logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 3 4 5  > >>
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

klachten over bewindvoerder

bert
11-06-14 22:13
ik ben er helemaal meer eens met wat jullie vertele ik ook slechten ervaring met die gasten ook met XXX die is de eigenaar van de eik nu heb ik bewindvoerder XXX die is nog slechter ze motn eens dat gaan onder zoeken hoe goed of hoe slecht die gasten zijn vr gr bert

* * * * AANPASSING DOOR MODERATOR IN DIT TOPIC * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR IN DIT TOPIC * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR IN DIT TOPIC * * * *

Het is niet toegestaan personen bij naam en/of toenaam te noemen. Dit is vervangen door XXX
Taalgebruik kan eveneens aangepast zijn door vervanging van bepaalde woorden, zinsdelen door XXX.

Voor motivatie of verdere uitleg; zie huisregels door deze link in uw browser te plakken; http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp/551932/huisregels/ of KLIK HIER om de huisregels direct te kunnen lezen.

De volledige FAQ (veel gestelde vragen) over schulden en schuldhulpverlening kun je hier lezen; http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp/ of KLIK HIER om direct naar deze pagina te gaan. Deze verwijzing staat boven iedere pagina.

Contact met de moderator is enkel mogelijk via; moderatorhotforum@gmail.com
Online gaan we niet in discussie.

* * * * AANPASSING DOOR MODERATOR IN DIT TOPIC * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR IN DIT TOPIC * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR IN DIT TOPIC * * * *

monique
09-05-14 20:34
Hallo
ik en mijn vriend staan ondrr bewin bij de bewindvoerster veendam
in een wooord drama ik sta bij hun sinds 2010
Heb ik al 4 een nieuwe bewindvoerder gekregen
Er zijn schulden bij gekomen niet door ons toe foen voor beeld te veel
Ontvangen huurtoeslag dubble huur betalen na latig met contckt op te nemen met schuld eisers waar door er beslag gelgd word vraagt om een over zicht wasr niks van klopt waarr in staat dat er beslag is op bijzondere bijstand dat klopt niet dat mag bij de wet niet erns beslag op uitkering als je er zelf achter aanbeld na de uwv blijkt er helemaal geen beslag te zijn enz zo kan ik nog wel ff door gaan deze mensen zijn er om ons te helpen ben beter af zonder hun hulp ga niet na de bewindvoerster in veendam

anoniem
07-04-14 10:28
zijn er ook mensen die klachten hebben over finducia groningen

Ervaring anonie
21-03-14 14:25
Hallo Bob

Je maakt nog een opmerking bij met deze tekst : fair bent geweest tegenover de bewindvoerder

Nou ik zal jou zeggen je moet open kaart spellen met je bewindvoerder en dat heb ik gedaan maar houd wel rekening mee ik ben net gister en daar bij maar die bewindvoerder heeft fouten gemaakt .

Zal ik jou even zeggen huurtoeslag 2010 2011 2012 moet gedeeld terug betaald worden om dat bewindvoerder niet correct inkomen van een persoon niet heeft gedaan terwijl ze ons alle bij onder beheer heeft .

Ja ik kan nog twee dingen bij zeggen maar dan ga ik uit mijn sloffen dus houd even rekening mee

Ervaring anonie
21-03-14 14:17
Hallo hendrik kuilman

Als dat zo is wat je schrijf met deze tekst: Deze werkt zo als het hoort en u krijgt elke maand
Een over zicht wat er in en uit gaat

Dan heb jij de goeie wand wij hebben maar een keer gekregen vanaf beginnen 2010 daar na niet meer en als je zelf een overzicht maak zeggen heel leuk die klop niet terwijl je eigen bank afschriften zien staan inkomen uitgaven wat er alle maal gebeurt .

Ik zeg gewoon het gaat gewoon over geld wat ze verdienen wand volgens mijn hebben ze met drie op kantoor zitten ongeveer 250.mensen onderbeer ja dan maak je fouten of niets soms .

Maar weet je hun magen die fouten maken maar o we als iets verkeerd doen dan gaat alarm af

Ervaring anonie
21-03-14 14:06
Hallo Bob

Je begrijp niet zeker er moet toch een keer wat onder nomen geworden wegens de foute bewindvervoerder die mensen veder in problemen komen .

Dus kom op neer de foute bewindvoerders magen fouten maken en mensen veder in hun schuld komen terwijl ze ook in de schuld regeling zitten .

Nou dat is mooie !!!
Daar bij zeg je van de koude kermis thuis kom nou er is nog bij ons in de beurt nog geen kermis misschien bij jou .

Maar ik vind dat het is een keer aangepakt moet worden die foute bewindvoerders maar U weet niet hoeveel klachten liggen alleen bij de Rechtbank Arnhem over die fouten bewindvoerders en weetje wie er de dupe van wordt de Goeie Bewindvoerder je moet eens keer waarheid onder ogen zien wij hebben het mee gemaakt dus .

En daar voor waarschuw wij mensen !!!!!!!

Danielle
21-03-14 11:45
Hendrik, je komt ook erg serieus over met al die spelfouten

Bob
21-03-14 11:41
lol
mooie reclame over de rug van andere waar men geen koek van heeft gegeten

hendrik kuilman
21-03-14 10:39
Dit zijn oplichters de mensen die zijn gedupeert door deze bewindvoerster veendam twijfel niet u kunt aangifte doen en ook overstappen
Ze gaan opvakantie met u geld en als u zelf een beetje acht oudt op wat er binnen komt aan inkomsten zult u zien dat u geld anders besteet wort dan aan schulden groot deels stoppen ze in ijgen zak m.v.g
Hendrik kuilman tip houkes bewindvoering emmen
XXX
Deze werkt zo als het hoord en u krijgt elke maand
Een over zicht wat er in en uit gaat

Het is niet toegestaan personen bij naam en/of toenaam te noemen. Dit is vervangen door XXX
Taalgebruik kan eveneens aangepast zijn door vervanging van bepaalde woorden, zinsdelen door XXX.

Voor motivatie of verdere uitleg; zie huisregels door deze link in uw browser te plakken; http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp/551932/huisregels/ of KLIK HIER om de huisregels direct te kunnen lezen.

De volledige FAQ (veel gestelde vragen) over schulden en schuldhulpverlening kun je hier lezen; http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp/ of KLIK HIER om direct naar deze pagina te gaan. Deze verwijzing staat boven iedere pagina.

Contact met de moderator is enkel mogelijk via; moderatorhotforum@gmail.com
Online gaan we niet in discussie.

Bob
21-03-14 09:55
@Ervaring anonie

Ik neem aan dat duidelijk is dat na de SP, Consumentbond, Rader en Kassa duidelijk is dat je er zelf met de bewindvoerder en RC uit moet komen. Het lijkt me zeer sterk dat de anderen er zich mee MOGEN bemoeien.
Veel succes ermee en hoop dat je fair bent geweest tegenover de bewindvoerder, anders kom je hoogst waarschijlijk (terecht) van een koude kermis thuis.

Ervaring anonie
21-03-14 08:48
Ik zal aan mijn aan De Regels Houden .
Maar er zijn Bewindvoerders Die Niet goed de zaken doen Daar voor waarschuw ik de mensen wand slechte bewindvoeder misbruik of verkeerd doen moet per direct non-actief gezet worden .

Wij ZELF hebben dit ook mee gemaakt dat bewindvoerder werk niet goed doet !!!!!
Ik heb zelf naar de Regering SP en Consumentbond en Rader en Kassa deze klacht ook neer gelegd Hoeveel fouten de fout bewindvoerders maken en die mensen dubben van gemaakt wordt terwijl ze er uit wil komen met de schulden heeft daar begrip voor a.u.b. .

Maickel
20-03-14 20:39
@ Ervaring anonie, Ervaring mee en anoniem

Goed, dan nu maar deels in mijn rol van moderator omdat u niet via mail te benaderen bent. U gebruikt nu drie verschillende (nick)namen. Hoe u het ook wendt of keert, de huisregels staan dat niet toe.
Als moderator ga ik niet met u online in discussie. U houdt zich aan de huisregels van dit forum zoals iedere bezoeker, of u kiest voor acties zoals ook helder zijn omschreven in de huisregels. Ik adviseer u deze te lezen en respecteren.

Dan nu weer mijn persoonlijke reactie.
Ik geef u aan dat ik zeer goed kan begrijpen dat u boos bent en geef ook aan dat ik vind dat een bewindvoerder ook ALTIJD zijn taken goed uit moet voeren. Ik denk ook dat iedereen het hier prima zal vinden dat u uw mening geeft over uw bewindvoerder. Mits dit niet in strijd is met de al vaak genoemde huisregels.
Ik geef u ook aan dat ik geen bewindvoerder ben. Dat u dit in twijfel trekt heb ik geen moeite mee. Als het uw mening is dat enkel een bewindvoerder weet wat een bewindvoerder allemaal mag denk ik dat u veel mensen op dit forum tekort doet.

Is het niet verstandiger om het probleem waar u mee zit proberen mee op te lossen. Daarvoor bent u toch hier terecht gekomen en helpen we u graag mee. Soms kan dit helpen ook bestaan uit het voorhouden van een spiegel of zaken vanuit een andere hoek te bekijken.

Ervaring anonie
20-03-14 10:06
Je mag je mening en stand punt toch schreven over de bewindvoerders blijkbaar zijn die heilig
Maar ja ik mag toch mijn mening schreven of niet soms en mensen waarschuwen over het slechten.
Maar ik denk dat U toch een gewoon een bewindvoerder bent maak de kat mijn niet wijzen wand U weet precies wat de bewindvoerder alle maal mag ik ben niet van gister ben ook gewoon boos over de bewindvoerder en je mag in Nederland je vrijheid van mening zeggen en schreven .

Maickel
20-03-14 09:03
Ik begrijp goed dat je boos bent als je vindt dat je bewindvoerder zijn werk niet goed doet. Ik geef ook met hoofdletters aan dat ik vind dat een beschermingsbewindvoerder altijd zijn taken goed uit moet voeren.

Je praat over jullie; ik ben geen bewindvoerder.

Wat ik steeds zeg, in veel topics die over bewindvoering gaan, dat de verwachting die iemand van een bewindvoerder heeft vaak veel te hoog ligt. Daartegen geven bewindvoerders ook vaak een verkeerd beeld van hun kunnen en bevoegdheden.

Misschien als kleine opmerking aan jou als bezoeker; gebruik steeds dezelfde (nick)naam. Nu noem je, jezelf eerst "anoniem" en iets later weer "ervaring mee". Met twee namen gebruiken denken andere bezoekers dat het om twee personen gaat.
Als je dan toch zwaar leunt op rechten en plichten, dan graag zelf ook rekening houden met de huisregels van dit forum.

Ervaring mee
19-03-14 22:00
Beste Maickel en Carol

Hoe ik de reactie leest denk ik toch dat jullie bewindvoerders zijn
Er is tegen ons gezegd de bewindvoerder ik regelt alles ze krijgen enkele bepaald 16.Uren vergoed per jaar en dat moet ze mee doen .
Wat moet zij nog doen als ze ons al 4.Jaar onder beheer hebben als gaat automatische van de bank het geld kom gewoon op de rekening het inkomen.
Wat jullie schreven over de bewindvoerders kijk je hebt goede en slechte maar begrijp jullie niet dan als een bewindvervoerder niet correct inkomen door geeft zo als belastingdienst laat we een voorbeeld heb zelf mee gemaakt ze heeft ons vanaf 2010 onder beheer en ze heeft tot 2013 nooit correct opgaven van inkomen van een persoon niet gedaan . Dan word die persoon aan gesproken die teveel huurtoeslag gebeurt van de belastingdienst . De bewindvoerder zeg ik regel als jullie hoven niks te doen in 2010 en nu moet die persoon terug betalen wegens dat de bewindvoerder inkomen niet verander heeft terwijl ze alle papieren hebben.

En daar bij wist jullie dat wij nog altijd aansprakelijk voor hier zijn dit heeft belastingdienst Arnhem ons zelf per telefoon verteld .

Dus kom als je blieft niet met die verhaal de bewindvoerder is verplicht het juiste inkomen door te geven aan belastingdienst .

Sorry, ik hier om kwaad worden wij zelf er uit vechten met de schuld regeling we moet nog 5. Maanden en zijn wij er uit en dan met je dit mee maken wij zelf magen geen schuld maken zeg schuldregeling nee maar doet de bewindvoerder wel bij de belastingdienst huurtoeslag wel geld vangen de bewindvoerder maar niet even goed in het papier naar kijken of het inkomen zijn veranderd .

Maickel
19-03-14 08:38
Ik zit hier zeker niet om bewindvoerders te verdedigen, maar je moet wel een reŽel beeld hebben van wat je wel en niet mag verwachten.

Een bewindvoerder krijgt voor zijn taken een vast bedrag betaald. Moet hij veel meer doen, of verwacht jij meer, dan zal dat extra uren kosten die ook betaald moeten worden. Daar krijgt hij niet altijd toestemming voor om in rekening te brengen.

Zie het maar als bij jezelf. Waarschijnlijk ga je ook geen overwerk doen wat je opgedragen wordt en je vervolgens niet betaald krijgt. Dus om nu te zeggen dat ze er voor jou zijn en dat maar moeten doen hoeft niet helemaal op te gaan.
Wel vind ik dat een beschermingsbewindvoerder ALTIJD zijn taken naar behoren uit moet voeren en geen zaken aan gaan bieden die hij niet uit mag voeren of waarvan hij weet dat ze veel tijd gaan kosten die hij niet betaald zal krijgen.

Carol
19-03-14 01:35
Een beschermingsbewindvoerder is geen schuldhulpverlener. Hij/zij kan wel bemiddelen/handelen. Hieronder de link met het verschil tussen een beschermingsbewindvoerder en een WSNP-bewindvoerder.
https://drive.google.com/?authuser=0#folders/0B-XAYB1m2fwsQTRNUkV3VThmMUU

Ervaring mee
18-03-14 08:50
Zo bewindvoerders kanoor hebben wij ook gehad je mag niet teveel vragen en ga maar zo door wand anders gaan ze over die uren heen .
Maar een bewindvoerder zit voor ons en niet voor Hen zelf maar weet wat het is je goede bewindvoerders kantoor die je echt goed helpen moet er onderleiden en slechte bewindvoerders kantoor maak de fouten.

Daar bij ook nog stel je voor bewindvoerder maakt een fout bij de belastingdienst,
Wist je dat de belasting ons aanspreek en niet de bewindvoerder en laten ze niet zeggen dat het niet waar is het is wel waar ga belastingkantoor maar bellen dan weet U het .

Daar bij vind ik dat De Staat eens goede onder zoek moet doen voor alle mensen die onder bewindstaat hoe de ervaring is met de bewindvoerders en dat Consumentbond deze opdracht ten onderzoek krijg en dat hun de slecht er uit haalt en gelijk als bewindvoerder niet meer magen doen wist hoe veel klachten alleen in Arnhem liggen over bewindvoerders .

De staat moet in actie komen

opa druppel
18-03-14 02:37
heeft iemand ervaring met bewindvoerder melse wassink

want ik heb geen goede ervaring met ze lossen niks op maken het allen maar erger geen jaar overzichten niks kan
willen niet met je praten aan de telefoon krijg je tehoren het kost teveel geld
voel mij bestolen door ze

anoniem
17-03-14 13:25

Heb zo net vernomen van de rechtbank dat zij van te voren ons had moeten inlichten de rechtbank gaat nu uit zoeken of er toestemming is verleend aan bewindvoerder .
Om die extra Uren incasseren ze moeten eerst toestemming hebben van de rechtbank en ook in overleg met de cliŽnt dat zij die extra uren heb gemaakt dit heb ik net vernomen van rechtbank afd. Bewindvoerders .

Dus als het zo is er geen toestemming verleend van de rechtbank dan maak ik een zaak van .
Wij als mensen die onder bewindvoerders staan moet ook aan de regels houden dus ook de Bewindvoerders.

Elenieke
17-03-14 07:01
Je kunt ook bij je BWV vragen om de toestemming van de rechtbank te mogen inzien .
Wij hadden ook een tijd Beschermingsbewind en ook zij declareerde extra uren maar we kregen wel van haar de toestemming van de rechtbank te zien dat ze dit van onze rekening mocht halen .

anoniem
16-03-14 21:36
Beste Maickel

Bedankt van U reactie en uit leg maar ik wacht af of er bekend is bij de rechtbank afd:bewindvoerders ons eigen bewindvoerder die extra uren heeft ingediend en goed keuring heb gekregen van de rechtbank

Maickel
16-03-14 20:42
Ow, maar ik ga of ging er ook niet vanuit dat je boos bent op mij. Ik geef ook aan dat ik het zelfs (deels) kan begrijpen dat je boos bent (op je bewindvoerder)

Opnieuw uitleggen hoeft denk ik niet. Als je bewindvoerder toestemming heeft mag hij zijn uren van je rekening halen, heeft hij dat niet, dan mag het ook niet.

anoniem
16-03-14 20:23
Beste heer of mevrouw Maickel

Ik helemaal niet kwaad op U maar het is niet leuk zonder van te voren even door te geven dat ze geld afschrijft van ons rekening van die extra uren heeft gemaakt en ons in te licht .
Stel nou voor dat wij dit zullen doen niks door geven dan weet ik 100 % dat je over 2 a 3. Weken bij de rechtbank moet komen om dat je iets gedaan heeft .

Heb het zo gedaan net een e-mail gestuurd naar kantonrechtbank-bewindvoerders waar wij zitten aangemeld en dit verhaal met ons dos nr neer gelegd of er iets bekend is van extra uren .

Kijk dan weet je meer weet kantonrechtbank niks vanaf dan ga ik kijken wat ik hier mee kan doen met ons advocaat .

Maickel
16-03-14 20:11
Je reageert nogal boos en ik kan me dat deels voorstellen. Je neemt echter ook een aantal zaken aan, waarvan ik niet uit je stukje op kan maken of ze waar zijn of niet.

Op zich is het vrij eenvoudig. De bewindvoerder is aangesteld om jou vermogen te beheren en hoeft jou daar geen verantwoording voor af te leggen, maar aan de kantonrechter. Tegenover het vastgestelde tarief staat 16 uur werk per jaar. Mocht de bewindvoerder meer uren nodig hebben heeft hij daar toestemming voor nodig van de kantonrechter. Heeft hij die, dan mag hij die uren vanuit jouw rekening betalen. Heeft hij die toestemming niet, dan mag dat niet van jouw rekening.

anoniem
16-03-14 19:29
En als hun die bewindvoerders kantoor nou niet bij de rechtbank neer gelegd heb die extra uren gemaakt heb maar gewoon afgeschreven heeft zonder toestemming van de rechtbank wat kan wij dan doen naar advocaat gaan ?

anoniem
16-03-14 19:14
Maar deze bewindvoerder kom dus gemakkelijke vanaf zomaar geld afschrijven van ons alle bij de rekening om die extra uren die zij gemaakt heeft .
Waar wij niks vanaf weten je overleg toch met je cliŽnt of niet soms en wat voor extra uren bedoel hun er mee.
Zo heeft hun ook fouten gemaakt oncorrect inkomen over de huurtoeslag terwijl ze ons vanaf 2010 in beheer heeft dus bewindvoerders magen fouten maken een ze magen zo maar geld afschrijven wegen extra uren gemaakt en ook de cliŽnt niet even inlichten waar van het is ik dacht bewindvoerders ook regels aan moet houden van uit de rechtbank maar ja blijkbaar mag dat tot je strak geen een cent meer is .

Daar een bewindvoerder is toch verplicht in de wet het stuken te laten zien van extra uren zijn gemaakt bij een CliŽnt en daarna moet zij toch aan de rechtbank vragen hier mee akkoord gaat en ook de cliŽnt in te lichten dat ze bij de rechtbank aanvraag of inlicht zo ga je toch met je cliŽnt om of niet soms !! .

Maickel
16-03-14 16:57
Een beschermingsbewindvoerder krijgt per jaar (ongeveer) 16 uur om je zaak te behandelen.
Dat is nog geen anderhalf uur per maand. Gaat er meer tijd inzitten dan moet de bewindvoerder voor deze extra uren toestemming krijgen van de kantonrechter. Hij hoeft dit dus niet vooraf met jou te overleggen, hoewel me het wel netjes lijkt dit aan te geven.

Het zou dus in jouw geval kunnen dat deze bewindvoerder toestemming heeft gekregen van de rechtbank extra uren aan jouw zaak te besteden.

anoniem
16-03-14 16:34
Wij kregen deze week ons bank afschrift binnen van de bank daar zagen wij dat ons bewindvoerder bij ons alle bij de rekening geld heeft afgeschreven met de reden extra uren heb gemaakt bedrag persoon 450.Euro zonder even van te voren me te delen waar van die extra uren zijn en wij wisten niks vanaf en ze wordt elke maand betaald automatische van ons rekening af er is geen telefoon over leg geweest geen e-mail geen brief zomaar geld af en daar bij ook op hun site staat vermeld dat ze eerst toestemming moet vragen bij het kanton gerecht om die extra uren te incasseren en dat noemt erkend bewindvoerders kantoor .

Wat denk de ander bewindvoerders hier over ????????

G.T
05-03-14 14:34
wie heeft er goede, en slechte ervaring met BUZO Bewindvoering uit Hipolytushoef???
Graag ontvang ik Uw ervaringen en advies met BUZO
B.V.Dank

1 2 3 4 5  > >>
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie