logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

vakantiegeld en loonsbeslag

Hotforum
Gratis je eigen forum
Jos en An
12-04-10 13:06
In principe hoort vakantiegeld bij de berekening die de bv maakt en heb je dus idd recht op een gedeelte van je vakantiegeld.
Maar als er een boedelachterstand ontstaat wordt deze opgelost met dat vakantiegeld.

aria
12-04-10 12:41
ik ben net toegelaten in de WSNP en krijg gewoon een deel van mijn vakantiegeld. Iets minder dan de helft, dus op zich best nog wel een leuk bedrag.

Jos en An
11-04-10 20:26
Wij kregen het tweede jaar (in minnelijk traject) wel vakantiegeld, maar ook omdat ik daarom heb gevraagd en aan had gegeven dat ik ergens had vernomen dat je het tweede jaar wel aanspraak kon maken op een bepaald bedrag vakantiegeld.

Nemesis
11-04-10 20:22
Nee wij ook niet.. 2de jaar de helft en het derde jaar ook niks.

ray
11-04-10 20:20
uit eigen ervaring,in het eerste wsnp jaar geen vakantiegeld gehad

Jos en An
11-04-10 20:20
Dit is trouwens ook heel vaak in het minnelijk traject het geval dat men het eerste jaar geen vakantiegeld ontvangt.

Nemesis
11-04-10 20:18
Je hebt je recht op vakantie dagen.. dat is wat anders dan vakantie geld.

En in de WSNP kunnen ze ook het vakantie geld in z'n geheel innemen. Normaal gesproken heb je recht op het deel wat de bewindvoerder voor je reseveerd. Maar als er niks gereseveerd kan worden of je hebt een boedel achterstand. Dan nemen ze ook je vakantie geld in.

En bij veel mensen word het vakantie geld in het eerste jaar van de WSNP in z'n geheel ingenomen.

ray
11-04-10 20:17
klopt Jos en An

Er ligt beslag op mijn uitkering/loon. Nu wordt ook het hele vakantiegeld ingehouden. Klopt dat wel?

Ja, zolang u maandelijks de beslagvrije voet ontvangt, mag op het vakantiegeld beslag worden gelegd

Jos en An
11-04-10 20:12
Hoezo wordt het al of niet mogen houden van vakantiegeld gelinkt met het recht op vakantie?
Als je vrije dagen opbouw heb je natuurlijk recht op vakantiedagen.
Hoe je die invult is natuurlijk heel invidueel.

En idd zoals al eerder is gezegd, vakantiegeld kunnen ze 100% beslag op leggen, je hebt als schuldenaar alleen recht op je maandelijkse beslagvrije voet.

ray
11-04-10 20:11
www.kbvg.nl

kijk hier even voor beslagvrije voet vakantiegeld

tululu
11-04-10 20:10
dus heb je ook geen recht op vakantie?!

Kimberly
11-04-10 20:10
Klopt, ze kunnen beslag leggen op al het vakantiegeld. In de WSNP is dit anders en krijg je een x bedrag per jaar aan vakantiegeld.

Nemesis
11-04-10 20:08
Ze mogen beslagleggen op het hele vakantie geld.

henk 11-04-10 19:55
ik heb weer eens even n vraag
bij mij ligt loonsbeslag dus ook op vakantiegeld
ik heb begrepen dat ze niet het volledige vakantiegeld mogen pakken maar n zoveelste deel
ik heb dat ergens gelezen maar kan t niet meer terug vinden
wie weet of dit klopt
of is dit in de wsnp dat je dan toch recht op n deel vakantiegeld hebt

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie