logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 267. Eben-Emael

diana8
17-04-11 14:58
Vandaag deze route gelopen. Men is daar behoorlijk aan het kappen. Zoals ik begrepen heb, zijn ze de hellingbossen om aan het doen om plaats te maken voor gras en schapen.

Dit is vooral merkbaar bij punt 4. Bij punt 5 moet je door een klaphek, maar dat is er niet meer, maar daar geeft het immer blauwe ruitje ook aan dat je rechts naar boven moet, de behoorlijk stijle kale helling op. Aangezien ze daar alle bomen weg hebben gehaald, is het daar bezaaid met honderduizend losse takjes, dus let op met lopen, soms schuif je gewoon naar beneden.

Ook bij punt 3, wanneer je bijna bij het albert kanaal bent, zijn veel bomen weggehaald. Door alle takken die er liggen, kon ik het pad niet meer vinden, maar door een blik op de kaart, wist ik dat je rechts af moet bij de grote kei.

Voor mij iets te veel lange rechte stukken, maar absoluut een mooie route.

ine
22-06-09 19:29
hallo allemaal,
op 18-6-2009 deze wandeling eben emael gewandeld.Dit is wederom een prachtige wandeling.De route is goed beschreven.Er zitten flinke afdalingen in en een steile helling omhoog.Prachtige route langs al die mergelgrotten.Mooi hellingbos.Mooie natuur.Zeer zeker de moeite waard om te lopen.tot de volgende keer,groetjes ine

Henny
13-05-09 23:10
'n echte "Neanderthaler" route! Heb op deze wandeling voor het eerst de inheemse orchissen gezien op de zonnige hellingen - prachtig! Leuke wandeling.

Peter & Bertien
02-05-09 19:25
Vandaag deze route gelopen. Vooral het hellingbos met grotten en het Jekerdal zijn prachtig. Men zou dit ook de grottenroute kunnen noemen, zoveel "ingangen" zijn we nog nooit tegen gekomen. Pittige afdaling en stijging naderhand.
Het wordt wel tijd de Belgen wat aan de waterzuivering van de Jeker gaan doen want dat ziet er niet al te helder uit.

wgzl 16-03-09 14:31
267

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie