logo

Dutch Pedal Steel Player - forum started 05-10-06 - Alleen Pedal Steel Guitar onderwerpen svp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

boss

Johan 18-12-09 12:38
De Boss Pro 19"processor is een goedkope re-make van de Roland GP100
Voor mij nog steeds de meest betrouwbare, eenvoudigst programmeerbare en best klinkende effectprocessor.
In USA ook veel gebruikt. Tweedehands te vinden tussen 120 en 200 euro op Ebay.
Groet, Johan

Bas Riede
Homepage
17-12-09 18:10
Hallo,

Ik gebruik de GT-PRO van Boss. Een 19inch \"guitar effects processor\" met bijna alle denkbare effecten en mogelijkheden. Erg praktisch omdat ik veel verschillende instrumenten bespeel over één versterker. Voor ieder instrument programmeer ik één of meer presets die ik via een Roland FC-200 floorboard met de voet kan oproepen. De kwaliteit is zondermeer goed. Ik heb kort een TC-Electronics G-Force gehad maar had daar technische problemen mee en dat is een ingewikkeld apparaat. Wel een geweldige kwaliteit!

Als iemand iets meer wil weten of een keer wil uitproberen, neem even contact op.

Met vriendelijke groet,
Bas

frank
14-12-09 23:46
hey bedankt vrienden steelers voor de heel intersante info.
normaal gezien gebruik ik een lexicon 550
maar daar zijn ook zijn voor en nadelen aan verbonden je krijgd daar heel mooie klanken uit als je er de tijd voor neemd en er de tijd voor hebt om alles fijn aftestellen .en dat is nu de reden waarom ik die info vraag over boss dat is allemaal veel simpeler te bedienen dan een lexicon .

frank

arnold kaphuis
14-12-09 17:06
hallo allemaal
ik gebruik de Boss SE-50 microprocessor
het apparaat is 9,5 " en werkt perfekt.
ookde combinatie echo/reverb is perfect inte stellen.
misschien een idee.
groetjes
arnold

Dolf Haring
14-12-09 12:19
Hoi Frank,
Marcel heeft gelijk voor wat betreft de Boss DD serie.
Prima en betrouwbaar materiaal om mee te werken
Ook ik speelde jaren met zo'n handig klein Boss delay-pedaaltje.
Onlangs echter heb ik van Boss de RE 20 aangeschaft.
Een heruitgave van de beroemde Roland Space Echo.
Heeft zeer veel toepassingsmogelijkheden en beschikt daarnaast over een heerlijke eerlijke Reverb.
Beiden apart of in combinatie met elkaar te gebruiken.
Voordeel van dit digitale wondertje is dat de reverb stil en ruisloos is.De ingebouwde reverb op veel verstekers wordt verkregen door middel van een galmveer,wat vaak ruis veroorzaakt en bij stoten of bewegen van de versterker
onweerachtig geluid voortbrengt.En naar mijn gehoor maakt een galmveer het geluid ook wat scheller.
De RE 20 heeft 2 pedaaltjes om delay en reverb te bedienen en wordt gevoed door batterijen of een adapter.
Bobbe Seymour laat op You Tube zien
hoe er met de RE 20 gewerkt kan worden.
Voor mij is het een aanrader omdat je 2 perfekte effekten heb voor de prijs van 1.
Nadeel(tje) is:
dat het niet past in de BCB Boss effektenkoffer.

Dolf Haring

Marcel
14-12-09 11:12
Frank,

Wat ik je kan aanraden is de Boss dd series. Ze zijn lekker klein en still. Ik gebruik de boss dd-5 al een aantal jaren. Ik heb veel andere 19\" effect units gebruikt in het verleden maar hebben allemaal een ruis.
Alhoewel ik ook vaak speel met een T.C. Electronics 19\" unit. Deze heeft ook een minimale ruis maar klinkt ook erg mooi.

Greetz,

Marcel

frank

13-12-09 13:37
hallo steelspelers

zijn er onder jullie die gebruik maken van boss effect processors
zoals de gt6 of gt8 of andere toestellen van boss en wat zijn jullie ervaringen hiermee
heel graag jullie mening hierover

mvg
frank

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie