logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 147. De Planck

Hotforum
Gratis je eigen forum
L&L
05-09-11 17:07
Het begin is inderdaad zoals mijn voorgangers al aangaven even verwarrend, dus even een update:
het kerkje is piepklein en staat op de grote doorgaande weg(N-648) aan de rechterkant, vlak na de kruising waar je rechtsaf het bord naar S'Gravensvoeren ziet staan.
Met de rug naar het kerkje even linksaf,en het 1ste straatje rechts nemen(en niet links zoals mijn voorganger aangeeft!!)Aan het begin van dit straatje staat een bord "Planckerweg"; het bord met Plankstraat staat 25mtr verder in deze straat... Tja, België, he??!!!

Bij punt 2 is het ook opletten, maar je komt altijd goed uit. Bij het pad omlaag hebben we geen T-splitsing gezien, maar als je aan de andere kant omhoog loopt, kom je altijd bij het volgende punt(de grote weide)uit. Deze bestrijkt nl. de gehele bosrand. Hier linksaf en je komt langs de manege.

Verder hebben we het klaphekje bij punt 5 ook niet gezien, maar dat is een bijzaak.

Wij hebben een prachtige wandeling gemaakt, met soms wat klimwerk, maar de panorama's waren dan ook weer op z'n Oostenrijks---> GEWELDIG!!!!

Hans en Betty
j.kengen bij upcmail.nl
06-07-09 21:54
Wij hebben deze wandeling op 29 juni gelopen. Aan het begin was het even verwarrend. Er heeft kennelijk een omnummering plaats gevonden van de huisnummers. Je moet na huisnummer 40 links, dus dat is de eerste verharde weg links. In de buurt nog gevraagd waar de Planckstraat was, maar mensen die toch al zo te zien dik in de 70 waren zeiden dat ze nog nooit van de Planckstraat hadden gehoord. Het straatnaambord staat pas zo'n 25 meter in deze straat. Overigens inderdaad een pittige klim naar boven. Maar ja je weet het van te voren, wat je af gaat moet je ook weer omhoog. We hebben een mooie dag gehad.

Ruud
05-09-08 11:17
Mooie afwisselende route. Bij punt 2 af en toe een beetje lastig, maar je komt toch altijd goed uit. Aanrader is Auberge De Smockelaer (bij de manegeweide rechts).

Groeten Ruud

Fam.Penders
16-06-08 08:07
Jos,

Bedankt, vandaag 147 gelopen de Planck.

Schitterende vergezichten,mooie rustige bospaden met varens. Af en toe een
rustbank en even op het terras gezeten bij restaurant "de smokkelaar" rechts
voordat je links naar beneden langs de zendmast komt.
Het is best fysiek een stevige wandeling maar zeer afwisselend.

MarcvanOverdijk
info bij oude-smidse.nl
Homepage
12-05-08 21:33
Gisteren (zondag 11 mei 08) deze heerlijke wandeling gedaan samen met onze Lilo. Laat in de middag vertrokken met 27 C maar was goed te doen mede door het schaduwrijke eerste deel van de wandeling. Zelfs voor iemand met maar 1 long, zoals ik, was ook die pittige klim in het begin zeker pittig maar toch goed boven gekomen. Vier uurtjes gewandeld met prachtige uitzichten. Kga zeker ook andere wandelingen van deze site doen want dit was de eerste voor mij.
Groetjes Marc

ine
emond034 bij planet.nl
06-05-08 19:01
Halo.
ik heb vandaag 5-06-08 wandeling 147 de planck gelopen.Maar ik vind het altijd heel leuk om om een leuke plek te beginnen en daar dus ook te eindigen.In Slenaken zijn heel veel leuke gezellige terrasjes waar het heerlijk vertoeven is.Daarom ben ik in slenaken begonnen en wel op de parkeerplaats.Daar is altijd ruimte en bij eetcafe de boswachter is het erg goed.Je kunt daar heerlijk zitten en genieten maar je moet natuurlijk wel even de wandeling lopen.De route is zeer goed beschreven en goed te lopen.De klim is behoorlijk steil maar toch niet al te lang.Je gaat in ieder geval goed omhoog maar je ziet ook waar de top is.De route is zeer afwisselned..Je loopt door de bossen en over veldwegen.Bij punt 2 na de klim draait het pad meerdere malen naar rechts maar eigenlijk moet je gewoon rechtdoor het pad blijven volgen.Dit punt was voor mij een beetje verwarrend maar ben toch goed gegaan.Verder heb je hele mooie uitzichten maar je kan ook genieten van het groen en van de vele bloemen dichtbij je in de bossen en in de velden.Zeer kleurrijk.Heerlijke middag,tot de volgende keer.groetjes ine

Piet Schleepen
11-03-08 12:22
Alweer een prachtige, schitterende wandeling. Wat een zware klim!! Wel mooi.Ik was daar nog nooit geweest.De beschrijving klopt prima. Ook deze wandeling zal ik de komende zomer zeer zeker lopen.P.S.

wgzl 01-03-08 13:04
147

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie