logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Vraagje over kindertoeslag en maandelijkse terugga

Hotforum
Gratis je eigen forum
Nemesis
03-03-09 15:55
fauve wij mogen het wel houden.

Maar wanneer nodig is de keus niet moeilijk om het geld te gebruiken voor de lopende rekeningen.
Wij willen geen achterstanden opbouwen.

En mijn antwoord ging niet over het WSNP aangezien we daar alleen de boedel naar toe moeten storten.
Maar wij hebben ook een vrijwillige bewindvoerder.
En daar zit het verschil ik.

Paul ik weet dat maar Marie reageerde en ik wilde daarop terug reageren.

Paul
03-03-09 12:17
psssssst, dit draadje is van 10-10-08.
Ik denk dat het 1 en ander al beantwoord is door martin in draadje http://www.hotforum.nl/forum/schulden/419406/vtlb-en-huurzorg-toeslag/

Rob
03-03-09 11:39
regels zijn inderdaad voor iedereen hetzelfde en ook de kindertoeslag mag iedereen zelf houden, alleen als je onder budgetbeheer zit wordt samen bekeken hoe de financien het beste geregeld kunnen worden dus en kan het zijn als je door omstandigheden nieuwe schulden hebt gemaakt dat hier bv de kindertoeslag voor gebruikt wordt.
In principe is het je eigen keus wat je hier mee doet maar als je bv een achterstand op je boedel hebt en hierdoor komt je schone lei in gevaar wat heb je dan voor een keus, of als je door omstandigheden een nieuwe huurschuld ontstaat en je dreigt het huis uit gezet te worden wat voor keus heb je dan.

Lara
03-03-09 11:31
We mogen onze kinderkorting ook niet zelf houden (WSNP) omdat het wordt berekend als inkomsten daarintegen mogen we de kinderbijslag wel houden

fauve
03-03-09 11:18
wat mij nu zo zeer verbaasd is dat bij iedereen alles anders is die in de wsnp zitten ik dacht echt dat wsnp voor iedereen dezelfde regels hanteerde maar dat is dus niet zo want ik mag wel mijn kindertoeslag houden en nemesis niet dat begrijp ik niet helemaal

Nemesis
03-03-09 09:53
Dus ik vraag me een beetje af wat jou is overkomen.

Nemesis
03-03-09 09:52
Marie dat is inderdaad zo in het WSNP en minnelijke regeling.
Maar wanneer je rekeningen krijgt en deze dienen dringend te worden betaald.
Dan is er weinig anders over dan dat geld te gebruiken voor die rekeningen. Of het risico lopen dat je weer een nieuwe schuld opbouwd.

En in het WSNP is er niemand die aan jou inkomen zit. Dat regel je in de meeste gevallen zelf.
Je betaald enkel en alleen de boedel.
En wanneer je onder vrijwillig bewind / budget beheer staat mag je het geld van de kinder bijslag opeisen.
Maar je moet dan afwegen wat verstandig is wanneer je nog rekeningen moet betalen.

marie
03-03-09 09:43
kinderbijslag en kinderkorting mag je zelf behouden!!!!!!!
Tip; zoek een goede vertrouwenspersoon die je door deze wegen kan leiden, want de bureaucratie bij de bewindvoerders, daar lusten de honden nog niet eens het brood van en niet iemand van de gemeente die jouw als budgetbeheer behartig, zoek een particulier of ander budgetbureau, deze krijgen namelijk gewoon een vergoeding van de gemeente voor jou!!!!!!!!!!
Als je eenmaal in de WSNP zit, moet je dubbel en extra goed opletten want het zijn uitbuiters als ze aan jouw inkomen gaan zitten!!!!!!!!

Rob
10-10-08 15:06
is natuurlijk moeilijk te beoordelen of er nog geld overblijft na betaling van je vaste lasten gezien je inkomen normaal gesproken moet je ervanuit gaan dat je een bedrag van 90% van de bijstandsnorm + kindergeld mag behouden omdat je waarschijnlijk geen huurtoeslag krijgt zul je voor je woonkosten nog een toeslag krijgen hier gelden de zelfde regels als de wsnp voor. Als je hoge vaste lasten hebt bv hoge energiekosten etc kan het natuurlijk zijn dat ze hiervoor een gedeelte van het kindergeld wordt aangewend anders zou je weekgeld heel erg laag worden

Tisj
10-10-08 14:32
Nemesis,
Ze betalen alleen mijn vaste lasten voor me, ik moet nog voor de rechter verschijnen om te horen als ik toegelaten wordt tot het WSNP. En ja ik kan idd wel een gesprek gaan met degene, maar ik ben op dit moment niet in staat dat te doen, ik ben helemaal uitgeput. Ik vind/vond alles prima. Ik woon alleen met me dochter van 13, werk ook 4 dagen en ben bezig met een opleiding. ppfff ik ben uitgeput. krijg spontaan huilbuien. Op zich is 60 euro niet weinig als je met zijn 2en bent, ik haal mijn boodschappen bij de aldi, dus het lukt wel. Ik heb een salris van 1600 euro en daar betalen ze alle vaste lasten van, dus ik weet bij god waar niet wat er met de belasting teruggave en me kindertoeslag gebeurt.

Nemesis
10-10-08 14:15
Kinder bijslag mag je meestal houden. Tenzij je zelf aangeeft het niet of niet helemaal nodig te hebben, of wanneer er achterstanden zijn die op die manier ingehaald kunnen worden.
Kindertoeslag idem.
Het ligt aan de gezin situatie wat je per week aan boodschappen geld krijgt.
Als je onder het minimum komt kun je altijd een verzoek doen om hulp te krijgen van de voedselbank.

Wij krijgen bijvoorbeeld 85 euro per week en wij zijn met 4 personen waarvan 1 nog in de luiers en om de week komen er 2 pubers bij waar we dan voor moeten zorgen.

Het is altijd een moeilijk punt om daar iets over te zeggen. Aangezien wij niet weten wat je vaste lasten zijn en wat ze de schuldeisers af betalen.

Je moet gewoon eens met de persoon die jullie onder budgetbeheer heeft gaan praten zodat dingen jullie / jou goed duidelijk worden.
En dan kun je ook bekijken wat er gebeurd met de kindertoeslag.. Die wij dus ook niet krijgen omdat daar rekeningen van betaald worden.
Wel krijgen wij de kinderbijslag.

Tisj 10-10-08 13:57
Hallo Allemmaal,

Mag je je kinderkorting en maandelijkse teruggave van de balsting zelf houden?. De stadsbank waar ik in volledige budget beheer zit, krijgt die ook binnen . Ik krijg 60 euro weekgeld. Het is toch geen inkomen ?.
Ik hoor graag van jullie
Dank

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie