logo

LEES DE HUISREGELS EN FAQ op http://www.hotforum.nl/forum/schuldhulp
1 2 3 4 5 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Hoge schulden, eigen bedrijf en WSNP

Hotforum
Gratis je eigen forum
tikkie
25-02-08 12:21
Kijk zo moet het ook, trouwens wel tof van je dat je laat zien hoe de verloop is gegaan, vindt het zeer leuk en intressant om te lezen.

Bied weer hoop, hoop is de basis van alles. Voorals nog zit ik bijna (zoals gezegt) al 1 maand, en ik vindt het een verademing. Niet meer hoeven te vrezen wie er dit keer aan de lijn zit voor welke schulden/openstaande posten.

Ik vindt het echt meevallen en ik hoop dat allemaal zo blijft gaan, het is niet makkelijk natuurlijk. Heb heel veel luxes moeten opgeven, en zoals het er nu naar uitziet wordt het me 5e jaar waarin ik niet op vakantie ga. Ik hoop dat alles zo zal blijven, verkoop hoef ik me geen zorgen over te maken, dit regelt de bv..

Nemesis
25-02-08 12:03
Wij hebben 7 jaar geleden een huis gekocht omdat we een kind verwachte. Dat was voor ons het begin van het einde. Maar urgentie kregen we niet des tijds.
En we hebben ook gekeken of we een caravan of wat dan ook konden huren. Maar dat bleek 3 keer zo duur te zijn.

Maar goed ander half jaar geleden kregen we dan eindelijk het start sein voor het WSNP en moesten ook wij ons huis verkopen. Hij stond vanaf Augustus te koop en wij hebben in December ( voor de kerst )2006 Urgentie gekregen en per 18 Januari 2007 kregen we de sleutel van onze nieuwe woning. Dus zo snel kan dat gaan.
Maar wij gingen dus niet van elkaar af.
Jullie gaan scheiden in een moeilijke tijd wat dat betreft.
Misschien is het anders wanneer je samen een urgentie aan gaat vragen. Want je moet je huis gedwongen verkopen wegens het WSNP. En als je huis niet binnen een bepaald termijn word verkocht dan word het een executie verkoop.

En wij zijn ook naar een andere gemeente verhuisd.. dat maakt niet veel meer uit tegen woordig.

En ja ik ben ook van mening dat elk mens recht heeft op woonruimte. Maar helaas werkt dat niet zo..
En de beide gemeente's waar in wij gewoond hebben en nu wonen hebben ons erg geholpen met alles.
Mede dankzij de gemeente's zitten wij in het WSNP, hebben wij een ander huis, en krijgen wij veel onkosten vergoed.
Dus wat menselijkheid betreft !!

tikkie
25-02-08 11:44
Ik snap jou punt ook alleen zijn ze in gemeente waarin ik verblijf blijkbaar wat menselijker, ze behandelen iedereen hier zo niet alleen mij. Ik wordt niet voorgetrokken op voor een andere, misschien tov andere gemeente wel dan moet je hier maar komen wonen )

Het moet toch niet gekker worden dat je uit huis moet en dat je daarna niet eens in aanmerking komt voor een woning. Ik vindt dat iedereen die uit huis wordt gezegt of iets dergelijks gewoon recht heeft op huisvestiging, desnoods in een wijk die over paar jaar in de sloop gaat (ieder gemeente heeft wel zo'n wijk). Wat ik meemaak is al zwaar genoeg faillisement, wsnp, scheiding. Soms zit het mee in het leven soms niet gelukkig is er altijd wel iemand die z'n nekt durft uit te stekken

Persoonlijk vindt ik het niks anders dan menselijk, dat een andere woningstichting daarmee anders omgaat sja beetje bad luck zou ik zeggen...

Nemesis
25-02-08 11:31
Het zou raar zijn wanneer jou urgentie niet door de commisie besproken zou worden. Dat zou niet eerlijk zijn voor de vele andere mensen die in een vergelijkbare situatie zitten als jij.
Maar goed das mijn mening.

En zowiezo moet een urgentie aanvraag binnen 6 weken afgerond zijn. Meestal vergaderen ze er 1 keer per week over en dan word ook geijk verteld of je wel of geen recht op urgentie hebt.

En het WSNP duurt gewoon 3 jaar. Als het langer zou duren krijg je daar vanzelf bericht van en moet je naar de Rechter.
Maar dan moeten ze wel een rede hebben.

tikkie
25-02-08 10:42
WOW!!

Dat is niet goed, dan moet ik maar vertrouwen op me communicatieve vaardigheden en me talent om goed contact te leggen.

Ik email nu met een vrouw van woningstichting die weet ook hoe ik in de nest zit en zij gaat mij helpen zij ze moet nog allemaal blijken maar goed, als ik de papieren heb van de bv kon ik bij haar langs en zij zou zelfs versneld urgentie voor mij regelen zonder dat het naar de commissie hoeft, zeg maar soort veto recht.

Het scheelt dat mijn vrouw naar andere gemeente gaat, misschien valt het minder op. Het is een zwarte weg en mijn eerste Maand WSNP zit er bijna op (4 maart), dan als het goed is nog 35 maanden. Heb nergens gelezen gehoord hoelang ik eigenlijk de WSNP in moet.

-----------------------------------------------------------
OOPS ONDERSTAANDE BERICHTJE NEGEREN VERKEERD COPY PASTE HAHA
-----------------------------------------------------------

tikkie
25-02-08 10:41
Ik heb een groot eenmanszaak gehad helaas is dit wegens omstandigheden failliet verklaard. Nu zit ik de WSNP en heb ik een baan die goed verdient.

Tevens zit ik ook in scheiding, mijn vrouw is om een rare reden niet meegenomen in WSNP, terwijl ze wel heeft getekend. Ik had namelijk gemeld dat we in
scheiding liggen en ik denk dat dit de voornaamste reden is. Nu wild mijn vrouw wel scheidden alleen kan ze dat niet, want als ze is gescheiden kan ze geen
woning krijgen van woningbouw, want onze koopwoning staat op beide z’n naam. Woningbouw zegt vrolijk je hebt al een woning zie die maar te verkopen. Verkopen
kan ik ook niet want de woning heeft a) onderwaarde b) ik zit in WSNP. Heb jij goede advies omdit juridisch te ondervangen?, wellicht de gemeenschap te ontbinden
op basis van artikel 109 BW1, ze moet gewoon af van die huis.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Mvg,

Ismail

Nemesis
25-02-08 10:30
Helaas zeggen ze in 8 van de 10 gevallen dat de man zelf een oplossing moet zien te vinden. Heel soms maakt de man ook kans op een huurhuis.. Maar vaak is het alleen voor de vrouw met kids.

Je kan er haast niet onderuit dat je beide of 1 van beide gedupeerd raakt.

Ik zelf kreeg geen urentie en ben in een half jaar tijd 7 keer verhuisd van familie naar familie.
En mijn vriend kreeg ook geen urgentie na zijn scheiding.
Hij moest bij zijn broer intrekken.
Zijn ex kon het huis houden omdat ze 2 kinderen had.

In wageningen stond een wachtlijst van 13 jaar voor hij kans maakte op een woning.
En in Nijmegen was dat voor mij niet veel anders.

tikkie
25-02-08 10:07
Voordat de huis daadwerkelijk is verkocht ben je al zoveel maanden verder en situatie is gewoon thuis niet echt plezier, het heeft dan ook weinig zin om bij elkaar te blijven.

Het is zo dat wij beide uit huis moeten, zij gaat in andere gemeente wonen en ik ook. Inprincipe zou ik urgentie kunnen vragen op basis van dat ik het huis uit moet (ik krijg brief van bw en hiermee zou ik urgentie kunnen vragen hetgeen wat ook is bevestigt door door woningstiching) en zij kan urgentie aanvragen op basis van scheiding met kinderen. Het moet niet zo zijn dat 1 van de 2 partijen gedupeerd raakt. Scheiding is gewoon vervelend en tegelijkertijd je huis verliezen ook dan lijkt het me dat beide urgentie krijgt ivm geen onderdak. Natuurlijk kan ik wel 1 a 2 maanden bij vrienden/familie verblijven maar geen urgentie krijgen is niet echt een optie, want wachttijd is 4/5 jaar pufff wat een gedoe

Nemesis
25-02-08 10:01
Tikkie,
Vaak krijgt de een vrouw met kinderen wel urgentie.
Je moet het gewoon even na vragen bij de woningbouw.
Misschien dat jullie moeten wachten tot het huis daadwerkelijk verkocht is.
Maar meestal is het zo dat wanneer het om een scheiding gaat en er kinderen in het spel zijn dat de vrouw dan wel recht heeft op een huurwoning.

Dus dat zou je even moeten uitzoeken hoe en wat in jullie gemeente.

Hier werkt dat wel zo, als je onder de 30 bent zonder kinderen dan zeggen ze gewoon dat je nergens recht op hebt.
Maar met kinderen is dat even iets anders.

tikkie
25-02-08 09:24
Zo VTLB is al bekend nabij de € 1600,00 valt opzich mee maar goed heb nu nog Haar hoge lasten, moet wel het huis uit (koopwoning, wordt verkocht).

Echter probleem is ik ben getrouwd, ik zit in WSNP en zij niet. We gaan scheidden echter kan ze niet bij woningstichting aankloppen omdat de woning ook op haar naam staat. Zelfs als ze gescheiden is komt ze niet in aanmerking voor een woning (wordt gezegd). Dus kunnen we
moeilijk op een goede manier uit elkaar, ze heeft immers de kinderen en moet gewoon onderdak als ze dat niet krijgt kan ik haar moeilijk het huis uit doen.

Puff wat een ellende zeg allemaal, ik zit er met 1 been erin, als de scheiding ook nog achter de rug is ben ik zeer gelukkig man, kan ik weer ten minste aan me leven weer bouwen.

tikkie
15-02-08 10:39
Hallo An,

Dank je wel voor je helder antwoord, ik ga gewoon nihilstelling vragen dan is het aan de recht om hiermee te doen wat hij/zij ermee wild. Ik zit niet in de positie om hierover een uitspraak te doen, ik moet de wegen van WSNP leiden en aan de regelshouden.

En inderdaad als ik ECHT klaar mee ben kan ik ze veel meer geven, vooral iemand met mijn schulden positie..

Stel ik stel in convenant op dat alle schulden aan mij toegereikt zijn, en de rechter bekrachtigt dat, dan kunnen schuldeisers toch niet meer bij me vrouw. Wat mijn zorgen baart is mijn vrouw beheerst taal nog niet geheel, heeft geen familie hier (wel paar kennisen), geen opleiding, 2 kinderen en nog eens gescheiden ook nog. Dit zijn dingen waarmee je niet blij ben en dan heb je al zo’n druk om hier te leven met schulden waar je even u tegen zegt (2ton), ze heeft nooit documenten getekend voor de bedrijf, ze kent het taal niet eens

An
15-02-08 09:39
Een convenant is een document die je samen met je ex opstelt, dus een gezamelijke afspraak, die later door de rechter bekrachtigt zal worden.

Als je in de schuldsanering zit, moet je juist er alles aan doen om zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers te verkrijgen.
Dus je zult bij de rechter een aanvraag moeten doen tot nihilstelling alimentatie.
Er wordt dan een berekening gemaakt wat jou draagkracht is, en je zult dan of niets of minder aan alimentatie hoeven te betalen.
Als je wel moet betalen, zal hiermee rekening gehouden worden met je VTLB

Mijn partner is het verplicht om een verzoek nihilstelling in te dienen bij de rechtbank,wat de uitkomst ook zal zijn.

Je kan het beste overleggen met je bv, en met je advocaat hierover,zodat je hierdoor idd niet in de problemen mee komt en je WSNP hiermee in gevaar komt.

Ik snap best dat je juist geen nihilstelling zou willen, omdat het geld je kinderen toekomt, maar bedenk dan maar dat als de tijd daar is dat je schuldenvrij bent, je juist veel meer voor je kinderen kan betekenen

tikkie
15-02-08 09:26
>>Wanneer u een hoog inkomen heeft, kan het zijn dat de alimentatierechter uw alimentatie niet op nihil stelt, maar wel lager vaststelt gedurende de looptijd van de Wsnp.

Dit staat letterlijk op de site van WSNP, maar ik moet zelf in de convenant een alimentatiekosten in vermelden die berekend is door een bureau voor alimentatie, hoe moet ik dit betalen. Als ik een bedrag heb laten uitrekenen en dit bedrag 1 op 1 laat overnemen op de convenant bega ik dan een fout?. Want ik heb zelf een goede inkomen opzich
en ik wil gewoon dat dit geen impact heeft op me schone lei. Ik wil gewoon het goede doen en sja het is echt zo’n grijsgebied allemaal

Als de scheiding wordt bekrachtigt gaat toch de rechter eigenlijk akkoord met de alimentatie?, echt vrijstellen wil/durf ik ook niet ik pak me kinderen daardoor ik werk liever dan 2x dat me ik me kinderen met mijn acties pak. Het is de recht van de kinderen, zij zullen al genoeg van de scheiding gaan lijden wil ze ook niet financiële klapper geven, echte vetpot is het ook niet maar het stelt me gerust als mijn kinderen gewoon kleding kunnen kopen of gewoon zo ie zo de onderhoud.

An
15-02-08 08:23
Tikkie,

Mijn partner moest van de schuldhulpverlening (minnelijk traject) een procedure nihilstelling kinderalimentatie opstarten,zodat hij zolang de sanering duurt niets hoeft te betalen.
Mocht de rechter beslissen dat hij wel moet betalen, dan wordt hier rekening gehouden bij de sanering.

In de scheidingsprocedure kun je aan de rechter vragen of je zolang de WSNP loopt geen alimentatie hoeft te betalen.
Ik weet niet of dat in de WSNP ook verplicht wordt gesteld.
Vraag dit aan je bv.
Een gezamelijke afspraak vermeld in een convenant telt niet (is ons gezegt) je hebt een beschikking nodig van de rechtbank.
Ons is gezegt dat je alles in het werk moet stellen om zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen om je schulden af te betalen, en je dus in moet zetten om (tijdelijk) onder de alimentatie uit te komen.

Hotforum
Gratis je eigen forum
tikkie
15-02-08 07:57
Zo goed gesprek gehad met de bv, alleen heb ik nog een vraag aan jullie (tevens ook per mail gesteld aan de bv). Ik zit bezig met de scheiding natuurlijk, ben convenant aan het opstellen (waarin ook alle schulden op mijn naam staat, want die zijn ook ECHT van mij) en ook hoogte Alimentatie moet ik in de convenant opzetten maar mag en kan dit?, ik ga dan in direct een overeenkomst aan waarin mijn plicht is maandelijks bedrag over te maken, maar ik weet niet of ik het van de VTLB ga krijgen, dus is de vraag of ik wel kan betalen en geen nieuwe schulden maak. Weet iemand hoe ik hiermee moet omgaan, want mijn kinderen hebben immers recht op Alimentatie

tikkie
11-02-08 14:04
Hallo Stell,

Dat is zeker niet het geval, haar familie (nog van de oude stempel) trekt aan haar. Ze zeggen komt terug naar Turkije en laat hem maar lekker uitzoeken. Zij daarin tegen wild hier blijven en voor de kinderen zorgen, immers hebben ze hier beter toekomst.

Maar goed nu staat zij voor een zeer groot probleem, of kiezen voor de kinderen en dan moet ze haar familie verstoten, of ze moet in een land blijven waar ze het taal niet beheerst, bijna van niemand steun heeft en ook nog eens dat ze afscheid heeft genomen van haar familie..

Ik snap haar ook wel ze zit echt voor een zeer lastige keuze en jammer genoeg beinvloed haar ouders grotendeels van haar doen en laten (dat is trouwens ook nog eens een reden waarom het mis is gegaan)

Dus ja lastig lastig, als ze weg wild kan ik haar ook moeilijk tegen houden, en het is echt jammer dat haar familie zo doet. Ze maken het mij niet bepaald makkelijker. Tot op heden valt alles nog redelijk mee, heb goede inkomen, ben zo ie zo een sterke karakter, alleen sja nu nog de scheiding en dan is het gewoon 3 jaar wachten zodat ik ECHT de draad volledig kan oppakken. Ik hoop het, ben nog maar 27 en nu al zoveel meegemaakt.

Groeten,

Is.

drakie1975
11-02-08 13:26
Middag allemaal,

Tikkie een vraagje.. gewoon even voor de duidelijkheid.
Gaat je vrouw misschien bij je weg om de ellende of mag ze niet blijven hier in Nederland ??
Wilde al bijna een mening geven maar laat ik het maar even eerst vragen

Ik hoop dat het allemaal duidelijk word vandaag voor je en wil je heel veel succes wensen ....

gr stell

tikkie
11-02-08 12:59
Dank je wel, ik heb zelf helemaal geen openstaande posten genomen, ik ga gewoon open kaart spelen. De situatie uitleggen en hoe we het gaan oplossen, want de boel had gewoon 4 maanden terug op de fles gemoeten, er zijn heel veel posten gestegen..

En we hebben veel klanten gehad, dus sja het is een compleet veldslag de openstaande posten, en we moeten een mooie oplossing willen. Wij waren eigenlijk te groot voor een eenmanszaak, maar goed dat terzijde.

erie
11-02-08 10:49
He tikkie, succes vanmiddag en deze week. Wees zo duidelijk mogelijk naar de mensne om je heen zodat ze je ook het beste kunnen helpen.

tikkie
11-02-08 08:01
Beste mensen,

Ik moet vandaag verschijnen bij de bewindvoerder (een advocatenbureau), ik ga daar naar toe zonder de openstaande posten. Want ik heb weinig
Inzicht daarin, mijn bedrijf had 4 maanden terug op de fles gemoeten (toen de faillesement is afgewezen wegens ontbreken krabbel vrouw). Ik ga
Daar op gesprek voor een oriënterend gesprek, want het is echt een puinhoop… de ontknoping in mijn relatie komt ook al, een deze dagen
Gaat NOG mijn vrouw beslissen of ze hier gaat blijven of niet (dus terug naar Turkije). Dus sja dit belooft een heel spannende week te worden
Waarin ik antwoord ga krijgen aan velen vragen. Nou ik zit nu in de WSNP zonder mijn vrouw erin, echt raar allemaal. Maar goed vandaag
In de middag ga ik ernaar toe om een goed gesprek te houden. Ik hoop dan ook snel regelmaat en rust in me leven te krijgen, want dat mijn
vrouw niet echt wild scheiden is ook echt leuk, maar goed stap voor en voor al geduld.

Ik hou jullie op de hoogte..

mo
08-02-08 13:32
Wij kregen dezelfde dag nog telefoon van de rechtbank met het telefoonnr. en de naam van de bewindvoerder.

tikkie
08-02-08 11:46
Hallo errie,

Helaas niet, heb inmiddels uitspraak van rechtbank binnen hierin staat de RC en de bewindvoerder, echter staan er geen contact gegevens (naam adres wel) geen telnummer ofzo
is raar ik wacht wel 1 week nog af.

Gr,

is

erie
08-02-08 11:15
Kreeg je niet te horen wie je bv wordt?
Wij moesten toen zelf contact met hem opnemen.
Ik zou in jou geval dan gewoon even rustig afwachten.

tikkie
05-02-08 22:48
Hallo Erie,

Dank je wel
Wat nu? ik zit erin heb nog niks gehoord neem aan dat ik brief van de rechtbank krijg met daarin de bwv??

Heb nog niks gehoord behalve dat ik erin zit

Groeten,

Is

erie
04-02-08 11:40
He gefeliciteerd Tikkie!

tikkie
04-02-08 10:19
Zo net gebeld me eerste uitdaging is voldaan en ik ben TOEGELATEN YESSSS!!, ik noem het uitdaging want het woord probleem is te negatief. Op naar de volgende uitdaging en dat is mijn vrouw, we zitten in scheiding. Ik hoop dat ze mijn toekomst voor een schuldvrije bestaan niet verpest.

Ik zou de vonnis krijgen en moest met de bewindvoerder contact opzoeken, had eerder verwacht dat ik gebeld zou worden. Dit is ook goed.

Ik wil hier ook iedereen bedank voor de hulp en inzet, dit is een mooie forum. Ik zal regelmatig mijn post bijhouden, want stel dat iemand meemaakt wat ik meemaak, kan dit een mooie steun zijn.

Iedereen heel veel sterkte in WSNP.

Groeten,

Is.

erie
04-02-08 10:04
Spannend Tikkie!

Martin
Homepage
04-02-08 09:47
Wij zijn aan het duimen voor je Tikkie

tikkie
04-02-08 09:41
Zo nog een kleine 25min dan kan ik bellen met de rechtbank voor de toelating, ben benieuwd spannend!

Martin
Homepage
29-01-08 12:04
Tikkie,

Ik denk dat ze gelijk hebben, mischien moet je het bij de advocaat regelen.
Ik heb nog niet in zo'n positie, dus voor mij ook onbekend terein.

Groet,

Martin

www.bewindvoerders.net

Adverteerder:
1 2 3 4 5 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie