logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 363. Sippenaeken

L&L
15-08-13 16:30
Weer een heerlijk wandeling met toch enkele respectabele colletjes erin. Prachtige uitzichten op Kasteel Beusdael waar je vlak langs loopt.
Ik had de auto in Teuven geparkeerd, en dus bij punt 4 begonnen.
Ook ik had even mijn twijfels bij het eind van punt 5: Aan de 3-prong L (rood-wit) over het breed pad Ik kon rood/wit nergens ontdekken, maar ik zag wel de ketting op de grond liggen, en ben er dus maar ingelopen, en zat dus gelukkig goed.
Ook bij punt 1;Aan de 4-sprong voorbij wegkruis gaat u L. was ik te ver doorgelopen omdat ik het wegkruis niet gezien had, dat naderhand een stuk voor de kruising bleek te staan. Hier kan beter staan: "Bij de 1ste 4-sprong bij zitbank R gaat u links de weg in waar u na 100 mtr. grenspaal Nr. 11 ziet.
Ik heb weer lekker 3 uurtjes door weilanden, bos, dorpjes en tamelijk wat asfalt gewandeld, en zit nu thuis voldaan achter de pc.
Weer mijn dank aan Jos en Co!

John
19-01-13 16:32
Op vrijdag 18 januari 2013 samen met Paul tot 13.00 uur gewerkt en naar Sippenaeken afgezakt.
Er lag een mooie witte sneeuwdeken over dit prachtige ***** - landschap (5 sterren landschap met wiedse panorama’s). Buiten het seizoen is parkeren bij “Hoeve de Eik” problematisch. Maar ca 200 meter bergafwaarts zijn er langs de weg voldoende parkeerhavens.

Primadeluxe wandeling door een mooi en afwisselend heuvellandschap met beekjes, veldwegen, weilanden, hellingbossen en de nodige klimmetjes. De routebeschrijving is goed op orde, alleen linksaf vlak voor punt 6 gaf enige discussie. Punt 6 is echter weer makkelijk herkenbaar.
In Teuven zijn er meer dan voldoende pauzemogelijkheden, zelfs op een door-de-weekse-dag buiten het seizoen.

Kortom: ook deze wandeling is een schot in de roos, een echte aanrader !

ine
17-07-10 19:06
hallo allemaal,op 16-7-2010 deze wandeling gelopen.Ikl ben in teuven begonnen maar ook hoeve de eik is een leuk startpunt.Dit is toch een vrij pittige wandeling met hellingen en afdalingen.Het is een zeer afwisselende wandeling.Mooie schaduwrijke paden door een prachtig bos.Vele mooie uitzichten op het kasteel.Veel groen,vele vlinders,vele veldbloemene.Punt 2,open stukl is vrij dicht begroeid,even opletten rechts voor bordje bovenste bos.punt 5,zijpaden een beetje onduidelijk,meerdere bordjes nr 78 maar de 3sprong na het bosje is duidelijk.Mooie paden en wegen om te lopen.Lekkker nog op een terras gezeten.tot de volgende keer,groetjes ine

C&J
03-06-10 20:02
Mooie route, goede beschrijving en fantastisch weer!

Zwanen
29-05-10 17:05
Wat een uitzichten, in 1 woord geweldig!

wgzl 01-05-10 19:05
363

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie