logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

moratorium aanvragen zin?

Hotforum
Gratis je eigen forum
Jos en An
26-10-09 11:26
Hebben deze schuldeisers al een vonnis van de rechtbank dat ze loonbeslag mogen leggen?
Want wat ik me zo herinner mogen ze niet zomaar loonbeslag leggen, en behoor jij je in een zitting te kunnen verweren hiertegen.

Als ik jou was zou ik eens informeren bij een advocaat hoe dit zit, en idd eventueel voorlopige voorziening aanvragen.

Jayden 26-10-09 08:51
Sinds kort weten we dat ons minnelijk traject mislukt is doordat er 2 schuldeisers niet akkoord zijn gegaan met het voorstel van het GKB. We wachten nu op de gemeentelijke verklaring en de WSNP aanvraag/dwangakkoord wordt door onze contactpersoon aangevraagd. Naar verwachting zal het nog 5 a 6 weken duren voordat de zitting er zal zijn.

Nog voordat we de gemeentelijke verklaring binnen hebben, krijgen we alweer brieven van de schuldeisers die alles binnen 5 dagen opeisen. Met de meesten heb ik kunnen regelen dat ze wachten op de uitspraak van de WSNP, 3 gaan akkoord met een voorlopige betalingsregeling tot aan de zitting met 50 euro pm. Maar met de 2 weigeraars lukt dat op geen enkele manier. Waardoor er weer loonbeslag en ander onheil dreigt.

Er zijn nu geen achterstanden, behalve die waarvoor WSNP wordt aangevraagd, maar als de wachttijd langer gaat duren ga ik wel in de problemen komen door het dreigende loonbeslag van de 2 weigeraars. Ik heb van 1 van hen al een concept dagvaarding ontvangen waarin daarom gevraagd wordt.

De 2 weigeraars die nu dreigen met dagvaarding en beslag zijn geen preferente schuldeisers en geen woningbouw of ziekenfonds: heeft het zin om voor deze dreiging een moratorium of voorlopige voorziening aan te vragen bij de Rechtbank?

Zodat we de wachttijd voor de WSNP aanvraag kunnen uitzingen, betalingsregelingen kunnen nakomen én onze vaste lasten gewoon kunnen blijven betalen?

Of is er een andere manier?

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie