logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 126. Mesch

Hotforum
Gratis je eigen forum
Myriam en Rudi
26-07-10 19:42
We lopen deze route op zondag 25 juli. Dit kleine grensdorp is een leuke uitvalsbasis voor een tocht met mooie zichten op de voerstreek. De route voert ons langs talloze boomgaarden. Velen zijn omheind, maar op sommige plaatsen hangen er takken over de wandelroute zodat we toch een appeltje voor de dorst hebben onderweg. Op een enkele plaats staan zelfs een paar bomen in een verwilderde, niet afgesloten weide. Een heel arsenaal aan vruchten passeert vandaag de revue. Er staan veel appel- en perenbomen. Krieken en kersen komen we ook vaak tegen en hier en daar stoten we op enkele pruimelaars.
Het eerste deel van de wandeling is het toch wel uitkijken. Deze loopt over een betonnen weg van het fietsroutenetwerk. Tussen het turen naar de landschappen door, moeten we opletten de fietsende medemens niet voor de wielen te lopen.
De klim naar boven loont de moeite. Wanneer we boven tussen de doornheggen uitkomen, valt de uitgestrektheid van de voerstreek op. De aanwezigheid van industrie in de verte denken we even weg. De afdaling richting Mesch loopt via een statige holle weg. Het is een mooie afsluiter van een korte, maar erg aangename route.
Myriam en Rudi

finy wolfs
jljwolfs bij home.nl
20-07-08 16:15
Hallo Jos,

vandaag 20 juli 08 wandeling van Mesch nr: 126 gelopen.
Ben al vaker in deze streek geweest en ook al een gedeelte van deze route. Mijn opmerking is dat je voor deze route goed schoeisel aan moet. Dat dit geenzins overal makkelijk is, met name het stuk punt 2:"volg bij de volgende y-splitsing met een kruis aan de boom links aanhouden". Dit gedeelte is moeilijk wat betreft de begaanbaarheid. Bij regenweer zijn de diepe karresporen volledig ondergelopen met water. Deze karresporen zijn soms 40 cm. diep. Je kunt je dus voorstellen dat menigeen hier omdraait. Ik niet, heb me een gat in een prikkeldraad van een weiland opgezocht en verder door het weiland gelopen. Ben avontuurlijk aangelegd. Tevens verharden de Belgische buren dergelijke paden, zo ook hier met allerlei puinafval. Dus erg hobbelig en onvastte ondergrond. Hierop moet je bedacht zijn om geen enkelblessures te krijgen of onderuit te gaan. Ditzelfde probleem doet zich ook voor als je vanaf het Hoogbos in Mheer komt. Dit is echter een veel langer stuk.
Voor mij is dit geen probleem maar een extra waarschuwing voor ongeoefende wandelaars is op zijn plaats. Ik ben overigens een grote fan van je wandelingen en liefhebber van Limburgs- en Belgisch land.
Complimenten en bedankt.

Finy

Berry Leclaire
bleclaire bij sensorsthatsee.com
02-06-08 08:10
Hallo Jos,
Gisteren 01-06-2008 de route gelopen.
leuke route niet te ver en toch gevarieerd.
alleen de steile helling was een beetje hard duwen met de kinderwagen maar het uitzicht was de moeite waard.
bedankt,
Berry

wgzl 01-03-08 09:47
126

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie