logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 168. Epen

Hotforum
Gratis je eigen forum
Martien Lenaers
23-09-11 15:17
Op deze zonnige vrijdag deze erg mooie wandeling gelopen. Je hebt wel 2 zakdoeken nodig maar de fraaie panorama's en het bos maken dit allemaal goed! Bovendien een legitiem alibi om bij "'t Hijgend Hert" te lunchen met een smakelijk oven-pannetje. Dit afgeblust met een redelijke witte huiswijn. De routebeschrijving klopte als een zwerende vinger!
Complimenten dus en mijn dank.

Jos en Nicolle
07-08-11 14:12
Vandaag deze mooie route gelopen. Het staat allemaal goed beschreven. Hijgend hert is een mooie locatie voor een kleine pauze met prima rijstevlaai. 2 stukken tot ons genomen omdat deze route het toch weer verbrand. Bij punt 11, kruising is de zitbank weg en bij de 2e Y-splitsing is de slagboom weg. Gaan zeker nog andere routes lopen.

toine
08-05-11 08:38
7 mei 2011
een prachtige wandeling met afwisseling in klimmen en dalen
net niet helder genoeg voor de prachtige vergezichten
route goed beschreven
bedankt en tot de volgende route

Jos Neyens
Jozef.neyens1 bij telenet.be
03-11-10 09:14
Ondanks zware mist toch op 1 november 2010 thuis vertrokken.Wat een prachtige wandeling. Vrij pittige stukken wisselen elkaar af maar wat een genot door de natuur in al zijn herfstkleuren. Sommige stukken vrij nat en bijzonder aan deze route zijn de plaatsen waar je een "oorverdovende" stilte ondergaat.
Kastanjes voor het oprapen.
Bij het einde, restaurant buitenlust, hebben wij ons beloond met een lekkere Gerardus kloosterbiertje en een kaasplankje.
Een absolute aanrader.

Kuenen
26-09-10 18:25
Afgelopen donderdag genoten van deze prachtige wandeltocht en de laatste mooie zomerdag van dit jaar.
De wandeling is goed om te doen en staat zeer goed beschreven. Wij hebben heerlijk gezeten bij het boscafe, het leek wel vakantie.
In de toekkomst gaan we zeker nog eens een wandeling maken in deze prachtige omgeving.

B. Moor
14-05-10 18:32
13 mei 2010. Bij punt 1: na 20m rechts het bos in: het gele paaltje R zie je niet meteen, dat staat een heel eind verder. Gewoon rechts omhoog het bos in gaan, en niet de gele route rechtdoor langs de bosrand volgen.
Bij punt 7: Op de kruising met 2 slagbomen: de tweede slagboom aan de overkant van het pad is er niet meer.
Gewandeld terwijl het koud was en het flink miezerde. Dan is zeker het eerste deel, door het bos, goed te doen. Je krijgt het warm van het klimmen en de bomen vangen de regen op. De hele route door het bos word je begeleid door een schitterend vogelconcert. Het deel buiten het bos is erg mooi. Met helder zicht vast nog mooier.
Stevige waterdichte schoenen zijn aan te raden: nogal wat ongelijke (blubber)paden met veel stenen.
Een heerlijke stevige wandeling.

Ed en Carla
06-04-10 09:23
Voor het eerst een wandeling van Jos gelopen.
Het was een druilerige (2de paas)dag, maar de wandeling was mooi.
Alles is goed aangegeven en wij vonden de wandeling goed te doen.
We zullen zeker nog eens een wandeling van deze site oppakken.

Peeters V
08-12-09 15:04
5-12-09 Hebben wij, ik en mijn man ontzettend genoten van de mooie wandeling , en alles stond goed beschreven.
Het Hijgend Hert was ook een mooie gelegenheid om een stop in te lassen, De naam was ook goed gekozen, want " Hijgen" heb ik af en toe wel gedaan hoor!

Lucien en Marij
lucien bij wolfs-online.nl
16-11-09 17:32
Op een druilirige zondagmorgen (15 november 2009) deze wandeling gelopen. Wat een fantastische wandeling: prima aanwijzingen, pracht lokatie en natuurlijk een mooie rustplaats (Hijgend Hert).
Deze wandeling zeker niet voor de laatste keer gelopen.

Mathieu Simons
amj.simons bij hetnet.nl
Homepage
26-08-09 19:54
Hoi Jos!
we hebben vandaag ontzettend kunnen genieten van de zéér geaccidenteerde maar prachtige route-168 van Epen. Al was het 13 km klimmen en dalen geblazen, trapten we niet op onze tong. Al is deze bosroute niet te onderschatten is deze wandeling een echte aanrader met mooie panorama's op Vijlen en Epen.

Groetjes: Cily én Mathieu Simons

Johan en Connie
25-03-09 20:08
Op dinsdag 17 maart jl. tijdens prima voorjaarsweer deze pittige maar mooie tocht gelopen. Zoals alle tochten was deze ook weer prima te volgen middels de routebeschrijving.
Voor wie de route komende tijd gaat lopen: na passage van de vuursteen in routepunt 3 loopt men verder naar beneden en vervolgens weer omhoog. De zitbank die boven aan de T-splitsing zou moeten staan is er niet meer.

Johan en Tineke
johanhoef bij home.nl
07-12-08 19:21
Vandaag 7 december deze route gelopen. Geweldig! Wat een uitzichten. Echt de moeite waard om nog eens over te doen.
Inderdaad een PITTIGE wandeling met steile klimmetjes.

diana
luc.hulselmans bij pandora.be
04-08-08 16:31
We hebben vrijdag 1-8-'08 de wandeling van Epen gedaan samen met onze honden en het was een hele mooie door de natuur,zeker voor herhaling vatbaar.

ine
emond034 bij planet.nl
30-07-08 19:59
Hallo allemaal,
Op deze zonnige warme dag gekozen voor wandeling 168 (30-7-2008).Een vijfsterren route voor mij.Prachtig mooi.Ik geniet dan elke minuut.Prachtige uitzichten over het groene bosrijke heuvelland.En nogmaals vergeet niet achterom te kijken.Meestal ook prachtig.In de bossen was het heerlijk koel.Ik ben gestart bij 't hijgend hert en had daarom het laaste gedeelte in het bos en dat was heerlijk verkoelend.In het bos heb ik nog een eekhoorntje gezien en zwarte paddestoelen.De route is goed beschreven.In de bossen is het vrij rustig,sommige stukken waren nog zeer modderig.Sommige wegen en paden waren behoorlijk druk,wandelaars,auto's,fietsen,wielrenners,motoren alles was op pad.
Punt 3:volg de rode paaltjesroute tot aan de GROTE kruising (je komt namelijk meerdere kleine kruisingen tegen)2 afgezaagde bomen,er zijn nu meerdere bomen afgezaagd maar het is een duidelijke eerste kruising,en boven op de t-splitsing heb ik geen zitbank gezien maar toch naar rechtsDe uitzichten op Epen en Vijlen zijn mooi.Erg weids.De vakwerkhuisjes zijn ook bijzonder en prachtig om te zien. Buitenlust en 't hijgend hert zijn alle twee bijzondere plekkken om na tegenieten van een wandeling.tot de volgende keer,groetjes Ine

Hotforum
Gratis je eigen forum
Nelissen
neligeor bij hotmail.com
21-04-08 08:06
Gisteren de mooie wandeling 168 – Epen – gelopen. Het heeft ons goed gevallen, wijl het is en wandeling met veel bos. Ok ’t Hijgend Hert is en leuke rustplaats.
Groeten uit Kelmis (Belgie)
J. und G. Nelissen

Harrie
13-03-08 16:51
Hoi,Jos.
Wat hebben we Zondag weer genoten van wandeling 168. Prachtige bospaden in volle herfstkleuren het kon niet mooier.
bedankt van ons

wgzl 01-03-08 13:36
168

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie