logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Waar kan ik terecht?

Hotforum
Gratis je eigen forum
Jayden
09-02-10 08:38
En even een waarschuwing, mocht je het met een lening over willen sluiten: tegenwoordig zijn er geen banken meer die een zogenaamde "BKR lening" verstrekken ivm het hoge risico (oorzaak nr 1 van de kredietcrisis) en met die wetenschap zou ik elke huidige aanbieder van dat soort leningen ook heel erg goed "onder de loep nemen" voordat je ermee verder gaat.

Op de site van de AFM : http://consument.afm.nl/consumenten/risico.aspx staat daarvoor een waarschuwingslijst.

Succes!

AN
09-02-10 07:44
David misschien als alles mislukt is er een familielid of goeie vriend die jou wil helpen je weet nooit.
Nooit geschoten altijd mis........succes!!!!!

Nemesis
08-02-10 21:26
Je zou kunnen kijken of je dat bij de GKB kan krijgen.
Misschien dat je wanneer je daar geen lening krijgt schuldhulp kunnen aanvragen. Als je die niet kan krijgen omdat je geen problematische schulden hebt kunnen ze je in ieder geval advies gegeven waar je moet zijn of wat je kan doen.

Je schulden zijn problematisch wanneer je door het betalen van de schulden niet meer instaat bent rekeningen te betalen of/en in je levens onderhoudt te voorzien.

David
08-02-10 20:12

Graag wil ik mij even voorstellen, ik ben david, 34 jaar en heb de afgelopen jaren een flinke schuld opgebouwd.
Een half jaar geleden was ik het zat, overal in huis lagen "duistere" stapeltjes met niet opengemaakte post van incassobureaus, CJIB, zorgverzekering, belastingdienst, creditcards, telefoonmaatschapijen etc...

Ik heb alles uitgezocht en mn administratie op orde gebracht en bleek een totaalschuld te hebben van 22.000 Euro!!! ik dacht dat ik gek werd

Ik heb alle schuldeisers een aflossingsvoorstel gedaan welke haalbaar was met mijn fulltime inkomen (1700 Euro pmnd)en een tweede weekendbaan erbij genomen (zwart) welke ongeveer 700 Euro pmnd opleverd om extra te kunnen aflossen.

Momenteel is mijn schuld 16.000 Euro waarvan 10.000 een creditcardschuld is met een behoorlijk hoog rentepercentage.
Graag zou ik mijn totaalschuld willen oversluiten naar een goedkopere lening maar krijg deze niet omdat ik een A codering heb bij BKR.

Weet iemand of er instanties zijn waar ik ook met deze BKR notering een goedkopere lening kan krijgen om mijn schulden over te sluiten ??

Hoewel ik niet in de WSNP zit lees ik jullie verhalen met veel belangstelling en het doet me goed om te weten dat ik niet de enige ben die in de shit zit!!!

Succes allemaal!

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie