logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

vakantie / douane / bekeuring

jamillaoss
01-05-14 12:23
hoi hoi ,ik heb belastingschuld ofwel een aanslag gehad ,en probeer regeling te treffen maar omdat de aanslag hoog is zeggen ze dat ik 500 per mnd moet betalen omdat ze na gezamelijk inkomen kijken terwijl ik geen euro van hem ontvang,omdat ik tijdelijk nog inwoon bij ex tot ik andere woonruimte heb voor mij en de kids . maar kunnen ze me daarvoor aanhouden en hoe weet ik dat in welk stadium het staan had afgelopen jaar een vakantie gekregen voor me verjaardag en slagen van me diploma met leeftijd van 29 heb nog nooit gevlogen en dus weet niet wat me te wachten staat

Mark
08-09-13 12:26
Ik een aantal maanden een bestuurlijke premie betalen aan het CJIB vanwege achterstand van het betalen van mijn zorgverzekering. Maar ik heb een aantal x niet betaald. Kan ik hiervoor ook worden aangehouden bij de douane?

Maickel
16-07-13 12:52
Onderstaande link staat los van de registercontroles, maar is wel een actie die regelmatig uitgevoerd wordt.

http://nos.nl/artikel/520738-boete-schiphol-vergalt-vakantiepret.html

scooter
15-07-13 17:29
Ik heb een bekeuring gekregen omdat ik volgens de politie niet verzekerd was met mijn scooter en werd staande gehouden.ik heb bij mijn verzekeringsmaatschappij een bepaalde verklaring op moeten vragen om het tegendeel te bewijzen daarna belde ik de politie die na 3keer bellen eindelijk wist waar het overging nooit is er iets meegedaan want ik kreeg 3aanmaningen na regelmatig de persoon die mij staande heeft gehouden te bereiken en er nooit was zat ik ineens met een deurwaarder aan de deur.nu heb ik vandaag maar een betalingsregeling getekend maar ondertussen ga ik wel vannacht op vakantie.
Ik heb met klem gevragen kan ik zonder problemen op vakantie ook hier ben ik dus niet gerust op na een heel lang verhaal wat ik boven kort vertelde

salma20112
Homepage
29-01-13 14:55
hallo

ik heb een vraagje ik heb een belastingschuld van 2500 euro
en er is nu beslag op gelegd
kan ik dit bewijs meenmen en dan toch via amsterdam vliegen
want dit is toc eigenlijk ook een regeling/

wanneer komt de schuld bij b elasting dienst geregisteerd te staan/
ik hoor wel vkaer dat mensen toch kunnen vliegen als ze schuld hebben want de paspoortnummet worden niet altijd ingetoetst klopt dat

Bloem
20-08-12 16:46
Nou Angel, dan doe je het hartstikke goed!

angel
20-08-12 13:12
Aller eerst bedankt voor jullie reacties !

Ik heb contact gehad met de douane die verwees mij door naar een politieburo in mijn regio om na te kijken als ik voorkwam in het landelijk opsporings register.

Zo gezegd zo gedaan , ik kwam er niet in voor.

Ik heb al wel een betalingsregeling met de belastingdienst.

En mijn schuld van 20.000Ç ben ik aan het aflossen en zit al op de helft .

Maickel
16-08-12 17:07
@ Angel,

Je schrijft dat je onderneming failliet is gegaan en dat je daardoor een belastingschuld hebt.
Nu is mijn vermoeden dat je de belastingschuld (iig zijn oorsprong) al wel had voor je failliet ging.

Ben je nu nog in staat van faillissement of is het faillissement afgehandeld?
Is dat het geval dan heb je van de douane weinig te vrezen daar de curator de beheerder van je vermogen is.

Meave
16-08-12 11:23
Hallo Angel,

Ik zou de belastingdienst even opbellen en vragen of zij een regeling willen treffen. Od schuldhulp inschakelen.
Verder kan je de duane opbellen en de situatie uitleggen en vragen of je staande gehouden wordt op het moment dat je op vakantie wil.

Als je een regeling treft met de belastingdienst en je ontvangt een brief, dan zou ik als ik jou was de brief meenemen zodat je bewijs hebt dat je een regeling hebt.

Noes
16-08-12 10:31
Ik denk dat dat van een hoop factoren afhankelijk is. Is er al een betalingsregeling met de belastingdienst? Wordt die nagekomen? Ligt er al beslag of niet?

Ik heb wel gehoord van iemand die aangehouden werdt, maar die liet de schuld oplopen en had ook geen overeenkomst met de belastingdienst.

Maar ik denk niet dat de kans groot is hoor.

Angel
16-08-12 09:02
beste lezers,

ik heb een eigen onderneming gehad die helaas failliet is gegaan.

nu heb ik daardoor een belasting schuld.

ik heb een vakantie kado gekregen van mijn vriend en ga nu voor het eerst in mijn leven op vakantie.

kan ik worden staande gehouden op schiphol en mij vakantie da worden gestaakt?

Oz
16-03-11 10:06
Het zit zo dat een vriend van mij max. een jaar zijn boetes niet heeft betaald. Er is nooit bij hem ingetrapt of wat dan ook. Waren verkeerdboetes maar weet niet of hij ook aanmaling heeft gekregen. Kan hij het land uit voor vakantie?

Nemesis
13-08-10 15:17
Als je heel zeker wilt weten hoe het zit bel je gewoon de doane op.

Missy
13-08-10 13:00
Nou, in dat geval zal het allemaal wel meevallen

marcel assen
13-08-10 12:51
Je wordt er op een vliegveld of landsgrens er uitgeplukt door kontrole van je paspoort mocht je in het landelijke opsporings register staan wordt je door de marechausee overgedragen aan justitie

Je komt in dit register als je een openstaande bekeuring hebt.
Je nog een gevangenisstraf uit moet zitten,of een taakstraaf niet hebt uitgevoerd.
Je nog gezocht word voor belastingschuld of fraude.
je gesingnaleerd staat voor interpol
Je meer dan 10.000 euro aan kontanten bij je hebt

Missy
13-08-10 11:31
Dat is een vervelende situatie dan...
Ik heb een schuld bij de Belastingdienst, maar deze is meegenomen in de wsnp. Maakt dat verder nog iets uit?

Verder loopt er nu nog iets, maar hier heb ik bezwaar tegen gemaakt. Hoop toch niet dat ik daar dan problemen mee ga krijgen..

zoekatje
12-08-10 11:59
volgens mij kijke ze alleen naar openstaande boetes bij het cjib en belasting schuld

Missy
12-08-10 09:07
Volgende vraag dan

Ik ben voor mijn werk geselecteerd om in september mee te gaan op een studiereis naar New York. Mijn traject loopt op z'n eind. Nu vraag ik me af: wat als ik geen schone lei mocht krijgen? Kan ik dan wel gewoon de grens over? Want Amerika is niet bepaald het land dat het makkelijkst omspringt met dit soort zaken.

Kijken zij enkel naar boetes of openstaande rekeningen bij het CJIB? Of moet ik nog ergens anders op letten?

jeja
12-08-10 02:36
hallo ,

ik heb een vraagje heb een boete gekregen vanwege zonder helm achterop zitten .. het was een proefritje maarja eigenschuld , ik ga volgende week op vakantie maar heb nog geen papieren gekregen daarvan word ik dan aangehouden op het vliegveld ? ik ga via eelde trouwens ?

hopelijk komt er snel een reactie ..

kevin
22-06-09 15:16
even update :
reactie van de deurwaarder :

In bovenstaande zaak ontvingen wij op 1 mei jl. een brief van de Gemeentelijke Kredietbank Rotterdam.

Ons werd toegezegd binnen 8 weken na ontvangst van een opgave van onze vordering, nader bericht te zullen ontvangen.

Wij verblijven thans in afwachting hiervan.

Wat betreft uw vraag over de voorgenomen vliegvakantie, adviseer ik u contact op te nemen met het C.J.I.B. op telefoonnummer 058-2159555.

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd

en dus bellen met het cjib.....antwoord : meneer de vordering ligt bij de deurwaarder

schiet dus weer niet op ....word er zo moe van

kevin
19-06-09 10:14
ok ,

jippie dat is toch weer wat informatie waar ik een beetje blij van word .... heb nog niks gehoord van deurwaarder maar dat komt ook wel denk ik ....

Charissa
19-06-09 09:39
Ik ben degene die bij de douane werkt nemesis
@ kevin: jij kan niet worden aangehouden met een openstaande boete als je een betalingsregeling hebt getroffen want dan sta je niet op de ''zwarte'' lijst.
Neem wel het bewijs mee dat je bekeuring aan het afbetalen bent scheelt altijd.

je wordt alleen aangehouden op schiphol of bij de grens als je boetes hebt staan die nooit betaald zijn waar geen betalingsafspraken mee zijn gemaakt en als je niet ingeschreven staat.
want anders was de politie je wel van bed komen ligten om die openstaande boetes

dus ga lekker op vakantie en geniet ervan!

kevin
19-06-09 08:21
hey an,

ja klopt een strafzaak zoals in mijn geval mag de gkb niet behandelen

kevin
19-06-09 08:19
hey ,

een boete in de trein ??? dat is wat anders want dat gaat via de NS naar een incasso bureau en vanwege het bedrag zijn ze waarschijnlijk niet naar de rechter gegaan en hebben ze het laten vervallen.
rijden zonder rijbewijs is een "misdaad" zoals ze dat zo mooi zeggen en gaat via de officier van de justitie , deze legt de straf op en in de meeste gevallen is dit een geld boete

en als je die niet betaald dan kun je op schiphol de keuze krijgen direct betalen of hechtenis

Jos en An
19-06-09 08:19
Wat een gedoe trouwens om die bekeuring.
Jos had laatst ook een bekeuring, er was lading van zijn aanhanger afgevallen, en werd aangehouden door de politie, even 150 eurootjes.
Die is trouwens netjes door het GKB betaald.
Jos maakt veel kilometers door zijn werk, dus ja de kans zit er altijd in dat hij tegen een boete aan loopt.
Maar misschien ligt het ook aan wat voor bekeuring het is.

Hoe het zit met douane enzo weet ik niet, het zal er waarschijnlijk aan liggen of je een misdrijf hebt begaan of een overtreding.

Jopie
19-06-09 02:25
Ik heb ooit een bekeuring wegens zwartrijden gekregen (dacht dat het vrijdag was en ik naar school moest, was het zaterdag en dus ov kaart niet geldig) en die moeten werkelijk eigenlijk nooit betaald..

kun je daarvoor ook worden tegengehouden op schiphol dan ? ik ga nl als vrijwilliger mee op een reis voor jonge mensen met een lichamelijke beperking..

Nemesis
18-06-09 22:58
Ik ben ook wel benieuwd hoe het precies zit. Want dubbel op lijkt me een beetje te veel van het goede.

kevin
18-06-09 18:07
ok,

ik heb inmiddels de deurwaarder waar de betalingsregeling loopt een mail gestuurd en hun gevraagd hoe dat zit..

tevens kwam ik erachter dat deze ook een loon beslag heeft gelegd voor deze bekeuring..

dit snap ik niet en een betalingsregeling bij de gemeente en een loonbeslag ? tegelijk ?

nou ja hopelijk krijg ik morgen een mail terug

Nemesis
18-06-09 17:59
Ik zit even te denken wie ook alweer bij de douane werkte. Maar die kan je daar een heel goed en duidelijk antwoord op geven.

Volgens mij wordt je alleen voor engstige dilicten/bekeuringen aangehouden.

kevin
18-06-09 17:21
ok dan,

ik dacht al zoiets want als je geen betalingsregeling treft kom je volgens mij in het opsporingstraject terecht en dan pas kun je (ook op schiphol) worden aangehouden en dan heb je de keuze direct betalen of hechtenis.

volgens mij is dat de volgorde
cjib ( incasso)
deurwaarder ( gerecht / beslag )
politie/douane ( aanhouding )

1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie