logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

WSNP, ziektewet, sollicitatieplicht

Hotforum
Gratis je eigen forum
winterkoninkje
29-05-13 08:47
lieve Kaatje, ik ben blij voor je dat je zo'n goede bwv hebt. Ik wens je heel veel sterkte, knap maar lekker op!

Kaatje
20-05-13 10:41
Jeetje Winterkoning, zie nu pas jouw berichtje, dat is minder ja. Zo zie je maar weer hoe dingen kunnen verschillen per bv.

Kaatje
20-05-13 10:39
Ik heb antwoord van mijn bv: zolang ik een volledige Ziektewetuitkering ontvang van het UWV heb ik geen sollicitatieplicht vanuit het WSNP. Zodra daar iets in veranderd moet ik dat doorgeven en dan wordt er opnieuw naar gekeken.

winterkoninkje
18-05-13 09:29
Lieve Kaatje, ik hoop dat je een goede bwv hebt. Ik was ook overspannen, zat in de ziektewet, had via UWV geen arbeidsverplichting, maar van de WSNP wel. Ik solliciteerde me gek in die tijd, werd uiteraard niet aangenomen, was veel te warrig, onzeker etc. Zat soms hele dagen alleen maar te huilen, wou rust etc. Maar ik MOEST van de bwv solliciteren.

Kaatje
17-05-13 21:52
Bedankt voor je antwoord Amsterdam.

Ik zal volgende week contact opnemen met mijn bewindvoerder hierover.

Amsterdam
17-05-13 20:17
Beste,

Dit hangt af van de bewindvoeder. Ik zou de bewindvoerder bellen en vragen of je nog aan je (wsnp) sollicitatieplicht moet voldoen.

Als hij ja zegt zal er een officiele keuring moeten plaats vinden

Kaatje 17-05-13 19:56
Ik heb de volgende vraag:

Ik zit nu meer dan 2 jaar in de WSNP. Eerste paar maanden in de WSNP was ik door de RC ontheven van de sollicitatieplicht omdat ik in de laatste 3 maanden van een opleiding zat (in combinatie met WW) die ik gelukkig mocht afmaken. Na diplomering gelukkig meteen kunnen gaan werken.

Nu zit ik sinds een maand ongeveer thuis in de ziektewet (overspannen, psychologe heeft diagnose gesteld) en loopt mijn tijdelijke contract eind mei af. Wordt helaas niet verlengd (3e tijdelijke contract, heeft niks met ziekte te maken) dus per 1 juni kom ik in de Ziektewet bij het UWV. Psychologe schat in dat het minimaal een half jaar kan gaan duren voordat ik weer kan gaan werken/integreren ergens. Bewindvoerder is van alles op de hoogte gesteld door mij.

Van het UWV uit is er geen sollicitatieplicht op advies van mijn psychologe. Moet er daarnaast vrijstelling van sollicitatieplicht aangevraagd worden bij de RC? En als dat zo is, kan ik er dan vanuit gaan dat mijn bewindvoerder dat doet?

Ik wil me graag aan de regels blijven houden want het traject verloopt prima vandaar mijn vraag.

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie