logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

VTLB berekening

Rob
02-02-09 09:17
Anita , over onkostenvergoedingen zijn niet echte vaste regels in principe komen onkostenvergoedingen tengoede van de boedel. In bijzondere situaties mag je deze vergoedingen geheel of gedeeltelijk houden maar dat beslist je bewindvoerder/RC je zult dit moeten navragen.
In de meeste gevallen zul je dan ook rekeningen moeten overleggen en krijg je deze dan vergoed het kan dus zijn dat je minder krijgt dan de werkgever betaald bv als je ergens moet overnachten en je werkgever betaald een standaard bedrag van 35 euro uit voor eten en drinken en je hebt maar voor 20 euro gegeten (en dus ook factuur) dan krijg je in het het gunstigste geval 20 euro en de overige 15 euro gaan naar de boedel.
Je zult dit moeten overleggen met je bewindvoerder en dit heeft niet veel te maken met het jaar verslag wat je krijgt.Er zijn kosten die de werkgever mag vergoeden en waarvoor je de vergoeding mag houde er zijn ook zaken waarvoor je een vergoeding krijgt maar die je moet afdragen aan de boedel

ANONIEM
01-02-09 14:59
@Anita

hangt ervan af of de onkosten volledig worden meegenomen in de berekening m.a.w. ook in de maanden dat u de onkosten zelf voorschiet.... Zou toch een hoop schelen als je de berekening voor ogen hebt, dan wordt het pas inzichtelijk, nu blijft het giswerk...

anita
01-02-09 13:59
Wij krijgen idd ieder jaar wel keurig een verslag wat ze aan de RC heeft geschreven maar daarin staat alleen het bedrag wat dan ons VTLB is. Maar verder dus geen berekening wat er allemaal in opgenomen is zoals de onkostenvergoeding van mijn man zijn werk. Ik zal ze idd nog een keer schriftelijk hierom verzoeken en het anders via de RC proberen te verkrijgen. Vind het nl. belachelijk dat ze zeggen dat het ons niets aangaat en het alleen de RC aangaat.

Maar weten jullie ook of het toegestaan is dat als je onkosten uit je VTLB betaald die je later van je werkgever terug krijgt dat je die dan aan de boedel moet afstaan?? Vind dat nl. niet eerlijk als je iets uit je VTLB voorschiet en je later terug krijgt dat dit naar de boedel moet.

Rivella
01-02-09 12:27
Wij krijgen elk halfjaarlijks verslag een nieuwe berekening van het vtlb, we krijgen dan het complete overzicht van hoe ze tot dat bedrag zijn gekomen.
Zolang je niet onder curatele staat en beschikkingsbevoegd bent, heb je altijd recht op inzage van je eigen gegevens.

Succes ermee.

ANONIEM
01-02-09 12:08
@Anita,

U kunt zelf ook een concept berekening maken, de desbetreffende calculator kunt u vinden op:
www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=bewindvoerder

Ik zou schriftelijk vragen om een kopie berekening of kopie beschikking RC. Krijgt je die niet, vraag em dan aan de RC met de noot dat u deze niet krijgt van de bewindvoerder.

anita
01-02-09 11:33
Mijn volgende vraag is:

Wij hebben van de bewindvoerder een VTLB toegekend gekregen. Nu willen wij graag een overzicht hiervan hoe ze dit berekend heeft. Ik zal uitleggen waarom we dat graag willen. Mijn man ontvangt van zijn werkgever een netto onkostenvergoeding voor o.a. onderhoudt van de bedrijfsauto. Toen ik laatst belde met de bewindvoerder kreeg ik te horen dat van de onkostenvergoeding een klein gedeelte was mee berekend in het VTLB. Ik vroeg hun wat er met de rest van de onkosten gebeurde, dit ging volgens hun naar de boedel. Ik vertelde hun ook dat mijn man eens in de 3 maanden een declaratie formulier moet inleveren. De declaraties betalen we uit ons VTLB. Als dit geld door de werkgever terug betaald wordt of we dit zelf mogen houden of dat het naar de boedel moet. Hun antwoord dit moet naar de boedel. Vind dit erg vreemd want we betalen het van ons VTLB en dan mag je het toch zelf houden, net zoals de eindafrekening van de Energienota etc. Toen ik dus vroeg om op schrift hun VTLB berekening te willen ontvangen, kreeg ik als antwoord daar heeft u niets mee te maken dat is alleen voor de Rechter van belang. Kan dit zomaar??

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie