welkom in dit gekkenhuis

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

ouder worden

spinneman
Homepage
30-08-05 19:41
Nergens heb ik zo' n hekel aan als ouder worden.
Het aftakelingsproces duidelijk zichtbaar in de rimpels onder je kin en de van verdriet verdronken wallen onder je ogen. De vellen en lellen van het veel te goede leven na een te snelle vermageringskuur in je tweede jeugd verraden het niet meer soepel rekken van je huid.
Ouderdom komt met kinderen en gebreken en de zorgen staan in de rimpels op je voorhoofd geschreven op een huid van perkament.
De spieren onder je vel zijn nouwelijks in staat je botten te bewegen en je ribben teken door je borstkas, alsof ze vast een voorsprong nemen naar je laatste rustplaats.
Je uiterlik begint te lijken op dat van een eeuwenoude net van zijn beschermende omwikkelingen ontdane mummie.
Je hinkelt al met een ben in je graf.
Het ergste van alles is dat jij in je saniele omgeving niets meer in je opneemt, omdat of je ogen of je oren of beiden je in de steek hebben gelaten en alleen nog in je kop zitten omdat je anders de kans loopt als wetenschappelijk te onderzoeken vreemdeling uit de ruimte gezien te worden.
Murmelend en roggelend afgebekt en afgemat strompel je naar je laatste rustplaats, denkend aan waar het eens begon.
Uit as zijt gij geboren en in de as zul je wederkeren, verbrand of begraven.

Mijn bedoeling van dit korte verhaal?
Reageer of negeer, ik vond het wel een cofonterend idee om een forum mee te starten. niet meer en niet minder.
Mijn humor mag vandaag zwartgallig zijn of totaal afwezig, morgen is weer een andere dag met nieuwe impulsen, een andere kijk op het leven, of zomaar blind geraas. Over het algemeen zal de zon wel blijven schijnen

Mar
03-09-05 22:25
Hoi Cor
Ik kom bij jou ook maar eens mijn mening spuien!
Als het allemaal ' goed' gaat word je oud, hoe je oud word ligt denk ik aan je verleden maar ook zeker aan jezelf!
Lichamelijke gebreken, tja daar is niet zo veel aan te doen en kop op!!! Geestelijk is weer een heel ander verhaal en vind ik moeilijk om mijn mening over te geven, je kan alleen maar hopen dat je goed wordt opgevangen en verzorgd.
Als ik over mezelf spreek ivm ouder worden, kan ik je zeggen dat ik het alleen maar steeds leuker ga vinden!
Kom ook net kijken met mijn 39 jaartjes.
Rimpels en lubbers; het zal me een rotzorg wezen.
Maar wie weet piep ik over 20 jaar wel anders!
ff een vraagje, hoe oud ben jij eigenlijk en wat vind je van je eigen ' ouder' worden?

liefs Mar

spinneman 04-09-05 10:08
Ha de eerste reaktie en niet zomaar van de eerste de beste,
Hartelijk welkom Mar.
Je hebt het al begrepen ouder worden heeft zo zijn charme.
Dat stukje dat ik geschreven heb was ontsproten uit mijn crearieve brein en is een poging leuke stukjes te schrijven. De kijk die we hebben op het ouder worden is even gevarieerd als er mensen zijn.
Ik denk natuurlijk zelf ook op verschillende manieren over ouder worden, want er zijn ook net zoveel manieren van ouder worden als er mensen zijn.
Iedereen wordt zou oud als hij zich voelt hahaha.
En hij of zij wordt zo oud als hij of zij er uit ziet of gaat zien.
Natuurlijk accepteer je het ouder worden net zo als elke dag van je leven.
Twee mensen die samen oud worden zijn zo aan elkar gehecht en elkaar zo gewend, dat ze de veranderingen zowel lichamelijk als geestelijk van elkaar accepteren zoals het komt.
Het is een gelijdelijk proces en vaak zie je de lichamelijke veranderingen niet eens. Je let er niet op, je staat er niet bij stil.
Sommige mensen mischien wel, en denken dan dat ze een jong lichaam moeten houden ten koste van alles. facelifts en dergelijke
Voor mij hoeft dat niet. Als ik van iemand hou dan Let ik er niet zo op hoe die persoon eruitziet en asl die persoon geestelijk achteruit gaat verzorg ik die persoon met net zoveel liefde als voordien.
Niet uit plicht maar uit dankbaarheid voor de goede jaren die je met elkaar hebt gehad. En ik ben trouw aan de liefde. De problemen die het ouder worden met zich meebrengt treffen uiteinderlijk ook jou.
Hoe zou je je voelen als je geliefde je dan in de steek laat en jij hulpeloos achter blijft?
Als je met je partner geen leuke dingen meer samen kunt doen, kun je die dingen nog altijd zelf. Dat je op zoek gaat naar vrienden of vriendinnen waar je nog wel de leuke dingen mee kunt doen is nomaal. Je hoeft van jou leven geen hel te maken door je dingen te ontzeggen die je samen met je partner om wat voor reden dan ook niet meer kunt

spinneman 04-09-05 10:18
Voor wie het weten wil.
Ik ben 4 oktober 50 jaar
In vele kringen wordt dit gevierd als Abraham of Sara.

Ik weet intussen wel waar ik de lekkerste mosterd halen kan.

Mar 07-09-05 00:34
Dank je Spinneman!

Ja je hebt gelijk, samen oud worden is mooi! En ieder rimpeltje hoort erbij, of ze nou van het lachen zijn of van verdriet, ik koester ze, ook die van mijn man. Ik vind zelfs dat we er mooier op worden haha, meer karakter zeg maar. Als mijn man serieuze klachten zou krijgen zou ik hem met liefde verzorgen en inderdaad daarnaast de dingen blijven doen die ik niet meer met hem zou kunnen doen, dat is belangrijk vind ik, jezelf goed blijven verzorgen en van jezelf houden, dan pas kan je dat van een ander.
Maar niet kosten wat het kost een jong lichaam willen houden met enge operaties, hou van jezelf zoals je bent
en zorg er voor dat je goed in je vel zit, is soms moeilijk ik weet het, maar over het algemeen heb ik niets te klagen!
liefs van Mar

ennuh tegen die tijd kom ik een bitterballetje bij je halen mét mosterd
mag ik je forum linken?
hoor het wel van je!
groetjes

Nick
Homepage
10-09-05 02:48
hallo die cor ik kom ook eens op je forum en zag het staan over ouder worden
je ogen gaan minder zien
je beweging wordt wat minder
de zin gaat er soms van af
je huid wordt iets minder strak
je rimpels komen naar voren

maar je hart dat blijfd altijd zn liefde geven

ouder worden is zo gek nog niet ;)
groetjs nick

natasja
Homepage
01-10-05 13:04
lieve cor...
ouderdom brengt wijsheid met zich mee....
tuurlijk zal men rimpels gaan vertonen en minder aantrekkelijk zijn voor het jonger geslacht, maar aangezien dat ik met ouderen werk...blijf ik niet bang zijn voor ouder worden...ouder worden brengt veel voordelen met zich mee..kinderen kleinkinderen en je gat het leven meer waarderen en er meer van genieten...je kan anderen veel leren en normen en waarden doorgeven...
zelf ben ik 26 en word ik nog vaak 19 geschat dus verwacht dat ik er nog lang jong uit mag blijven zien hahaha
een leuk onderwerp cor en succes met je forum knufs tasja

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie