logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Beslaglegging

Carolien.F.M
07-04-10 12:00
Goedenmorgen Hotforum,
Paar maanden geleden brief gehad u bent schuld vrij.
APK verzoek kon niet uitgevoerd worden i.v.m auto stuk en zaak advocaat ontbindind koop auto van 750 euro [als u ook ,voor mij erg veel geld,klaar bent met lachen ] ,duurde ruim 11`a 100 euro voor verzoek en wegeb maanden voordat ik een bericht kreeg advocaat heeft zich laten royeren en failliet
Maar er wordt nog steeds beslag gelegd.
Was bijna klaar met betalen ,schuldsanering heb ik geweigerd,[koste moeite]
mijn inkomen [alleenstaande] UWV WIA was 781 euro [van 1982 tot 1992 metrobestuurster 80 tot 100% afgekeurd]
Dus neem aan beslag op een toeslag maar weet niet hoeveel.
Vanwege zoon in 2007/2008 uit huis gegaan.
Nu sinds 4 maanden beslag erbij door deurwaarder [mag ik naam zeggen]1a 70 euro ,inkomen nu 711 euro.
Belasting zeg deurwaarder heeft al geld gehad, deurwaarder zegt is nieuwe schuld terwijl het die oude schuld is 2 X 8oo euro.
Ben het vergeten heb het niet gezien door overlijden moeder en zoon kwijt[zeg ik niet om zielig te zijn,gatver]
Weet weer sinds vorige maand dat ik ambtenaar was,en recht heb op meer.
De instantie UWV zegt meer krijgt u niet.Socialedienst zegt ik krijg teveel.
dan heeft de belasting bijna vijf jaar een extra inkomen gerekend wat ik nooit heb gehad,maar betaal wel 35% geloof ik over tweede inkomen,gebeld geschreven er geweest ook met iemand erbij.
Men kan tweede inkomen niet vinden en klaar ,kunt u het uitzoeken dan is de vraag,mevrouw we kunnen het niet vinden.
de laaste 4 jaar geld gekregen van belasting van 450 tot 800 euro,maar moest het een maand later terug betalen.
BV 2005 UWV WAO/WIA fiscaal loon 12.152.00 euro
bruto uitkering 11.293.44 '' vergoeding ZWF 761.01
-----------------geen vergoedingen vergoed voor het chronisch ziek zijn
fiscaal loon 12.054.45 euro aanslag Inkomstenbelasting
2006 Premie Volksverzekering 1 - uitkering is 12.352 euro
2 - '' ''' 2.052 ''
totaal inkomsten uit vroegere dienstbetrekking -------------------------
totaal inkomsten BOX 1 14.404 ''
dagtekening 5 april 2007-------------------------------
voorlopige aanslag 2005 inkomstenbelst en premie volksverzeker
jaar 2005 aanslagnummer 13xxxxxxxxxx
dagtekening 12 mei 2006
berekening van te ontvangen of betalen bedrag
loonheffing € 3060
inkomstenbelasting en
premie volksverzekering af € 0
eerder verleende voorlop teruggaven af € 2203
vergoede heffingsrente bij € 11
------------------------------
te ontvangen of te verrekenen bij € 868 gehad en terug betaald
---------------------------------aanslag 2005 inkomstenbelst en
premie volksverzeker berekening van te betalen bedrag
inkomstbelasting en premie volksverzekering € 0
loonheffing af € 2228
eerder verleende voorlop teruggaven bij € 2203
eerder voorlopige aanslagen bij € 857
in rekening gebracht heffingsrente bij € 42
-------------------- te betalen € 874
gehad en terug betaald betalen voor 5 juni 2007
specificatie over deze aanslag
inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen
inkomstenbelasting box 1 € 174
premie volksverzekering bij € 3168
toegepaste heffingskorting af € 3342
----------------
inkomstenbelasting en premie volksverzekering € 0
inkomstenbelasting box 1
belastbaar inkomen uit werk en woning € 9718
eerste schijf 1.8% van € 9718 € 174
inkomstenbelasting box 1 € 174
premie volksverzekeringen
premie-inkomen € 9718
premie volksverzekering 32.6% van € 9718 € 3168
toegepaste heffingskorting
algemeneheffingskorting € 1894
kinderkorting bij € 112
aanvullende kinderkorting bij € 690
alleenstaande ouderkorting bij € 1401
------------------- heffingskortingen € 4097
het totaal van uw inkomsten belasting en/of
premie volksverzekering uit box 1,2 en 3 is te
laag om uw heffingskortingen te kunnen ver-
rekenen.daarom be- draagt uw toegepaste
heffingskorting € 3342 in plaats van €4097.
in rekening gebrachte heffingsrente
de aanslag is vastgesteld na afloop van het belastingsjaar.
op grond van artikel 30f van algemene wet inzake
rijksbelastingen moet u dan heffingsrente betalen
over de periode vanaf 1 januari 2006.u kunt bezwaar maken tegen het bedrag van de heffingsrente
Kan het allemaal aantonen.
Op papier drie verschillende inkomens bij huurtoeslag en zorgtoeslag en belasting zelf plus UWV ,hoe kan dat.

Nu ben ik door verzekering afgesloten van zorgverzekering en auto verzekering,
aanvraag vergoeding AWBZ moest [van huur gas en licht] 550 euro voorschieten voor medicijnen,door fout zorgverzekering,steeds andere excuses soos nu 10 mnd later afgewezen op geen top verzekering te hebben.Tot 2008 altijd gehad maar kon het niet meer opbrengen en te laat betaald terug gezet.
Paar maagzweren en boetes erbij door weer opnieuw schuld is mijn probleem,
Hulpverlener gaf aan dat het kwam door het voorschieten,dat was een leugen het kon niet zei soos.
Soos wist dit al bij aanvraag.maar beloofde even goed toen binnen 14 dagen zou ik het terug krijgen.
Overheid zegt in reclame je moet Nederlands kunnen spreken indien je hier woont.
Ik ben Nederlandse geboren en getogen, maar welke taal moet ik leren opdat ze mij verstaan,dat kan je nergens terug vinden.
En ik heb een geheugen probleem [is medicijn weggooien post ongeopend weggegooid door komst papierbak ontdekt,en zie niet als geld is terug gestort,dus niet van iedereen vergeet weleens wat op jaarbasis nu 700 a 800 euro],bij elke instantie aangegeven.
Krijg nu na bijna 13 mnd gebedel hulp uit hoek die niet op de bedel lijst stond.wel een zorginstelling.
Ik weet niet meer waar ik heen moet of naar wieen wat ik kan doen om serieus genomen en gehoord te worden.
En ja ik ben bang hem nu dat ik dit openbaar maak ,dat ik opnieuw voor iets moet gaan betalen.
Maar hoe kom ik erachter wat ik heb betaald en hoeveel.en aan wie.
Sorry voor de lengte.

Vriendelijke groet Carolien.M.F

Maickel
22-02-10 18:13
Graag gedaan Boris. ja dat zijn zo van die rare dingen waar een normaal mens overheen kijkt. Waar ik maar weer mee aangeef...... (kop hem zelf wel in)

Leuke idee Boris die site van je en JAAAAAA, ik had de eer de eerste te zijn in het gastenboek.

boris
22-02-10 17:30
Dit wa. extra geld, en was bekend. Ja en dan loopt Wel gelijk gekregen, maar daar had mevrouw vanmorgen niks aan. Als loon de 25 binnekomt kan de deurwaarder betaald worden, want de vaste lasten van maart zijn helaas al betaald. Door dagafschriften en emails, aan deurwaarder laten zien, snapte hij dat allemaal. Zodoende kreeg zij 2 weken de tijd.

Bedankt maickel zoekplaatje

Maickel
22-02-10 17:29
Hallo Boris.

Het zat hem in de eerste 2 woorden. eindigen op een S en dan volgende woord beginnen met EX gaat niet door de filter

heb je al een mail terug gezonden

boris
22-02-10 17:26
Misschien heb je al iets aan mijn website die ik aan het opzetten ben!
Ik weet het, ik ben geen profesioneel, zit type fouten in, is nog lang niet klaar.
http://schuldenvrij.moerstaal.nl

Nemesis
22-02-10 17:22
Ja je moet ook de rust bewaren maar je mag er wel een ondertoon in plaatsen. En ze wijzen op de verwoordelijkheid die ze op zich hebben genomen toen ze de client aangenomen hebben in de schuldhulp.

En je mag dus ook zeggen dat jij ( de client dus ) ze verantwoordelijk stelt voor alles wat er mis gaat wanneer ze de rekening niet voldoen ( als daar wel het geld voor is )

boris
22-02-10 17:21
Dat mag, ik vergoed de benzine wel.

boris
22-02-10 17:19
Proberen had ik vet en onderstreept. wat staat er null

boris
22-02-10 17:18
Dat klopt exact nemenis, mijn bloed begint alweer te koken. Toch moet je in gesprek altijd proberenrustig blijvennull

Jenny
22-02-10 17:15
Dan zou ik gewoon naar jou rijden!

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is; Je bent een kanjer, dat je dat zo voor deze mensen uitzoekt, er voor gaat liggen en ze helpt dit op te lossen.

ZO!

boris
22-02-10 17:15
Maickel, ik heb je een email gestuurd, kijk even naar gekke woorden, of probeer het te plaatsen
mvg

Nemesis
22-02-10 17:14
En die client heeft nu dus 2 weken de tijd om dat andere te betalen ?
Dan kan dus budgetbeheer de 25ste ( of wanneer het geld gestort word ) direct de rekening voldoen. En dan geen smoesjes meer accepteren. En anders stel je hun verantwoordelijk voor de gevolgen.

boris
22-02-10 17:11
Jenny, zou ik best willen. Het probleem is dat je in rotterdam woont.
Niet om rotterdam, maar ik kan zelf lichamelijk niet zo ver meer rijden.

boris
22-02-10 17:06
Ik kan het gehele bericht niet plaatsen, volgens mij geen gekke woorden.

boris
22-02-10 17:05
Als het de vaste lasten van februari was geweest hadden zij gelijk. Daarvoor heb je budgetbeheer. Maar zij kunnen zien dat de 25 altijd het normale loon binnekomt en dan ook de vaste lasten betaald wordt.

Jenny
22-02-10 16:55
Boris, als ik ooit een regeling in ga wil jij mij dan begeleiden?

Maickel
22-02-10 16:53
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja. Heb je ze er ook nog even "fijntjes" op gewezen dat ze een primaire zorgplicht hebben en dat ze daar op deze manier aan tekort schieten.
Op die manier blijf je aan hetzelfde dossier bezig.

Kan me dus de
heel goed voorstellen

boris
22-02-10 16:46
Ja zeggen ze vaste lasten gaan voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh ja zei ik, betalen jullie 18 februari thuis ook al de vaste lasten van maart. Dat was een heeeeel heftig gesprek.

boris
22-02-10 16:43
Bewindvoerder bellen gkb bellen etc.
gkb was zo handig om extra geld wat bij elkaar gesprokkeld was alsvast vaste lasten MAART te betalen.

Maickel
22-02-10 16:38
Mooi resultaat Boris. Ben je nog van invloed geweest?

boris
22-02-10 16:17
Een lang verhaal kort te maken.
Deurwaarder geweest. Zag dat mevrouw er alles aan gedaan heeft om toch te betalen.
Heeft niks op geschreven, 2 weken uitstel.
Dit zal wel lukken!

boris
20-02-10 18:33
http://www.rijnstad.nl/schulden/beslag/inboedel.html

Maickel
20-02-10 14:14
Hoi Boris,

Onderstaande kon ik er zo van vinden.
Zie ook ;

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/als_u_een_belastingaanslag_niet_betaalt_pa9871z8fd.pdf

--------------------

Beslaglegging op eigendommen;

U krijgt met het dwangbevel een bevel om uw belastingschuld binnen 2 dagen te betalen. Als u dat niet doet, kan de belastingdeurwaarder beslag leggen op uw eigendommen. Betaalt u dan nog steeds niet, dan kan de belastingdeurwaarder de zaken verkopen die in beslag zijn genomen. Met de opbrengsten van deze verkoop worden uw belastingschuld, inmiddels gemaakte kosten en de invorderingsrente betaald

* * * *

Wat staat u te wachten als u uw belasting niet betaalt?
Als u steeds zou weigeren een belastingschuld te betalen, nemen wij maatregelen. U ziet in het schema Invorderingsmaatregelen een globaal overzicht van de maatregelen die wij dan nemen om de schuld te innen: van eerste aanmaning tot openbare verkoop van uw spullen. Alle bijkomende kosten zijn voor uw rekening.

Hoe voorkomt u invorderingsmaatregelen?
De beste manier om problemen te voorkomen, is natuurlijk op tijd betalen. Het kan zijn dat u wel wilt betalen, maar dat u op dat moment het geld niet hebt. Neem dan zo snel mogelijk contact op met het belastingkantoor dat uw zaken behandelt.

Schema Invorderingsmaatregelen
Termijn Maatregel Bijkomende kosten
U hebt te laat betaald. In sommige gevallen ontvangt u een betalingsherinnering: u wordt verzocht het bedrag alsnog binnen 7 dagen te betalen.
€ 0

U hebt een betalingsherinnering ontvangen, maar het bedrag is niet binnen 7 dagen op de rekening van de Belastingdienst bijgeschreven.
U hebt te laat betaald en u hebt geen betalingsherinnering ontvangen. Aanmaning: u moet binnen 10 dagen betalen.
Voor een belastingschuld tot € 454: € 6.

Voor een belastingschuld van € 454 of meer: € 14.

U betaalt niet binnen 10 dagen na de aanmaning. Dwangbevel: in principe krijgt u een dwangbevel dat per post aan u wordt betekend. Ook kan de belastingdeurwaarder het dwangbevel aan u betekenen. Met het dwangbevel krijgt u het bevel om binnen 2 dagen te betalen.
Voor een belastingschuld tot € 90: € 36.

Voor een belastingschuld van € 90 of meer: € 36 + € 3 per € 45 die de eerste € 45 te boven gaat met maximum van € 10.643.

U betaalt niet binnen 2 dagen na het dwangbevel. Als het dwangbevel per post aan u is betekend, doet de belastingdeurwaarder aan u een hernieuwd bevel tot betaling. Afhankelijk van de situatie houdt dit in dat u direct aan de belastingdeurwaarder moet betalen of dat u nog een termijn krijgt van 2 dagen.
De kosten van een hernieuwd bevel tot betaling: € 14.

U betaalt ook niet op het hernieuwde bevel tot betaling. Beslaglegging: u mag uw bezittingen niet meer verkopen, verhuren, verpanden, uitlenen, weggeven en dergelijke.
Procesverbaal van beslag: € 50.

De betekening van dat procesverbaal: € 14.

Eventuele bijkomende kosten: ongeveer € 100 (bijvoorbeeld bij geforceerde toegang tot het kantoor of de woning, de kosten van de sleutelsmid).

U betaalt niet: ongeveer 4 weken na de beslaglegging. Publieke bekendmaking van de openbare verkoop van uw bezittingen.
De bekendmaking van de verkoop (zonder de advertentiekosten): € 25 + de advertentiekosten.

U betaalt niet binnen 4 dagen na de bekendmaking. Openbare verkoop: uw bezittingen worden door de belastingdeurwaarder verkocht.
De openbare verkoop: € 64

als de openbare verkoop langer duurt dan 4 uur: € 14.

Eventuele bijkomende kosten: ongeveer € 100 (bijvoorbeeld bij geforceerde toegang tot het kantoor of de woning, de kosten van de sleutelsmid).

--------------------

Maickel
20-02-10 13:59
Bij een beslaglegging doen ze niet meer en niet minder dan noteren wat er aan boedel aanwezig is.
Zo kunnen ze bepalen/bekijken of het zin heeft een executieverkoop te doen. Belasting kan dit met wat minder kosten (voor hun zelf dan uiteraard) doen omdat ze al uit naam der koningin handelen.

Heb enkel ervaring daarmee vanuit de fiscus moet ik er wel bij zeggen.

boris 20-02-10 13:52
Maandag wordt er beslag gelegd bij een andere deelnemer.
Ik heb begrepen dat zij eerst komen kijken, wat er aan waarde is?? Dit is nieuw voor mij!

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie