logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

bang om afgewezen te worden tot wsnp

Hotforum
Gratis je eigen forum
Nemesis
12-04-09 23:44
Ja over een half jaar ofzo opnieuw een aanvraag doen.

Maar je kan ook naar het GKB stappen en daar vragen of ze nog eens willen kijken of er een minnelijke schikking getroffen kan worden.
Want als er een x aantal schulden weg gevallen zijn dan wordt het plaatje weer heel anders voor de overige schuldeisers.

Maar nogmaals mijn vraag.. Waarom wist je dat niet eerder ? Want dat had het GKB ook moeten zien en jou moeten vertellen.

carry
12-04-09 20:21
Mijn advocaat wou van de sozawe weten wat meer info van ze hebben en toen kreeg hij te horen dat die schuld al helemaal was afgelost d.m.v, loonbeslag.

Weet iemand nog een andere manier als mijn hoger beroep word afgewezen.
Ik heb begrepen dat je geluk moeten hebben met je rechter.

romeo
12-04-09 13:11
@carry wat raar dat je niet bent aangenomen in de wsnp omdat je een grote kpn schuld hebt ik heb ook een grote telefoonrekening schuld kpn en bij nog 2 andere telecomaanbieders want ik werd afgesloten en nam ergens anders weer een telefoonabonnement.
Ik ben wel toegelaten ook ik had een schuld van bijzondere bijstand en noem maar op grote schulden of ligt dit echt aan de rechter? heb jij kinderen?

ps. nog bedankt voor jullie toffe reacties, ik was echt zo bang niet aangenomen te worden in de wsnp mede door vaste lasten achterstanden,geen inkomen geen uitkering noem maar op ik heb nu gelukkig werk

2pan
12-04-09 11:09
@ Romeo,

ik ben blij om te lezen dat je bent toegelaten.

NOgmaals, heel veel respect voor jou als alleenstaande vader.
Nou geniet van je paasweekend en kids, want betere tijden zijn nu aangebroken.

Heel veel liefs 2pan

Nemesis
10-04-09 17:02
Carry ik neem aan dat er een minnelijke regeling met je is doorlopen en deze op niets uitgelopen is.
Maar als ik dit zo lees dan wist de persoon die jou met de minnelijke schikking geholpen heeft ook niet dat er al een groot deel van de schulden ingelost zijn !

Je advocaat kan je ook vertellen of het gunstig kan zijn op hoger beroep aan te tekenen.

En je kan altijd nogmaals een WSNP aanvraag indienen.

Maar ben benieuwd hoe het kan dat je door de advocaat erachter moest komen dat er al een x aantal schulden waren / zijn afbetaald.

carry
10-04-09 15:35
Ik had verteld dat ik was afgewezen voor de WSNP ivm een schuld bij de SOZAWE en een hoge rekening bij KPN (heb nog meerder schulden maar door deze ben ik afgewezen.
Ik heb toen gelijk een advocaat genomen en we zijn in hogerberoep gegaan.
Mijn advocaat is er achter gekomen dat mijn schuld bij de SOZAWE niet meer aanwezig is, ik schijn het met al die tijd loonbeslag al te hebben afgelost(was een bedrag van € 9000,--) en er zijn al een paar schuldeisers die op mijn aanvraag staat afgelost door alle loonbeslagen.
Maar er blijft toch nog een bedrag van ong. € 18000,-- over.
Mijn vraag is nu hoe groot is de kans dat je als je een hogerberoep gaat je toch word toegelaten.
Enne stel dat ik toch niet word toegelaten (wie heeft hier ervaring mee)wat kan je dan nog doen.
Ik heb gelukkig geen huur en eneco schuld.
Zijn er mensen die ervaring hebben met schuldeisers die genoegen nemen met bv. 20 euro aflossing p.mnd ik bedoel het gaat er toch omdat je wilt betalen.Of werkt dat niet zo.
Bedankt voor jullie reactie.

Nemesis
09-04-09 14:46
Van harte gefeliciteerd Romeo

Het zou een hele gerust stelling voor je zijn nu.

angel/just-me
09-04-09 13:55
heeeeeeeeeeeeeey Romeo,

oooooooooooooooh wat goed en wat ontzettend verdient zeg,ook ik wil mijn respect jegens jou betuigen ,een alleenstaande papa op zich is al heeeeeeel knao maar jou situatie m.b.t de kleinste maakt het voor jou nog moeilijker.

ik lees hier een gelukkig man,een trostse papa.

lieve Romeo geniet ervan en ga maar veel paas eitjes verstoppen voor de kids

als er ooit iets is laar het weten he

echt helemaal toppie liefs angel/just-me knuf voor je kids !

Romeo
09-04-09 09:14
Hoi Angel

Wat lief van jou en ja hoor ik ben toegelaten
Ze vroeg bijna niets alleen hoe ik in de schulden terecht bent gekomen ze vroeg niets over achterstanden dat heb ik zelf gemeld ze zei dat wordt gewoon meengenomen in de wnsp ze zei me van ik heb erg veel respect voor jou als alleenstaande vader en gezien de omstandigheden kan ik niets anders doen dan jou toelaten dan slapen we allebei goed vannacht haha
Dus ben super blij ik wordt na het pasen dinsdag gebeld met informatie over mijn bewindvoerder

angel/just-me
09-04-09 00:26
hey Romeo jou verhaal en datum stonden nog in mijn geheugen gegrifd,ik ben erg onder de indruk van jou verhaal kon het niet zo makkelijk terugvinden maar ik heb je gevonden........

de brandende vraag je moest/mocht gister 8 april voorkomen voor wsnp.....

weet je al iets????

ik hoop je hier te lezen ook als je evt afgewezen bent,zodat je ,je verhaal kan uitten en we misschien wel tips hebben...

MAAR GA ER VAN UIT DAT OOK JIJ ZAL "WINNEN"

liefs just-me

romeo 14-03-09 20:59
ik heb net het stukje gelezen over ikke, nu ben ik ook bang
zoals jullie wel eens gelezen zulle hebben heb ik ook een achterstand in mijn vaste lasten opgelopen, doordat ik ten eerste een achterstand hebt ik mijn vaste lasten vanaf januari.
Doordat ik geen baan had en ik schommelde tussen uitzendwerk en ook ziekte gesprongen blindedarm ontsteking dus omdat ik op dat ogenblik geen werk had en geen uitkering ik bijna 4 weken niet mocht werken ik had thus gezeten.
Nu moet ik 8 april voorkomen voor de wsnp en ben heel erg zenuwachtig nu ontmoedigd het mij nog meer
ik ben een alleenstaande vader met 3 kinderen waarvan de jongste geestelijk gehandicapt is.
Dus ja ook heb ik dus die achterstanden wel is het zo dat ik vanaf maandag begint bij me nieuwe baan.
Ik krijg dan eigenlijk betaald eind april maar ik mag een voorschot aanvragen dit doe ik dan eind maart daarmee kan ik dan mijn huur maart betalen en van mijn kinderbijslag kan ik de huur april betalen (want heb natuurlijk een huurschuld waarvoor ik ook gedagvaard ben en volgende week moet komen)
tevens betaal ik met mijn kinderbijslag mijn ziekenfonds en gas en licht van maart.
Dus de kans is nu ook heel erg groot dat rechter het wsnp niet toewijst omdat ik achterstand hebt in mijn vaste lasten van bijna 4 maanden waarvan ik nu pas weer kan gaan betalen....

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie