logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Abonnement na de WSNP

Maickel
24-10-14 12:11
Wat bedoel je dan met "hetzelfde probleem". En de oplossing die je hoopt te vinden.

De ene provider sluit je af, daarop geef je aan bij geen ander terecht te kunnen met de vermelding erbij dat je het van je VRLB ruim kunt doen.
Vervolgens blijk je wel terecht te kunnen bij een gerenommeerde provider, maar vindt je die te duur.

klarabella
24-10-14 11:46
Dank voor de reacties.

Ziggo is geen provider in mijn omgeving helaas.
Ik heb inderdaad online geprobeerd maar ik kwam niet door de kredietcheck heen, erg zonde want ze zijn erg voordelig. Bij kpn kom ik wel door de kredietcheck heen maar ik vind kpn best wel duur.

Maar goed nogmaals bedankt voor de reacties, ik denk dat ik een brief naar online ga sturen mischien heb ik geluk. En mocht ik een oplossing vinden zal ik t hier delen. Er is vast iemand met hetzelfde probleem.

flappie
23-10-14 18:25
Online doet geen check, dus die kan je inderdaad ook nog nemen.

klaasvaak
23-10-14 18:07
Misschien woon je samen met een partner? Of meerderjarig kind? Dan zouden die een aanvraag kunnen doen.

suus1
23-10-14 18:00
bij ziggo zou niet gaan denk ik als upv aanbieder is. Zijn beide kabelexploitanten van een gebied en gunnen elkaar niet klanten in ander gebied
weet je zeker dan online etc kredietcheck doen heb ook online en aangevraagd tijdens wsnp

flappie
23-10-14 17:44
Zelf heb ik het niet gehad.
Ik weet niet of je in jou woonomgeving bij Ziggo kan proberen?
Daar hebben ze ook alles. Daar zowel, voor, in en na de wsnp geleverd gekregen met mobiele telefoon abonnement toe!

klarabella
23-10-14 16:58
Ik hoop dat er hier nog leven is.

Ik heb namelijk een vraag, ik ben zojuist toegelaten on de wsnp. Waar ik super blij mee ben. Eindelijk wat rust. Maar nu heeft upc besloten dat ik alleen maar analoge tv bij hun mag afnemen. Zonder waarschuwing zijn de diensten afgesloten, nou ja goed. Ik kan alleen niet bij kpn/online/of tele2 terecht vanwege de kredietcheck. Er is meer dan genoeg ruimte in de vtlb hiervoor.

Kent iemand dit probleem? En als je er een oplossing voor hebt gevonden hoor ik het graag!

Do
18-09-14 23:10
Oh suus ik heb in het verleden vette problemen gehad en er zit er ook een in de wnsp maar ik heb al heel lang vodafone en dat loopt gewoon goed.

Lotje
17-09-14 08:52
En ik heb vandaag verlengd zonder problemen bij T Mobile waar ik 2 jaar geleden in de WSNP een abonnement heb kunnen afsluiten zonder problemen, wel altijd heel stipt geweest met betalingen, op de dag dat de factuur zichtbaar werd boekte ik m over. Nooit problemen mee gehad daar.

sher
16-09-14 14:36
Hallo

ik ben sinds 4-9-14 uit wsnp en kon vandaag zonder problemeneen abbonement afsluiten bij belcompany.

suus1
14-09-14 18:47
klopt do ik nu bij telfort
Vaak is probleem bij abbo met nieuwere telefoon en vaak pas probleem als je in verleden achterstand hebt gehad in betalingen aan mobiele provider.
Onlangs ook nog abbo voor zoon kunnen afsluiten bij ben zonder problemen in de wsnp

Do
14-09-14 17:58
Ik heb echt al jaren een abo bij Vodafone. Eerst voor mij en mijn zoon en nu alleen voor mij. Ik zit in de wsnp en never nooit problemen mee gehad.

anoniem
13-09-14 13:33
Als je bij stichting Prefentel geregistreerd staat, dan kan je bij de grote bekende providers geen abonnement nemen op mobiele telefonie. De BKR check wordt al jaren niet meer gedaan.Je kunt altijd de afwijs reden vragen bij de provider.

Paul
29-03-14 08:38
Simpel doet nergens moeilijk over. Ik heb daar 2 mobiele abonnementen voor mijn zoon en dochter en kreeg die terwijl ik IN de WSNP zit ! Voordeel is het belplafond, waardoor je nooit meer hoge tel rekeningen krijgt (moet je wel van het plafond afblijven uiteraard....).

Voor vaste telefonie zit ik bij UPC, met internet en TV royaal en die doen nergens lastig over.

Maickel
17-03-14 18:10
Tel daar nog bij dat telecomaanbieders al jaren niet meer aangesloten zijn bij het BKR. Kans dus dat dit door het BKR is vrij klein. Dat je op een soort van "zwarte lijst" staat bij de telecomaanbieders is een grotere kans, zeker als die hebben moeten saneren.

Bob
17-03-14 09:05
Registratie bij BKR duurt toch doorgaans wat langer dan je denkt. Op website van BKR kun je de volgende tekst vinden:

Wat gebeurt er als ik een WSNP-traject heb doorlopen?
Wanneer u de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen met succes heeft doorlopen en de rechter aan u de schone lei heeft verleend, moet de kredietverstrekker hiervan melding doen bij BKR. De kredietverstrekker meldt een werkelijke einddatum bij de kredietovereenkomst. Andere kredietverstrekkers weten daarmee dat u aan uw verplichtingen uit de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen heeft voldaan. Houdt u er rekening mee dat gegevens met betrekking tot beŽindigde verplichtingen tot vijf jaar na de werkelijke einddatum in het systeem gehandhaafd blijven en hierna automatisch worden geschoond. Om na te gaan of de (correcte) werkelijke einddatum is gemeld door de betreffende kredietverstrekkers, adviseren wij u om inzage te doen in uw gegevens. Meer informatie vindt u tevens op www.wsnp.nl.
null

Angelique Vos
15-03-14 09:30
Michel, ik heb gelezen ook al ben jij uit de WSNP, je nog 2 jaar na dato bij de BKR geregistreerd staat als wanbetaler. Dus zul je over 2 jaar pas ervan af zijn. Hier is wettelijk niets aan te doen, of je moet BKR zelf eens aanschrijven of mailen of bellen hun moeten dit er namelijk vanaf halen.
Groetjes Angelique

Paul
30-10-13 06:20
Ik zit in de WSNP en kon zonder problemen 2 abo's bij Simpel afsluiten voor mijn kinderen. Beide abo's van EUR 15 per maand waarop ik een belplafond van 17,50 ingesteld heb. Ze kunnen dan 3 nummers onbeperkt blijven bellen (thuis en 2 oma's).
Loopt nu 6 maanden en werkt perfect, nooit klachten en over de bundel heengaan kan maar tot EUR 2,50, dus altijd veilig !
Een aanrader !

Anoniem
21-10-13 18:49
Bij simpel zou ik geen abonnement nemen, ze zijn een paar keer bij radar geweest, vanwege de vele ingediende klachten en ik kan uit ervaring zeggen dat ze echt zo erg zijn. Rare hoge rekeningen (zelfs als de toegestuurde simkaart het 2 maanden niet doet, toch minimaal 75 euro over je bundel heen gaan) vaak storingen en een moeilijk te bereiken klantenservice.
Bij Hollands nieuwe of bij Simyo wordt het bkr ook niet getoetst, maar ook over deze instanties circulairen negatieve verhalen op internet en bovendien... Ze zijn niet voor niets zo goedkoop...

Ik denk dat een prepaid kaart een betere optie is, totdat je weer een abonnement bij een betrouwbare provider af kunt sluiten...

Do
21-10-13 18:17
bij simpel hebben ze geen kredietcheck. Welloicht een optie

felua35
17-10-13 13:45
De telefoon abonnement wordt niet bij bkr gecheckt. Maar bij een ander bedrijf. Als je in wsnp hebt gezeten heb dan sta op de zwartlijst wanneer je wsnp uit bent. Duurt het nog 8 jaar voor dat bij hun uit de lijst bent. Expedian of zo iets dat is de bedrijf voor provider check doet.

michel stavinga
17-10-13 12:41
Ben in maart uit de schuldsanering ik wil weer een abonnement afsluiten voor een mobiele telefoon.
Maar wordt overal afgewezen wat kan ik hier tegen doen om toch een mobiele abonnement afsluiten.

Jolanda
26-10-10 23:57
Het zijn idd hele valkuilen en vooral nu alles veranderd gaat worden.
Data limit enzo en je zit daar zo overheen als je mobiel internet gaat gebruiken op een laptop en dan is het kassa en bij betalen.
Vaak gebruiken de mensen de simkaart nog om te bellen en stoppen het in een mobiel en bellen maar.
Maar de kosten zijn wel 25 cent per min. of per sms minimaal dus tel uit de winst die een provider maakt.

Daarom is de pre paid variant ook een ideale oplossing voor mensen die internet willen gebruiken waar ze maar zijn.
Contract duurt 2 jaar en vaak gaan de minilaptops sneller kapot dus geen laptop meer maar het abbo loopt vrolijk nog even door waar je geen gebruik meer van kan maken.

Bezind eer ge begint

oeps
26-10-10 23:55
Is het verplicht voor je studie of niet ?

Mijn dochter moest ook zo nodig zo minilaptop hebben. Kan je vertellen dat ze niet echt prettig werken voor studiewerkzaamheden. Ze heeft hem een half jaar gebruikt en toen doorverkocht en teruggegaan naar gewone laptop.

Vaak hebben ze op scholen draadloos systeem en heb je geen abo nodig. Mijn dochter had hem zonder abo en gebruikte hem thuis en op school via draadloos systeem.

Vickey
26-10-10 22:17
**Ben opzoek naar een minilaptop met abonnement, nodig voor studie**

@Annie,

Dit zijn DE valkuilen.Ik probeer geen "vingertje"op te steken nu! Maar probeer of iets langer door te sparen of toch genoegen te nemen met een minilaptop van Markplaats/2e hands van kennis.
Je geeft aan dat het voor de studie is, dus niet direct voor zakelijk gebruik...
Ik zit/zat niet in de WSNP of SHV. Maar ook zonder financiele problemen zou ik niet voor een minilaptop met abonnement kiezen. Zeker niet wanneer het voor studiegebruik is.

Ik hoop dat je goed nadenkt over deze beslissing. Het wordt via de media allemaal veel te aantrekkelijk gemaakt.

Vickey

Jolanda
26-10-10 19:38
Ik begrijp precies je frustraties maar dit zijn de regels van de overheid en vermoed dat elke provider die regels heeft.

Bij een simonly abbo is het soepeler maar die abbo's zijn ook niet duur of er zit ook geen (cadeau) of toestel bij die vaak heel duur zijn.

Je zou het over 2 weken via internet kunnen proberen en als dat niet lukt gaat het echt pas na 5 jaar ben ik bang.

Succes in ieder geval

Annie
26-10-10 19:26
Tjonge, ik dacht echt nu is alle ellende voorbij en ik ben weer een vrij mens,
Jolanda, ik heb zelf bij T-Mobile aangegeven dat ik idd in de WSNP heb gezeten, maar dat zij nooit in die tijd problemen hebben gehad met betalingen van mijn abonnement,het is erg jammer dat ze me zo behandelen,kan begrijpen dat ze me tijdens de WSNP geen nieuw abonnement gaven,maar nu is niet eerlijk.

Bedankt dat jullie allemaal met me mee denken,dat idee van iemand anders het abonnement af laten sluiten hou ik ook voor een goed idee,als ze het niet eerlijk willen dan maar op zo'n manier.

AN
26-10-10 19:19
Het is waar wat Nemesis zegt je betaalt veel meer dan de waarde van de mini laptop ook de servvice laat vaak te wensen als er iets aan mankeert.
Zou echt even doorsparen dan kan je voor veel minder geld eventueel in de aanbieding een leuke mini laptop kopen dan is meestal de service ook beter want dan kan je naar de winkel terug met je aankoopbon.

Jolanda
26-10-10 18:29
Hallo,

Ik doe hier ook even op reageren aangezien ik bij T-Mobile werk.
Voor het aanvragen van een abbo wordt er een credietcheck uitgevoerd.
Deze wordt geweigerd als er geen code H is bij een melding.

Wel is het zo als er een provider een check doet gaat dit door een systeem stel dat je bij provider a wordt afgewezen staan deze gegevens nog in dat systeem en krijgt provider b automatisch een negatieve afwijzing.
Dit wil niet betekenen dat er een bkr is maar dit is een beveiliging om te voorkomen dat er meerdere abbo's per week afgesloten kan worden door de zelfde persoon.
Deze beveiliging blijft max 2 weken staan in de systemen.

Mijn advies is dan ook probeer het na 2 weken elders en op mijn werk krijg ik wel vaak te horen dat bestellen via internet makkelijker gaat als in de winkel dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

Anders is het misschien een oplossing om z'n internet stick pre paid te kopen en een minilaptop in de winkel.

Groetjes Jolanda

Nemesis
26-10-10 18:16
Ja met een abo betaal je die laptop dubbel en dwars terug.
Ik zou ook even sparen.

1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie