logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Vrijwillig onder curatele

trouwe vriend
03-11-11 11:46
Thx voor alle toffe woorden.
Heb het afgelopen jaar veel geld uitgegeven aan blurays en horloges.
Doordat mijn collega diep in de schulden zit, ben ik toch weer even gaan nadenken.
Kan ook wel een bluraytje minder kopen.
Nu pas dringt het besef door dat ik al een tijd uit de wsnp ben.
Gelukkig geen schulden, wat spaargeld, maar dat wil ik omhoog hebben voor de onzekere financiele toekomst.
En wie weet ga ik het wel een sport vinden, 300+ per maand.
Is helaas voor velen hier wat ze niet eens te besteden hebben

mistie
03-11-11 11:26
Hay Trouwe vriend,

Wat een goed besluit van je! En je zal merken dat het ook heel fijn is om te sparen :-)

Veel succes! Liefs, Mistie

Mianka
03-11-11 09:28
Hoi Trouwe Vriend ,

Wat goed zeg dat je die stap hebt genomen en voor jezelf hebt durven erkennen dat je die hulp gewoon nodig bent om jezelf te beschermen. Zo kun je idd een heerlijk appeltje
voor de dorst opbouwen en toch goed leven elke maand.
Ik hoop echt dat dit heel goed voor jou werkt en wens je alle succes

trouwe vriend
03-11-11 09:16
Thx Flappie,
Ik ben er blij mee dat ik deze stap gezet heb.
Heb ook iets minder kosten gekregen .
Het is voor mij het belangrijkste dat ik er niet zo maar kan aankomen.
Moet nu 2 x nadenken, en dat is nooit verkeerd.

flappie
03-11-11 09:00
Dit kan idd goed helpen als je last heb van impuls aankopen.
sparen is ook goed, maar denk dat het belangrijk is dat je leert kijken wat is nodig en wat niet.
En verder moet je, je zelf af en toe wat gunnen. Alleen idd niet vanuit een impuls.

Maar ik denk dat je in jouw situatie een goede keuze hebt gemaakt.

Liefs,

Flappie

trouwe vriend 03-11-11 08:50
Ik heb me gisteravond vrijwillig onder curatele gesteld bij mijn persoonlijk begeleidster (heb autisme).
Vanaf deze maand ga ik een voor mij bizar bedrag per maand sparen, tussen de 330 en 500 per maand bij het mdf.
Om mezelf te beschermen dat ik impulsinkopen ga doen, kan ik alleen extra geld opvragen als mijn pb-er een mail stuurt dat het mag.
Voor mij betekent dat dat ik in 3 maanden meer dan 1000 euro kan sparen, en dat is voor mij een bizar gegeven.
Mijn maandgeld heb ik vrijwillig naar beneden gezet, is even wennen, maar alles went.
Het maandgeld wat ik te besteden heb is voor mijn collega's een bedrag wat ze ongeveer per maand kunnen besteden aan eten.
Ik krijg bij de instelling waar ik woon ook nog 45 euro eetgeld per week.
Mag dus niet klagen, maar zorg er wel voor dat het geld wat ik nu ga wegsparen bij het MDF even veilig blijft.
Dat word een lekker appeltje voor de dorst.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie