logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Ik heb een vraag over de schuldsanering en de WSNP

Nemesis
02-01-09 00:10
Alles waar kind voorstaat hoeft niet de boedel in.
Maar wanneer je twijfeld neem dan contact op met je WSNP bewindvoerder.

eva
01-01-09 22:37
even een vraagje vorig jaar veranderde de kinderkorting in kindertoeslag aangezien alles wat onder toeslagen valt behouden mag worden was dat een meevaller maar nu is de kindertoslag weer verandert kinderbudget dat houd in dat het bedrag weer in de boedel gestort moet worden toch?
groetjes eva

Tisjonie
11-12-08 13:10
Hey allemaal,
Soory voor de verwarring, ik had t idd over de algemene heffingskorting. Heb vandaag gebeld met de BW en t moet idd naar de boedelrekening en de ander toeslagen mag ik houden.

grt
Tisj

Nemesis
10-12-08 22:20
Ik heb het inderdaad ook over algemene heffingskorting.

2pan
10-12-08 21:53
Misschien lezen we iets anders, dan dat de opener van dit bericht bedoeld.

Er wordt gepraat over Heffingen. Bedoel je daarmee, die kinderkorting, zorg en huurtoeslag?

Want er is ook zoiets als algemene heffingskorting, voor de minst verdienende partner. En als je die bedoeld, dan moet je het wel afdragen aan de boedel.
DAt is wel een inkomen.

De andere TOESLAGEN, zijn dat niet. Die gaan zoals het heet naar tadaaaaaaaa de zorg en de huur?!

Nemesis
10-12-08 19:26
Precies zo is het.

kindertoeslag,kinder bijslag huur en zorg-toeslag. Mag je houden heffings kortingen gaan veelal naar de boedel.

Mochten er misverstanden zijn kun je het beste je bewindvoerder hierover spreken.

2pan
10-12-08 18:35
Ik ontvang kindertoeslag (kinderbudget binnekort), huur en zorg-toeslag.
Nu moet ik voor partner alg. Heffingskorting aanvragen, maar dat gaat gewoon naar de boedel.

Het ligt eraan wat je VTLB is, denk ik.
Maar ook dan, het is een inkomen, boven de 90% bijstandsnorm. Dus het gaat sowieso naar de boedel, hoor.

Snoepje
10-12-08 12:24
Hoi,
voor zover ik weet(en ook bij mij is)moet je alles afdragen voor je inboedel,zowiezo kinderkorting.Huurtoeslag en heffingskorting weet ik niet want dat krijg ik niet.
Ik mag mijn zorgtoeslag wel houden van mijn BW.

Groetjes

Tisjonie
10-12-08 10:35
Oké, maar dan tog snap ik t iet, had vorige week huisbezoek van de bewindvoerder en die zei weer, dat het geld(heffingskorting etc) geen inkomens zijn . Volgens haar mag ik die zelf houden want heb er recht op.... Ben de weg nu ff kwijt.

Nemesis
10-12-08 10:20
Nee dat moet naar de boedel.
En wanneer je niet precies weet wat de regels en verplichtingen zijn wanneer je in het WSNP zit kun je kijken op http://www.wsnp.rvr.org/.
Daar staat veel info die van belang kan zijn.

En of je onder budget beheer blijft ja of nee.
Ligt aan het geen wat de rechter heeft bepaald.
En wanneer dit niet als verplicht is gesteld dan kun je er voor kiezen om het zelf op te pakken.

Soms kan het handig zijn wanneer iemand anders het regelt.
OP die manier krijg je trouw iedere week leefgeld en je kan er vanuit gaan dat alles betaald wordt wat betaald moet worden.
Dit betekend niet dat je lui in de stoel kan zakken.
Maar het scheelt een hoop stress.

Tisjonie 10-12-08 10:12
Hallo allemaal,
Sinds april van dit jaar zit/zat ik in t minnelijk traject via de stadsbank, maak dus ook gebruik van het budgetbeheer. Mijn huurtoeslag, heffings en kinderkorting gaan naar de stadsbank. Mijn vraag is nu, ben sinds 25 nov toegelaten tot het WSNP, heb ik recht op dat geld dus de heffingskortingen. Mag ik de stadsbank vragen het geld naar mij over te maken?. En is het verstandig om bij hun in budgetbeheer te blijven ?. Heb in principe nooit achterstanden gehad op mijn vaste lasten.

Alvast bedankt.

Tisjonie

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie