logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 3 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Contract niet verlengd

flappie
21-10-11 08:47
Limi,

Je man moet dan maar even op hoge poten terug gaan naar het UWV. in zijn geval heeft hij toch recht op een re-intergratie traject.

2 jaar geleden was mijn partner onterecht op staande voet ontslagen. Hij zat nog in de ziektewet, maar doordat hij op staande voet was ontslagen en wij geen geld hadden om het aan te vechten had hij geen ww rechten. Echter kreeg hij toch een coach om hem naar passend werk te begeleiden.

Dus het verhaal klopt niet wat die uwv medewerker heeft verteld.

Limi
20-10-11 22:01
Had had gisteren een afspraak met ieamnd van het UWV. Ze zouden hem gaan begeleiden bij passen werk.

Komt hij daar aan, zegt die mevrouw; u komt voor uw aanvraag WW? Nee zegt mijn man, ik kom voor begeleiding bij het vinden van aangepast werk.

Nee hoor, voor uw WW aanvraag. Maar mevrouw, die is al afgekeurd. Hier heeft u mijn brief, hierin staat duidelijk dat ik kom voor het vinden van passend werk.

Nee hoor meneer, sorry dat doen we niet als uw WW is afgewezen. Ja hoor, en nu dan?

marinus
20-10-11 21:57
Limi je bent goed bezig.

Wat ik wel zuur vindt is dat hij van het UWV zeer weinig qua werkzaamheden mag uitvoeren. Doet hij dat wel, dan vervallen al zijn rechten tot een mogelijke ZW uitkering in de toekomst.

Dat klopt exact, wordt je ziek met dezelfde bepergingen waarop zijn ziekte door uwv bepaald is, vervallen al zijn rechten!
Laat je man bij werk, eerst door uwv adviseren.

Limi
20-10-11 21:15
Dank jullie wel!

@ Jos an An, volgens mij heb ik dat prima gedaan haha. Heb vanaf vrijdag 7 oktober 60 sollicitaties verstuurd, en 1 is het hem geworden.

Ben ook erg blij dat de bwv zo blij was, hoorde echt veel opluchting in die stem. Was overigens niet mijn eigen bwv, maar de ander.

Ik baal alleen dat ik nogg een antwoord op mijn brief heb ontvangen, want manlief zijn inkomen is gestopt. En hoe zit het dan nog met mijn VTLB?

Zal morgen even mijn contract kopieeren en versturen.

Jos en An
20-10-11 18:25
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Limi!
En idd over de WSNP hoef je je geen zorgen te maken omdat jou man geen baan heeft, zolang jij je aan alle verplichtingen houdt kan je wat dat betreft niets gebeuren.

flappie
20-10-11 09:57
Probeer het in het juiste perspectief te zien he. Jij kan er niks aan doen dat manlief zijn inkomen verliest. Je wordt er om die reden niet uitgezet.

Anders was ik er ook uitgezet. Zit nu voor 3e week thuis met een slijmbeurs ontsteking. Mijn bwv zegt dingen waar je niks aan kunt doen, moet je, je ook niet druk om maken.

Ik denk dat, dat voor jou geldt. Wat je aan je situatie hebt kunnen doen heb je gedaan zsm een baan vinden en dat is je gelukt. Voor dat andere komt links of rechtsom ook wel een oplossing

Limi
19-10-11 23:26
Nou, ben ik weer, maar dit keer met goed nieuws!

Vandaag heb ik een contract aangeboden gekregen voor onbepaalde tijd + salarisverhoging.

Heb uiteraard wel 2 maanden proeftijd, maar ik heb een baan. Heb nog een verhoging qua functie gekregen ook. Ben dus heel blij, en de bwv was ook oprecht blij voor me.

Nu nog afwachten wat er met mijn VTLB gebeurd, want veel meer verdien ik niet. En manlief heeft ook geen job.

Ze zullen vrijdag mijn brief wel hebben ontvangen, dus hopelijk heb ik snel een bericht van ze. Ben nog steeds erg bang eruit gezet te worden, ondanks werk, contract e.d.

Limi
11-10-11 18:33
Oeps, sorry mevrouw, hij heeft er wel recht op, mits hij minder als € 6500,- heeft verdiend in 2011.

Voor dit jaar komt hij dus niet in aanmerking, want hij heeft aan uitkering € 7.449,37 ontvangen t/m 31 augustus 2011.

Voor volgend jaar zou hij dus zeer zeker in aanmerking komen, mits hij geen werk heeft. Kleine beetjes helpen ook!

Wat ik wel zuur vindt is dat hij van het UWV zeer weinig qua werkzaamheden mag uitvoeren. Doet hij dat wel, dan vervallen al zijn rechten tot een mogelijke ZW uitkering in de toekomst.

Denk aan; weer gaan schilderen, tilwerk door je knieen, zwaarder tillen als 10 kilo per dag, niet meer als 4 uur per dag werken, geen zit werk blablabla.

Als hij dat wel doet en hij wordt ziek, dan krijgt hij nooit meer een ZW uitkering. Dat is ook zuur, hij wordt dus beperkt in, en mag van alles niks!

Vrouwke
11-10-11 18:32
niet geschoten, altijd mis
http://www.belastingdienst.nl/variabel/voorlopige_aanslag2011/download/

Limi
11-10-11 18:24
Belastingdienst zegt dat hij er geen recht op heeft, omdat hij 0,0 aan inkomen heeft, en daar geen heffingen overheen gaan.

Limi
11-10-11 18:12
@ Flappie, dat klopt! Het Juridisch Loket reageerde exact als jou..... Ik snap hem ook niet, en zij weet dat ik goed de peentjes bij elkaar zweet van dit soort opmerkingen.

@ Maickel, heb hem gezien en terug geantwoord! Lief dat je even reageerde, dank je!!

@ all,

Volgens mij staat er niks verwijtbaars in, brief:

[i]Beste Limi,

Hierbij bevestigen wij dat je arbeidsovereenkomst met wordt beëindigd op 21-11-2011.

Wij wensen je veel succes met je verdere cariere.[/i]

Volgens mij is dat niet verwijtbaar?

@ somebody, iemand enig idee waar ik die heffingskortingen kan aanvragen? Zou hij daar wel recht op hebben i.v.m. mijn inkomen?

Zie wel dat je een voorlopige aanslag kan aanvragen, maar geen idee waar ik die heffingskortingen moet invoeren.

Sorry dat ik zo gestressed ben, maar dat komt dus echt door die bwv..... Ze ging zich er nog wel even over buigen, zodra ze de stukken had. maar heeft het gevolgen mevrouw? Dat weet ik niet, dat weet ik echt niet.... SJESUS!

Zooooo, godzijdank bestaat het forum nog!

Maickel
11-10-11 18:08
Kijk je mail maar even na.
Bijna iedereen hieronder heeft het al juist verwoord.

Als jij geen verwijtbaar gedrag hebt getoond mag dit geen invloed hebben.
Heffingskorting is ook een goede tip. (staat ook in het mailtje)

flappie
11-10-11 18:03
Dan vind ik het heel raar dat ze zo reageerd. beetje bewindvoerder behoort te weten dat je daarvoor er niet uitgezet kan worden.

Limi
11-10-11 17:49
Hmmmmm, nou ik ben wellicht blond, maar geen idee hoe ik dus die heffingskortingen moet aanvragen?

Limi
11-10-11 17:37
@ Lannie, omdat hij voor ziekte niet heeft voldaan aan de 26 weken eis . Hij heeft 24 weken gewerkt, zuur he?

En omdat hij 2 jaar een eenmanszaak heeft gehad, zijn tevens zijn overige opgebouwde jaren komen te vervallen.

Limi
11-10-11 17:35
@ Flappie, deze bewindvoerder is de hoofd bewindvoerder/eigenaar van het kantoor. Deze vrouw kent mijn situatie heel goed, sterker nog; ze weet alles van me .

Heb toch het juridisch loket gebeld, en die zeggen dat ze me hierom niet de WSNp mogen uitzetten, mits ik verwijtbare dingen doe. Nou als dat opeens zo is, dan snap ik mijn tussentijdse verslagen niet .

@ Lannie, ik heb geen idee hoe ik dat moet aanvragen, snap er geen drol van.

Vindt het allemaal maar ****.... Stress hem als een gek!

En vindt dat zeer terecht als iemand zo antwoord.....

flappie
11-10-11 17:24
@ Flappie, dat is wat Maickel me ook altijd verteld heeft, maar nu ben ik dus helemaal onzeker. Zit er echt doorheen, wat moet ik nu weer?

Ze maakt me onzeker met haar woorden....

Denk niet dat ik onder het bijstandsniveau zal komen, heb altijd een hoog inkomen gehad.

Weet ook niet of mijn man voor andere inkomsten in aanmerking komt....

----------------------------------------------------

Bedenk maar dat die bewindvoerder jou situatie en dossier echt niet kent. Het is dus ook zaak dat je, je eigen bewindvoeder te spreken krijgt.

Ik snap dat je, je van de wijs laat brengen doordat zij zulke dingen zegt, maar het feit dat ze het niet weet geeft al aan dat ze jou situatie niet kent.

Je bent niet om een dringende reden ontslagen, maar je contract wordt niet verlend. Dat kan iedereen overkomen. Als je uit de wsnp gezet zou worden jegens inkomsten daling zou ik er nu ook uitgezet moeten worden omdat ik nu ook even minder krijg door ziekte.

Zo werkt dat niet. En idd er zijn zat mensen die niks kunnem aflossen en die mogen ook de wsnp afmaken.

Neem vanavond even je rust, probeer morgen de draad weer op te pakken en houdt je aan de regels dan gaat het helemaal goed komen.

Je wordt niet no snel eruit gezet en zeker niet hierom.

Jos en An
11-10-11 17:02
Ik vond het al vreemd dat er stond dat men dit jaar al 20% minder krijgt, maar dat is in mijn situatie niet het geval.
Er wordt dus niet afgebouwd op mensen in de volgende situatie:

Die fiscale partner is geboren vóór 1 januari 1972.

Jos en An
11-10-11 16:55
De algemene heffingskorting voor niet werkende, of weinig verdienende mensen vervalt niet over 5 jaar.

Op de link die Limi gaf staat daar het volgende over:

In 2024 vervalt de uitbetaling van de algemene heffingskorting aan de minst-verdienende partner. Wij bouwen dit sinds 2010 in 15 jaar af. Daarom ontvangt de minst-verdienende partner ieder jaar 6⅔% minder heffingskorting. In 2011 ontvangt de minst-verdienende partner 20% minder algemene heffingskorting.

En idd Limi daar staat alles beschreven over de heffingskorting.
Wat mij nog bij staat is dat wij het aangevraagd hebben via de aangifte van Jos.

lannie1964
11-10-11 16:45
Limi, weet je ook waarom je man geen WW gaat ontvangen, hij zit toch in de ziektewet nu? Als hij daarvoor een baan had met alle voorwaarden voor de WW moeten ze dat toch toewijzen.En je word zomaar niet de wsnp uitgezet hoor, maak je daar aub geen zorgen over, dat er een inkomen weg gaat vallen is iets waar ze rekening mee houden en vooral als je in een uitkerings situatie zit zoals ziektewet, dan kunnen ze weten dat het een keer gaat stoppen.

En wat betreft de heffingskorting, die kun je vanaf 17 oktober aanvragen, eigenlijk voor de 15e dan gaat het nog mee voor november, anders word het op je aangifte gedaan. Ze gaan die wel helemaal afbouwen, omdat het te duur wordt, dus over een jaar of 5 is dat alleen nog voor de werkende mensen.

Limi
11-10-11 16:16
Is dat dit Jos en An?

http://www.belastingdienst.nl/particulier/heffingskortingen/heffingskortingen-03.html#P54_4669

Hoe weet ik of hij ervoor in aanmerking komt, en hoe vraag ik dit aan?

Limi
11-10-11 16:14
Heffingskortingen is toch afhankelijk van een bepaald inkomen van de andere partner? Want volgens mij komt hij daarvoor niet in aanmerking.

Ja, volgens mij moet het VTLB worden aangepast, maar echt Jos en An, de manier waarop ze communiceerde, het maakte me zo onzeker. Zeker als ik vraag; heeft dit gevolgen tot; nou dat weet ik ehct niet mevrouw, weet het niet.

Er zijn toch zat stellen die amper tot geen inkomen hebben, of de vrouw of de man niet, en die alleen bwv salaris afdragen? Hij zoekt verdorie al 2 jaar keihard, naar de meeste *** banen die je maar kan verzinnen. Je wordt er echt moedeloos van.

Jos en An
11-10-11 16:03
Nou als je even heel realistisch kijkt lijkt me dat dit geen consequenties heeft voor je WSNP.

Het is niet zo dat iedereen die samen woont automatisch fiscaal partner is, wij gaan om die reden ook trouwen omdat we geen samenlevingscontract hebben zijn we geen fiscaal partner en heb ik dus eigenlijk geen recht op mijn heffingskorting.

Fiscaal partner ben je als je samen woont met notariele akte.
Of kinderen hebt samen.
Of een koopwoning hebt samen.
Of gehuwd bent.

In geval van een huwelijk ben je vanaf dit jaar automatisch fiscaal partner.

Iemand die weinig tot niets verdient kan heffingskorting aanvragen bij de belastingdienst, als er sprake is van fiscaal partnerschap.
Dus als je man in januari nog geen werk heeft, en de kansen daarop klein zijn zou hij dat kunnen overwegen.
Mocht hij dan toch een baan krijgen kun je de heffingskorting ook weer stop zetten.

Limi
11-10-11 15:53
@ Flappie, dat is wat Maickel me ook altijd verteld heeft, maar nu ben ik dus helemaal onzeker. Zit er echt doorheen, wat moet ik nu weer?

Ze maakt me onzeker met haar woorden....

Denk niet dat ik onder het bijstandsniveau zal komen, heb altijd een hoog inkomen gehad.

Weet ook niet of mijn man voor andere inkomsten in aanmerking komt....

@ Jos en An, geen idee wat heffingskortingen zijn, maar volgens mij is iedereen die tegenwoordig samenwoont, automatisch fiscaal partner geworden.

Wij zijn het natuurlijk niet i.v.m. de huwelijkse voorwaarden. Maar de Belastingdienst ziet het wel zo. Toch doen wij elk jaar individueel aangifte van elkaar.

Ben echt even helemaal uit mijn doen, nog even en ik stort in. Ben het zoooo enorm zat!

flappie
11-10-11 15:46
Lieverd hier kan je niet voor uit de wsnp gezet worden!
Dat kan alleen als je, je afspraken niet nakomt!

Het VTLB moet aangepast worden! Als je ww onder de bijstand is voor twee personen kun je worden aangevuld.

Jos en An
11-10-11 15:36
Jemig Limi het zit jullie ook niet mee zeg!

Je zou idd kunnen denken dat zolang jij je aan alle regels houdt dat het niet je WSNP kan kosten, immers dat jou contract niet verlengd wordt en je in de WW raakt zijn redenen waar jijzelf niets aan kunt doen.

Ik weet nog wel toen wij het intakegesprek hadden voor de minnelijke regeling dat ze niet moeilijk deden dat ik geen werk had, en dus ook geen inkomsten behalve mijn heffingskorting.
De sollicitatieplicht had ik dus niet, iets wat in eerste instantie wel werd geeist.

Ons is toen wel verteld dat mocht het WSNP worden er dan waarschijnlijk wel geeist zou worden dat ik inkomsten zou verkrijgen.
Reden wat ze mij gaven was dat er van beide partners wordt verlangt evenredig aan alle vaste lasten bij te dragen.

Dus hoe het nou echt zit, en zeker in jou situatie ik weet het niet.

Mocht je man in januari nog geen inkomsten hebben zou hij ook heffingskorting kunnen aanvragen, mits jullie fiscaal partner zijn.

Limi
11-10-11 15:07
Mijn bwv is er nooit, dat is het probleem. Deze bwv doet eigenlijk altijd alles voor me. Ze was ook niet boos ofzo, ze was ook aan het lachen, en aan het meedenken.

Maar dit soort dingen maken me onzeker. ik mag hiervoor toch niet de WSNP worden uitgezet? Kom altijd alles keurig na, zoals bevestigd in mijn tussentijds verslagen.

Volgens mij moet gewoon mijn VTLB aangepast worden, en daarmee basta.... Zucht, ben helemaal gek aan het worden!

trouwe vriend
11-10-11 14:59
Dat werkt daar dan lekker langs elkaar heen.
de 1 zegt dit, de ander dat.
Hopelijk is je eigen bw er snel, want die kan als enige uitkomst bieden.
heel veel sterkte.

Limi
11-10-11 14:53
Nou ik zit nu helemaal in de stress hoor!

Manlief zijn WW is afgewezen, per 17 oktober zit hij zonder inkomen!

Bwv gebeld, kreeg vervangende bwv;

Ja mevrouw, dat is een probleem. Is er niemand die een akkoord kan aanbieden voor u? Nee, sorry!

Ja, u krijgt een drastisch inkomensverlies, u waarschijnlijk een WW, uw man helemaal niks. Hier moet ik echt even goed over gaan nadenken wat te doen.

Ik vroeg nog; kost dit mijn WSNP, zij; ik weet het niet, ik weet het echt niet mevrouw.

Ben dus echt helemaal gestressed, moet de bewijsstukken aan haar versturen, en dan gaat ze zich erover buigen. Maar ik dacht dat als manlief geen inkomen heeft, mijn VTLB werd aangepast, en ik me geen zorgen moest maken?

Ik ben echt helemaal over de zeik nu!! Vooral om het feit dat ze me niet kan vertellen hoe het verder gaat, en of het me mijn WSNP kost.

Limi
08-10-11 15:24
Zal straks even kijken Flappie .

1 2 3 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie