logo

Klik op NIEUWE REACTIE

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wandeling 58. St.Pietersvoeren

Hotforum
Gratis je eigen forum
anke lindhout
anke.lindhout bij planet.nl
27-04-12 15:31
Hallo Jos en anderen,

is deze wandeling nog up-to-date? Of is het verstandig als ik het eerst zelf nog controleer?
We willen graag in juni met een groep mensen een wandeling maken en we logeren dan in Domaine de Magis in Rue de Magis en dat is volgens mij vlak bij.

Het lijkt me leuk.

Vriendelijke groeten,

Anke.

L&L
lelici bij home.nl
03-03-11 16:41
Tja, de Voerstreek en het land van Herve hebben toch onze grootste voorkeur op wandelgebied. Prachtig mooie uitzichten, en stille wandelwegen. We hebben er weer van genoten, ondanks het langdurig, langzaam omhoog lopend stuk langs de bosrand bij punt 2.
Wij hebben bij bij de steile helling bij punt 4 ons verlopen(of de bordjes met (61) erop waren weg??. Je komt uiteindelijk bij 2 slagbomen(boven) aan, waar je links af moet,(steil hellinkje af) en de weg altijd maar rechtdoor volgen tot aan T-splitsing; hier weer links, met rechts mooi uitzicht. Vanaf hier kom je weer bordjes tegen.

Voor mij kun je voortaan alle wandelingen bij onze Belgische buren uitzetten, Jos!!!

Lucien
05-09-08 10:01
Schitterende wandeling. Er zitten een paar pittige klimmetjes in. In augustus 2008 gelopen met gezin. Leuk om te zien dat er meer mensen met een uitdraai van deze route de wandeling liepen.
Goede aanwijzingen.

finy
01-05-08 07:47
Hallo Jos, ik heb afgelopen zondag de wandeling gemaakt van St.Pietersvoeren van 9 km no 58. Het is een prachtige wandeling en behoorlijk pittig. Heel avontuurlijk ook met veel diversiteiten. Op één item wil ik wel even reageren en dat betreft punt 6. Hier staat "ga L de verkeersweg af en volg deze 200 m tot de hoeve met de waterput". Welnu je zoekt naar de hoeve. Die is echter niet meer te vinden, want die is afgebroken. De waterput is wel nog zichtbaar op de hoek rechts, waar links de twee wegen uit komen. Hier is het even opletten dus. Verder heb ik genoten van de pracht van de natuur.Veel succes verder met wandelsite.

Finy

D.P.
08-03-08 19:26
Zondag 12-03-2006 j.l deze wandeling met ons drieën gemaakt. De gehele route stond perfect aangegeven. Gestart bij de kerk in St.Pieters-Voeren langs Veld en restaurant gelopen. Dan linksaf de holle weg in. Dit was, gezien het winterse weer amper dooi overdag en flinke vorst s nachts één blubberzooitje. Een flauw klimmend stuk langs de bosrand welke klim ± een half uurtje duurt. Eenmaal boven op het plateau werd je door de koude Beis gegrepen. Maar een mooi uitzicht........! Dalend naar de Dorpstraat rechts af weer het bos in over aanvankelijk een asfalt pad. IN het bos zelf Larix met een gemengde loofbosbeplanting lag nog poedersneeuw. Na de 2 bospaden gepasseerd te zijn, de 2 gele lijnen door het bos, de heuvel af naar/door het vakwerkhuizen- dorp Veurs. Prachtig die traditioneel lemen bouwstijl. Het dorp weer uit richting St. P.-Voeren in Z.W. richting lopend werden we op een heel licht sneeuwbuitje getrakteerd waarvan de vlokjes als diamanten in de zon om ons heen schitterden. Na zo'n 2 uur en drie kwartier weer terug in st. Pieters-Voeren aangekomen.Kortom een prachtige wandeling van middelbare afstand.

wgzl 28-02-08 19:54
58

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie