BeautyForum van Schoonheidssalon Pure Beauty, www.salonpurebeauty.nl
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Mooie handen

Sanne 10-01-05 20:40
Hoi hoi!
Als ik in de kou heb gefietst of gelopen heb ik altijd van die dikke vingers en lelijke rode en paarse vlekken op me handen..
Hoe voorkom ik dat of hoe krijg ik me handen weer normaal?
Alvast bedankt :)

XxX Sanne

Ps. weet iemand misschien iets waar je je handen en nagels mee kan verzorgen voor mooie handen?

Hotforum
Gratis je eigen forum
Moii
10-01-05 21:06
komt door de kou dat ie lelijk opzwelt.. en je huid er vlekkerig uitziet dnek ik.. dus hou ze lekker warm buiten.. handschoenen is daar een oplossing voor.. ;)

Anne
10-01-05 21:38
ja idd lekker warme handschoenen helpen idd wel
www.herome.nl
en als je dan verzorging handen enzo krijg je allemaal middeltjes enzo die je kan gebruiken.

Romina(B)
10-01-05 22:34
Die vlekken komen omdat je handen dan te koud worden! DE bloedvaatjes vernauwen teveel waardoor je de doorbloeding belemmert. Dit kan gevaarlijk worden en blijven zijn als je er niks aan doet. Zorg ervoor dat als je buiten loopt je je handen en voeten goed warm houdt, want dit zijn de plekken waar dit het meest voorkomt.

Sanne
10-01-05 22:43
Ik heb net me handen ff ingesmeerd met Nivea soft hydraterende creme..
De vlekken zijn nu gelukkig wel weg! :)
Is het ook zo dat je handen niet goed tegen temperatuurs wisselingen kunnen?
Omdat ik die rode vlekken altijd krijg als ik van buiten kom..

Carolien
10-01-05 22:59
Als je handen koud worden dan vernauwen je bloedvaten (vasoconstrictie) dit is een protectie voor de rest van je lichaam zodat die niet koud wordt. Als het bloed namelijk wel door je handen zou blijven stromen koelt dat bloed af en dus ook de rest van je lichaam waar dat bloed naartoe gaat. Kom je vervolgens in een warme ruimte dan worden je handen juist extra doorbloed (hyperaemie), omdat die ook een "klap" hebben gehad van die slechte doorbloeding. Je handen voelen dan soms ook extra warm aan en worden rood.
Warm houden dus, maar dat had je al gehoord. Dacht misschien dat sommigen het interesant zouden vinden. waarom dat met je handen gebeurt.
Je huid kan dan ook droog worden, insmeren dus

Sanne
10-01-05 23:10
Ja best wel interessant om te weten ;)

funkY
11-01-05 10:00
Heb je geen winterhanden?
Ik heb namelijk winterdijen (voor topic e.d. zie beautyweb) en er is echt weinig aan te doen...
ALs je wat wilt weten vraag het maar.
xx funkY

Anne
11-01-05 12:50
wat zijn winterdijen je hebt tog ook iets als wintervoeten?

funkY
11-01-05 13:16
Ja klopt. Er bestaan 3 soorten: winterhanden, wintervoeten en winterdijen. Alleen de laatste is helemaal niet bekend, is ook geen info over te vinden op internet. Maar volgens mijn dokter waren het winterdijen, en nu kom ik er de rest van mn leven niet meer vanaf. Oorzaak is ook onbekend, net als een oplossing... Echt balen
xx funkY

Adora
11-01-05 13:18
Een goede verzorging en met name bescherming is belangrijk voor je handen. Ikzelf ben altijd (als de winter nog niet eens in aantocht is) de klos qua kloven en uitdroging op mijn handen en vooral die knokkels worden dan héél erg rood, geen gezicht!

Ik moet zeggen dat ik dit jaar heel vroeg begonnen ben met elke avond voor ik naar bed ga mijn handen in te smeren met handcreme (ik heb nu van Allessandro, maar er zijn plenty anderen) én ik ga niet meer zonder handschoenen de deur uit .. wel vervelend, maar voor het eerst heb ik nu nog steeds mooie handen!!

Hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes Adora

funkY
11-01-05 13:19
Ja hoor, ik ga weer even reclame maken
Lang leve de ouderwetse Nivea!
xx funkY

Anne
11-01-05 13:21
haha oooohhhh

funkY
11-01-05 13:23
Goh het valt ook helemààl niet op dat ik altijd reclame zit te maken voor 2 producten: blauwe nivea en tea tree oil
hahaha

xx funkY

Anne
11-01-05 13:24
haha tea tree oil ook dan? waar gebruik je dat dan voor? en blijkt dat het dan goed werkt als je der reclame voor maakt haha ;)

Hotforum
Gratis je eigen forum
funkY
11-01-05 13:25
haha, waar je het voor gebruikt? Nou niet voor je handen. Ik gebruik het voor koortslippen en zo nu en dan voor een puistje. Maar ben echt heel blij dat dat spul is uitgevonden. Overigens mag Labello (de gewone blauwe) *haha alles blauw* er ook wel wezen hoor
xx funkY

Anne
11-01-05 13:26
ik heb er op vakantie ook heel veel over gehoord idd... en je kon het echt overal kopen!

funkY
11-01-05 13:29
Ik geloof hier in NL in de reformwinkel. Ik heb mijn potje 2 jaar geleden met sinterklaas gekregen, dus de afkomst is onduidelijk.

Anne
11-01-05 13:31
haha miss ergens uit het warme spanje vandaan ;) ik heb er heel veel van gezien in Australië.

Anne
11-01-05 13:31
is je potje trouwens nog niet op dan?

funkY
11-01-05 13:32
Australie?!? Doe maar duur, ben nog nooit verder geweest dan Engeland en Disneyland...

Anne
11-01-05 13:32

Anne
11-01-05 13:33
engeland benk niet geweest... disneyland wel vonk wel coewl

Adora
11-01-05 13:35
Ik lees net over een nieuw product van Yves Rocher .. volgens mij viel Yves de laatste keer ook wel in goede aarde. Het heet Arnica Essentiel en er is een hydraterende handcrème, een 2-in-1-handcrème en een nagelcrème, herstellende balsem en tot slot een massageolie ... te koop in de Yves schoonheidswinkels (www.yvesrocher.nl).

Ideetje?

Anne
11-01-05 13:36
ja heel goed ideetje ;) in ieder geval het proberen waard stond er ook een prijsje bij

funkY
11-01-05 13:38
Hmm die heb ik ook eens geprobeerd maar was er niet zo' n fan van. Natuurlijk is nivea zó vet dat de rest nog maar half werkt. Daarom werkte nivea hand & nail ook niet zo goed bij mij.
PS ga binnenkort weer naar disney (met mn vriend) dus das wel leuk. Heb er echt super veel zin in

Anne
11-01-05 13:42
ja zou k idd ook hebben... vet leuk daarow
voor me handen gebruik ik nu: nivea visage hydraterende dagcreme droge en gevoelige huid... vlgns mij ist voor je gezicht maar ik gebruik het lekkah voor me handen
werkt prima...!!!

Romina(B)
11-01-05 14:25
*Jaloers* ... *wil ook naar Disneyland*

Anne
11-01-05 15:14
aaaah :) ben je er wel es geweest

funkY
11-01-05 15:42
Kom laten we met het hele forum naar disney gaan. Ik zal wel foto' s maken :P

Sanne
11-01-05 16:40
Ja Nivea rulez!
Kep ut gister aaf ff op me handen en voeten gesmeerd..
Zijn ze echt heel zacht door geworden! :)
Maarruh ik heb nu nog een probleempje..
Ik had gister me nagels in zo' n bakje met citroen gedaan en warm water..daar zoude ze mooier en sterker van worde ofzo?
Maar nu zijn ze heel erg uitgedroogd..
Is dat normaal
En wat kan je der tegen doen?

XxX Sanne

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie