logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

vakantie europa met schulden

Maickel
11-03-13 08:11
Je moet dan, normaal gesproken eerstopgenomen zijn in het RPS.
Of dat zo is kun je bij je gemeente (waar je woont) informeren.

Enkele algemene informatie:

Opname in het Register Paspoortsignaleringen
Personen worden in het RPS opgenomen vanwege onder andere:

Meervoudige vermissingen
Opzettelijk beschadigen van reisdocumenten
(Vermoeden van) fraude met het reisdocument
Onttrekking van een opgelegde straf
Faillissement
Een publiekrechtelijke schuld

Dan kun je vervolgens nog vinden:

Boetes betalen bij reizen naar het buitenland
Als u nog boetes heeft openstaan en u reist naar het buitenland, kan de Koninklijke Marechaussee u aanhouden. U moet de boetes eerst betalen voordat u verder mag reizen. Om te weten of u boetes heeft openstaan, kunt u een brief schrijven naar het CJIB. Geef de brief als titel 'openstaande vorderingen' en stuur uw adres en een kopie van uw identiteitsbewijs mee.

Op de site van, http://www.rijksoverheid.nl ga vervolgens naar straffen.
Let wel dat het niet allemaal vaststaande feiten zijn maar mogelijke sancties.

Zorg dus in jouw geval dat je bewijsmateriaal bij je hebt waarmee je aantoont dat je ŗ) een boete hebt en B) dat je deze betaald hebt danwel een regeling voor hebt.
De kans dus dat je reisje hierdoor in het water valt is zeeeer klein.

anita
11-03-13 00:05
Dank je wel voor het antwoord maar hoe weet je dat zo zeker, ik geloof je wel hoor, maar ben gewoon bang dat ik niet door de marechaussee kom, had al een reactie gestuurd, met het verhaal naar incassobureau maar die reageert ook niet, maar op hoop van zegen dat je alleen je ticket hoeft te laten zien als je naar spanje gaat.
In iedergeval bedankt voor het antwoord geven.

Do
06-03-13 11:51
wij zijn van de zomer met het hele gezin naar turkije geweest op kosten van een familielid. Ik zag overal beren en leeuwen maar gelukkig was dit nergens goed voor. We hebben een wereld tijd gehad en tank vaak even bij door naar de fotos te kijken.

thedon
04-03-13 12:14

Anita,

Je word niet aangehouden, je word pas aangehouden als je je boetes niet heb betaald ondanks vele aanmaningen en als ze geen adres van je hebben.

anita
03-03-13 15:37
ik heb even een vraagje, ik ga 4 dagen naar barcelona, gekregen van een vriendin voor het oppassen nu heb ik een bekeuring gehad, en heb nu een betalingsregeling getroffen met incassobureau dat er 2 maanden een bedrag wordt ingehouden op me salaris, kan ik nu aangehouden worden bij de marechaussee? Ik wil geen problemen krijgen waar mijn vriendin bij is, zou iemand mij antwoord kunnen geven? Het 1 ste bedrag is al betaald aan de incasso bureau. Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen.
Alvast bedankt ik ga 14 maart vliegen

panos
24-05-12 16:53
Ik heb het even nagezocht,

Wegenbelasting wordt gecontroleerd wanneer je met de auto bij schipohol in een fuik rijdt. Dit wordt gescand via je kenteken, NIET via je paspoort. Heb je overigens niet meer dan vijf termijnen openstaan, dan is er over het algemeen geen signalering op paspoort bekend. Dit heeft men mij bij de Belastingdienst verteld..Dus bij het inchecken komt dan ook niet naar voren..

daarnaast vond ik op de site van schiphol het volgende:

Paspoortcontrole bij vertrek
U checkt in bij de balie van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Of u maakt gebruik van de self-service check-in. Met uw boarding card en paspoort komt u bij de centrale controlepost van de Koninklijke Marechaussee. Als u naar een Schengenland reist dan hoeft u alleen uw ticket te laten zien.

Veiligheidscontrole bij vertrek
Vliegt u naar een Schengenland dan volgt na de ticketcontrole de controle van u als passagier en uw handbagage. Reist u naar een niet- Schengenland dan vindt deze controle pas plaats bij de gate. Bekijk hiervoor de instructiefilm.

Invoer van handelsgoederen
Voor het uitvoeren van goederen voor de handel moet u zich altijd bij het douanekantoor melden. Voor het invoeren van goederen die buiten het normale reizigersverkeer vallen moet u zich ook altijd bij het douanekantoor melden. Dit geldt voor artikelen zoals beschermde dier- en plantensoorten, nagemaakte merkartikelen, kunst en antiek, drugs en medicijnen, wapens en munitie, groenten, fruit, vlees, melkproducten en huisdieren.

Schengenlanden
De Schengenlanden zijn: BelgiŽ, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, ItaliŽ, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, SloveniŽ, Slowakije, Spanje (incl. de Canarische eilanden), TsjechiŽ, IJsland, Zweden en Zwitserland.

Dus..fijn op vakantie dan maar en netjes je zaakjes regelen voor vertrek of na terugkeer..

jesse01
18-04-11 09:45
Hallo,

Ik weet alleen uit ervaring te vertellen dat als je in de WSNP zit dat je met toestemming van de bewindvoerder en de RC met vakantie mag gaan.

Mijn ouders waren 40 jaar gehuwd, boden alle kinderen een midweek Euro Disney aan volledig betaald. Ik heb toestemming gekregen.

Zover mij bekend moet je (iig in de WSNP) eerst toestemming vragen voor een verblijf in het buitenland.
Wat betreft een belastingschuld en schiphol (douane), ik zou het er niet op gokken persoonlijk en iid even wat gaan googlen.

Henk
16-04-11 14:02
Recente berichten.

http://www.hotforum.nl/forum/schulden/404609/belasting/

Verder even google gebruiken voor je informatie.

steph
16-04-11 13:15
ik ben wel eens apart genomen bij de paspoortcontrole omdat ik nog een verkeersboete van 250√Ę‚Äö¬¨ had open staan. die moest ik direct betalen of ze zouden me in de cel gooien.

dus je bent gewaarschuwd.

Henk
16-04-11 10:55
Dit is er eerder over geschreven:

Charissa 14-12-08 19:04

ik werk bij de douane op schiphol en je hoeft je geen zorgen te maken qua belastingschulden als er een opsporingsbevel was hadden ze je thuis gehaald en niet op schiphol staande gehouden wel als het gaat over belastingontduiken en duizenden of tonnen belastingschuld.

Op onderstaande link kun je eerdere berichten opzoeken door een trefwoord in te typen b.v. "douane schiphol".

http://www.hotforum.nl/zoeken/?q=

AN
16-04-11 08:20
Of je probeert voordat je vertrekt nog een regeling te treffen met de belastingdienst het beste kan je dan persoonlijk naar een belastingkantoor gaan.
Als de regeling lukt moet je je er wel aan houden want 1x gemist komt de regeling direct te vervallen.

fix
16-04-11 04:59
schuld bij CJIB en douane ? je moet de rekeningen dan ter plekke betalen of je wordt in hechtenis genomen.

wieowie
15-04-11 16:38
Ik kan je niet antwoord geven op die vraag, maar
ik weet wel dat ruim een jaar of 3 geleden dat als je
in Belgi√ɬę op het vliegtuig stapte er niks aan de hand
was.
Hebben kennissen van me toen ook gedaan.
s6

theetante
15-04-11 15:03
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb diverse rekeningen openstaan bij de belastingdienst.
Ik heb geen betalingsregeling, maar ze zijn niet ouder dan 1 jaar.
Nou heb ik een vakantie gekregen van familie, alle onkosten worden voor mij betaald. Een weekje naar Engeland.
Heel leuk natuurlijk, maar kom ik nou niet in de problemen op schiphol?

Alvast bedankt voor de informatie!

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie