logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 3 4 5 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Hoge schulden, eigen bedrijf en WSNP

Linneke
02-11-07 11:07
Dreintje...

Het is toch iets anders zoals jij schetst.
Je gaat de WSNP in voor de volle 100% en niet voor de helft.
Partners zijn beide voor 100% aansprakelijk voor de schuld, mocht het zo zijn dat 1 partner in de wsnp zit dan is deze na 3 jaar niet meer verantwoordelijk voor de schuld en zullen ze het restbedrag gaan halen bij de partner die niet in de wsnp is gegaan.

Wij zitten hier in dezelfde situatie dus het is herkenbaar.

Als 2e partner kun je het beste een verzoek indienen om ook in de wsnp te komen.

Schuldeisers halen het geld weg bij diegene die het het meeste kan lijden en meestal is diegene die als eerste de handtekening heeft gezet gewoon de LUL tenminste dat is hier zo.

Dus beide partners zijn verantwoordelijk voor 100% maar als de man de eerste handtekening heeft gezet gaan ze daar achteraan.

Zo is het bij ons het geval. (helaas)

tikkie
02-11-07 09:19
@grietje

Het is best een complex verhaal hoor, want ik ben de gene die wild scheidden en zei niet. Zij wild bij elkaar blijven en heb zelfs al goedkeuring om vreemd te gaan!!, alleen zo zit ik niet in elkaar, als iets niet loopt zoals het moet lopen, dan moet je eieren voor je geld kiezen en denken aan jezelf.

Met ik wou dat het morgen was, zodat ik weet waar ik aan toe ben bedoel ik wil gewoon de tijd naar voren halen zodat ik weet hoe en wat. Ondertussen is gisteren brief van rechtbank gekomen, met ongetwijfeld een datum wanneer de zitting is. Ik ben echt benieuwd van faillisementen worden elke dinsdags behandeld.

Je bent er al met 2 benen erin grietje en het is afwachten, afstoffen en zsm een nieuwe begin maken. Dingen lopen jammer genoeg niet zoals je wild, gelukkig is er altijd een 2e kans.

@Dreintje ja ik heb zelf een soort van kostenreductie plan (ook voor mezelf) gemaakt, een daarvan is een andere woning scheeld met EUR 500,00 per maand.

He dat is nog eens een goede tip, TV heb ik opgezegt, vindt ik zo ie zo niet zo belangrijk als internet (download toch alle muziek en films ), brief voor het opzeggen van de internet-verbinding stond al klaar (gaat dus niet prullebak in)

Ik kan niet wachten om te lezen wanneer ik moet voorkomen echt spannend allemaal:P

Ik hou je op de hoogte thnx voor alle mooie woorden.

Ciao Ciao

Dreintje
02-11-07 06:53
Tikkie

Ik ben er ook niet zo bang voor hoor, voor vandaag

Als je al kunt opsommen wat je al allemaal gedaan hebt om zoveel mogelijk schulden af te betalen.....
Plus dat je al werk hebt en een goed inkomen! Dat telt allemaal mee hoor!

De scheiding is al aangevraagd, dat is aan te tonen. Dus de schulden worden gehalveerd en jij gaat de WSNP in voor de helft, de andere helft zullen de schuldeisers bij je ex willen verhalen. Je ex vrouw zou er verstandig aan doen om ook schuldhulpverlening aan te gaan vragen!

Wees niet te over enthousiast met alles opzeggen (deed ik ook hoor!) Maar met name tv en internet zou ik niet opzeggen. Dat zijn kosten die straks makkelijk van het VTLB te betalen zijn en als je het nu opzegt, is het moeilijker aan te vragen als je eenmaal in de WSNP zit.
Dus je zou eventueel vandaag nog die opzeggingen ongedaan kunnen maken!
TV en internet kunnen voor veel ontspanning zorgen en mn internet (email) kan zorgen voor minder telefoonkosten.

Ik wens je vandaag heel veel succes! Het komt goed, je bent duidelijk van goede wil, hebt verantwoordelijkheidsgevoel en doet er alles aan om zoveel mogelijk geld te vergaren. En daar gaat t de rechter om.

Toi toi toi!

Dreintje

grietje
01-11-07 11:39
@tikkie

ja ze zal toch moeten daar en overleven tja daar moet ze dan zelf maar voor zorgen daar kan jij niets aan veranderen ze heeft het zelf ook gedaan hoor...ze heeft jou
zo laten zitten met hard wegrennen..en als de familie van haar zo doet dan zorgen ze ook maar voor haar...

komt vast wel goed morgen joh...ben ik niet zo bang voor hoor...

en weet je je dromen kan die jou ook niet afpakken ...die zal je nu niet zoveel hebben maar dat komt wel weer ...

en jij redt het ook wel net als zoveel anderen voor jou..( pfff zou ik het ook redden hahaha)

en je bent al flink bezig geweest dus dat zien ze ook wel en dat je wilt ziet die ook wel...( en anders geef die man maar brilletje)

wens jou alle sterkte toe en denk wel beetje om jezelf he..

Kijk die humor moet je blijven houden die houdt mij ook een end op de been...(hahaha lieve schat ik heb een erfenis achter gelaten van paar ton (negatief ) haha)

groetjes gita

tikkie
01-11-07 08:27
Halloa,

Ja het gaat redelijk nu, probeer zoveel mogelijk dingen voor te zijn. Ik ben bezig met diverse diensten op te zeggen, zoals me internet, televisie en geef zoveel mogelijk adreswijzigingen door. Over paar maanden moet ik er toch uit vrees ik (alleen al huisvestingskosten zit op de +/- 900 euro .

Ik heb zeker contact met haar, ze wordt wel een stuk milder. Ze realiseerd zich langzaam dat ze mij wel nodig heeft om daar te overleven (geld). Maar tegen werken doet ze nog steeds ze wordt echt zo beinvloed door haar familie, een van de redden waarom onze huwelijk mislukt is, is dat er te veel mensen (lees familie) mee heeft bemoeid en alleen leugens over mij hebben verkondigt (nota bene haar eigen moeder).

Ja het is echt allemaal spannend en zenuwen staan op scherp. Het kan alle kanten op, ik wou dat het morgen was, zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ik hoop dat ik in goede handen val maar ja dat weet je niet.

Ondertussen probeer ik via de woningbouw vereniging een (goedkopere) woning te vinden elder waar ik nu woon, zal de bwv als een grote plus zien. Ik doe gewoon me ding en ik ben echt heel de dag bijna full-time bezig met alles te regelen. Het is dat mijn broertje gisteren even op visite kwam, anders was ik tot de late uurtjes bezig met brieven tikken )...

hahaha je zal het maar op je geweten hebben helft van mijn schulden dan ben je echt geen blij persoon... hahaha lieve schat ik heb een erfenis achter gelaten van paar ton (negatief ) haha

Blijven lachen, smiles and cries dat is alles wat je hebt en niemand van je kan afpikken zelfs de bwv niet....

ikke
31-10-07 15:55
Je bewindvoerder hoeft niets te eisen hoor... als jij de wsnp in gaat, dan je vrouw heeeeeeel hoog springen, maar is ze wettelijk VERPLICHT om mee te werken!

Bovendien... als jullie een financiele gemeenschap hebben......... krijgt zij de helft Voor niets, en daar hoeft ze niets voor te doen, jij ook niet.

Maak jij je nou maar geen zorgen hoor.

grietje
31-10-07 15:39
hahahahahahahaha

heb hem al hoor .... geweldig....

Mischlink
31-10-07 14:54
Hallo

Ik heb het nummer via limewire binnen gehaald, de titel van het nummer ingevoerd en toen kwam ie wel naar voren.

succes met alles en veel luisterplezier

Groet Mischlink

grietje
31-10-07 14:41
eej tikkie

hoe ist nu met jou????

heb je nog wel contact met je ex ??

denk dat jij wel wnsp kan krijgen hoor ondanks dat je vrouw zo end weg is en niet mee wil werken je kunt het
uitleggen aan de rechter en dan moet het vast wel lukken

heb al geprobeerd dat liedje te downloaden maar kan het niet vinden haha...

groetjes grietje

tikkie
31-10-07 14:09
@Mischlink

Dank je wel ik ga zal hem asap download, muziek is altijd belangrijk voor me geweest. Lees ook graag lyrics van veel liedjes, echter top.

tikkie
31-10-07 14:08
@Sem

Nou er is een faillisement ingedient door schuldeisers, ik moet dus binnenkort voorkomen (datum is nog niet bekend, kwestie van enkele weken denk ik). Wat ik heb begrepen is dat de rechter ook meestal de optie steld om direct in de WSNP te komen. Echter wil ik weten of ik wel in de WSNP kan, omdat me (ex)vrouw 4000km verder is en geen medewerking wild verlenen. Mijn eigen faillisement is al afgekeurd door mijn vrouw, kunnen ze ook de WSNP ontzeggen?, dit zou wel ZEER zuur zijn als dit gebeurd doordat mijn vrouw niet wil meewerken.

Heel de situatie is zo vervelend, ik vrees ook dat de bwv gaat eissen dat mijn (ex)vrouw ook moet gaan werken, zie dat maar te regelen. Zij zit daar lekker 4000km verder en ik zit met de shit hier

Mischlink
31-10-07 11:35
Hallo Allemaal,

Zag net dat iemand hier naar een bepaald nummer verwees, voor iedereen die het moeilijk heeft en graag een lichtpuntje wil. Er is een zanger Johan Verminnen met het nummer "Ik voel me goed". Dit is een nummer van iemand met ervaring. Het kan ons misschien door een moeilijke tijd heen helpen.

Groet Mischlink

Semke
31-10-07 11:05
@Tikkie,

Bedoel je nu da je failliet verklaard gaat worden of dat je de WSNP hebt aangevraagd? Dit zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Samantha

tikkie
31-10-07 09:49
Hallo beste mensen,

Ik ben nog niet officieel failliet.

Ik had nog een vraagje, kan mij de toegang tot WSNP worden ontnomen, omdat hij vrouw hier niet is en totaal niet meewerkt met iets?.

Want ik kon eerder zelf niet failliet gaan, ik vrees dat ik strax de WSNP niet in kan doordat ze haar medewerking niet aanbied.

Echt een hoop geregel zo, ben ook al aan het kijken voor een goedkopere woning (zal bwv wel leuk vinden, al mijn voorwerk )

grietje
23-10-07 10:20
@ tikkie

haha ja van vrouwen verlies je altijd he... mannen hebben wel laatste woord....... ja vrouw :P hahah..

ja kan me wel voorstellen dat je zegt wil dit mijn kids niet aandoen .. en zelfs nog dat je ex vrouw dit niet wil aan doen aan de ene kant aan de andere kant zeg ik ook ..das mooi makkelijk van haar zij loopt voor de shit weg en laat jou zitten en daar kan ik beetje slecht tegen ..waar twee zijn hebben twee schuld he

ja weet hoe de belastingdienst kan zijn maar met normaal praten lukt er nog veel te regelen heb twee keer een beslag kunnen voorkomen door er heen te gaan en alles te vertellen en soms tref je iemand die toch nog begrip heeft en uitstel wilt geven tenminste is mij tot 2 maal toe gelukt...

goed zo je bent toch wel in aktie gekomen door dit forum goed van jou ...en hopen dat je ex ook es gaat nadenken als ze die advocaat hoort...

wens jou heel veel sterkte en wijsheid toe jongen..

tikkie
23-10-07 08:49
Dank je wel Igor.

Ik zal je later in de dag bellen, dit is echt een goede forum. Als je geld en alles hebt is binnen de maatschappij iedereen je vriend. Gelukkig heb ik een paar nog die ik ondanks alles voor de volle 100% kan vertrouwen. Lang leve kapitalisme. Ik had echt alles wat ik nodig had en meer zelfs, als ik kijk waar ik naar afsteven.

tikkie
23-10-07 08:47
haha, neem jo maar moet veel regelen, was gisteren nog op de zaak. Het was weer eens feest met al die brieven en aanmaningen. Zelfs van de belastingdienst, ze komen volgende week maandag beslag leggen op spullen op de zaak. Ga ze zo ie zo straks bellen om door te geven dat er al een faillisements verzoek is ingedient.

Voor de rest ga ik zeker scheidden, ik ga niet langer getrouwd blijven heb door haar genoeg meegemaakt. Het is tijd om beetje aan mezelf te denken hoewel het wel pijn doet dat ik zelf de lot van me kinderen heb bepaald. Als ze hier waren hadden ze een florisantere leven, maar als ze ouder zijn ga ik ze zeker proberen te halen. Alleen niet nu er spelen te veel problemen momenteel, wat ik ga mee maken wil ik niet dat mijn (ex) vrouw en kinderen mee gaan maken.

Ik heb al een advocaat deze week wordt het voorgelegt aan de rechtbank ik Turkije...

Het is algemeen bewezen dat vrouwen intelligenter zijn dan mannen, ik heb ook geleerd nooit in discussie te gaan met vrouwen want je verliest het:P... en btw ik kan veel intelligente blonde vrouwen:P haha

igor
23-10-07 01:03
@tikkie: Ik begrijp dat je ondertussen nog niet officieel gescheiden bent? is je vrouw nog bij je ingeschreven? zo niet..dan zijn jullie nu duurzaam gescheiden, zoals dat heet. dat betekend dat de meeste instantie's (belastingdienst, gemeente etc) je als alleenstaande ziet.

Ik begrijp dat je situatie vrij complex is.
Ik denk dat ik je wel enig advies kan geven in dit geheel.

Als je wilt kan je contact met me opnemen op nummer: 06-24479618

grietje
22-10-07 23:37
hoi tikkie

dacht al die is van de aardbodem verdwenen haha..

zou het niet weten hoe ze dat willen doen eigenlijk

jijmoet wel werk zoeken dat weet ik wel maar hoe ze dat met je vrouw doen normaal gesproken moet ze ook werken maar omdat ze daar zit ...

ga je wel scheiden dan of niet ???

anders moet je je eens aanmelden bij ..http://www.wsnpforum.messageboard.nl/index.php

daar kan je je vragen allemaal stellen en je verhaal kwijt
weet eerlijk gezegd hier geen antwoordt op ...

ben blond he :P en vrouw niet te vergeten...

groetjes

tikkie
22-10-07 22:56
hallo grietje,

Ik had nog een vraag aan jou, stel ik kom de WSNP in moet ik dan en mijn vrouw (op papier) ook geen werken. Ze is nu 4000km verder en wil helemaal niet meewerken, ik zit hier zeg maar met de shit opgeschepen. Is het een verplichting daarwaar een formele huwelijk is, dat beide moeten gaan werken??

grietje
19-10-07 23:00
zal morgen dat nummer es luisteren

ken hem zo niet dus ben heeeel benieuwd...

grietje
19-10-07 22:48
hahah daar doen we het toch voor

enne je humor moet je niet verliezen dat helpt mij nog altijd en die krijgt niemand weg...

ga je nu ff naar buiten kijken als je hem nog leest en denk ff sterk aan je kids...

en weet je wat ook goed kan helpen zet voor kids alles op papier er komt een dag dat ze het lezen en begrijpen...

knuff

tikkie
19-10-07 19:06
hahaha machtige reactie van je vooral je laatste zin, heb gelukkig een breede glimlach nu. Doet me denken aan lied van Joe, Somebody gotta be on top.

Me zoon is net 1 week 1 jaar geworden en mijn princesje is 2,5 jaar en ze zijn 4000km verwijdert van mij (

grietje
19-10-07 18:15
nou volgens mij kan ze dat niet zomaar doen hoor de naam veranderen en op papier dat jij hun vader niet meer bent lijkt me stug dat dat kan....

kijk bezoekrecht enz kan ze miss ver in gaan maar vergeet niet de kids hebben ook nog wat te zeggen he...tenminste ik weet niet hoe oud ze zijn maar anders later wel....

die vergeten hun vader vast niet...

sterkte en laat je niet klein krijgen door een vrouw he

tikkie
19-10-07 18:10
Haha, nou grietje!!

Na regen komt zonneschijn, ik slik wel de bittere pil hopelijk staat de rechter het toe.

Mijn kinderen wordt lastig, ik heb het echt momenteel zo druk niet normaal. Me vrouw stuurt dan nog eens een bericht dat ze de namen van mijn kinderen gaat veranderen en dat ze ervoor gaat zorgen dat ik niet hun vader ben (op papier). Ik denk dat ze zelfs compleet gaat zorgen dat ik hun niet kan zien, echt te erg voor woorden. Dit is weer een andere onderwerp dan schulden

grietje
19-10-07 11:16
ik had dus minder als het vtlb, en de zaak had ik dicht maar wel de hypotheekkosten van bovenwoning en onderpand nog omdat ik het pand nog wel in bezit had dus veel duurder uit...

wij moesten toen bijna 700 euro aan hypotheek voor beide gedeelten betalen en 550 gas en licht en tel de rest er maar bij op heb het toendertijd de deurwaarder zovaak uitgelegd en maar steeds weer en hielp allemaal nul komma nul en kon zelf geen werk vinden maar dat had op zich ook weer weinig nut gehad dat werd direct al in beslag genomen dus had ik nog meer kosten gehad van tja kleren autokosten en noem maar op...en op die manier kom je steeds dieper in de schulden te zitten en je blijft maar zoeken naar een uitweg en nu hopelijk wnsp, ging ook liever me schuldeisers in zijn geheel betalen maar dat zou niet lukken of moet de hoofdprijs al ergens winnen....haha..

kom op tikkie zoek hulp voor jezelf en je kids die zijn wel trots op jou en dat moet je in gedachten houden daar doe je het voor....

ja ik hd toen ook direct een reactie terug en later nog mail contact met een advocaat maar die woonde gewoon iets te ver weg voor mij...

groetjes

Rob
19-10-07 09:24
als je in de wsnp zit krijg je geen loonbeslag en als je al loonbeslag hebt zalt dit stopgezet worden , weet niet of het veel uitmaakt zowel bij loonbeslag als bij de wsnp heb je te maken met en VTLB dit ligt in de meeste gevallen even hoog. Het voordeeel van de wsnp is dat het na 3 jar stopt als je je aan de afspraken hebt gehouden en je nieuwe start kunt maken , het "normale loonbeslag " stopt pas als de hele schuld betaald is en gezien de hoogte van de schuld kun je zelf wel uitrekenen hoe lang dat gaat duren

tikkie
19-10-07 07:53
Hallo grietje,

Ja ze woont daar nu, ze doet zo vijndig tegenover mij, maar ze heeft de meeste dierbare in haar handen van mij, mijn kinderen. Als ik zeg waar ze woon gooien ze haar misschien de huis uit, zij maakt mij weinig uit, alleen de kinderen (ik zou hun ook nooit 1 grag schade toebrengen, no way)..

correct me if i am wrong, maar als ik de WSNP zit dan volgt er toch een loonbeslag?. Ik kijk nu links en rechts, maar echt een andere optie zit er niet echt in vrees ik.

Dank je wel voor de tip van xs2justice, ik heb dezelfde dag (gister) nog respons gehad. Het gaat dus zo, recht verklaard (mijn bedrijf) failliet en ik heb bij de rechtzitting direct de optie om het om te laten zetten naar WSNP. Ik citeer letterlijk wat ze schrijven: "het is of failliet gaan en dat laten omzetten (direct na de uitspraak bij de rechter)".

Gelukkig doe ik het nu momenteel nog aardig goed gezien de omstandigheden ben ik nog altijd aardig kalm. Ik begin ook over de faillisement aan vrienden en kennisen te vertellen die begrijpen er niks van (zo goed liep de verkoop dus), maar goed je hoeft maar 1 verkeerde jaar te hebben en je zit in een neergaande spiraal.

groeten van mij.

grietje
18-10-07 15:45
is ze daar gaan wonen ???

tja zij houdt haar schulden wel en ze zullen haar daar ook vinden je kan adres enz toch doorgeven

en jij kan over drie jaar zeggen ben schuldenvrij denk dat je het positieve eruit moet halen voor jezelf en ga overal informatie halen enleg je probleem voor aan bv. maatschappelijk werk of iets dergelijks...

als je loonbeslag krijgt ben je nog verder van huis en omdat te voorkomoen zul je iets moeten ondernemen...

groetjes

tikkie
18-10-07 14:34
Ze wilt me leven zo zuur mogelijk maken vandaar!!

Heeft ze letterlijk tegen mij zo verteld, het is echt erg hoe ze hiermee omgaat..

Zij heeft lekker makkelijk praten zij zit nu in Turkije met de kids, dus dan heb je mondje
wel bij je. Ik kan me hier lekker druk maken en speculeren wat er gaat gebeuren.

Zeer complex verhaal allemaal en dan krijg je nog een de crediteuren ook over je heen, worden
weer fijne weken/maanden. Gelukkig heb ik een leuke baan met fijne collega’s, qua salaris zit
het ook wel goed al zie ik er zelf weinig van terug, zal me hopelijk wel met dank worden aangenomen
door de bewindvoerder.

Groetjes

1 2 3 4 5 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie