logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Kan dit zomaar??

Hotforum
Gratis je eigen forum
flappie
28-11-14 21:11
Ik snap dat het heel vervelend is dat er beslag op je bank ligt. Maar daar is wel iets aan vooraf gegaan he! Er wordt niet zomaar uit het niets beslag gelegd.

Al
28-11-14 21:06
Tot mijn verbazing lees ik hier precies wat mij vandaag overkomen is. en ook ING. ben 300 km van huis en kan ineens niet pinnen. ing gebeld krijg te horen dat er beslag is gelegd op de rekening en dat ze verder weinig kunnen vertellen en dat ik maandag maar moet bellen van na 17 uur en in het weekend niemand van die afdeling. ik heb echt geen idee wie beslag heeft gelegd cjib achterstallig zorgverzekering den ik nu ineens aan. beteken voor mij dat ik 300 km van huis ben zonder slaapplaats met geen cent op zak en het weekend moet doorkomen en god mag weten hoelang dit nog kan duren. en ik kan niet bij mijn rekening komen omdat loon net gestort is.
wat een land!! denk soms echt aan zelfmoord door dit

Zeeman
09-01-10 23:36
Ik heb ook wel eens een bankbeslag meegemaakt.
Ik stond volgens mij 800 rood terwijl ik nooit rood kon staan.

in igg ik verwachte dat ze de maand daarop ook weer beslag op m'n bank zouden leggen. Maar dat gebeurde niet.

Ik heb nu net een brief gekregen dat ze beslag gaan leggen op m'n goederen. en dat ik op een bepaalde datum en tijdstip thuis aanwezig moet zijn.

best wel vaag ik verwachte dat ze weer beslag op m'n bank zouden leggen aangezien ze daar rond de 1500 van af hebben gehaald en ik nu een schuld van 1200 over heb bij dezelfde gerechtsdeurwaarde

Manon
29-12-09 15:09
Hier staat ook hele goede informatie; http://www.rijnstad.nl/schulden/beslag/bankrekening.html

christ
28-12-09 14:45
kunnen ze ook bankbeslag leggen als je in het traject zit .en kunnen ze maar een keer bankbeslag doen of kunnen ze dat altijd .vraagje christ

Ramona
28-12-09 13:44
ja, zodra je een schuld hebt is het dus beter om direct al het geld van je rekening af te halen.
Degene die beslag heeft gelegd is degene die ook het loonbeslag heeft gelegd. Ik heb geen andere schulden, heb het alleen geen geluk gehad dat ik een menselijke deurwaarder heb.

Dit beslag aanvechten zal het voor mij waarschijnlijk erger maken.
Het duurdt sowieso een tijd voor dit bij de rechter komt. Al zou de rechter in mijn voordeel beslissen, dan kan de deurwaarder ook een inboedelbeslag leggen. Daar komt dan weer een paar honderd of duizend euro bij, ben ik mijn spullen kwijt en duurdt het nog langer voor ik van deze schuld af ben.

Heb er wat meer over gelezen en er zijn meer deurwaarders die het doen. Meestal wachten ze tot December of Mei wanneer er kans is dat vakantiegeld er staat , een Kerstbonus of een 13de maand.
Ik was in alle paniek vergeten dat ik tot 500euro rood kan staan dus heb Kerst wel kunnen vieren en heb geld om deze maand van te eten.

Weet niet goed hoe ik nou verder moet. het is alsof ik ben berooft van recht op huis en voedsel, en er niks tegen kan doen. ik ga morgen met een kennis naar de sociale dienst in de hoop dat ik recht heb op bijstand zodat ik ook mijn vaste lasten kan betalen en geen nieuwe schulden opbouw.
Ze zullen volgende maand waarschijnlijk ook een bankbeslag leggen en hoe ik dat dan moet regelen weet ik niet.

Zodra ik wat meer info heb zal ik het hier neerzetten. Ik raad iedereen aan zodra ze een schuld hebben, hoe snel deze ook kan worden afgelost, om al het geld direct van hun rekening af te halen. En het geld voor de vaste lasten pas te stortten op de dag dat het normaal wordt afgeschreven.

Lizayra
27-12-09 01:44
Jeetje, nul inkomen heb je dan dus. Dat betekent geen huur/gas/water/licht/verzekeringen, boodschappen enz.
Ik hoop het nooit mee te maken. Heb echt diep in de schulden gezeten, meerdere malen loonbeslag gehad maar gelukkig nog nooit bankbeslag.

Nemesis
26-12-09 23:33
Nee als je bank beslag hebt dan word alles ge-int. En dan houden ze dus geen rekening met het beslag vrije bedrag. Dan gaat dus alles wat die dag op de rekening staat naar de schuldeiser.
De bank krijgt 4 weken de tijd voor de administratie... en ook die berekenen daar een bedrag voor. Wat hoger kan zijn als 100 euro.

Lizayra
26-12-09 23:23
Maar wat als je inkomen net gestort is? Dan heb je dus helemaal niets meer om van te leven, nog minder dan de beslagvrije voet dus? Of gaat het hier alleen om spaarrekeningen?

Nemesis
26-12-09 19:59
Moet een bankbeslag van te voren aangekondigd worden? Nee want dan kan de schuldenaar alles gauw van de bank aftrekken zodat beslag onmogelijk is/wordt gemaakt.

En kan er gelijktijdig bank- en loonbeslag gelegd worden? Ja alles blijft gewoon doorlopen.

Ook als met het loonbeslag alles binnen afzienbare tijd is afgelost?

De gene die loonbeslag gelegd heeft zal tijdens normale betalingen geen bank beslag leggen. Dat gebeurd dan door een andere schuldeiser.

Rivella
26-12-09 18:28
Moet een bankbeslag van te voren aangekondigd worden?
En kan er gelijktijdig bank- en loonbeslag gelegd worden?
Ook als met het loonbeslag alles binnen afzienbare tijd is afgelost?

Diana
26-12-09 17:28
en nu in het "iedereen die het nog niet snapt" nederlands zoals ik,hahaha!

Nemesis
26-12-09 16:48
Bankbeslag
Bankbeslag is een derdenbeslag waarbij beslag gelegd wordt op uw gelden die zich onder de bankinstelling bevinden. De gelden die op het moment van beslaglegging op uw bankrekening(en) staan, vallen onder het beslag. De bank moet een verklaring derdenbeslag afleggen, waarin ze onder meer moeten aangeven welk saldo er op de bankrekening(en) aanwezig is op het moment van beslaglegging. Wettelijk gezien heeft de bankinstelling vier weken de tijd om deze verklaring derdenbeslag in te vullen. Pas als wij de verklaring derdenbeslag retour hebben ontvangen, kunnen wij aangeven welk bedrag er aan ons moet worden afgedragen. Ook pas na ontvangst van de verklaring derdenbeslag kan het beslag weer opgeheven worden. Sommige bankinstellingen blokkeren bij een bankbeslag alle bankrekeningen tot wij het beslag opheffen. Hier hebben wij als gerechtsdeurwaarderskantoor geen invloed op. Gelden die na het moment van beslaglegging op uw bankrekening worden ontvangen, vallen niet onder het beslag. Steeds vaker brengen bankinstellingen kosten in rekening wanneer er bankbeslag gelegd wordt. Indien u hier vragen over hebt, dient u deze zelf met uw bankinstelling te bespreken.

Diana
26-12-09 16:22
Kan je dan beter niet meteen al je geld eraf halen?
Bij ons is het nog nooit gebeurd ,maar als het zonder aankondiging gebeurd kan het iedereen dus gebeuren?
Ook omdat de kinderbijslag er bijna weer aankomt ,zou het jammer zijn dit te moeten missen....

Hotforum
Gratis je eigen forum
Nemesis
26-12-09 15:19
Aha nu snap ik het. Het is geen loon beslag maar Bank beslag dat zijn 2 verschillende dingen.
Bij loon beslag hebben ze zich te houden aan de beslag vrije voet.
Maar bij bank beslag mogen ze op het moment van het beslag alles opeisen wat op de rekening staat.
Soms grijpen ze mis en moeten ze weer opnieuw gaan proberen net zolang tot dat ze wel beet hebben.

Maaike
25-12-09 23:45
Misschien is het in jouw geval helemaal niet van toepassing (vooral omdat je zegt dat het geld van je rekening is afgeschreven), maar wilde het toch even vertellen.
Een tijd geleden is onze rekening geblokkeerd op last van een deurwaarder (natuurlijk in opdracht van een schuldeiser). Het leek, alsof er geen cent op de rekening stond. Was wel het geval, maar we konden er niet bij. Met de bank gebeld, maar zij konden (wilden?) niets vertellen, maar er was een brief met uitleg onderweg. Om kort te zijn... Wij hadden hier dus ook geen vooraankondiging van gehad. Met de deurwaarder in kwestie hebben we uiteindelijk een regeling kunnen treffen, dus we hebben weer toegang tot onze rekening (wel aan de bank iets van 120 euro moeten betalen).
Zoals ik al zei, misschien bij jou niet van toepassing, om het feit dat je rekening is leeggehaald en er geen andere schulden zijn, maar ja... Baat mijn verhaal niet, het schaadt in ieder geval helemaal niet...

Hoop dat je nog wel een beetje van je kerst kan genieten!

Leentje
25-12-09 13:20
Als de ING een brief heeft gehad,dan weten zij ook van wie die brief is en dus weten ze wél waar het geld naar toe gegaan is!
Ik zou maandag proberen om de schuldeisers waar je de schuld hebt lopen proberen te bellen en navraag doen of zij het geweest zijn en waarom het op deze manier gegaan is.
Daarnaast zou ik naar de rechtswinkel bellen,het verhaal uitleggen en vragen of je hier iets tegen kunt doen.
Je hebt immers niet voor niets een beslagvrijevoet!!!
En daar wordt in jou geval geen rekening mee gehouden als ik je verhaal zo lees.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je antwoorden zult krijgen.

Ramona
25-12-09 11:13
Fraude of diefstal was ook het eerste waar ik aan dacht. Vooral omdat het om een spoedbetaling ging.
Maar de ING medewerker zei dat zij een brief hadden ontvangen.

Met de belasting heb ik geen problemen en ben hen niks schuldig. Ben ik 100% zeker van.

Het moet wel degene van het loonbeslag zijn geweest. Maar mag dat? Een loonbeslag en een bankbeslag leggen?

Jenny
25-12-09 10:42
Dat de bank zegt dat alleen zij daar bericht van krijgen dat vind ik raar,....

Ik heb zelf een keer een dame op de stoep gehad met een bevel/opdracht van de IBG. In de brief stond keurig wat ze gingen doen, waarom en bij wie.

(dat dan later bleek dat ze het verkeerde bankrekening nummer hadden, dus er niets kan worden afgehaald, dat was bijzaak)

Weet Nemesis of Martin Of Jos en An hoe dat zit?

Jayden
25-12-09 10:04
..of je bent slachtoffer van phishing óf heb je misschien een dwangbevel van de belastingdienst over het hoofd gezien die een bankbeslag hebben gelegd?

Ramona
25-12-09 04:59
Nee, ik sta niet rood. Behalve de schuldeiser waar ik loonbeslag heb ben ik niemand meer geld schuldig.

Het moeten zij wel zijn geweest die nu een bankbeslag hebben gelegd

Over het loonbeslag is inderdaad contact met mij opgenomen. Daar wist ik van. Mijn salaris is deze maand ook gestort en het loonbeslag was daar al af gehaald.

Maar ze mogen toch niet mijn bankrekening leeghalen?! Wat voor nut heeft die beslagvrije voet als ze mijn rekening kunnen leeghalen?

Ik vertelde aan de medewerker van de ING spoedlijn/hulplijn, dat ik van niemand bericht had gehad en hij zei dat ze dat ook niet doen.
De enige die hier bericht van krijgt is de bank en zij zijn verplicht het uit te voeren.

Ik ben nog steeds in ongeloof. Het is geen groot bedrag (1700euro) en zou na krijgen van vakantiegeld ook helemaal afgelost zijn.
Ook begrijp ik niet hoe er zonder ook maar iets te laten weten een ander je rekening leeg kan halen.

Nemesis
25-12-09 01:38
http://www.kbvg.nl/index.php?id=135

Daar kun je vinden waar ze beslag op mogen leggen.

Maar daarover moet je bericht hebben gehad.. Evenzo je werkgever/uitkerings verstrekker.

angel41/justme
25-12-09 01:03
p.s ...de rede waardoor ik denk dat het evt intern is,dus bv een negatief saldo is dat je schrijft...ze hebben ook mijn 75 euro spaargeld meegenomen....dat kan niet zonder jou toestemming...dus kijk het even goed na..angel

angel41/justme
25-12-09 01:00
Hallo ramona,

Damn.....dat is zeker triest nieuws,zo met die dagen..bah

Maar mijn vraag is stond je toevallig per saldo negatief bij je bank.....want sommige mensen staan bv 1000 negatief en dan rond de kerstdagen/eind van het jaar..kunnen ze dat ineens veredelen.

Maar dat haal ik niet uit jou stukje....normaal gesproken als er beslag wordt gelegd op loon dan sturen ze je bv een in en uitgaven formulier zodat ze een overzicht hebben in je kostenplaatje,maar zo ie zo mag het nooit meer zijn (het bedrag dat ze beslaan.......dan wat je overhoud van je v.t.l.b.

Dus bv je v.t.l.b.= 800 dan mogen ze alles daarboven inhouden...dat is wettelijk geregeld.
Ervan uitgaand dat je een huishouden hebt,en niet bij iemand inwoond.

maar dat is koffie dik kijken in dit geval je zal echt moeten wachten tot maandag,en het kloote ervan is dat zulke dingen niet direct zijn teruggetrokken,dus als ik jou was zou ik echt even een noodplan in de zin van evt...fam,vrienden inschakelen.....veel sterkte Angel

Ramona
24-12-09 23:36
Hallo,

sinds deze maand is er loonbeslag gelegd. Hier wist ik van en ik zou per maand een bedrag gelijk aan de beslagvrije voet overhouden.

Maar ik kijk net op mijn rekening en er is een spoedbetaling gedaan zonder dat ik hiervan wist!
Ik heb nog maar 10 euro over.

Heb direct het Ing gebelt, maar zij konden mij alleen vertellen dat zij een officiele brief hebben gehad dat zij geld moesten overmaken. Ze kunnen mij pas maandag vertellen aan wie het geld is gestort en waarom.

Maar dit kan toch niet zomaar! Ik heb geen brief of telefoontje hierover gekregen. Niet van de Ing en ook niet van degene die ik geld schuldig zou zijn. Voor zover ik weet ben ik niemand (behalve degene die loonbeslag heeft gelegd) geld schuldig.
Hoe moet ik nu mijn vaste lasten betalen? Ik bouw nu een achterstand op die ik niet kan inhalen!!

Ik vind dit zo voor Kerst echt een klote streek omdat ik nu Kerst niet kan vieren en tot maandag moet wachten voor ik ook maar iets kan regelen.

Het bedrag wat is afgeschreven is hoger dan mijn maandinkomen. De 75euro die ik op mijn spaarrekening had hebben ze ook afgeschreven.

ik hoop dat iemand mij hier kan vertellen waar ik hier tot maandag meer informatie over kan vinden, hoe dit op te lossen, want ik heb nu niet eens geld om te eten. Met de boodschappen die ik in huis heb red ik het misschien een week maar daarna is dat ook op.

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie