logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Stroom afsluiten

Hotforum
Gratis je eigen forum
XXXbende
02-07-12 12:39
Greenchoice met borg van 400, luistere niet naar anderen. Goedkoper kan je niet vinden!

* * * * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR VAN DIT BERICHT * * * * * *

Je nicknaam is veranderd omdat deze naam als aanstootgevend ervaren kan worden...
Voor motivatie of verdere uitleg; zie huisregels of KLIK HIER om de huisregels direct te kunnen lezen

* * * * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR VAN DIT BERICHT * * * * * *

maurice
07-06-12 09:45
In theorie mag de transporteur de energie stoppen als de rekeningen van het transport niet betaald zijn. als de situatie zo dreigend is dat je geen nieuwe leverancier kan vinden of de transporteur jou alsnog af wil sluiten kun je een verzoek voorlopige voorziening indienen bij de rechtbank (moratorium). in de regel geld dit voor maximaal 6 maanden. waardoor je 6 maanden de tijd hebt om tot een schuldenregeling (minnelijk of wsnp) te komen. dit moratorium is speciaal voor dreigende situaties. huisuitzetting,afsluiten energie of water.

Maickel
06-06-12 17:54
Dat zou kunnen maar dan worden er denk ik nog een aantal zaken door elkaar gehaald.
Stedin levert geen energie maar verzorgt enkel het transport van de energie. Als Eneco heeft besloten het contract te beŽindigen is Stedin geen partij daarin.

Dus ja, het zal best kloppen dat Eneco heeft afgesloten en dat je van Stedin 20 dagen krijgt om een nieuwe leverancier te vinden (gelukkig heb je die zo te zien dus gevonden in nl energie) voordat Stedin het contract opzegt voor het transport van energie.

Nu dus zorgen dat dit zo snel mogelijk bekend is bij Stedin (bijvoorbeeld doormailen of faxen van een overeenkomst en zorgen dat de nieuwe energieleverancier dit ook doorgeeft aan Stedin.

samira
06-06-12 14:22
beste maikel

in mijn brief van stedin staat dat het contract van eneco per vandaag dus6/06/2012 word beeindigd, en dan heb ik nog 20 dagen toch. er staat in die brief van stedin als ze geen gehoor krijgen gaan ze de afsluiting in gang zetten, en ik heb nu nl energie maatschapij afgesloten

Maickel
05-06-12 22:06
Stedin is je netwerkbeheerder denk ik als ik je verhaal goed begrijp.
Ik zie ook nog Eneco te staan dus neem ik aan dat je daar de energie van afnam.
Eneco heeft dus de levering van Energie stopgezet. Reden daarvan weet ik niet maar kan me daar een voorstelling bij maken.
Nu dus Stedin niets meer van energie ďte vervoerenĒ heeft gaan ze over tot afsluiten.

Van belang is dus te weten per wanneer Eneco het contract met je beŽindigd heeft. Waarschijnlijk zal dit dan ergens rond 16 mei zijn geweest. Vanaf die datum gaat die 20 dagen tellen.
Waarschijnlijk heb je dus eerder al bericht gekregen van Eneco dat die niet met je verder gaan en het contract beŽindigen. Op het moment dat Eneco dit heeft beŽindigd is het aan jou om te zorgen dat je een nieuwe leverancier gevonden krijgt. Dit moet je dan binnen die 20 dagen doen en zorgen dat dit ook bij Stedin bekend is.

samira
05-06-12 20:59
aneringsregeling niet nakomt.
2. AFSLUITING NA CONTRACTBEňINDIGING DOOR UW LEVERANCIER

De energiemarkt is vrij. Dit betekent dat u zelf uw energieleverancier kunt kiezen. Als u geen contract met een energieleverancier heeft, dan kunt u geen energie afnemen en is Stedin genoodzaakt uw gas- en/of elektriciteitsaansluiting af te sluiten.

Als uw energieleverancier het leveringscontract voor uw aansluiting(en) beŽindigd, heeft u vanaf de dag dat de contractbeŽindiging door uw energieleverancier bij ons is gemeld, maximaal 20 dagen de tijd om een nieuwe leveringsovereenkomst met een andere energieleverancier aan te gaan. U wordt door ons hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld. Als er zich na 20 dagen geen nieuwe energieleverancier bij ons heeft gemeld, gaat Stedin onherroepelijk over tot het afsluiten van uw aansluiting(en).

Houdt u er rekening mee dat een energieleverancier meerdere dagen nodig heeft om uw aanmelding te verwerken en bij ons te registreren. Wacht daarom niet met het zoeken van een nieuwe leverancier als u afsluiting wilt voorkomen. Controleer bij uw nieuwe leverancier of deze uw aanmelding tijdig bij ons kan verzorgen. U vindt een overzicht van alle leveranciers op www.energiekamer.nl.en in mijn brief staat eneco stopt de beeindeging per 6/6/2012 heb ik dan nog tijd en niet dat ze morgen komen afsluiten

samira
05-06-12 20:57
maar in het afsluitbeleid staat bij stedin bij contracht beeindeging dat is op die brief 6/6/2012 heb ik 20werkdagen de tijd om een nieuwe energieleverancier te vinden, en die heb ik afgesloten op 30/05/2012. klopt dat ik dan nog nu 19dagen he.

Elenieke
05-06-12 20:32
Wanneer heb je die brief gekregen dan ? Meestal gaat er toch enige tijd overheen en had je mss nog de kans gehad om iets te regelen , nu word het wel erg kort dag .

Elenieke
05-06-12 20:30
Ja mogen ze

samira
05-06-12 19:34
heb een brief gekregen van stedin, dat ze per 6/6/2012 me gas en elektra komen afsluiten, mag dat zonder uitspraak rechter

Manuel Esser
27-04-12 12:12
Hallo.

Ik ben nu overgestap naar Greenchoice en betaal geen borsom ervoor.
Ik heb dit wel echter afgesloten via XXX en ik ben heel erg tevreden mee.

XXX

* * * * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR VAN DIT BERICHT * * * * * * *

De tekst in dit topic is enigszins aangepast. Reclame maken is niet toegestaan.
Voor motivatie of verdere uitleg ; zie huisregels of KLIK HIER om de huisregels direct te kunnen lezen

* * * * * * * AANPASSING DOOR MODERATOR VAN DIT BERICHT * * * * * * *

D
20-10-11 15:33

Hallo,

Wij hebben ons net aangemeld via onze woningbouw (Kennemerwonen) zij vragen geen Borg! als je een spoedinhuizing aangeeft kun je binnen 5 a 10 werkdagen al worden aangesloten. Je dient alleen dus via hun een woning te huren.

Woonenergie : 09002008114.

Succes.

samia
19-10-11 03:39
hoi pieternel,

ik den robinenergie vraagd geen borgsom,

Max
04-10-11 19:57
Het is inderdaad reclame, het is gewoon een vergelijkingssite.

Hotforum
Gratis je eigen forum
flappie
04-10-11 16:37
Beste Easywitsch,

Ik ga er vanuit dat je het goed bedoeld. Echter is elke vorm van ( verkapte) reclame niet toegestaan op dit forum

Easyswitch
Homepage
04-10-11 16:11
Beste Pieternel en anderen,

Speciaal voor mensen die door financiŽle moeilijkheden of fouten van het energiebedrijf geconfronteerd worden met een waarborgsom heeft ons bedrijf een dienst ontwikkeld om hier onderuit te komen. U zult zich dan wel moeten aanmelden bij een budgetcoach of schuldbemiddelaar. U kunt ons voor meer informatie bellen op nummer 020-5317670 en vragen naar de heer de Bruin.

Vriendelijke groeten, Easyswitch

Jolanda
04-10-11 14:29
Ik ben afgesloten bij eneco, door verwarring heeft mijn zoon
in overleg met mij een contract afgesloten bij Ned.Energie
Maatschappij, nu staat het contract op zijn naam en NEM wil dit niet op mijn naam zetten, waardoor Stedin mij niet wil heraansluiten. Heb overigens aan Stedig wel de openstaande kosten betaald.
Wieweet een oplossing

Pieternel
03-10-11 18:03
Hallo, ik heb vandaag geprobeerd bij Greenchoice en bij Energiedirect.nl een contract af te sluiten zonder waarborgsom, dat is NIET gelukt. Ik moet een contract afsluiten omdat mijn oude leverancier het contract verbroken heeft. Wie kan mij vertellen bij wie ik terecht kan ZONDER dat er een waarborgsom wordt gevraagd?

beppie
07-09-11 07:55
greenchoice en energie direct vragen geen waarborg som

p schooremans
07-09-11 07:01
de eon dreigen me met afsluiting per 30-09-2011 omdat ik een paar dagen te laat was met maandpremie en ze zeggen dat ze tegenwoordig gelijk contract af willen breken en afsluiten.
ik gebeld dat ik geen achterstand heb ivm de premie inmiddels al betaald is.
nu vragen ze om een waarborg maar die wil ik niet betalen ivm geen achterstand!
inmiddels aanvraag gedaan bij de eneco en zij komen ook met een waarborg!!!

weet iemand een maatschapij waar dat niet hoeft

Niki
22-04-11 00:00
Bij Greenchoice kun je ook terecht, wij zaten eerst bij Main energy, maar zijn sinds vorige maand overgestapt naar Greenchoice, en betalen nu zelfs 50 euro per maand minder voor gas en stroom bij elkaar en dan ook nog volledig groene stroom en Greenchoice is door de consumentenbond heel goed beoordeeld. Mijn ervaringen tot nu toe zijn heel erg goed met hen. Persoonlijk en vriendelijk contact!

JJ
21-04-11 23:39
Ik weet niet bij welke maatschappij je zat, maar voor zover ik weet is de Nederlandse Energie Maatschappij de enige die niet je historie checkt. Heb het zelf ook gehad na gedoe met Oxxio, kon nergens anders terecht omdat ik op de "zwarte lijst" stond maar kon wel direct zonder problemen naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Zit er nog steeds en bevalt heel goed.

Carol
21-04-11 06:39
Tref een betalingsregeling met het energiebedrijf of netbeheerder
Met de meeste energiebedrijven kunt u een betalingsregeling afspreken. U kunt met uw energiebedrijf afspreken dat u de schuld in delen terugbetaalt. Uw energiebedrijf is niet verplicht om een betalingsregeling te treffen. Om een betalingsregeling te treffen moet u contact opnemen met uw energiebedrijf door te bellen, te mailen of een brief te sturen.
Kunt u een betalingsregeling treffen met het energiebedrijf? Dan wordt u weer aangesloten. Lukt het niet om een betalingsregeling te treffen met het energiebedrijf?.
Dan moet u een bewijs overleggen aan het energiebedrijf dat de schuld is opgenomen bij een schuldsaneringsregeling.
U kunt weer worden aangesloten van energie wanneer uw openstaande energierekeningen door de schuldhulpverleningsinstantie in een schuldsaneringsregeling worden opgenomen. U moet hiervan wel een bewijs sturen naar het energiebedrijf of netbeheerder. Uw openstaande rekeningen worden dan in een schuldsaneringsregeling betrokken.
Hiervoor moet u zich aanmelden bij een schuldhulpverleningsinstantie
Of vraag aan de NVVK (Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet) welke organisatie in uw gemeente u verder kan helpen.

real
21-04-11 02:32
ben al een tijdje afgesloten,kan ik naar een andere energiebedrijf gaan zodat ik weer word aangesloten,hoe zit dat?

harrt
18-02-10 23:48
klaas en nemesis

ja het kan, zo lange tijd bezig met de wsnp. Eerst minnelijke regeling, om dat rond te breien deed de gemeente een half jaar over en toen de aanvraag wsnp en de wachttijd voor de rechtbank duurde al met al een jaar voordat alles rond was. En de schulden lopen op en er gebeuren dingen die je niet wilt dat er gebeuren.

En ja, ze sluiten af ook al is het midden in de winter en hartstikke koud en heb je - kleine- kinderen.

Wat dat betreft is de wsnp een opluchting, ook niet fijn maar in ieder geval niet die spanningen meer.

Sterkte

Jen
18-02-10 20:22
Vaak doen leveranciers inderdaad een credit check bij een nieuwe aanmelding. Als er word afgesloten of er word mee gedreigd heeft het geen zin een nieuwe leverancier te zoeken aangezien er een zo gehete eos (end of supply) word ingeschoten.

Dit gebeurd "buitengebied". Wat zoveel betekend dat de leverancier die je dan hebt geen samenwerkingsverband heeft met de netbeheerder.
Als voorbeeld:
Regio rotterdam is stedin netbeheerder die werkt weer samen met eneco. Mocht je dan greenchoice als leverancier hebben brengen zij de leveringskosten in rekening en eneco namens stedin de transport kosten. Als je de transportkosten gewoon betaald word er in die situatie niet afgesloten. Maar word er een EOS afgegeven. Waardoor je dus bij de andere leverancier een waarborg dient te betalen (eneco vraagt 400 euro, na een jaar goed betalen ontvang je die terug inc. rente)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Blondie
28-11-09 12:19
Ik ben overgestapt naar Green Choice. Ik moest een borg betalen van 400 euro voor gas en elektra.
Over een half jaar kan ik een afrekening krijgen en krijg dan ook de borg weer terug.

Als je niet anders kan is de nederlandse energie maatschappij een optie, maar gezien alle klachten die ik over ze lees op internet (t.o.v. andere maatschappijen zijn dit er extreem veel) zou ik vermijden hier klant te worden. Maar is persoonlijke mening hoor.

zaterdag
28-11-09 10:12
ik zat bij essent en ben zonder problemen overgestapt naar nuon en hoefde geen borg te betalen en was ook nog eens veel goedkoper uit

en had een schuld bij essent

Hans
28-11-09 09:29
Over een andere energieleverancier is al veel geschreven.

JJ schreef.

Na wat in het rond te hebben gebeld, ben ik erachter gekomen dat de nederlandse energie maatschappij de enige leverancier is die niet je verleden checkt en waar je dus ook geen borg hoeft te betalen.

Vickey
27-11-09 18:57
Geen blonde vraag hoor

Wanneer je een betaalachterstand hebt bij de huidige energieleverancier en je zou willen switchen naar een andere, dan is de kans vrij groot dat je "nieuwe"leverancier van deze achterstand op de hoogte word gesteld.

Je zult dan een waarborgsom vooraf moeten betalen (3 a 6 maanden je voorschotnota) Dit zijn vaak zulke grote bedragen, gemiddeld rond de euro 800,00.
Pas wanneer je een jaar lang kunt aantonen dat je een goed betaalgedrag hebt bij je nieuwe leverancier, krijg je het geld pas teruggestort.

Dat is de reden waarom in het stadium van achterstallige betalingen een overstap naar een andere leverancier niet aantrekkelijk is.

Bij de energieleverancier waar ik werk wordt dus met waarborgsommen gewerkt, maar voor zover ik weet werken inmiddels de meeste leveranciers hiermee.

Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden

Vickey

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie