| Auteur |
~*~Spiritualiteit~*~ |
~*Diaanbanaan*~ Homepage |
06-10-05 20:55
Kee dan..es kijken of hier reacties op komen...gheheh..
Wat versta jij onder spiritualiteit...???
Geloof je in magie..??..Geesten..??..
Heb je zelf ergens ervaring mee,dat als spiritualiteit wordt gezien...??
Ik ben benieuwd naar ervaringen/verhalen van anderen....
Schroom niet..de beheerder van deze space kun je met je verhaal vertrouwen..
Ik ben zelf nu op dit moment eventjezzz te moe om een verhaal te tikken..maar je zult in de toekomst zeker meer van mij lezen hier..gheheh..prepair...mhuahahahahaa (GEINTJEH!! )
Von meiss..heel veel succes en fun met spuijehart!!!
|
Baraniel Homepage |
09-10-05 13:25
spiritualiteit. Ik zie het altijd als iets heel persoonlijks. Een gevoel, een manier van leven, een manier van omgaan. Ik ben zelf een sceptisch persoon. Maar ik heb ondertussen veel meegemaakt en ik geloof wel dat er ' iets' is. Ik geloof in gidsen, in een ' gene zijde' , in onwikkeling van je ziel (dus ook in reincarnatie, in de wereld als een soort ' leerschool' ). Ik zal nooit beweren: ' zo is het en niet anders' . Ik ben niet gelovig opgevoed en geloof niet in een god. Ik geloof in een soort ' energieniveau' of ' onwikkelingsniveau' , as you like . Dat houdt in dat ik geloof dat, als je ' heen gaat' , je ziel naar ' gene zijde' (of hoe het ' heet' ) gaat. Daar overzie je je leven en wat je nog ' leren' moet om te ontwikkelen. Zo heb je naar mijn idee de ' hogere entiteiten' . Misschien wel een soort god voor een ander. Voor mij zijn dat entiteiten ' mensen' die zich meer ontwikkelt hebben. Misschien wel de leraren hier. Dus in dat opzicht denk ik dat iedereen gelijk is en de kans heeft om zich zo ver mogelijk te ontwikkelen. Ik vind hoe dan ook in spiritualiteit (of geloof) dat je elkaar moet respecteren. Daarnaast vind ik dat je niemand je geloof op mag dringen. Ik probeer spiritualiteit op me af te laten komen en er niet een big issue van te maken. Niet meer en niets minder dan dat het is. Ik vind het een fijn gevoel als ik me wel gesterkt voel door de gedachte dat er ' meer' is. Ik vind het ook interessant om meer over de verschillende gebieden te lezen en/of te leren en heb hier en daar wat cursussen gedaan. Puur omdat ik het fijn vind om ermee bezig te zijn. En me graag ontwikkel. Ik wens je veel plezier met je forum en kom gerust ook eens langs op mijn forum om daar jouw verhaal neer te zetten. Groetjes, Baraniel.
|
faith Homepage Woonplaats: stein |
10-10-05 22:26
Ik plaatste het volgende op mijn space.
Als zoeken geen zin meer heeft ...begint spiritueel leven.
spiritueel leven wil dan zeggen dat je geleerd hebt van je emotie' s en gevoelens en daarna leven kan.
|
laluna Homepage Woonplaats: friesland |
13-10-05 10:46
ok op verzoek van yvon,zet ik hier even iets neer,
maar om nou een heel verhaa te gaan doen....kun je beter even op mijn site' s kijken(tja reclame,ok,maar gewoon handig)ik denk dat iedereen op zijn manier spirituel bezig zijn,maar dat de meeste het nog niet inzien of willen bekenen,en of te nuchter zijn om dit te willen zien.
ik kan me ht vorig verhaaltje ook in denken,want ik hoor het veel om me heen,maar het is ook meestal zo dat mensen iets moeten mee maken voordat ze erin zitten.en jammer genoeg is het inenen een heip,dat iedereen dit wil zijn,en ik bedoel daar mee,dat het fijn is dat je erkend dat je zo bent,maar ga niet mee in de stoet,je bent zo ook bijzonder zonder een gafe,als je begrijpt wat ik hiermee bedoel,
nou ja ........genoeg even nu,ik kom nog wel eens aan vliegen ,
doei doei.
laluna(claudia)
|
|