit over te nemen dus dan is er wel sprake van een wettelijk verbod.
|
|
Sportvisser |
01-10-08 09:24
En denk jij dat de Minister dat doet, Pollendam? Reken er maar niet op. De binnenvissers krijgen wel beperkingen opgelegd, maar van een totale stillegging van de visserij op paling zal zeker geen sprake zijn. Dat gaat pas gebeuren als de stand zover ingestort is dat de palingvisserij absoluut niet meer lonend is.
|
|
avr |
10-10-08 20:53
Meen moet niet naar elkaar kijken.Daar springt de pers weer op ben een ex visserman dus ik weet gegoeg.Steek je hand in je eigen boezem.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Een niet zo kijken en wijzen naar een ander.Samen staan we sterk.
|
|
beroepsvisser B |
14-10-08 13:56
Wij moeten ons brood verdienen met vis. jullie sportvissers gaan voor hobby in zee. Jullie moeten maar op rivier gaan vissen. Of in de noordzee achter sprot. Afschaffen die sportvissers!!!
|
|
Sportvisser |
15-10-08 11:29
Beste Beroepsvisser B, je uitspraak is niet erg doordacht. Het aantal mensen dat hun brood verdient aan de sportvissers is een veelvoud van het aantal beroepsvissers. Als kostwinnerschap het enige criterium zou zijn kon beroepsvisserij beter afgeschaft worden.
Als jullie verstandiger dan in het verleden met de zee en de visbestanden omgaan kan iedereen zijn brood verdienen.
|
|
ook sportvisser |
15-10-08 20:04
niemand zegt dat je je brood ermee moet verdienen daar kies je zelf voor lijkt mij.Het is ook niet meer van deze tijd.Bij sportvissen zit nog een stukje kunde en inteligentie ipv raak scheppen met een net.En als jullie niet bestonden zouden we zo de vis vanaf het strand kunnen vangen.Het stelt toch economisch ook niets meer voor ,ik hoorde minister Bos vandaag zeggen dat het zeker niet de bedoeling om van die 200miljard noodlijdende bedrijven te supporten.
|
BEROEPS VISSER Woonplaats: URK |
16-10-08 12:43
2 weeken geleeden 5 ton zee baars op de afslag van ijmuiden af komstig van sport vissers
|
|
Sportvisser |
16-10-08 15:12
Beste Beroeps Visser, heb je de AID ingeseind over die 5 ton zeebaars? De echte sportvissers veroordelen deze praktijken net zo als jullie. Wat de echte sportvissers wel steekt is dat voor de gasten die dit flikken de term sportvissers wordt gebruikt. Een woord als hengelaars zou beter op zijn plaats zijn.
Ik vraag me verder wel af wie die 5 ton zeebaars in de afslag heeft gezet. Ik denk niet dat het die hengelaars zelf zijn. Wat ook nog een mogelijkheid is, er zijn tegenwoordig beroepsvissers aktief, die met de hengel vissen.
Voorzover mij bekend hebben die alle benodigde papieren.
Als er echter sprake is van illegale activiteiten kun je beter contact opnemen met de AID, dan er hier alleen maar over klagen. Dan wordt er mogelijk iets aan GEDAAN.
|
|
sportvisser 3 |
17-10-08 19:05
5 TON MET DE HENGEL? BEN JE WEL WIJS? EN HOE KOMEN DIE AAN WAL EN OP DE VISMIJN?
|
|
beroeps |
22-10-08 18:50
WEL EENS GEHOORT VAN KLAP WIJK OP KOPER VAN DE HENGELAARS
|
|
Beroepsvisser c |
23-10-08 16:13
Beroepsvisser B,
Stuur ze nou niet naar de rivier,ik heb al genoeg last van die gasten.
Elke week 1500 euro schade van snoekbaarsvissers.
Wellicht is forelvissen iets voor ze.(uitzetten en vangen in afgesloten klein water)
Die sportvissers krijgen een steeds grotere mond over wat wij wel en wat wij volgens hun niet mogen.
Haatzaaierij ten gevolge uitspraken van zogenaamde deskundigen ligt hieraan ten grondslag.
Vorige week tot drie maal toe bezoek gehad van snoekbaars vissers.
Komen ze langszij al vloekend en tierend,of wij wel goed bij ons hoofd zijn.
De eerste moet overigens nog aan boord komen maar ik verzeker ze dat ik ze er harder aftrap dan dat ze er op komen.
Verder zijn de meeste van hun zo hypokriet als de pest.
Ik weet nl.ook wat ze met hun vis doen en 5 ton verbleekt als je weet wat er echt verhandeld word door sportvissers.
Zeker op zee.
De zeebaars is bij vlagen niet aan te slepen.
50 tot 60 kg. p.p. is eerder regel dan uitzondering en wie dat niet vangt kan beter een andere hobby gaan zoeken.
Nee,ik ben klaar met die gasten.
groeten,een riviervisser
|
|
Beroepsvisser c |
23-10-08 16:17
Ik vergeet nog te zeggen dat ik wil voorstellen om bij iedere sportvisser die zich met het beroeps bemoeit of vind dat wij maar moeten stoppen,alles af te pakken wat hij heeft.
Dat voelt nl. hetzelfde.
Eens kijken of ze dan nog een grote mond hebben
|
|
beroepsvisser c |
23-10-08 16:21
|
|
beroepsvisser c |
23-10-08 18:45
Even inhaken op het vangstverbod op paling eerder hierboven over gesproken.
Er komt geen vangst maar een meeneem verbod op de eerste plaats en op de tweede plaats is het al niet meer toegestaan tenzij je een schriftelijke overeenkomst hebt van de visrechthebbende met een huurovereenkomst.
De visrechthebbende is vaak de beroepsvisser dus SN stelt een verbod in die er al was.
Zij hebben nl.vaak alleen maar de schubvisrechten.
Als beroepsvisser zou ik SN nooit een schr. overeenkomst afgeven voor het vangen van paling en dat hebben ze aan zichzelf te danken!!!!!!!
|
|
beroeps |
23-10-08 19:19
GEHACHTE COLLEGA WIJ OP DE NOORDZEE KREIGEN WE ER
OOK MEE TE MAKEN WE STOOMDEN DE HAVEN BINNEN TOEN STOND DEN ER HENGELAARS MET BROKEN LOOT TE GOOIEN DOE DAAR MAAR WAT TEGEN ????
|