logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 332. Val-Dieu

Hotforum
Gratis je eigen forum
L&L
14-05-12 19:38
Ik kan me voorstellen dat Ine deze wandeling 2 x gelopen heeft, want het is weer genieten geblazen!! Fantastisch mooie wandelingen met eigenlijk constant mooie vergezichten..geweldig!
Het vereist wel het nodige klim- en daalwerk, maar dat weet je van het land van Herve!
De beschrijving klopt nog goed!
Het terras bij Auberges de la Bel is wel erg mooi gelegen als de zon schijnt!! Doen!!

ine
emond034 bij planet.nl
01-04-12 12:27
hallo allemaal,op 25-3-2012 deze wandeling voor de tweede keer gelopen.Dit is een adembenemende mooie wandeling.Deze wandeling is wel een beetje pittig maar de uitzichten zijn spectaculair.Voor mij een van de mooiste wandelingen.De route is goed beschreven.De natuur begint in knop de komen en overal zie je witte en paarse bloemetjes.Sommige stukken zijn altijd een beetje drassig om te lopen maar dat maakt het wat avontuurlijker.Ook zeer afwisselend over asfaltwegen en bospaden,hier en daar een echt belgisch huis.Je geniet van weidse,groene uitzichten.Bij de abbij val dieu kom je altijd tot rust.tot de volgende keer,groetjes ine

Rob en Ellen
21-02-12 18:14
Vandaag deze wandeling gelopen. Heel mooi met prachtige vergezichten. We hebben er 2,5 uur over gedaan, wel stevig doorgelopen. Het is wel op en af en nu, in de winter, hier en daar erg drassig (vooral in de wei van de manege!). De andere aanwijzingen om water en modder te omzeilen waren wel handig. De route is goed aangegeven.

Vaessen
07-08-11 19:57
Vandaag bij heerlijk weer deze prachtige wandeling gelopen.
Hij is pittig en inspannend maar met mooie uitzichten.
Goede beschrijving. Chapeau voor de samensteller.

Freek
fk bij onsnet.nu
01-06-11 23:35
Op 30/5 in 30 graden(!) deze wandeling gelopen. Wij deden er 4,5 uur over, incl 3/4 uur rust in totaal, en we hebben redelijk doorgelopen. Stevige wandelschoenen en een redelijke condiite zijn zeer aan te raden, je redt het niet op "normale" schoenen. De uitzichten zijn de inspanningen alleszins waard, een fantastische wandeling, wij hebben volop genoten en na afloop in de abdijwinkel van Val Dieu nog heerlijke kazen en trappist gekocht, thuis dus nog nagenoten! Een aanrader!

Jacqueline
29-10-10 21:52
Met zonnig herfstweer deze prachtige tocht gelopen.
Geen obstakels van betekenis tegengekomen.
Prima beschreven en aangeduid.
Om halverwege de wandeling langs horeca te komen (ipv aan begin en eind) zijn wij begonnen bij het kruis Croix de Charneux. Dit ligt in het gehucht La Cour.
Start hiervoor met lezen/wandelen bij het laatste stukje van punt 4, vlak boven het schuingedrukte tekstblok.

Smeets
10-09-10 17:26
Wij hebben vandaag deze schitterende tocht gelopen. Obstakels moet je gewoon overheen klimmen. Wat een uitzicht bij het kruis, formidabel! Beschrijving is top! Aanrader!

ine
emond034 bij planet.nl
07-04-10 19:33
hallo allemaal,op 5-4-2010 deze wandeling in belgie gewandeld.Dit is een geweldig prachtig route met alles er op en eraan.Zeker het eerste gedeelte is zeer avontuurlijk en is veel omhoog lopen.Bij punt een zijn de weilanden nu prachtig fris groen en ik voelde me erg klein in die grote weilanden.Bij punt 2 was het prachtig maar ook modderig,glibberig en spannend.De woonhuizen,boerderijen zijn zeer apart.typisch belgisch.Bij punt 6 is het grijze dak voor mij niet echt duidelijk geweest,uiteindelijk klaphekje gevonden.Ik zag de kerktoren.De route is verder goed beschreven. een bijzondere prachtige route met prachtige vergezichten.Mooie natuur.In de abdy van val dieu kun je voortreffelijk nagenieten.Heb je ook verdient na zo'n wandeling.tot de volgende keer,groetjes ine

Cor van Leuken
06-04-10 22:59
Tweede Paasdag hebben we deze wandeling gelopen; hele mooie wandeling met prachtige vergezichten. Goede beschrijving en daarbij ook nog prachtig wandelweer.

Van Haaren
24-03-10 19:04
Tjonge wat een schitterende wandeling! Prachtige uitzichten, groene heuvels, klaphekjes, weilanden, moet ik nog meer opnoemen? Wij gaan hier meer routes lopen in Pays de Herve. Complimenten voor de samensteller!

wgzl 18-11-09 12:04
332

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie