logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 3 4 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

help vervelende ex partner

Hotforum
Gratis je eigen forum
rene
16-05-11 21:33
ja en mijn vriendin kan het huis niet kopen
hij kan haar niet uitkopen

dus verkoop enige optie
en nu helemaal ze in de schulden is geraakt door die draak
en dat weet hij
dus stieren maar weer
alles word tegen gehouden
nu is ze aant werk
maar laat t haar zo allemaal lezen en ze zal gesterkt
worden en zker tot actie overgaan
wij maar vooral ik zal jullie zker op de hoogte houden
want denk dat t wel spannend en veelzijdig zal gaan worden

Kim69
16-05-11 21:29
Inderdaad, degene die de kinderen verzorgt gaat meestal vóór bij de rechter.

Ik ken zelfs een geval waar geen kinderen in het spel waren maar waar eerst de man (nog niet gescheiden) in het huis woonde maar de vrouw na een jaar via een voorlopige voorziening in het huis mocht komen wonen.

Nou was het wel zo dat de vrouw de intentie had de woning te kopen en ook genoeg inkomen had daarvoor, de man in kwestie niet.

rene
16-05-11 21:23
oke duidelijk
zij staat er niet meer ingeschreven
maar is mede eigenaar zoals eerder gezegd

ook zijn ze nog steeds getrouwd
dus uitbuiten maar dan

AN
16-05-11 21:18
Staat je ex daar nog ingeschreven zoja dan moet de politie honderd procent medewerking verlenen ook al staat ze er niet meer ingeschreven blijft zij natuurlijk medeeigenaar van het huis maar staat ze er nog ingeschreven dan is het een makkie ze zijn ook nog getrouwd de politie zal honderd procent medewerking verlenen.
Het is zelfs zo als je vriendin een kort geding aanspant hij eruit moet en zij er met de kinderen in kan totdat alles is geregeld.
Jullie zijn echt te soft je oet het harder spelen en op naar de derde advokaat

rene
16-05-11 21:17
hallo kim

dit is goed om te horen
en ging dat intrekken voorspoedig?
of heb je er veel problemen door gehad?

mijn vriendin is inmiddels zo wantrouwend
dat ze ook denkt dat de politie haar hierin zal dwarsliggen

graag hoor ik van je

dahaille

Kim69
16-05-11 21:15
Het met je vriendin in (ook) haar huis intrekken vind ik geen slecht idee.

Tijdens de scheiding ben ik ook terug in ons gezamenlijke huis komen wonen terwijl mijn ex er al samenwoonde met zijn nieuwe vriendin.

Leuk was zeker anders maar het heeft de boel wel flink bespoedigt haha

En sowieso zou ik het advies van anderen hier opvolgen: andere advocaat en voorlopige voorziening aanvragen bij de rechter. Zij heeft net zo veel recht op het huis als hij.

rene
16-05-11 21:12
dit is idd te zot voor woorden
maar dit zijn tip waar we wat aan hebben
en dan zal t vast snel gaan
want ze kunnen elkaar inmiddels niet luchten of zien
in ieder geval morgen advo bellen en zeggen
hoe de zaken ervoor staan

moet de politie hier medewerking aan verlenen?

AN
16-05-11 21:09
Je vriendin kan gewoon in haar huis gaan wonen als haar man er inmiddels een ander slot op heeft gezet gewoon politie bellen en daarna de sleutelmaker dit natuurlijk even zonder dat de kinderen erbij zijn die kunne jullie later ophalen en om haar te steunen kan jij bij haar intrekken.
Gewoon de boel onder druk zetten grote kans dat haar man eieren voor zijn geld kiest dit is natuurlijk te gek voor woorden.

rene
16-05-11 20:57
even voor de duidelijkheid
het is haar tweede advo
en die zit nu een jaar op deze zaak
en volgens mij weet niemand er raad mee
een ieder bijt zich er als
een pitt bull in vast om vervolgens langzaam
maar zeker toe te geven
wat mij wel duidelijk is is dat de advo onder druk gezet moet worden om aan het werk gezet te moeten worden

wat wij ons afvragen is hetgeen t maakt dat een mede eigenaar
voor ons gevoel totaal geen recht van spreken heeft
als het op het vermogen aankomt
nog maar niet te spreken dat er geen instantie is in dit land die ook maar iets kan of wil doen aan deze zaak
als ik rond kijk op t internet barst het van deze schrijnende verhalen
iets over een algemeen meldpunt is ons niets bekend
dus moet t maar op harde manier lijkt ons
we zijn het zat achter de feiten aan te hollen
tot op heden ben ik blij met de reacties
alvast dank hiervoor

AN
16-05-11 20:54
Met of zonder toevoeging een advokaat moet achter zijn client staan maar helaas zijn er meer slechte als goeie advokaten maar de fout ligt ook bij je vriendin lijkt me dat ze allang een andere advokaat had moeten inschakelen al wil je tien keer van advokaat wisselen dat is helemaal aan de client.
Dit is zo klaar als een klontje wisselen die handel

AN
16-05-11 20:46
Een ander advokaat kan ook wonderen doen

lannie1964
16-05-11 20:45
Of het een zaak is met toevoeging weet ik niet of dat er iets mee te maken heeft, wat ik wel weet is dat die advocaat jouw belangen zo goed mogelijk moet behartigen en volgens mij is ze hier al redelijk mee de fout ingegaan, doordit al 3 jaar door te laten modderen.

AN
16-05-11 20:45
Officieel mag je viendin met haar kinderen ook gewoon in het huis wonen want dat recht heeft ze of het prettig zal zijn is een tweede maar ze hoeft dus niet naar het Leger des Heils.
Ik neem aan dat hij alimentatie moet betalen als ze straks officieel gescheiden is en hij is veroordeeld tot het betalen van alimentatie ook al weigert hij als hij een vaste baan heeft kan je vriendin het LBIO inschakelen die dan beslag legt op zijn inkomen.
Het is een rot situatie maar zij heeft tot op heden net zoveel recht op het huis als hij hij woont samen in dat huis als jullie het hard willen spelen gaan jullie ook samenwonen in hetzelfde huis moet je zien hoe snel hij de boel gaat regelen je vriendin moet zich beslist nog niet uitschrijven

rene
16-05-11 20:40
oke fijn te horen
maar wel raar dat zoon advocaat daar geen zin in heeft
en waarom is die info dan zo dubbel vraag ik me af

tis een zaak met toevoeging
zijn uren op?

en wij gaan zeker bellen morgen

Hotforum
Gratis je eigen forum
lannie1964
16-05-11 20:37
Rene, de advocaat hoeft neit te wachten totdat de scheiding is uitgesproken daar is die procedure voor, de rechter kan hierin binnen drie weken een uitspraak doen voor een voorlopige voorziening, dit houdt in de allimentatie, wie er in het huis woont etc, dit moet dna binnen 4 weken ingaan anders moet er weer een spoedprocedure gedaan worden, eerlijk gezegd denk ik dat die advocaat geen zin heeft om dat op te starten dus morgen bellen en zeggen dat je dat wil.

rene
16-05-11 20:09
gaat dit dus inhouden dat we ons klaar moeten maken
dat mijn vriendin zich kan gaan melden bij het leger des heils?

want in mijn ogen is dit dus gewoon wachten op de genadeklap
en kan iedereen lijdzaam toezien hoe er een vrouw met twee koters naar de kloten gaat
sorry voor mijn woordkeuze maar t ligt erg beladen
en zien geen uitweg meer

Vrouwke
16-05-11 20:04
Gefeliciteerd Ja dit is Nederland. Voor mij is dit oooo zo een bekend verhaal!
Geduld is een schone zaak, maar helaas niet te koop bij de groothandel.

rene
16-05-11 20:01
hij woont in het huis en betaald de boel netjes
dat is dus het hele probleem
anders was het zo gefixed

ppffffff lastig allemaal

Vrouwke
16-05-11 20:00
Blijkbaar betaald er iemand toch iets, anders had de bank al lang ingegrepen!
Als dit jevriendin is, dan lijkt het me verstandig dat ze gaat stoppen met het betalen voor de huisvesting van ex. Dan gaat de bank vanzelf over tot het traject van veiling verkoop. Met die restschuld kan ze naar het GKB.

rene
16-05-11 19:56
nee vertel ons wat dat dit een kwestie is die je gek kan maken.
de ex woont nog int huis en kan haar niet uitkopen.
de reden dat t al zo lang duurt is dat er iedere keer wel iets was of is,inmiddels ligt het ouderschapsplan bij de rechtbank
en zal de scheiding spoedig worden uitgesproken.
wat betreft de voorzieningen,daarover zegt de advo dat t kan als er gescheiden is dan kan dat opgestart worden zoals woonvergoeding en alimentatie.
waar t oms voornamelijk om gaat is dat t toch niet zo kan zijn dat als je vermogen hebt en duidelijk kan maken dat je ex hier deels schuldig aan is je nergens geholpen kan worden.
deze meid staat zo met 2 koters op straat en de man kan het niet boeien en we vragen ons zo langzamerhand af wie wel?
tis toch te zot voor woorden dat je een vermogen hebt van 78000 euro en je kan er niet bijkomen
er moet toch iets te bedenken zijn dat deze man stopt
ook zegt de advo dat je pas een kort geding kunt aanvragen als scheiding officieel is uitgesproken.

is dit nu typisch nederlands?
in ieder geval bedankt voor je reactie

gr dahaille

lannie1964
16-05-11 19:48
Rene, dit zijn zeer moeilijke kwesties, maar wat ik niet begrijp is dat dit al 3 jaar duurt en ze nog niet is gescheiden, daar heeft ze de handtekening van de ex-partner neit voor nodig, verder zou je de advocaat kunnen vragen om een kort geding aan te spannen om een voorlopige voorziening te treffen, ik neem ook aan dat het huis nog niet te koop staat?? Of blijft haar ex-partner daar in wonen, verder is het zo dat als haar naam op de koopakte staat en ze woont er niet meer, dat ze nog wel twee jaar recht heeft op aftrek van hypotheek rente van de belasting, mits ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, maar dit moet je aan een expert vragen, is te complex om op dit forum op in te gaan, en die advocaat kan dan dr werk in jullie ogen wel goed doen, maar ze had allang een voorlopige voorziening aan kunnen vragen. Als de ex-partner in het huis blijft wonen zal hij haar uit moeten kopen, ook dat kan geregeld worden via de rechter, dit is niet de leukste en de makkelijkste weg, maar las je al 3 jaar bezig bent volgens mij de enige oplossing, dus weer een gesprek aan vragen bij de advocaat lijkt mij wel zinvol.
Succes

rene

16-05-11 19:37
hallo

ik zit met een ernstige kwestie die luidt als volgt:
mijn vriendin ligt al drie jaar in scheiding,haar ex betaald nix aan alimentatie,door deze situatie heeft mijn vriendin een kleine schuld opgebouwd.nu is het zo dat ze tevens mede eigenaar is van een woning met een flinke overwaarde van 78000 euro ieders deel.haar ex woont inmiddels al drie jaar in het huis zonder rente te betalen en er woont een nieuwe partner bij in waarvoor ook geen vergoeding wordt betaald.
info bij schuldhulp levert dus op dat mijn vriendin niet geholpen kan worden omdat ze nog getrouwd is en daarnaast een vermogen van eigen huis heeft.
echter weigert haar ex elke medewerking en stijgt mijn vriendin het water tot de lippen en kan ze geen kant uit en loopt overal tegen gesloten deuren.
kan iemand ons alsjeblieft vertellen wat we moeten doen,onze advocaat doet haar werk goed maar aangezien de wanhoop groot is is alle info welkom omdat ze erg bang is binnen nu en korte tijd met haar kids op straat te staan.
please please please wie wil en kans ons helpen?
want wij zien zo door het bos de bomen niet meer en willen alles wel doen om de ex op zijn nummer te zetten zodat mijn vriendin verder kan met haar leven.

wij hopen op reactie

gr dahaille and rassie

Adverteerder:
1 2 3 4 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie