logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 481. Hoëgne

Jack
26-10-12 16:58
Deze gelopen op 21 oktober 2012 bij fantastisch weer, wij waren redelijk vroeg bij de parkeerplaats en konden onze ogen bij terugkomst niet geloven zoveel autos stonden daar.
Wat moet ik over de wandeling verder zeggen behalve dan dat deze SUPER is.
Ik vind het altijd heel moeilijk om ergens van te beweren dat dit het beste, mooiste of wat dan ook is want dat is per slot van rekening voor een ieder anders maar voor mij staat deze in de top 3 van wandelingen van deze site waarvan ik er inmiddels meer dan 100 gelopen heb.
Prachtig pad langs de rivier met mooie bruggetjes en vlonderpaadjes, en nu in de herfst schitterende kleuren en honderden paddestoelen onderweg, ook de terug weg boven langs en door het bos met mooi uitzicht bij Belvedere is zeker de moeite waard.
Wij hebben enkel deze gelopen maar ik ben zeer binnenkort weer terug om ook 482 te lopen.

dirk & marleen
18-08-12 13:58
Heel aangenaam bij warm weer. Lichtjes stijgend gedurende lange afstand naast het riviertje met zijn vele watervalletjes en prachtige waterloop. Heel ontspannende wandeling.

Jon
22-06-12 19:18
Vandaag deze Hoëgnecombi gelopen; idd weer een aanrader.

Aanvulling op de post van hier beneden:

Dit was de tekst van de beschrijving (misschien wel inmiddels al aangepast....of niet )

3. Hier R de brug over en volg RD het bospad omhoog. (We verlaten hier het blauwe kruisje). Volg de asfaltweg omhoog en ....etc.

Dit klopt in elk geval gewoon....je gaat dus rechts... de brug over....en dan ligt het bospad/asfaltweg, gewoon recht voor je en verlaten we de route met het blauwe kruisje (wat een smal bospaadje rechts van de asfaltweg)

Kees & Heide
28-05-12 20:27
SCHITTERENDE WANDELING! Wij liepen deze beide 'Hoëgnes' op Eerste Pinksterdag. Prima beschreven maar toch een opmerking bij punt 3. Als je doet wat er staat, ga je ná de brug een in het begin onduidelijk bospad omhoog.Het pad buigt dan nar R (blauw kruisje) en hier zijn wij L gegaan. Beneden is dan de oude spoorbaan al zichtbaar. Dan komt de spoorbrug met het smalle paadje omlaag. We hebben dus geen asfaltweg gelopen. Ga je volgens de beschrijving na de brug RD over de asfaltweg kom je ook bij dat smalle paadje.

Ger Stoffels
28-05-12 19:44
Vandaag 28 mei deze wandeling gelopen. Wat een juweeltje van een wandeling. Dit is echt een van de mooiste, die we van de site hebben afgehaald. Ook de beschrijving was weer perfect.

Danièle B.
13-05-12 22:20
Deze wandeling is werkelijk "magnifique". Het dal van de Hoëgne leek net een sprookjesbos door al het ontluikend groen en de knoestige boomwortels. Op deze frisse zaterdag(12 mei) waren er weinig wandelaars, dus ook geen files op de vlonderpaadjes. Bedankt Jos,

L&L
22-03-12 18:55
Heerlijke wandeling!! Je loopt het laatste gedeelte van het 1ste stuk tamelijk bergop, voor de rest is het een vrij makkelijke (bos)wandeling, zeker voor Ardennen begrippen, die voor iemand met een gemiddelde conditie goed te doen moet zijn.
Zorg idd. wel voor goed schoeisel, want de paden liggen bezaaid met wortels en stenen.
Apart dat je door het water de P-plaats op moet rijden.
Oh ja, ik heb een splinternieuw navigatiesysteem, en deze kon het adres niet vinden(wel het dorp). Ook wilde hij ons al bij afrit 8 van de autoweg laten gaan-->niet doen, volg de beschrijving van Jos.
Ik heb voor de mensen die coördinaten in hun navigatieapparaat kunnen ingeven, de volgende coördinaten vastgelegd:
N 50.30.609 E005.57.186
Misschien heeft iemand er iets aan.
Bedankt!!

Peter Bertien
10-12-11 18:40
Vandaag wandeling 481 Hoegne gelopen, schitterend, door de hevige regenval van de laatste dagen stortte het water zich als het ware naar beneden en de vele kleine watervalletjes van links en rechts die het riviertje vullen, waren imponerend. We hadden de juiste dag gekozen,veel water,veel zon en weinig volk onderweg, we zijn eigenlijk niemand tegen gekomen, het kan daar behoorlijk druk zijn. De aangewezen parkeerplaats was met de auto niet bereikbaar, daarvoor moet je door de rijden Hoegne en dat was vandaag door de hoge waterstand niet mogelijk. De eerste helft van de route loop je constant omhoog zonder dat je het in de gaten hebt. Nogmaals prachtige tocht !

Chrit en Anne
15-11-11 17:29
beste Jos, samenstellers, zondag 13 november route 481 en 482 gelopen, hoëgne, prima beschreven, kan niet missen. Een geweldige route, als je de routes wilt combineren, start dan bij 481; ons viel op dat op mooie dagen, zoals afgelopen zondag de parkeerplaats aardig gevuld is en er 'files' kunnen ontstaan bij bruggetjes en vlonders, zeker in de weekends, inderdaad een echte klassieker. Het dorpje solwaster is een pareltje, zoals wij al menig pareltje hier, maar ook in de Hervestreek ontdekt hebben. De hellingen zijn prima te doen. Zorg voor goede wandelschoenen ivm wortelstronken, etc. maar geldt voor bijna alle wandelingen in deze omgeving. Duizend maal dank, wij hebben volop genoten. Chrit&Anne Baetsen

wgzl 21-09-11 23:21
481

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie