| Auteur |
2.4 GHz camera + ontvanger |
|
KDA |
26-10-09 23:29
Waarom zie ik nog geen foto met antenne aansluiting
ondersteuning?
Heb zelf hier een print klaar liggen om daar onder andere
de I2C extender, LCD display ( 2x40 of 2x16, twijfel nog )
en wat buttons op aan te sluiten.
Projekkie voor morgenavond .....
Tux / KDA
|
Carlo PE1MWL Woonplaats: Bennebroek |
22-10-09 17:17
Hallo ATV-gekken........
Bij de Karwei is een heel vak met draadloze bewakingsspullen te zien en te koop natuurlijk.
Het meest interessant: bewakings camera met 10" kleueren monitor 149 euro. 2400 MHz.
Maar ga het zien en geniet ervan.
73 Carlo 1MWL
|
PE2JKO Homepage Woonplaats: haarlem |
16-08-09 00:28
Hi,
Afstemming gemaakt van 0 tot 3,3v dmv PWM aangeboden via 470 Kohm aan varicap. PWM signaal komt van de Atmel atmega128 en wordt weergegegeven op LCD scherm. Kan nu over de band draaien. Eigen camera kan ik prima ontvangen, staat op channel4 en is 2468 Mhz. Met een regelspaning van 1,7v prima beeld. Heb nu een Tonna 13cm antenne gekoppeld op dak en zoek een sterk referentie signaal. Wie kan wat BB signaal mijn kant op sturen of heeft een referentie (PLL locked) signaal om te testen ?
73JKO

|
PE2JKO Woonplaats: haarlem |
13-08-09 22:39
Hi,
Pootje 5 van de PLL naar dichtsbijzijnde weerstand doorgekrast en externe 0 tot 3,6v aangeleverd en de 23 cm ontvanger is prima afstembaar. Welliswaar dus niet freq gelocked/gecontroleerd maar kon makkelijk video signaal van de camera afstemmen. Misschien kan ik straks met een tegenstation het freq ontvangst bereik bepalen. Kan de regelspanning met een atmel microcontroller wel maken en extern bouwen.
Wordt vervolgd
PE2JKO
|
PE2JKO Woonplaats: haarlem |
10-08-09 00:05
Hi, Hans.
De PLL wil niet echt meewerken , hij blijft op v-max staan, had jij misschien al geprobeerd de DO van de PLL te onderbreken en een analoge 0 tot 3.6v aan te bieden ?
Heb je de ontvanger in ieder geval regelbaar. Jammer waarom die niet mee wil werken. Ga hoop ik binnenkort met de 5055 PLL aan de slag, misschien wil die wel meewerken. Icm met z-comm vco. Had je ervaringen misschien ?
73,
JKO
|
pe2jko Woonplaats: Haarlem |
23-06-09 22:36
Hi, Hans.

Heb er eentje gekocht en mijn controller aangesloten. Ik probeer de deelgetallen en VCO freq uit te rekenen. De uitgang spanning varieert tussen 0 en 3,6v maar ik heb nog niet echt de controle. Zou er boven of onder menging plaats vinden , zelf denk ik vco = target - 480 Mhz
Wat zijn de gebruikelijke stappen ? Ik heb uitgerekend 64,5 Khz, want 17734475 hz is alleen deelbaar door 275, en dat is ongeveer 64,5 khz
Ik hoop dat het gaat lukken, welke freq kan ik je bereiken ?
73,JKO
|
PA0JBB
23-06-09 20:18
De camera + 2.4 GHz ontvanger die ik vorige bijeenkomst bij me had is nogmaals in de aanbieding.
Zie de GAMMA-folder die deze week is bezorgd.

De ontvanger bevat een synthesizer IC type FS8170-LF.
De datasheet van dit IC is te vinden op internet.
In de huidige vorm wordt dit IC via een onbekend IC aangestuurd, waarmee 4 vaste kanalen kunnen worden gekozen.
Wie ontwerpt een controller die dit IC + een display aanstuurt, zodat over de gehele band kan worden afgestemd?
Hans
|