| Auteur |
Leuke tip / moeilijke vraag |
Bas Kapitein Woonplaats: Watergang |
22-10-09 21:03
Beide heren bedankt
Inloggen op de site doe je door jezelf te registreren.
Al doe je dat alleen als steun voor zijn dochter die heel veel uit de kast heeft gehaald met deze site en (naar mijn mening) met bitter weinig responce. Laten wij als dankbare Hollanders dan maar laten weten dat wij haar vader erg hebben gewaardeerd.
Bas
|
Peer Desmense Woonplaats: 's-Hertogenbosch |
22-10-09 18:05
Hee Bas,
Wat goed dat je deze link hebt gevonden.
Voor mij geldt ook dat Sneaky een enorme initiator was!
Dankzij deze man (en het is echt de zoveelste keer dat ik dit zeg) is voor mij en vele anderen de steel gaan rollen!
Niet de meest orthodoxe steeler, maar wat een eigen geluid en spelmanier had deze kleine grootheid!
Ik krijg nog kippenvel bij zijn werk op bijv. Sin city, Hot Burrito#1 etc. etc.
Bedankt!
Peer
|
|
Eddy Scheepers |
21-10-09 22:52
FAN-TAS-TI-SCHE TIP!!!!!!!!!!!
Hoe log je in bij die site?
Eddy
|
Bas Kapitein
21-10-09 18:49
Leuke tip;
http://www.sneakypetekleinow.com/home
Dit is het adres van een website over het leven van Sneaky Pete Kleinow
Moeilijke vraag;
Op deze site zag ik dat zijn eerste opname was een bijdrage aan een nummer van de Ventures
“Blue Star” (kijk bij 1960 de eerste mp3) Toen ik dit afspeelde sloeg de nostalgie toe! Dit kende ik!
Het trof mij zo enorm want ik beschouw Sneaky als mijn eerste invloed als pedalsteelspeler, maar ik kende de steel, zoals velen van jullie waarschijnlijk, ook al eerder uit de Hawaii bandjes waar mijn vader naar luisterde. De beste van die bandjes was ongetwijfeld “Rudi Wairata en his Amboina Serenaders. Dit speelde mijn vader grijs en het nummer “Heinwee Naar Ambon” ken ik nog steeds uit mijn hoofd. En dit was wat ik hoorde; Inderdaad staat er in kleine lettertjes op het plaatje dat de oorspronkelijke title “Blue Star” is met als componisten Young Heyman en Haag. Dit is in 1955 opgenomen, dus lang voor de The Ventures (1964) en lang voor The Shadows die het in 1961 opnamen.
Maar waar kwam dat nummer vandaan. De namen “Young Heyman en Haag” kunnen heel goed van Indische of Ambonese Nederlanders zijn en dat zou dan betekenen dat er een Nederlandse “root” zit onder de eerste plaatopname van Sneaky Pete. Dat zou ook betekenen dat het cirkeltje weer rond is want Sneaky was juist in Nederland immens populair bij de Indische Hawaii en Country liefhebbers.
Hoe dan ook kijk op die site, want Sneaky was in alle opzichten een unieke muzikant!
|