01-05-12 21:52Op 29-4-2012 deze wandeling gedaan .Op een zware klim na direkt in het begin was het verder een vlakke mooie wandeling met als hoogtepunt het kasteeldomein Alden Biesen.Enkele kilometers voor het einde overgelopen naar een nieuwe route (Alden Biesen-Bilzen)welke die dag feestelijk geintroduceerd werd.
In Bizen voldoende leuke gelegenheden om nog na te genieten .
Al bij al een mooie tocht.
ine emond034 bij planet.nl Woonplaats: maastricht
20-04-12 15:58hallo allemaal,op 14-4-2012 deze wandeling voor de tweede keer gelopen.Ik heb van het begin tot het einde genoten van deze prachtige vlakke wandeling ondanks de regen.Deze wandeling is heel lekker te lopen en er is genoeg te genieten onderweg.Prachtige bloesembomen,vele kleine beekjes (waardoor het soms wat modderig was),een prachtig kasteel en een prachtige demervallei.De beschrijving is prima,alleen bij punt 3 is de zitbank weg.Verder staan er onderweg leuke informatie borden.In Bilzen is genoeg horeca om nog na tegenieten.tot de volgende keer,groetjes ine
19-07-10 15:29Wij hebben afgelopen zondag (18 juli 2010) deze mooie en zeer rustige wandeling gelopen. Er staan voldoende zitbanken onderweg om van de natuur en de rust te genieten. Ook wij vonden het kasteel prachtig en na afloop gezellig op een terras in Bilzen iets gedronken.
J.Wolfs jljwolfs bij home.nl Woonplaats: Valkenburg
01-05-10 19:22Hallo Jos,
vandaag route 224 Bilzen gelopen. Heel mooi na de bloesemring die afgelopen weken was. Even nog een toetje na. Heel mooi, leuke afwisselende wandeling. De ontluikende natuur is geweldig. Enorm veel vogelgezang en nostalgische taferelen in de Demervallei. Alden Biesen een must. Het was rustig en volop genoten, alleen jammer soms het geluid van de autosnelweg. De geur in de beboste gebieden was heerlijk fris. Dus heel erg genoten.
Gegroet Finy
ine emond034 bij planet.nl Woonplaats: maastricht
16-07-09 19:13hallo allemaal,
Op 14-7-2009 wandeling Bilzen ge wandeld.Alhoewel ik vlakbij in maastricht woon is dit voor mij vrij onbekend gebied.Maar het is een verrassend mooi gebied.De route is vlak en daarbij toch door het bos en prachtig park.Ook de Demervalei vond ik apart.Fijne wandeling,makkelijk te volgen en fijn te lopen. en Op de markt is het gezellig op een terrasje na vertoeven.Ik denk dat er genoeg vrije parkeerplaaatsen zijn net voor de markt.tot de volgende keer groetjes ine
Bart de Cort bcort bij home.nl Woonplaats: Moergestel
29-12-08 16:51Beste Jos, we hebben op tweede Kerstdag de wandelroute nr 224 nabij Bilzen in Belgie gelopen. Wij vonden het een erg mooie en afwisselde route die erg goed beschreven was. Ook het Kasteel nabij Rijkhoven was zeker de moeite waard, we vonden het alleen jammer dat alle horeca daar gesloten was, waardoor we in Rijkhoven zelf even wat opgezocht hebben. Al bij al weer een erg mooie wandeling van je waarvan we veel genoten hebben.
Bastiaansen jabbast bij xs4all.nl Woonplaats: Maastricht
08-06-08 19:28Hallo Jos+
Vandaag deze schitterende wandeling gelopen.
Heel veel rust en natuurschoon. De route klopte helemaal.
Een klein beetje modder was er maar.
Alleen jammer dat op het op het eerste gedeelte (stadspark Bilzen) wel leek alsof het hele dorp daar aan het joggen/mountainbiken was.
Verder heel erg genoten.
Leo lelici bij home.nl Woonplaats: Maastricht
30-05-08 20:00Vanmiddag deze schitterende wandeling zonder noemenswaardige hoogteverschillen gelopen, en achteraf lekker een terasje meegepikt in het centrum van Bilzen.
Tip: rij de Brugstraat in, en parkeer tegenover een bouwval, dat vroeger een Chinees restaurant was. Er is daar een kleine P, waar je gratis kunt parkeren. De wandeling pik je bij de aanvang van Nr.2 op.