logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
<< < 4 5 6 7 8 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Wat eten wij (jullie)vandaag?

ik
02-02-10 11:38
ik heb nog geen idee

heb wel vlees uit de diepvries gehaald maar das ook nog alles

zie ik straks wel als ik in de winkel ben hahhaa

Diana
02-02-10 11:14
Jaaaaaaaaaaaaaaa die chili con carne wordt bij ons over 2 weekjes gemaakt,dan is het nl carnaval bij ons,alaaaf!
We eten dan van vrijdag tot en met woensdag chili met allerlei variaties:frietjes,aardappelen stokbrood erbij.
En natuurlijk iedere ochtend spek met eieren!

Vandaag wordt het aardappeltjes(van de plus 1 plus 1 gratis)filetlapjes(van het vleespakket c1000)die staan al van vanmorgen op t vuur lekker sudderen en spitskool met sausje.

Nemesis
02-02-10 10:49
Wij halen altijd op vrijdag avond boodschappen en dan haal ik voor de hele week eten en drinken en daar moeten we het dan ook mee doen.
Zo weet ik wat ik wel en niet in huis heb.. En wat we die week zullen gaan eten.
Alleen dan nog is het iedere dag.. mmmm Wat zullen we eens doen vandaag.

Vandaag wordt het zuurkool met worst.
Daar heb ik al een paar dagen zin in maar ik heb al een paar dagen niet hoeven koken.
Maar vandaag gaat het dus echt gebeuren.. Zuurkool voor het eerst dit jaar
Ik hoop dat het lukt hahaha.. Ik kan echt alles koken maar om de 1 of andere reden smaakt de zuurkool nooit zo lekker als bij een ander

Amber
02-02-10 10:48
@Moedig: heerlijk! Ik ben nu bezig met chili concarne, zag dat ik te weinig gehakt heb en toen las ik jouw bericht: ik doe er nu ook rookworst bij!

Anneke
02-02-10 10:43
ik schreef:
"pff dat je al weet wat je woensdag gaat eten"

Bij een normale verkeersweg die niet glad is, doe ik het ook niet voor meerdere dagen inkopen.
Alles moet nu lopende omdat fietsen met die gladde weg niet kan.

Hopelijk houden we dit topic aan de praat, zijn al goede tips voorbijgekomen.

angel41
01-02-10 22:44
@ niki.......

ja dat klopt dat vind ik ook,je kunt hartstikke lekker en gezond eten als je maar bewust inkoopt....
En ik word er erg blij van als het goedkoop kan want het smaakt lekker...en je doet voor niemand onder...dus je kids eten net als de kids van school...of zelfs soms nog beter...met al dat afhaal trendy-gedoe-tegenwoordig!!!

@moedig.....hahahaha nou dat ga ik inderdaad dus maken jammie jammie,en dat van die suiker doe ik ook altijd....en ik schil altijd ong 3 aardappel,doe die in blokjes...kook ff-tjes,en dan afgieten en door de saus heen.En soms kook ik 2 eieren mee(hard)...en die doe ik dan in twee delen en ook in de saus,trekt er lekker in...
ik ben erg van de knoflook,ketjap,beetje ketchup,suiker,bouillon,paprikapoeder,en sambal...

hongerrrrrrrrrrrrrrrrr....

Niki
01-02-10 21:58
Nou vandaag gehaktballen gemaakt voor 2 dagen, vandaag met aardappelen en spinazie en morgen met aardappelen en rode kool....Lekker simpel, lekker hollands, maar voor net 5 euro, 2 dagen eten....dan smaakt het eigenlijk nog lekkerder als je zo goedkoop kunt eten....

Moedig
01-02-10 21:58
OEPS VERGETEN:

Doe in de saus altijd nog een paar pimentkorrels voor de smaak eruit halen voor je serveert niet lekker als je erop kauwt. haha

Je kan er ook zoutvlees in doen enzo maar ja dan wordt het een stuk duurder betaald voor een emmer zoutvlees ongeveer een kilo ruim 8 euro dus dat ik alleen met verjaardagen

Moedig
01-02-10 21:56
haha angel hier het recept (op mijn manier dan)

Benodigheden weet ik niet doe alles uit mijn hand zeg maar.

Ik maak eerst mijn kip schoon met azijn en water, daarna beetje zout er op en bakken in olie tot kip gaar is.

Dan in andere pan bak ik tomaten en uien tot tomaten papperig is geworden, dan doe ik in plakjes gesneden rookworst erbij deze roerbak ik dan even.

Dan doe ik beetje zwarte peper, beetje vetsjin, 2 maggiblokjes (kook niet met zout in dit soort gerechten) dit roerbak ik door het tomatenprutteltje heen, daarna doe ik mijn kip er door heen roeren.

Dan een pot bruine bonen met vocht en al erbij goed roeren, water erbij zodat de kip voldoende onder vocht is (deze moet namelijk sudderen om de kip en bruine bonen zacht te maken).

Als het water erbij is doe ik nog twee eetlepels suiker (lijkt veel is het niet) erbij, een scheutje van dat spuitboter een scheutje tomatenketchup en dit laat ik dan sudderen onder af en toe omroeren tot de kip zacht is, bonen gaar en de saus lekker dik is geworden.

Dit eet je dan met rijst ik maak er altijd nog komkommer, rode ui bij (komkommer en rode ui maak ik op een zuurwater van azijn, water en suiker)

Je moet er van houden but I love it

angel/41
01-02-10 21:41
@moedig....jaaaaaaaaaaah doe maar ik HOUD ervan...klinkt een beetje als hoe ik kook...give me the recept..please..

2 manon...ja hoor dat is echt goed vlees veel ook vooral..

nadeel van dit forum...ik krijg er zo,n honger van...(sorry trek zoals je in Ned. moet zeggen,maar ik krijg er echt honger van...en ik ben op dieet...

Angel

Moedig
01-02-10 21:35
Vandaag bruine bonen gegeten met kip en rijst (surinaams gerecht) je doet er stukjes (gebakken) rookworst doorheen heerlijk, als iemand het recept wilt zet ik het wel hoor

Manon
01-02-10 21:13
Das een leuke actie!!!!!!! Jammer dat we hier geen D-1000 hebben Daar doe je echt lang mee, met zo'n pakket!!! En het is ook echt goed/lekker vlees?

Kimberly
01-02-10 21:11
oooo dat wordt overnachten :P. Nou ik neem er wel 2 en laat daarna manlief er 1 halen whahahaha...

angel41
01-02-10 21:07
@kim

Lachen toch....p.s je mag maar 2 per klant..

Lachen toch zulke dingen he...

p.s :Je mag maar 2 per klant,maar ach daar is ook wel weer een mouw aan te passen wij w.s.n.p."ers...zijn behoorlijke crea-bea,s.

Wil overigens nog een tip op mijn tip geven,mijn dochter werkt er tegenover en binnen 1 uur was alles op...dus slaapzakken voor die deur...

Angel

Kimberly
01-02-10 20:52
Ik zag het gisteravond op de tv! Dat is toch voor 2 weken vlees met 2 personen. Ga denk dus 2 pakken halen

angel/41
01-02-10 19:46
Hier even een tip van mij.....

Ff denken mag natuurlijk geen reclame maken hier...

maar bij de D-1000...

Hebben ze weer zo,n vlees pakket voor 10 euro:

--5 ballen kant en klaar
--4 zigeunergehaktschnitzels
--4 kipkrokantschnitzels
--5 slavinken
--4 slagers hamburgers
--4 speklappen

Ik haal dat altijd en doe er kei lang mee:

vb: 26 stuks vlees zijn dat...gedeeld door 3 =9 dagen vlees...laatste dag eet ik er gewoon géén :P
dus 9 dagen goed vlees voor iets meer als 1 euro

Voor mij erg goedkoop daar wij vlees als gerecht eten altijd,met rijst en groente(maar dan op andere manier) en 1 zak aardappels per 1,5 week...en in die saus doe ik dan gekookte aardappel blokjes..)

ingewikkeld maar wel lekker...op zijn antiliaans..en cheap..have fun.

liefs Angel

ik
01-02-10 18:07
pff dat je al weet wat je woensdag gaat eten haha vaak sta ik bij de c1000 en denk wat zullen we vanavond eten of mijn dochter kookt dan hoef ik verder niets te halen

vlees heb ik altijd wel in huis voor ruime week omdat we hier nogal eens een vriendin van de meiden meeeten maar groenten

morgen moet ik eten maken dus morgenmiddag rond uurtje of vijf weet ik wat ik ga eten

erggggggggg

Anneke
01-02-10 17:20
Ik heb vandaag voor 3 dagen boodschappen gedaan.
Het lijkt toch wel goedkoper hield tenminste wat over.

- maandag, stamppot Boerenkool mét rookworst
- dinsdag, aardappelen, andijvie, gehaktbal
- kapucijners met uitgebakken spek, uitje, augurk enz.

Gezellig topic geworden.

Kimberly
01-02-10 17:04
Heb verse groentensoep gemaakt met een afgebakken stokbroodje en dan bahmi met kip in ketjap (conimex menu) van me schoonouders gehad.

Dus heb nu alleen de soep moeten betalen en uiteraard de ingredienten :D.

Amber
01-02-10 11:20
I love spruitjes, zelfs als ze koud zijn! Goed gaarkoken, nootmuskaat, beetje maggi, beetje suiker, klontje boter, peper en zout en husselen maar!

Jos en An
01-02-10 09:53
Ik moet zeggen dat ik spruitjes nooit zo lekker vond, maar sinds ik er een stamppot van maak met spekjes en wat kerriepoeder erdoor ik het heerlijk vind.

Jos zijn kinderen waren ook altijd moeilijke eters dus spruiten wilden ze zowiezo niet eten maar als hij spruitjes stamppot maakte aten ze het wel.

Met witlof willen kinderen het nog wel eens eten als je er salade van maakt met mandarijnpartjes erin.

Nemesis
01-02-10 09:45
Nou ik krijg het bittere er ook aardig vanaf. Maar de smaakpupillen van de kids zijn vaak net even anders dan die van ons ( volwassenen )
Zo vindt ik een bounty, tonic, bitter lemon, koffie enz nu wel lekker. Maar dat soort spul kreeg ik vroeger echt niet door me keel.
En ik denk dat dat kind eigen is

Moedig
01-02-10 07:49
spruitjes heel makkelijk om het minder bitter te maken
als je ze schoonmaakt alvorens te koken, dan maak je aan de bovenkant met een mesje een plus vorm of kruisvorm dan kook je de spruiten en doe je 1 schepje suiker in het kookwater dan zal je zien dat de spruiten hun bittere smaak verliezen niet helemaal het zijn toch spruiten maar wel een stuk minder.

Nemesis
01-02-10 02:01
Nou het lijkt wel alsof ik wanneer wil koken voor 2 dagen dat gewoon te lekker is en dat dus die dag nog op gaat !!!!
Ik moet dus minder lekker gaan koken hahahaha.

Wij houden het dus noooooooit vol om voor 2 dagen te koken ik moet en zou iedere dag vers eten maken.
Soms hou ik iets over maar dat is dan net genoeg om 1 klein maagje te vullen.

Ik kook ook liever dag vers en de groente's van het seizoen. En als die me te duur worden stap ik over naar pot.
Maar spruiten stampot , witlof ham kaas, broccoli stampot alles eten ze.. Ik hou der van.
witlof wat minder maar door dat er ham tussen zit eten ze het toch maar.
En verder is het een feit wat je stampt eten kinderen.. Al zien ze dat het spruiten zijn die je kookt.. Ik zeg gewoon dat zijn kleine boerenkooltjes en dan ..ach eten maaaar en jus doet ook veel.

Wat ik regelmatich doe.. is inplaats van hache vlees gewoon gehakt gebruiken om in de hache kruiden ta laten koken.
De jus is lekker en smaakvol bij veel hollandse (stam) potten.
Ik gebruik dan ook een zakje kruiden mix traditioneel van de knorr ( 80 cent ) en dat gooi ik door een kilo gehakt met de nodige eitjes en paneermeel... en uien die ik snij en na dat de gehaktballen aangebraden zijn er bij gooi.. Heeeeeerlijkkkkkkkkk en neemt voor de kids de bittere smaakt van spuiten weg.

Jos en An
31-01-10 20:38
Ik ben verzot op de wereldgerechten van knorr.
Ik koop die pakken altijd als ze in de reclame zijn.
Het voordeel is dat je niet allerlei specerijen nodig hebt om toch aparte dingen te maken, en oja ik hou me nooit aan de inhoud die het pak aangeeft, vlees is voor ons altijd een pond, dus ruimschoots meer.
En met een beetje kunst en vliegwerk kunnen we er mooi met zn tweeën twee dagen van eten.

Ik had eergister en gister mexicaanse wraps (van honig), en vandaag en morgen stroganoff

Een tip trouwens voor kleine eters, of voor 2 personen.
Ik maak bijna alles voor 2 dagen, zoals nasi bami macaroni, stamppotten

Moedig
31-01-10 19:43
Die koeken zijn niet duur om te makenkwestie van aardappelen uien en eieren hebben de meeste mensen wel in huis.

Ik zal het zeker melden woensdag enne vrijdag ga ik SNERT A LA Maikel maken haha

Kimberly
31-01-10 19:21
Lijken wel dure recepten, maar wel super lekker

Moedig
31-01-10 19:03
@Michael

Heerlijk die koeken ik wil ze woensdag gaan maken ik laat het je wel even weten hoe het ging lijkt me super!
Bedankt voor de recepten trouwens

Moedig
31-01-10 19:01
Hahaha Kim...
ik schreef Haarlem maar het is gem. Haarlemmermeer.
En mijn (ex) schoonmoeder woont helemaal aan de andere kant van Nl.

Je mag me email wel hoor sweetlove80@live.nl

ik
31-01-10 18:09
dit wil ik dan nog wel bakken op zondag hahah maar verder kook ik nooit op zondag, wil dan ook gewoon vrij zijn

<< < 4 5 6 7 8 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie