logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Boodschappen en alledaagse dingen

Hotforum
Gratis je eigen forum
An
27-03-08 09:21
Nee ik doe nooit mee aan de koningninnedag-markt.
In onze woonplaats is er maar 1 plek waar je dat kan doen, en dan moet je betalen voor de marktkraam.
En door de buurten heen zitten er wel wat kinderen met spulletjes.
Ik zou trouwens ook niet weten wat ik zou moeten verkopen, alles hier in huis hebben we zelf hard nodig.
En kinderkleding en speelgoed hebben wij hier niet,en ook niet de mensen om ons heen.

Een moestuin hoeven wij niet te nemen, want mijn ouders hebben zelf een tuin, en we krijgen regelmatig groente van ze.

Lotje
26-03-08 21:42
Hoi hoi,

De paasdagen weer overleeft en het viel met de kosten achteraf reuzemee. Ik kon vandaag mijn vriezer weer lekker vullen met de 50% aanbiedingen die er altijd na het weekend bij ons in de supermarkt zijn. Gewoon bijna al het vlees met 50% korting. Fruit met 50% korting enz enz.
Deze week gaan we beginnen met onze moestuin. Heerlijk groenten uit eigen tuin. Ik denk dat ik aan kosten voor zaadjes, ( de tuin zelf hoefden we niet te betalen, omdat we alle 5 tuinen voor de vereninging hadden omgespit) zo'n 20 euro kwijt was, heb ik toch mooi de lente en zomer verder kruiden en groenten.

Het brood van de Hema was deze week een dikke tegenvaller. Ik had dus voor de paasdagen 3 broden gekocht. Toen we met de paasdagen de broden wilden eten zat er vanaf het 3 plakje tot het 3 plakje van het einde ( dus bijna het hele brood) een gat zo groot als een golfbal. Wat was dat irritant. Aan de buitenkant zag je niks maar je had gewoon de helft minder brood.

Naar de kapper ga ik trouwens zelf niet meer. Ik heb mazzel dat ik lang haar heb, en de puntjes knip ik zelf heel voorzichtig. Het verf haal ik bij de groothandel en mijn husband verft het voor mij. Ik moet mijn haar om de 3 weken verven (alleen de uitgroei) en ik ben dan voor verf en 6% ongeveer 3 euro kwijt.

Ik vind het wel fijn om zo bewust te leven, maar ook wel heel zwaar. Je kunt je eigenlijk geen dag permiteren dat om gewoon weer eens wat geld uit te geven. Elke euro wordt over nagedacht.

Maar goed, ik krijg geen kwijtschelding van de lasten. De bewindvoerder zegt dat dat verrekend is met onze vtlb of zo. Maar goed, deze maand wordt een zuinige maand maar in mei wordt het weer wat beter,ach ja.

Gaan jullie niet op koningingendag staan, op 30 april??????????

hi
26-03-08 14:39
heb nog niets gehoord van de baan dus ik ga er maar vanuit dat het een dagje uit naar belgie was whahahahah.. heb 9 uur achter stuur gezeten om op gesprek te gaan haha.. was wel heleeeee leuke baan maar goed heb nog niets gehoord...

hoef nog niet werken maar dit was zo leuke baan en eigenlijk weet ik niet eens hoe ik het doen moet als ik wel zou worden aangenomen maar das dan weer een zorg ...

mijn jongste mag niet fietsen voorlopig dus breng en haal ik iedere dag van school op verschillende tijden hahahahaha en daar moet ik dan nog es een oplossing voor vinden ...

An
26-03-08 14:30
Ik zei trouwens nog tegen Jos dat als de tijd er is dat we schuldenvrij zijn, ik er dan wel picobello bij zal lopen, hmmm elke 4 weken naar de kapper en niet zoals nu proberen zolang mogelijk tijd te rekken waardoor je er in de laatste weken er wat verslonst bij loopt.

An
26-03-08 14:25
Nee we hebben sinds een half jaar 3 kapsalons in onze stad die 8 euro rekenen voor knippen, dus geen thuiskapper.
Ik ben er nu een aantal keren geweest, en bevalt net zo goed als de "normale dure" kapper.

Oke ze maken er geen feestkapsel van omdat het alleen knippen en een beetje droogblazen is ( föhnen kan ik het niet noemen)Want als je dat wil komt er nog wat eurootjes bovenop.
Maar dat boeit me niet, zodra ik thuis ben ga ik toch douchen om alle losse haartjes weg te wassen.

jolanda
26-03-08 13:54
ja, die kappers zijn duur tegenwoordig, je zou het bijna zelf gaan doen. Maar dat wil ik mijzelf en mijn kids niet aan doen....
Op sollicitatie gesprek HI, wat goed zeg ,ik hoop dat het wat gaat worden voor je.
Ik ben ook druk bezig om iets te zoeken, ik wil ook graag weer aan de slag
Succes ermee, ik zal voor je duimen

hi
26-03-08 13:47
huiskapster??? ik betaal normaal 5 eurootjes hahaha

maar moest laatst op sollicitatie gesprek en zij had geen tijd meer en ik dus naar gewone kapper pfffffffffffffffff 19.50 ..had bijna gevraagd plak het er maar weer op ...

jolanda
26-03-08 11:13
Dus jij moet veel strekken AN....maar dan houden wij elkaar mooi in evenwicht toch
Dat is zeker niet duur..8 euro voor een knipbeurt, de goedkoopste hier bij mij is 13 euro nu....
Met 2 jongens in huis die van kort haar houden, valt dat soms niet altijd mee, maar is gewoon nu een kwestie van sparen, en tot nu toe lukt dat nog steeds.

An
26-03-08 09:57
De Jumbo is eigenlijk hetzelfde als de Vomar, en die winkels zijn als je even goed in de schappen zoekt naar onbekende of huis merken redelijk goedkoop.
Bij ons moet ik alleen boven in de schappen klimmen Jolanda, het goedkope spul staat hier bijna altijd hoog, en ik ben errug klein hahaha

Verder hebben we hier van die dump winkeltjes waar je voor een prikkie scheermesjes, merk douchegel enzv kan kopen.
En hebben in onze stad een paar goedkope kappers zich gevestigt, waar ik 2 jaar geleden nog 16 euro betaalde voor knippen, betaal ik nu 8 euro.

Jolanda
26-03-08 09:42
Ik hoor ook bij het rijtje van de verslaafden, wat betreft sigaretten en shag.
Ik rook meestal zilver shag, en 1X per week trakteer ik mijzelf op een pakje sigaretten.
In de plaats waar ik woon, hebben wij een Aldi,Jumbo,Lidel en de AH. Ik haal meestal de meeste boodschappen bij de Jumbo, kan je ook prima je wekelijkse boodschappen doen, maar dan moet je wel vaak door je knieen, want alles staat onderaan de schappen,...haha...is goed voor mijn spieren.

Nemesis
25-03-08 23:07
O nee dan wordt ik kostziek als ik dat zou doen.
Ik vind een peukkie wel lekker maar niet de hele dag door.

hi
25-03-08 19:10
pfffffffffff twee dagen met een pakje sigaretten ???

das lang hahah ik red een dag niet eens ....als ik hem smorgens openmaak dan is die eind van de middag wel weer leeg ....daarom rook ik ze dus ook niet meer en draai wel een sjaggie...

Nemesis
25-03-08 19:05
Ik rook ook ruba, kornet, florint en ach eigenlijk alles wat goedkoop en rookbaar is
En dan even in het machintje en paffen maar.

Ik rook ook een stuk minder ik doe soms met 200 hulsen ander halve maand.
Terwijl als ik gewoon een pakje sigaretten koop dan zijn ze in 2 dagen foetsie.

hi
25-03-08 18:16
dat merk ken ik dus niet hahaha..

en die winkels hebben we hier niet , ga komende weekend mijn wekelijkse boodschappen eens bij AH ophalen ben zo zat van die aldi , de helft hebben ze weer niet of halen ze zomaar uit assortiment heb er genoeg van ...en die wordt ook steeds duurder...

ik draai gewoon een sjaggie haha.. en koop nog wel eens een heerlijk pakje pall mall meestal als ik naar zwolle moet met jongste mag ik gezellig weer drie uur in de auto heen en terugreis en dat om de twee weken dus dan trakteer ik me op sigaretten..

Hotforum
Gratis je eigen forum
An
25-03-08 14:00
Wij roken nu al een aantal jaar ruba shag, ik de halfzware (maak daarvan sigaretten met van die filterhulzen)
En mijn vriend de zware variant.( te koop bij vomar en deka markt)

Mijn vriend rookte voorheen zware van nelle, maar na een tijdje hieraan wennen vindt hij van nelle niet eens meer lekker

De goedkope shag van aldi vind ik trouwens troep.

hi
25-03-08 13:33
ja dat valt op zich nog mee voor 2 man endieren ik had toendertijd 85 euro voor vier man en drie katten en hond en konijnhaha..

en ja roken doen wij ook . ik rook dan niet de goedkoopste meer want ik vindt het troep en vondt dat het direct erg droog was dus ben overgestapt naar me trouwe jakobs en manlief rookt zware shag wel de iets goedkopere maar bevalt hem dus niet ook heel veel mot en hij rookt dan niet zoveel als ikke dus dat pakje was nog eerder mot als de mijne dus dan wordt het duurkoop ...

en ja wij drinken ook alcholische versnapering in het weekend en soms door de weeks ook wel eentje...

en zolang dat nog allemaal lukt en dat ik nog wat overhoud mopper ik niet ...er zijn er bij die het slechter hebben...

An
25-03-08 13:24
Wij leven nu een maand van 65 euro per week met 2 personen en huisdieren, en op zich is het wel te doen als het alleen om de boodschappen gaat.

Ik haal een gedeelte bij de Aldi, en het overgrote deel bij de vomar.
De vomar heeft vaak aanbiedingen van 2 halen 1 betalen (vooral voor het vlees is dit fijn) dan vries ik dat steeds in.
Verder maak ik bijna altijd gerechten voor 2 dagen, zoals macaroni nasi bami en ovenschotels.
Irritant vond ik de afgelopen week, omdat je dood gegooit werd met paas aanbiedingen, van die luxe artikelen die ik toch nooit koop.
We roken ook nog eens allebei, maar dan wel goedkope shag, en elk weekend haal ik een paar flesjes bier, en een fles wijn om samen het weekend te vieren.
Ik had het nooit verwacht van mezelf, maar ik vind het een sport (bijna hobby) om zo goedkoop mogelijk uit te komen, en voel me trots als ik een paar euro over houd eind van de week.

hi
22-03-08 13:27
de gemeentelijke lasten kun je kwijtschelding voor aanvragen en krijg je het niet dan kun je die afwijzing sturen naar je bewindvoerder en wordt het betaald uit de boedel...

ja heb hier ook een stel lekkere eters in huis en de jongste heeft tijdje medicijnen moeten slikken voor epilepsie en daarvan ging ze dus giga veel van eten en dat was wel eens lastig hoor ...die at op een dag ook zo bijna een brood op en de rest dan nog es..maar das gelukkig niet meer zo ze hoeft geen medicijnen meer ...

ik heb gemiddeld 8 of 9 broden per week nodig en die zijn ook echt allemaal op op zaterdagmorgen of soms vrijdags al ..

maar ik klaag niet we kunnen het nog allemaal doen ondanks wsnp...

lotje
22-03-08 12:59
Gelukkig drinken wij geen van allen ( alcohol) en de frisdrank wordt inderdaad een lekkere limonda die ik in een mooi kan opdien en de cola van de Aldi.

Toch is het wel zo, dat ik vaak moeite heb - als ik visite heb gehad - de laatste dagen rond te komen. Kijk voor mijn echtgenoot en mijzelf maakt het niet zo heel veel uit, wij kunnen wel gewoon brood eten of hooguit een pannekoek maar mijn zoon wil echt elke dag warm eten, - wat opzich begrijpelijk is - hij is 20 jaar en sport enorm veel, dus moet veel en goed eten.

Het blijft moeilijk en rekenwerk. Ik heb voor de maand april ongeveer 9.30 per dag met 3 personen maar b.v mijn zoon eet al een brood alleen op. Dus blijf ik rekenen en doen!!!

Het zou wel schelen als je allemaal geen dikke eters bent, maar wij zijn dat allemaal wel, moeilijk hé.

Ach, mij hoor je niet klagen, ik ben allang blij dat ik in de WSNP zit en dat ik - als er niks ergs gebeurt - over 2 jaar en 9 maanden vanaf ben.

Nemesis
21-03-08 23:10
Ja oke het eten is geen probleem.
Maar er komt ook extra drank bij enz.
Wij zeggen gewoon tegen onze gasten.
Gezellig dat je komt eten maar we houden wel een Amerikaanse fuif Dus zelf wat meenemen.
Ik kan het echt niet betalen maar ik vind het ook erg gezellig dat ze komen.
Dus om nou te voorkomen dat wij halve wegen de week niks meer te eten of te drinken hebben vraag ik het gewoon.
En ik ben ook een lekkere eter. Ik ben geen chips mens maar als ik kook moet het lekker zijn, en het liefste vis gerechten.
Maar ja de vis is enorm duur dus dat gaat gewoon niet altijd.
1 keer per maand ofzo koop ik een groot pak gamba's en dat vind ik dan weer heeeeeeeerlijk.
En bij de toko betaal je voor een kilo verse gamba's 6 euro.
Dus dat is nog eens goed te doen.
En vaak maak ik ook loempia's daar kun je dan zeker 2 dagen mee doen. En het is een lekker snack voor een klein prijsje.

lotje
21-03-08 22:40
Ik hou gewoon zo van lekker eten en eigenlijk ook wel van veel eten, das een beetje het probleem.

Vroeger maakte ik altijd lekkere dingen, hapjes en zo, maar als je dat nu doet dan merk je pas hoeveel je daarvoor in moet kopen en tja dan laat je het maar.

Natuurlijk is he 30 april, stom van mij. Ik ga wel staan. Ik heb niet veel, wat kinderkleding en spelletjes maar goed alle beetjes helpen zeg ik maar zo.

Tja, visite, ik durf het gewoon niet te vragen. Iedereen weet het gewoon hoor, dat wij in de WSNP zitten, schaam ik mij ook niet voor, maar ik wil gewoon niet zeuren.

Ach, en een pan Roti is te doen. Gewoon een kg kipfilet, aardappelen en eieren en uien. Met rotipannekoeken heb ik voor 20 euro een maaltijd voor 10 personen en ook weer een verzetje.

Nemesis
21-03-08 22:31
Ik moest het in 3 keer doen want er kwamen weer woorden in voor die niet mochten.
Maar welke is me een raadsel.
Want ik heb niks aangepast eigenlijk alleen maar in 3 keer verzonden.

Nemesis
21-03-08 22:30
En voor de gemeenschappelijke lasten kun je ontheffing voor aanvragen bij de gemeente. Daar zou je even naar kunnen infomeren mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Ook voor sporten is er soms een extra potje bij de gemeente.
Maar daar komt niet iedereen voor in aanmerking.

Nemesis
21-03-08 22:28
En als je op 31 April op de markt wil gaan staan ben je een dag te laat hoor
Maar nee daar heb ik geen zin in altijd als wij dat willen doen verpesten de weer goden alles.

Nemesis
21-03-08 22:27
Als je visite krijgt en die mensen weten in welk schuitje jullie zitten, kun je ook vragen of ze zelf het 1 en ander mee willen brengen.
En 60 euro per week is niet heel slecht te doen met 3 man.
Wij leven om de week met 6 man van 80 euro.

Lotje
21-03-08 22:00
Toch wordt aankomende maand een zware maand voor ons. Zoals ik al schreef gaat de contributie en de gemeentelijke lasten er dan af en houden wij ongeveer 60 euro per week over om van te leven met 3 personen.

Met de paasdagen krijgen we visite en ik maak een grote pan roti. Ik doe er lekker veel aardappels en eieren in, dan hoeft er namelijk niet zo veel kipfilet in.

Het is allemaal te doen, alleen is het net of de supermarkten de boodschappen stukje bij beetje duurder maken.

Tja, over die dekens, ik ben echt bang dat de elektriciteit dit jaar hoger uitvalt. Ik denk gewoon dat de prijzen gaan stijgen.

Gaan jullie trouwens ook op 31 april verkopen op de vrijmarkt?????

Nemesis
21-03-08 21:46
Je moet je niet zo druk maken over de electra.
Je kunt niet zonder vriezer, koelkast en blauw bekken van de kou hoeft ook niet.
Als je alles normaal gebruikt dan is er niks aan de hand.

Wij halen trouwens altijd voor verpakte vleeswaren.
Dat kost minder dan 60 cent.
Dan heb je ham, cervelaat, boterhammen worst.
En als er ander spul in de aanbieding is kan ik die ook mee nemen.
Brood halen wij bij de EMTE.
Want als die uit de vriezer komt dan ruikt en smaakt hij nog alsof het vers uit de winkel komt.
En die kost 1.19 maar die gaat dan wel helemaal op.
Als ik goedkoper brood koop blijft er altijd wat liggen.
Wij hebben ook geen auto en geen C1000 in de buurt maar ik rij altijd met iemand mee.
Vandaag kon het niet dus waren we inderdaad aangewezen op de winkels hier.
Dat is dus Jan Linders, Albert Heyn, EMTE, Aldi, of super de boer.. Allemaal veelste duur.
Maar ja we hebben het niet altijd voor het kiezen.
Dus dan maar naar de AH.. En de goedkoopste boodschappen scoren.
Al met al hadden we een volle kar voor nog geen 60 euro.
We moeten nog wel het 1 en ander bij halen ergens anders.
Maar ik vond het helemaal niet slecht.

lotje
21-03-08 15:54
Jammergenoeg heb je hier geen C1000 en het brood bij de Aldi vind ik niet te eten. Ik vind het brood bij de Hema echt het lekkerst en ik vind het broodbeleg van de Hema 75 cent per ons ook heel lekker.

Ik ga morgen bij de Action dekens kopen zodat als wij s'avonds tv kijken, lekker onder een deken weg kunnen kruipen, kan de verwarming ook een paar graadjes naar beneden.

Kip haal ik vers van de slachterijen en het vlees ook, scheelt ongeveer de helft van wat ik normaal kwijt zou zijn, alhoewel ik mij afvraag of ik straks niet meer moet betalen aan het eind van het jaar voor de electra in verband met de vriezer. Maar goed, voor nu scheelt het wel.

hi
21-03-08 14:05
voor boodschappen kun je tegenwoordig vrij goedkoop terecht bij albert heyn met zijn europakkers .. is goedkoper als bij de aldi...

en brood van de hema ???? haal vaak brood van de markt of van de c1000 die hebben bijna elke week wel aanbieding voor 89 cent ...

fruit bij de turkse winkel die is stukken goedkoper was anders 20 euro per week kwijt aan fruit en sinds dat ik daar heen ga 10 euro en nog lekkerder ook...

Nickje44
21-03-08 08:56
Hoi,

Ja je wordt heeeeeeell inventief zo...je moet maar zo zien, na de WSNP zul je hiermee ook je voordeel doen.
Ik weet dit van iemand die er al drie jaar uit is die echt niet op de kleintjes hoeft te letten, maar dit gaat automatisch!

Groetjes en iedereen ondanks alles toch maar een fijne pasen toegewenst!!

Nickje44

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie