logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Wie kan me helpen met deze vraag??

Hotforum
Gratis je eigen forum
Diny
05-04-08 16:25
sorry voor de late reactie maar ben ziek geweest.

Met de schuld is geen rekening gehouden, mijn man is daar niet bij geweest en zij heeft t er natuurlijk niet over gehad hij heeft alleen gehoord wat hij moest betalen.

Het vorige loonbeslag is voorbij en nu klopt dus de ander bij ons aan....er word nu loonbeslag gedaan op achterstallige alimentatie die niet betaald kon worden omdat er al loonbeslag was.

Mijn man heeft haar een voorstel gedaan voor een bepaald bedrag en haar gevraagd om het loonbeslag te laten stoppen....zij beweerd dat dat niet kan maar wij weten dat ze gewoon het onderste uit de kan wilt.......dus nu hebben we even een bureau voor rechtshulp gevraagd en die zijn bij ons langs geweest, zijn oudste dochter ( Januari 18 jaar geworden) zit niet meer op school en werkt ook nog niet....te lui om voor de duvel te dansen (zegt ie zelf al)
Dus zeggen hun....daar hoef je niet voor te betalen omdat ze 18 jaar is en niet studeerd.....dus blijft er straks nog een kind over waar voor betaald moet worden en die is nu 15 jaar....maar dat geeft niet.....wat wij ook gaan doen is haar nu laten betalen voor de helft van hetgene wat wij afgelost hebben van HUN gezamelijke schuld....als zij oorlog wilt kan ze het krijgen

Er staat nergens zwart op wit dat het alleen zijn schuld is....wat het ook niet is want ze hebben er samen voor gezorgd....dus alles is en moet samen betaald gaan worden.

Moet je nagaan dat we al 3 jaar in het minnelijke traject zitten omdat hij haar toen uit het wettelijke wilde halen en te proberen het zelf op te lossen en nu het puntje bij paaltje komt en ons het water aan de lippen staat maakt haar dat helemaal niets uit.....volgens haar houden we genoeg over ( wat had ik er mee te maken?)maar ik kan je zeggen dat er na loonbeslag eeeeerg weinig over blijft en de rekeningen die ieder normaal mens moet betalen zoals belastingen enz enz gaan ook gewoon door maar nu moeten we het wettelijke in omdat we er zo gewoon niet meer uitkomen.

Ik heb niet gauw een hekel aan iemand....aan niemand trouwens.......maar ik weet nu wat haten is

Sorry voor mn lange verhaal maar ik moest t even kwijt!!!!!

Groetjes Diny.

Rob
25-03-08 12:51
Wat ik me wel afvraag is stonden de schulden op beiden zijn naam en wat is er in de scheiding over afgesproken. schuldeisers trekken zich niks aan wat hier in is afgesproken maar voor het vaststellen van de allementatie is dit wel belangrijk.

jolanda
25-03-08 12:46
Ja, kan mij voorstellen dat je goed geschrokken bent, toen je hoorde dat je man zoveel schulden had....
Dat hij zich schaamde kan ik mij ook goed indenken, maar ik zelf zou mijn partner niet mee laten trekken in mijn ellende, dat is voor ons dus ook een reden om niet te gaan trouwen. Want nooit of te nimmer zou ik hem mee trekken in mijn schuldproblematiek.

Wat betreft die alimentatie, gewoon nihilstelling aanvragen, die ex-vrouw kan zoveel willen, als er geen ruimte is om alimentatie te betalen, dan houdt dat gewoon op, en daar zal ze zich toch echt bij moeten neerleggen.

Nemesis
25-03-08 12:33
Advocaat kosten kun je nu ook vergoed krijgen als je een zaak tegen haar start. Dat scheelt na het WSNP een klap geld en dan ben je al een heel eind op weg.

En ja solliciteren moet.
Je kunt wel een brief bij de huisarts krijgen wanneer je echt niet in staat bent om te werken.
Maar dan moet er wel een geronde rede zijn.

Linneke
25-03-08 10:22
@Diny

An verwoord mijn mening helemaal, en ook ik ben blij dat mijn man vanaf dag 1 eerlijk is geweest en dat was voor hem ook moeilijk natuurlijk want je weet nooit hoe een vrouw zal reageren.
Wij zijn dus wel getrouwd en dan wel onder huwelijkse voorwaarden, dus mijn man zit nu in de wsnp en alles wat ik verdien en heb aan spaargeld blijven ze af.
Het enigste waar rekening mee wordt gehouden is dat ik uiteraard mijn eigen deel betaal van huur, gas water en licht maar dat had ik anders ook.

Kijk Diny ook ik bloed ondanks de huwelijks voorwaarden ook wel mee want ook ik zit 3 jaar krap maar als ik verder kijken dan die drie jaar zie ik gewoon een te gekke toekomst met een man waar ik veel van hou.

Jij zal waarschijnlijk moeten solliciteren en zoals An zegt zal jij je moeten laten keuren als je daartoe niet in staat bent.

Maar als jullie in de wsnp komen en je bent er na drie jaar uit dan kan je als nog de helft van het bedrag verhalen op de ex van je man en dat zal ze moeten betalen.
Dan heb je gewoon weer geld voor een advocaat en die vecht de zaak wel voor je uit, dat gaat hier ook gebeuren.

Sterkte

An
25-03-08 06:51
Als eerste wil ik zeggen dat ik het verschrikkelijk voor je vind dat je man destijds niet eerlijk is geweest over zijn schulden, en je op die manier onwetend een huwelijk in gemeenschap van goederen met hem bent aangegaan.
Wat dat betreft ben ik blij dat mijn vriend vanaf dag 1 totale openheid gaf, en we gaan dus ook zeker nog niet trouwen.
Ook mijn vriend schaamde zich, maar hij zou nog liever op straat komen te staan dan dat hij mij in de problemen zou brengen.

Die nihilstelling zal wel gaan lukken als je in de WSNP komt.
En het moeten werken? Ja ik denk dat je wel sollicitatieplicht zal krijgen.
En als je niet kan werken, kan je in ieder geval een keuring aanvragen.

Ik wens jullie veel succes met alles.

Diny
25-03-08 00:10
Ja dat kan je wel zeggen ik wist wel dat er wat betaald moest worden maar de hoogte wist ik dus niet en ben me toen lam geschrokken maar ja toen was t te laat....we zijn in gemeenschap van goederen toen getrouwd en daarna kwam ik erachter en dit kan helaas niet zonder schade omgezet worden....de schulden daar zit ik nu ook aan vast.......nu heeft mijn man een behoorlijk inkomen en hoop ik dat ik niet moet gaan werken.....lichamelijk kan ik dat eigenlijk niet meer aan maar afkeuren doen ze je niet meer zolang je nog kan ademhalen...loop nml al bijna anderhalf jaar in de ziektewet en zou graag overal mee stoppen.......pffffff iedere keer wil ik weer proberen toch positief te blijven maar ik kan je zeggen dat ik het allemaal af en toe HELEMAAL niet meer zie zitten.....ik moet nu ook bloeden voor iets waar ik part nog deel aangehad heb

Linneke
24-03-08 23:51
@Diny
Jammer dat jullie op deze manier getrouwd zijn, in de wsnp zou huwelijkse voorwaarden fijner zijn.

De nihilstelling zou moeten lukken, ik wens jullie veel succes.

En ik weet er alles van ... hij blijft kl@te als je hier als "nieuwe" partner in meegesleurd wordt.

Diny
24-03-08 23:18
en jaaaaaaaaaa we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen

Diny
24-03-08 23:17
Betalen moeten we nu wel.......er word door de LBIO nu loonbeslag gedaanvanaf aankomende maand(alimentatie) daar hebben we pas bericht van gehad, dus daar kan je niets aan doen en je bent t wel wettelijk verplicht........wij gaan nu een advocaat in de arm nemen voor nihil stelling van de allimentatie.......mensen wat een gedoe is dit zeg ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn want hier word je ook niet vrolijk van

Linneke
23-03-08 09:28
@Diny

Jou man en zijn ex zijn allebei aansprakelijk voor de schulden, dus de ex zal ook mee moeten betalen.
Mocht jou man in de wsnp komen dan zullen de schuldeisers bij haar gaan aankloppen want geld willen ze hoe dan ook zien.
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd ????

Nemesis
23-03-08 03:31
Ga naar de rechtbank vraag een nihil stelling aan.
En op dit moment moet je haar niets betalen.
Het gaat niet dus dan kunnen jullie er ook weinig aan doen.
Zij kan echter na de nihil stelling wel aanspraak maken om een extra bijstand mits ze niet volledig werkt.
Maar ik denk dat je die weg moet in slaan.
Want ze kan jullie nu ook niet het vel over de oren trekken als er helemaal niks te halen is.

Diny 23-03-08 01:42
Hallo,

Ik heb een vraagje, wij staan op de wachtlijst voor het WSNP....de schulden die er zijn zijn ontstaan in het eerste huwelijk van mijn man (waar ik heel laat achter kwam doordat nu mijn man zich erg schaamde)We hebben nu ruim 3 jaar in he minnelijke traject gezeten omdat we hulp wilden met de schulden, daar dit niet meer lukt zijn we aangemeld voor het wettelijke traject en hebben ons hele hebben en houden gekopieerd en ze hebben alles wat ze hebben moeten....een jaar lang is er beslag gelegt op het loon van mijn man en nu hebben we een groot deel afgelost en zijn die post kwijt, maarrrrrrrrr er staat nog veel meer open.....nu die ene post klaar is komt nu de volgende om de hoek kijken....alimentatie van zijn kinderen....die kon met het minnelijke traject niet meer betaald worden omdat daar gewoon geen geld voor was.....dus het was geen kwestie van niet willen maar niet kunnen betalen.......er is dus een achterstand gekomen doordat het geld er niet was maar mijn vraag is eigenlijk deze........in hoevere kunnen wij zijn ex vrouw hier in mee laten gaan betalen? word daar rekening mee gehouden? mijn man had haar een voorstel gedaan om een groot bedrag te gaan betalen per maand omdat er door het stoppen van dat ene loonbeslag weer wat vrij kwam....maar daar gaat mevrouw NIET mee akkoord....en het zeggen van dan komen wij straks op straat te staan maakte zij af van daar kan ik niets aan doen SAMEN hebben ze die zooi gemaakt en nu zijn wij alle schuld aan het betalen?! wil ze ook nog het onderste uit de kan kwa geld.........wie o wie weet hoe we hier mee om moeten gaan????

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie