logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

ontruiming

Ramona
04-02-11 14:11
Ben erg blij voor jou dat je in je woning mocht blijven zeg doordat je vrienden je huurschuld hebben betaald.
Heel lief van ze,.
En nu proberen geen schuld meer te maken, ik heb zelf ook huurschulden gehad maar wat ik nu doe het eerste wat ik doe is mijn huur betalen al heb ik geen geld om te eten of te drinken ik zal mijn huur betalen, want eten en drinken kan ik altijd doen bij vrienden en of familie.

Groetjes Ramona

Marina
04-02-11 13:25
Sorry dat ik er niet eerder was... kon even niet meer online. Maar ik woon nog waar ik woonde, maar uiteindleijk dankzij vrienden...
En nee de gemeente is het dus verders niet gelukt bij stadsring51.. is me toch wat he! Net de dag voor de otnruiming kregen we het geld van ze.

Manon
22-01-11 22:04
En wat heb je gisteren te horen gekregen Marina?

Nemesis
20-01-11 22:09
verwarring is er niet hoor.. althans niet bij mij.. Ik zie het niet anders dan dat het nu de 20ste is en dat je nu alles uit de kast moet trekken om ontruiming te voorkomen.

En ja misschien had je dat al eerder kunnen doen.. Maar ja ik neem aan dat je oud en wijs genoeg bent dat zelf te bepalen wanneer je wat en of je wat doet.

Marina
20-01-11 21:57
JA toen had ik ana de tel. gehoord dat ik een brief zou krijgen voor 2 feb. toen ook gelijk gaan bellen met de huurder en de deurwaarder... kreeg 0 op mijn rekest. Daarna prive dingen gehad / overlijden / en nu dus verder gegaan. Sorry voor de verwariing was niet mijn bedoeling.

Nemesis
20-01-11 21:43
Ik heb emmers geduld

Maar ik neem aan dat het nu duidelijk is.

Nemesis
20-01-11 21:42
Marina het is nu de 20ste je hebt nu nog 12 dagen om een brief/mail te schrijven en je situatie in kaart te brengen bij de schuldeiser.

Morgen dus zorgen dat er hulp bij de gemeente gevraagd wordt.
En morgen de schuldeisers vragen in de brief / mail die je gaat schrijven of ze de ontruiming op willen schorten zodat de schuldhulp wat meer tijd krijgt.

Dat is het proberen waard.

Kim69
20-01-11 21:29
@Nemesis,

Ik bewonder je engelengeduld

marinus
20-01-11 21:12
--------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben vandaag een brief ontvangen voor ontruiming voor 2 feb

Dat schreef je 14 januari!!!!!!

marina
20-01-11 21:10
Nee handelen ga ik toch morgen doen ja... maar kan ik nog wat doen... het is al 2 feb en nu dan de brief gehad met de datum van.

Nemesis
20-01-11 20:55
Daarom moet je over gaan tot handelen. Stel een brief op voor jezelf en de gemeente.. En dan ga je morgen naar de gemeente en meld je jezelf bij de betreffende afdeling. En als ze morgen niet kunnen dan kun je in ieder geval de brief afgeven zodat de persoon die jou zaak krijgt al het 1 en ander aan info heeft.

Snel handelen is geboden in deze.

MArina
20-01-11 20:29
Maar is daar nog wel de tijd voor dan, gezine 2 feb. de ontruiming staat.

Nemesis
20-01-11 20:21
De gemeente kan de ontruiming stop zetten doormiddel van voorlopige vooziening aan te vragen bij de rechtbank.
Dan moet je dus wel de schuldhulp in gaan.

MArina
20-01-11 20:09
Ik zit er gewoon zo enorm mee, en die vrouw was behoorlijk pos. en dat ik gelijk nu nav de brief van de deurwaarder aan de bel trok en gelijk voor morgen een afspraak maakten.

Maar wat zouden dan vb van dingen kunnen zijn die ze voor me zouden kunnen doen. Een bet. regeling zit er absoluut niet in dat was wel heel duidelijk vooral ook door het verleden nu van meerdere malen al huurachterstand.

Alvast bedankt.

Nemesis
20-01-11 19:22
Nee ik kan niet zeggen hoe groot de kans is.
Maar ik kan wel zeggen dat je morgen direct daar aan de bel moet gaan trekken om zo te proberen ontruiming te voorkomen.
Want als je eenmaal op straat komt te staan dan is het zeer moeilijk weer andere woonruimte te krijgen.

De gemeente heeft de plicht haar burgers te helpen wanneer deze in nood verkeren. En dat lijkt me in jou geval wel van toepassing.

Nomen
20-01-11 19:17
Niemand kan je een garantie geven dat een ontruiming voorkomen kan worden, echter bij de gemeente heb je meer kans, want die hebben belang er bij dat u niet met kind en al op straat komt te staan.

marina
20-01-11 18:41
Maar kan de gemeente dan iedereen eigenlijk altijd helpen met een dreigende uithuiszetting? Als je natuurlijk bereidwillend bent? Nu bij de deurwaarder gaven ze aan of de helft betalen minimaal liefst natuurlijk hele bedrag en anders ontruiming.
Hoe groot acht je de kans op voorkoming misschien rare vraag

Nemesis
20-01-11 17:45
Ik weet wel zeker dat het beter is.

En zeker wanneer er nu ontruiming dreigt heb je de gemeente nodig.
Die kan namelijk een versnelde procedure opstarten voor schuldhulp en ontruiming voorkomen.

Want met vrijwillig bewind kom je er niet dat kan ik je vertellen.

Marina
20-01-11 17:42
@Nenemsis ja zit er inderdaad serieus over te denken, maar ja dan moet alles daar opnieuw opgestart worden.. maar dat is wel beter denk ik.

@Moedig wat toevallig dan he... maar ja nu hopen dat we ons huis niet uithoeven de vrouw klonk heel aardig en begripvol enz. en zij het komt wel goed... dus ja??? Wat moet ik met die woorden?

Moedig
20-01-11 17:04
Kunnen we elkaar de hand schudden ik 3x ontruimingsdatum en ze zeggen 3x is scheepsrecht want nu zal het mij echt nooit meer overkomen daar zorg ik wel voor

Nemesis
20-01-11 16:38
marina waarom ga je niet voor schuldhulp naar de gemeente ?
SVF mag namelijk geen minnelijk traject doorlopen en wettelijke aanvragen.

En als ze bewindvoering doen moeten ze een aanvraag Bijzondere bijstand bij de gemeente doen.

Marina
20-01-11 16:31
Ahummmm daar heb ik me dus laatst bij aangemeld... maar schiet echt niet op en ze willen er nog geld voor ook.

Maar ik snap inderdaad van het maatschappelijk belang.

Ik heb morgen nu hier een afspraak een "crisis" afspraak ivm die uithuiszetting... dus ben dan benieuwd wat ze kunnen doen dan voor me om het te voorkomen?

Probleem is ook wel dat er vaker huurachterstand is geweest en dreigende uitshuizetting vaak kon familie het dan nog wel voor me oplossen maar nu dus niet. Dus heb wat dat aangaat niet de beste referenties maar ben wel van goede zin nu die andere keren waren 4 jaar geleden. en langer geleden.

Nemesis
20-01-11 16:27
Tja SVF.. Als je wat door zoekt op internet dan kom je wel meer tegen van ze.
Die hebben inderdaad enkel zakelijk belang en verder zal ze het een worst wezen...

Nomen
20-01-11 16:25
Dit bedoel ik dus, dit wil niet zeggen dat deze ondernemers de boel belazeren, maar er is zakelijk belang bij het helpen en geen sociaal belang, dat is toch anders.

Wat knip- en plakwerk van hun website:

De mensen van SVF zijn zelf ondernemer en kennen dus alle problemen waarvoor u komt te staan. Belangrijker is dat wij u kunnen helpen bij het oplossen en voorkomen van die problemen. Wij werken samen met ondernemingen die u op verschillende terreinen van dienst kunnen zijn, zoals:

Registeraccountants
Administratiekantoren
Belastingadviesbureau's
Juristen
Maak een afspraak met een van onze adviseurs bij ons op kantoor. Naar gelang uw financiële situatie kunnen de werkzaamheden bestaan uit: schuldbemiddeling, herstart, doorstart na reorganisatie of bedrijfsbeëindiging of bedrijfsoverdracht.

Nomen
20-01-11 16:11
De meerwaarde kan zijn dat je beter geholpen wordt en als je in de WSNP komt, loopt het al gedeeltelijk via de gemeente. Dat is een belangrijk punt, maar veel belangrijker is dat ik vaak bang ben dat mensen in jouw situatie ook nog eens slachtoffer wordt van de zogenaamde malafide bureautjes, die je van alles laat tekenen en vervolgens nog dieper de schuld induwen door sluwe constructies. Kan gebeuren, zeg niet dat het zo is, maar een gemeente doet dat niet. Bovendien heeft een gemeente in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) ook nog een zorgplicht naar de burgers. Bovendien kunnen ze kijken of je recht hebt op Bijzondere Bijstand, Zorgtoeslag (die zou je al moeten hebben), huurtoeslag et cetera. Conclusie: de gemeente moet haar sociaal beleid uitvoeren als zorgplicht, kan direct een 285-verklaring maken en je helpen met andere zaken.

Moedig
20-01-11 16:07
@Marina hoe dat bij mij ging

Ik had een huurschuld met een ontruimingsdatum
Kon het absoluut niet betalen en ging om 3700 euro!!
Ben toen uiteindelijk naar de gemeente gegaan op aandrang van mensen uit dit forum
Ging naar sociale zaken heb ze verteld dat ik een ontruimingsdatum heb dat er een dreigende ontruimings dus plaatsvind en dat ik het onmogelijk kon betalen. Dat ik als ik ontruimd word nog dieper in de schulden zou komen te zitten heb ook 2 kinderen.

Heb toen dat gesprek gehad moest volgende dag terugkomen met alle papieren en correspondentie van mijn schulden en naar de woningbouw toe plus het bevel van ontruiming (dus als ik jou was zou ik dat nu gewoon direct meenemen).
De gemeente heeft toen gezegd dat ze het als bijzondere bijstand lening zouden verstrekken dat werd dan wel een nieuwe schuld.
Het heeft al bij al een week geduurd en de dag voor ontruiming had de woningbouw het geld binnen en werd ik niet ontruimd.

Marina
20-01-11 15:59
@nomen wat is de meerwaarde zla ik maar zeggen via de gemeente om schuldhulpverlening aan te vragen dan bij een andere instantie? heb nu weer hier contact gehad dan met de gemeente heb morgen een afspraak. ZUCHT HUIL enz.

Nomen
20-01-11 15:48
Een moratorium is een tijdelijke opschorting tot het betalen van schulden om bijvoorbeeld een ontruiming te voorkomen. Een moratorium wordt uitgesproken door de rechtbank en bij aanvraag van een moratorium dient tegelijkertijd een verzoek tot toelating WSNP gevoegd te worden met een 285-verklaring, die via de gemeente verkregen kan worden. Het is dan ook verstandiger om direct schuldhulp te vragen bij de gemeente of bij een aan de gemeente verbonden schuldhulpverlening.

lannie1964
20-01-11 15:16
Marina een moratorium is het wettelijke verzoek tot uitstel van betaling aan jou schuldeiser, zodat er tijd genoeg is om je schulden in kaart te brengen en te kijken wat voor jou de beste oplossins is. Ik heb het even simpel uitgelegd maar daar komt het op neer, dit kan jouw schuldhulpverlener aanvragen en moet wel heel snel gebeuren, want 2 februari komt al dicht bij. succes

Marina
20-01-11 15:10
@MOedig Ik had vandaag pas jou berichtje gezien ben verschrikkelijk druk geweeest met van alles ook omtrent de schulden. Ik heb morgen een afspraak om kwart voor 2 maar ze achten de kans klein en nu moet ik morgen ochten dan komen om papieren op te halen en stukken bij te voegen het is veel werk zei ze heb jij dat ook gehad? Hoe snel had jij antwoord dat je wist dat ze je gingen helpen? Oh ik ben toch zo bang....

Wat is zo een moratorium en wie kan dat allemaal aanvragen?

1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie