logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Wat te doen bij loonbeslag?

Hotforum
Gratis je eigen forum
WINN.
22-02-13 14:47
Beslag van crediteur en van debiteur,..
Van belang is bij beslag dat je uit elkaar moet houden
wie legt er beslag en waarom er beslag wordt gelegd
en dat het te vorderen bedrag betaald moet worden.
Ik vind als debiteur zijnde dat als er bijvoorbeeld onterecht beslag is gelegd je alsnog moet kunnen tegen vorderen en het onterecht betaalde geld aan een deurwaarder- vorderende partij moet kunnen terug vorderen.
Als crediteur zijnde moet je nagaan waarom een klant niet betaald heeft en als deze verhaal biedt moet je als vorderende partij een vonnis halen bij de rechter en maken dat de klant alsnog gaat betalen. Dit laatste is niet eenvoudig en menig incassobedrijf gaat er met het geincasseerde geld vandoor dus
wees gewaarschuwd bij het betalen van vorderingen.
Als bijvoorbeeld een klant een huurschuld heeft vind Ik dat
dit moet worden gemeld bij de BKR om te voorkomen
dat de klant nog meer schulden gaat maken en boven zijn stand leeft. Zo is ook het gehele huurrecht onderhevig
aan verstandig omgaan met een contractualiteit waarbij heel veel genuanceerder moet worden omgegaan met alle aspecten
van het huurrecht en je niet bij iedere ongemak naar de rechter moet hoeven te gaan als het bijvoorbeeld gaat om pertinente criminelen die op je geld uit zijn en de huur niet betalen omdat ze daar geen zin in hebben dan moet je ze er meteen uit kunnen zetten en een woning eigenaar moet op zijn minst te bevoegdheid hebben om 1. onrechtmatige bewoning uit te sluiten en alsvanwege bij de GBA de onwelvoegelijkheid uit te schrijven; dus geen niet-betalende
klanten met criminele daden in je woning tolereren en meteen kunnen uitschrijven om van ze af te komen. 2. een vonnis bij de rechter halen moet je als woning eigenaar zelf toe bevoegd zijn omdat maar al te vaak de vogel gevlogen is
die verschuldigd is en een deurwaarder of een 'meewerkend'
incasso bureau al te vaak met smoesjes komt over de werkelijke verblijfplaats van die niet betalende klanten
en niet met het geincasseerde geld komt; dus veel meer zo niet -alle verantwoordelijkheid t.a.v. het uitschrijven
van de niet betalende klant (HET PRODUCT IS IMMERS MEER DAN GELEVERD) en het vonnis halen bij de rechter om op een verdere verblijfplaats te kunnen incasseren als woning eigenaar; en dit vonnis te kunnen betekenen.
Ook moet een deurwaarder ten alle tijde transparante offerte
aanleveren met precies de kosten t/m het incasseren van het geld en ten alle tijde voorkomen dat het geld zoek raakt.
WINN.

Maickel
03-04-12 22:56
Ja, de belastingdienst mag dat. Ze hebben wat dat betreft ďspecialeĒ bevoegdheden.
Het enige wat je kunt doen is zo spoedig mogelijk contact opnemen met de deurwaarder die dit beslag behandelt en met hem een dusdanige regeling proberen te treffen dat hij de wagen teruggeeft.

Danny
03-04-12 21:44
hallo mijn auto is vandaag bij controle door belasting dienst in beslag genomen er is since 2 maanden ook loonbeslag gelegt op mijn loon
omdat mijn omzet belasting niet in orde is zakelijk van mijn exzaak
nu is mijn vraag hoe kan ik dit snel opgelost krijgen het gaat hier om een schuld van 10 .000 euro nu heb ik mijn auto nodig voor mijn werk en is er ook gewoon wegenbelasting betaald en verzekering mag de belasting dienst ondanks er een regeling is bij belasting dienst toch mijn auto in beslag nemen en hoe kan ik deze weer snel terug krijgen ik ben ten einde raad mijn laatste bezit nemen ze me nu ook nog af ik heb op dit moment niets meer en ben ten einde raad wacht uw reactie af

flappie
28-01-11 17:07
wat je kunt doen bij loonbeslag is de beslagvrije voet berekenen. Echter moet je dan wel alles open en eerlijk insturen. 9 van de 10 keer is mijn ervaring dat hij positiever uitvalt.

In ieder geval blijven roepen dat het oneerlijk is zal je niet veel verder helpen. Probeer je zelf bij elkaar te pakken en wees eerlijk naar je zelf toe.

Ga bij je zelf te raden tot hoever zit ik er in. En dan echt eerlijk naar je zelf zijn. Kun je het zelf niet meer rondbreiden zoek hulp! soms kan budgetbeheer helpen, schuldhulp of iemand die je helpt een overzicht te maken als dit niet lukt.

Bij sociale raadslieden kun je ook aankloppen als je er niet uitkomt.

Jos en An
28-01-11 16:11
En wat heb je er aan om je zo als slachtoffer te zien?
Heb je er al over na gedacht hoe je dit kan oplossen?

Want het oplossen kan namelijk in veel gevallen wel.
Je kunt schuldhulp aan vragen bij je gemeente, en er zijn echt al heel veel voor je gegaan die nu of schuldenvrij zijn op hard op weg zijn.

Iedereen heeft zich wel eens boos wanhopig en angstig gevoeld.
Maar daarna ook weer de moed gekregen om de schouders eronder te zetten.

johan
28-01-11 16:06
Het is te gek voor woorden!!

hoe lang en ver gaat onze samenleving.
alles gaat naar de klote,
kan wel huilen als ik alleen het woord deurwaarder hoor.
dacht dat juist de staat ons bij stond, maar niets is meer waard!
als je ziet dat deurwaarders vechten om nieuwe klanten binnen te halen tis gewoon verschrikkelijk.
elk brijfje dat ze schrijven is minimaal 100 euro waard.
die profiteren van mensen die het al moeilijk hebben , en zeggen keihard , dan moet je maar betalen!!
wtf en als je dan niet kan betalen?
hulp zoeken ppfff echt grote onzin..

deze maatschapij is alleen op geld berust en medelijden als je iets overkomt hoef je niet op te rekenen.

deurwaarders zijn grote geldmachienes die de gewone vaak hard werkende burger leegmelkt

echt schande bah

Maickel
22-08-10 17:29
Hallo Ramon,

3 jaar wachten op schuldhulpverlening is wel heel lang.
Maar ik neem even aan dat je iets anders bedoeld daarmee.

In ieder geval naar je gemeente en daar aanmelden voor schuldhulpverlening voor het geval je dat nog niet gedaan hebt. (ik lees wel dat je wacht op een intake maar er zijn zoveel instanties die een intake doen)

Wat de deurwaarders aangaat; Ja, die mogen eisen wat ze willen maar het moet wel haalbaar zijn. Wat de deurwaarders aangaat is het misschien wel goed voor je dat er één overgaat tot loonbeslag. Je moet dan wel op een beslagvrije voet leven maar van de rest heb je dan qua betalingsregelingen maken geen last meer. Ze mogen zich dan voor betaling voegen bij de deurwaarder die al loonbeslag gelegd heeft. (onderling mogen ze dan verdelen)

Wat betreft de verschillende soorten beslagen. Ja, dat mag ook. Jij kunt dan wel vinden dat het een keer op moet houden maar zei zullen vinden dat het wel ophoudt als de vorderingen voldaan zijn. Maar het mag dus wel, loonbeslag, beslag op inboedel en bankbeslag. Als je inboedel niet veel waarde heeft is de kans op openbare verkoop wel een stukje kleiner hoor omdat de kosten voor verkoop ook betaald moeten worden uit de opbrengst. (kosten baten plaatje dus)

Een deurwaarder kun je ook niet kwalijk nemen dat hij niet meewerkt omdat je werkgever het niet leuk vindt om daarmee geconfronteerd te worden. Je werkgever kan ik een beetje begrijpen omdat die nu met jouw privé zaken te maken krijgt waar hij niet op zit te wachten.
Op zich mag het overigens geen reden zijn voor ontslag. Maar ja als hij je contract niet wil verlengen hoeft hij niet eens een reden te geven. Met een contract eindigt de dienstbetrekking van rechtswege dus is er geen reden of opzegtermijn nodig.

Maar ja het is natuurlijk voor jou allemaal niet leuk om mee te moeten maken en zeker niet als je ook nog wel wat wilt regelen maar de middelen gewoonweg niet hebt.
Het is dan ook te hopen voor je dat er snel schot in de zaak komt met de schuldhulpverlening die je van de gemeente krijgt of gaat krijgen.

Ramon
22-08-10 16:43
Ik zit momenteel in een parket waar ik schijnbaar moeilijk of niet uit kan komen...Ik kan geen enkele betalings afspraak krijgen met de deurwaarders..Hun lopen alleen maar te verkondigen dat de betalingen te laag zouden zijn die ik voorstel(125,00)!!Ik heb een inkomen van 1300,00 en 4 schuldeisers met een gezamelijk bedrag van 42000,00 allemaal eisen ze minimaal 500,00.

Ik heb een huur van 575,00 ex stook kosten daarnaast heb ik natuurlijk de normale verplichte verzekeringen.Totaal zit ik zonder verteer kosten op zo\'n 1000,00 per maand aan vaste lasten...
Ik heb verder geen krant of andere abonnementen bezit geen auto of fiets/bromfiets.

Inmiddels ben ik al bijna 3 jaar bezig bij allerlei instanties voor hulp..overal krijg ik te horen dat er een wachtrij is..OK begrijpelijk..
Ik wacht dus nog steeds op de Intake maar ik lever wel al iedere maand alle overzichten en dergelijke in...

inmiddels gaat de 1e deurwaarder over op loonbeslag.

Ik heb daar begrip voor..het zal nog krapper worden als voorheen.Nu maar kijken hoe lang ik dit vol kan houden?

Maar nu wil de 2e schuldeiser beslag gaan leggen op mijn inboedel en overige zaken(ik bezit helaas niets meer van waarde)

Kan dit??Loonbeslag en daarnaast ook nog beslag leggen op je inboedel en dergelijke??

Het moet toch een keer ophouden..

Mijn werkgever heeft al wel aangegeven dat als het zo door blijft gaan hij mijn contract niet meer gaat verlengen..Ook dit heb ik al diverse malen door gegeven aan de deurwaarders maar dat doet ze helemaal niets!!!

Iemand een idee wat ik verder kan doen??

Ik woon in de Gemeente Rheden.

Vr.gr Ramon

Zoeker
28-06-10 22:25
Sorry vergissing de gemaakte afspraken vervielen op het moment dat ik in budgetbeheer kwam en ze begonnen te sparen voor de schuldeisers.

rakker
28-06-10 22:05
bij het loonbeslag van mijn man hielde ze gewoon de 1169 aan niks meer en niks minder. Er werd geen rekening gehouden met de vast lasten. als we onze hypotheek hadden betaald en gas en licht en nog wat kleine dingen was het geld al op
echt om gek van te worden

Zoeker
28-06-10 21:27
@Hajo

En betalingsregeling is geen optie want dat mogen we niet van de schuldhulpverlening.

Je hebt nog niet eens een intake gehad!

Maar buiten dat om je mag best betaal afspraken maken. Ik had er een lopen toen ik mij aanmeldde en twee heb ik er gedaan tijdens het traject. Wel in overleg. De enigste eis was dat ik me er aan kon houden. En ja bij de het minnelijk akkoord vervallen alle gemaakte afspraken.

Nemesis
28-06-10 15:46
Als er beslag gelegd wordt op uw inkomen (denk aan uw loon, een eventuele uitkering of alimentatie-inkomsten), dan heeft u recht op een zogenaamde beslagvrije voet. Dit is een deel van het inkomen waarop in feite geen beslag gelegd kan worden.

De reden hiervoor is dat de overheid vindt dat iedereen recht heeft op een minimaal inkomen ook als u nog schulden moet afbetalen. Zonder beslagvrije voet zou iemand letterlijk geen enkel inkomen meer over kunnen houden.

In het algemeen bedraagt de beslagvrije voet 90% van de voor u geldende bijstandsnorm.

Een beslagvrije voet kan echter hoger of lager worden door bepaalde omstandigheden. Zo zal de hoogte van de huur een rol kunnen spelen. De deurwaarder stelt de definitieve beslagvrije voet dus vast aan de hand van de gegevens die hem bekend zijn. Normaal gesproken zal de deurwaarder bij de schuldenaar vragen naar deze gegevens door middel van een formulier dat aan de schuldenaar wordt uitgereikt.

Als de schuldenaar dit formulier niet invult en terugstuurt, dan zal de deurwaarder aan de hand van een standaardtabel de belastingvrije voet vaststellen.

http://www.judex.nl/rechtsgebied/incasso_%26_beslag/derdenbeslag/artikelen/828/wat-is-een-beslagvrije-voet_.htm

En

http://www.kbvg.nl/index.php?id=135

maria
28-06-10 15:10
weet iemand waar in de wet staat , of er meer dan 10 % beslag mag zijn of niet. Dus kan de ziekenfonds/zorgverzekering hierboven op nog beslag leggen.
bvd maria

Kimberly
08-04-10 22:09
@ Anoniem, bedankt voor je bericht, maar het grote deel van het forum weet wel wat een loonbeslag is en wat je ertegen kan doen.

Tevens weet denk ik het heel forum dat er schuldhulpverlening aangevraagd kan worden en volgens mij zit 3/4 van het forum er ook in.

Wel lief dat je het even zo uitlegt.

Hotforum
Gratis je eigen forum
Anoniem
08-04-10 21:54
Ons land is momenteel in een grote financi√ɬęle crisis. De loonbeslagen stromen momenteel binnen. Het opleggen van een loonbeslag gebeurt meestal wanneer een schuldenaar niet meer in staat is zijn financi√ɬęle verplichtingen na te komen. In dit artikel wordt duidelijk gemaakt wat een loonbeslag is en wat de regels hieromtrent zijn .

Loonbeslag
Het loonbeslag is een beslag dat door een gerechtsdeurwaarder, in opdracht van een schuldeiser, wordt gelegd op het salaris van de schuldenaar of diens uitkering. De deurwaarder die is belast met de uitvoering van het loonbeslag komt langs bij de werkgever of uitkerende instantie om een executoriaal of een conservatoir beslag te leggen. Bij het executoriaal beslag heeft de rechter al een vonnis uitgesproken en bij het conservatoir beslag moet de offici√ɬęle uitspraak van de rechter nog volgen. De deurwaarder kan alleen tot beslag over gaan met een vonnis van de rechter. De werkgever is na het leggen van het loonbeslag wettelijk verplicht om het inkomen over te maken aan de deurwaarder in plaats van de werknemer.

Beslagvrije voet
De hoogte van het loonbeslag verschilt per geval. Als er beslag wordt gelegd op uw loon dan moet er volgens de wet rekening worden gehouden met de beslagvrije voet. Het beslagvrije voet is het deel van uw loon dat overblijft waarop mag geen beslag mag worden gelegd. De hoogte van de beslagvrije voet is wettelijk vastgelegd en is afhankelijk van de gezinssamenstelling. In het algemeen bedraagt de beslagvrije voet 90% van de voor u geldende bijstandsnorm. De beslagvrije voet kan echter hoger of lager worden door bepaalde omstandigheden.

Schuldsanering
Indien u meerdere schulden en betalingsachtergronden hebt, kunt u in aanmerking komen voor de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Deze wet geeft de schuldenaar de mogelijkheid om onder begeleiding van een schuldhulpverlener een betalingsplan op te stellen om uit de financi√ɬęle situatie te komen.

Om in aanmerking te komen voor wettelijke schuldsanering dient u zich te wenden tot de gemeentelijke Sociale Dienst of Kredietbank. U krijgt dan de kans om 3 tot 5 jaar het traject te beslaan. Tijdens deze periode bent u aan verplichtingen en regels verbonden.

Loonbeslag voorkomen
Probeer indien mogelijk loonbeslag te voorkomen. Dit voorkomt verhoging van uw schuld door de extra kosten die de deurwaarder moet maken. ((NAAM) kan een betalingsregeling treffen tussen schuldeiser en schuldenaar zonder tussenkomst van de rechter. Er wordt een inventaris gemaakt van schulden en door middel van een minnelijke schikking wordt nog geprobeerd uw schulden of een deel hiervan af te lossen. Pas wanneer de schuldeiser niet akkoord gaat met deze schikking, wordt er een dossier gestuurd naar de rechtbank. (NAAM) zorgt voor een professionele en bemiddelende aanpak van uw schulden.

nullnull

Jos en An
30-10-09 09:07
Hahaha ja ik vond deploot ook wel een grappig woordje, maar had geen zin om uit te zoeken of dit woord wel bestaat, zolang we maar weten dat we het over een exploot hebben.

Overigens moet een deurwaarder zich wel aan de beslagvrije voet houden, en dan bedoel ik de beslagvrije voet zonder alle corectie's, hoe het wettelijk zit met het recht op correctie op woonlasten en ziektekosten weet ik eigenlijk niet, ik ben geen jurist dus zo juridisch onderlegd ben ik niet.
Ik raad dus ook iedereen aan om met een hele starre deurwaarder juridisch advies in te winnen bij het juridisch loket, of zelf een advocaat te zoeken.

En het verschil tussen een beslagvrije voet en een VTLB is dat de grenzen bij wat je mag houden en waar beslag op gelegd mag worden strikter zijn.

En bij een VTLB wordt de recofa methode toegepast, en is het voor de schuldenaar over het algemeen wat ruimer, en echt op maat gemaakt.

Nemesis
29-10-09 22:21
Deploot bestaat ook niet
Depot wel maar dat is iets heeeeel anders

Misschien een nieuw woord voor het onbestaande woorden woordenboek ? Ofzo..

Nou ja ik kan me voorstellen dat die deurwaarder moest lachen.

Paul
29-10-09 22:20
Nog even een ander opheldering.
Indien men in het WSNP zit spreekt men over het VTLB en indien er beslag is gelegd spreekt men over een beslagvrije voet.
Een deurwaarde mag 10% meer dan de beslagvrije voet inhouden.
Uit coulance doen ze vaak niet maar het mag wel.

Waarom ze het beslagvrije voet noemen, dat weet geen hond.
De correct van 5% is alleen geldig als men spreekt over het VTLB.

Een deurwaarde begeeft zich binnen de wet en is beedigd door de koningin om zijn beroep uit te oefenen.
Ze zien het verschil wel wanneer ze ergens komen tussen echte wanbetalers of mensen die het niet kunnen betalen.
Bij de eerste groep gaan ze meestal op hun strepen staan en bij de laatste groep zijn ze meestal heel schappelijk, het zijn ook mensen he

Paul
29-10-09 22:14
Rob, kun je eens uitleggen wat een deploot is, de deurwaarde moest lachen en vertelde dat een exploot bestond maar een deploot, daar had ie nog nooit van gehoord.
In ieder geval ging hier een vrolijke man weg.

Jos en An
29-10-09 14:24
Waarschijnlijk normaal gesproken wel, maar deze rechtzaak is buiten medeweten van Jos om gegaan, het vonnis heeft hij dus ook nooit ontvangen, alleen de verklaring van het loonbeslag.
Uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben wij via de werkgever een kopie van het vonnis gekregen, en is het loonbeslag goed geregeld met de deurwaarder.

Maar wat ik ermee wil zeggen is dat het soms niet gaat op één en dezelfde manier volgens de regels, en je dus zelf altijd aktie moet ondernemen wil je iets veranderd zien.

Rob
29-10-09 13:45
Maar voordat je het deploot kreeg van de deurwaarder m.b.t het loonbeslag, heb je toch ook al een deploot met de uitspraak van de rechtbank gekregen daar zit meestal een info verzoek bij waarin je je inkomensgegevens, gezinsamenstelling enz moet opgeven

Jos en An
29-10-09 13:30
Ook dit is niet altijd zo.
Toen er beslag op Jos zijn loon werd gelegd werd er alleen het exploot bij ons afgeleverd door de deurwaarder.
Ik heb toen zelf contact met ze opgenomen omdat ze Jos standaard op een alleenstaande beslagvrije voet hadden gezet, terwijl wij wel samen wonen en ik geen werk heb.

Hetzelfde geld voor de belastingdienst, waarna Jos gebeld heeft en de beslagvrije voet werd aangepast.
Bij de belastingdienst vroegen ze trouwens helemaal niet om onze gegevens, en hebben ze ons destijds op 1100 gezet, maar dit komt ook omdat die schuld binnen het jaar afgelost kon worden denk ik.

Rob
29-10-09 10:38
Dat klopt inderdaad waarbij ik wel moet opmerken dat wij het wel vaak zelf schuld zijn dat er een verkeerde beslagvrije voet wordt gelegt door de deurwaarders omdat wij vaak niet reageren als we de brief van de deurwaarder krijgen hier zit altijd standaard een info formulier op maar waar na deze gegevens gevraagt wordt als je deze terug stuurt komt het meestal wel goed, maar vaak doen we dit toch maar even niet omdat we dan nog wat uitstel hebben voordat er beslag gelegt wordt. Dit is teminste bij mij zo gegaan

Jos en An
27-10-09 15:35
Dat klopt Rob dat sommige deurwaarders vrij coulant zijn.
Wij hebben wat dat betreft dus ook veel geluk gehad.
Wij hebben naast loonbeslag bij een deurwaarder ook nog beslag gehad van de belastingdienst, maar ik moet zeggen die waren ook vrij coulant en hebben zelfs ons beslagvrije voet iets verhoogd wat later weer overgenomen werd door die andere deurwaarder.
Vaak is het een kwestie van op redelijke manier met ze praten, maar je hebt er idd starre deurwaarders bij.

Maar wat dus wel een regel is waar een deurwaarder zich aan moet houden is de correctie ziektekosten, en correctie woonkosten.
Ook behoren ze je te vragen naar een opgave van je gezinssituatie, en de hoogte van je huur en ziektekosten, maar sommigen doen dit ook niet en hanteren gewoon de standaard beslagvrije voet.
Dus is het zaak om dit zelf aan te kaarten bij de deurwaarder.

Rob
27-10-09 13:52
Dan heb je gelukt gehad, wettelijk heb je er ook geen recht op . Er zijn inderdaad deurwaarders die wat coulant zijn bij sommige kun je zelfst als er loonbeslag ligt nog wat regelen dat je een hogere beslagvrije voet krijgt. Dit lukt wel meestal als er maar een beslag ligt hebben meerdere deurwaarders beslag gelegt dan wordt dit meestal een moeilijk verhaal.

Jos en An
27-10-09 13:41
De 5% arbeidstoeslag wordt ook gehanteerd bij loonbeslag Rob.
Ik weet niet of dit wettelijk zo vast ligt, maar veel deurwaarders doen er in ieder geval wel aan omdat het voor de schuldenaar die werkt dan makkelijker vol te houden is om ook te blijven werken, en zo voor de schuldeiser een grotere zekerheid is dat zij het geld ook krijgen.

Hajo, wij konden met loonbeslag en schuldsanering gewoon internet en vaste telefoon houden (internet digitale tv telefoon ineen) Maar moesten wel ons abonnement goedkoper maken.
Je moet meer denken aan een auto (als je die niet persé nodig hebt voor het werk) mobiele telefoon abonnenment, overbodige verzekeringen, abonnementen op sportclubs bladen e.d

Rob
27-10-09 13:31
De 5% arbeidstoeslag geld volgens mij niet bij loonbeslag ,is alleen maar bij schuldsanering/wsnp

hajo
27-10-09 13:20
@ Jos en An......

Kun je abonnementen zo maar per diect stoppen dan?ook al lopen ze nog lang door?
Naar mijn idee kan dat niet zomaar......en is het dan de bedoeling dat je zonder tv,telefoon en internet komt te zitten door het loonbeslag?
Mooie wereld leven we in...

Jos en An
27-10-09 13:02
In principe is het zo dat de beslagvrije voet 90% van de bijstandsnorm is (van toepassing op jou gezinssituatie)
Als je werkt komt daar 5% bovenop, en zijn er correctie's voor ziektekosten en je huur.

Wij hebben 4 jaar loonbeslag gehad,en hier konden wij alles wel van betalen, maar het is idd erg krap.
Als je de rest van je lasten niet kunt betalen zul je toch moeten snijden in je uitgaven, dus eventueel auto eruit of abonnementen stop zetten.
Dit laatste zal trouwens ook door de schuldhulpverlening verwacht worden als er nog ruimte is om te bezuinigen.

Als een deurwaarder niet wil meewerken aan de voor jou geldende beslagvrije voet zul je juridisch advies moeten inwinnen bij een advocaat.

Hajo
27-10-09 12:11
@ Jos en An.....

Ik neem aan dat ze toch kijken naar al je vaste lasten,want ik heb meer lasten dan huur,gas en licht en zorgverzekering hoor.......
Hoe moeten die betaald worden dan als daar geen rekening mee word gehouden?

En betalingsregeling is geen optie want dat mogen we niet van de schuldhulpverlening.

Moeten deurwaarders zich houden aan het bedrag wat uit de berekening komt?en als ze dat niet doen wat kun je daar tegen doen dan?

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie