logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

vtlb

ondernemer
18-05-08 09:22
Goedenmorgen,

We zijn er uit
De bewindvoerder had per ongeluk ingevult bij : inkomsten partner bekend: nee.
En dit geeft dan een verkeerde berekenng.

Gr Ondernemer

ondernemer
08-05-08 22:35
@Anomiem, bedankt voor de reactie.

Mijn berekening kwam ook op dit bedrag uit dus hoe de bewindsvoerder bij zijn berekening komt weet ik niet en ik zal nogmaals contact opnemen.
Nogmaals bedankt

Gr Ondernemer

ANONIEM
08-05-08 17:09
@Ondernemer

Ik heb een berekening gemaakt.
Ben daarbij (bij gebrek aan kennis) ervan uitgegaan dat je ongeveer € 74,-- aan Voorlopige Teruggaaf krijgt per maand en je vrouw Kindertoeslag ontvangt ad € 82,-- per maand.

Verder is het volgens mij dat je je gehele onbelaste reiskostenvergoeding mag debhouden (niet € 54,--) dus die heb ik buiten beschouwing gehouden.

Ik kom uit op een maandelijks VTLB van € 1.583,12.

De bewindvoerder vergist zich, denk ik. Komt jouw berekening ook ongeveer op dit bedrag, leg dan je berkeneing voor aan de bewindvoerder, wil hij je VTLB niet wijzigen, stuur dan een brief naar de RC met jouw berkeneing erbij en alle relevante specificaties erbij gevoegd.

ANONIEM
08-05-08 16:54
@Ondernemer

Als de belastingdienst verrekend met openstaande belastingschulden die betrekking hebben op voor datum toepassing WSNP, dan mag dat NIET!!!! Dat zijn niettige betalingen die kan de bewindvoerder (maar dat kan je ook zelf) voor je terughalen. Hoeveel zou je maandelijks aan Voolopige Teruggaaf krijgen?

ondernemer
07-05-08 15:51
Sorry,

Belastingjaren.

ondernemer
07-05-08 15:50
Er wordt geen voorlopige teruggave uitbetaaald maar deze worden verrekend met openstaande vorderingen uit eerdere belastinjaren.

Gr Ondernemer

maria
07-05-08 14:41
als er beslag op ligt op de voorlopige teruggaaf wil dit nog niet zeggen dat je deze niet ontvangt.

ondernemer
07-05-08 13:23
Allereerst bedankt voor de reacties.
Heb zelf ook een berekening gemaakt maar stel een een 2de berekening zeker op prijs, dus daar komt die:

Loon: 1597 per maand uit dienstbetrekking
Reiskostenvergoeding: 98 onbelast
Kinderen:3
school: alle 3 basis
Leeftijd ikke: 43
leeftijd vrouw: 34
Getrouwd onder huwelijkse voorwaarden.(vrouw niet in wsnp)
Ziektekostenverzekering: 223 samen.
Mag houden aan reiskostenvergoeding: 54
Zorgtoeslag: 78
huurtoeslag:niets
Huur: 526
Inkomen vrouw: nul komma nul
Voorlopige teruggave belasting: niets ( wordt beslag op gelegd door de belastingdient)

Ik hoop dat het voldoende en duidelijk is.

BVD Ondernemer

ANONIEM
07-05-08 11:43
@Ondernemer

Ik wil ook best als dubbel check een berekening voor je maken.

Wat ik nodig heb.

1. Leeftijd van jou. (geen geboortedatum vermelden)
2. Leeftijd van je partner. (geen geboortedatum vermelden)
3. Getrouwd? Zo ja, gemeenschap of op huwelijske voorwaarden.
4. Leeftijd Kinderen en opleiding die ze vologen (leerjaar en type vermelden)
5. Hoogte en type inkomen van jou (graag aangeven of je per maand of per 4 weken krijgt uitbetaald).
6. Hooge en type inkomen van je partner graag aangeven of je per maand of per 4 weken krijgt uitbetaald).
7. Hoogte van jouw basis ziektekostenverzekering.
8. Hoogte van jouw aanvullende ziektekostenverzekering.
9. Hoogte van jouw partners basis ziektekostenverzekering.
10. Hoogte van jouw partners aanvullende ziektekostenverzekering.
11. Hoogte van jouw Zorgtoeslag (zijn jullie toeslagpartners).
12. Hoogte van jouw partners Zorgtoeslag.
13. Netto Huur
14. Netto servicekosten (huur)
15. Hoogte Huurtoeslag
16. Rij je meer dan 10.000 km woon-werk verkeer per jaar?
17. Krijg je belast of onbelaste reiskostenvergoeding en hoeveel per maand of per 4 weken.

Als je deze gegevens wilt geven kan ik een berekening voor je maken.

Je kunt ook zelf op www.wsnp.rvr.org (via ik ben burger, vtlb berekening) zelf de berekening invullen. en deze vergelijken met die van de brwindvoerder, overleg de verschillen. Geen verandering door de brwindvorrder dan brief sturen naar RC om verzoek correcte vaststelling VTLB.

shv
07-05-08 10:44
Voor een goede berekening zijn de door u verstrekte gegevens onvoldoende. Indien u prijs stelt op een nauwkeurige berekening kunt u een mail sturen naar tijger1969@hotmail.com Ik zal u dan vragen om alle benodigde gegevens te verstrekken en z.s.m. een berekening voor u maken. Voor de duidelijkheid: het gaat alleen om bedragen en niet om persoonlijke gegevens. Deze zijn namelijk niet nodig voor het maken van een berekening.

thetrooper
06-05-08 19:05
Hallo

Je kan ook proberen om die berekening zelf te maken.
Als je dat wilt kan je op deze site een zip bestand downloaden http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=burger is wel te doen.

groetjes

hi
06-05-08 18:18
die klopt zeker niet

je kunt nogmaals de bewindvoerder er op aanspreken dat het niet klopt en anders brief richting rc...

heeft hij misschien gedacht dat je vrouw een uitkering heeft?? ben je getrouwd of niet ??

ondernemer
06-05-08 17:52
Ik zit sinds februari 2007 in de wsnp en moest tot nu toe €135 per maand afdragen aan de boedelrekening. vtlb was dus €1570 per maand.
Sinds 2 april 2008 een nieuwe bewindsvoerder omdat de ouwe er mee gestopt is.Deze maakt nu een nieuwe berekening en komt uit op een vrij te laten bedrag van €924 dus een afdracht aan de boedel van ruim € 700.
Ik heb henm gebeld en hij zegt dat hij het dubbel heeft gechekt en het klopt.
Info: loon 1600, reiskosten 98, huur 526, verzekering 230.
gezin met 3 kids en een vrouw zonder inkomen en ook niet in de wsnp. geen toeslagen.
Wat moet ik hier aan doen want deze berekening lijkt mij niet correct.

Gr Ondernemer

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie